Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Anvelope

Recommended Posts

Eu am zis ca daca o masina nu blocheaza roata inseamna ca franele sunt slabe.

Apropo de V-uri, nu sunt un fan al lor, dar eu vad putin altfel, ai 3 componente de performanta:

tractiune, franare si stabilitate laterala. Partea eco si de zgomot pe mine nu ma prea intereseaza.

Referitor la stabilitate laterala prima componenta e taria si dimensiunea balonului, apoi continutul anvelopei si abia apoi forma. O anvelopa cu margine intarita, dupa mine, face toti banii. Rezistenta la inaintare e mai buna la V-uri, de aici tractiune mai buna dar franare mai slaba pe uscat, insa astea la fel dupa componenta materiala. La toate astea am presupus ca se merge pe "slickuri" :)

Iar referitor la balanta uscat-umed, depinde cum privesti, e destul o data sa ai nevoie pe umed de aderenta cumplita si sa nu o ai.

Sunt anvelope si anvelope, V-uri si V-uri, nu toate sunt bune la toate capitolele, Good Year Eagle F1 a castigat ani de zile teste de anvelope si din ce am citit nu am gasit pe cineva sa fie nemultumit.

  • Like 1

Share this post


Link to post

 

Ce parere aveti despre http://ssl.delti.com...=139&sowigan=So ?

Eu vad scoruri foarte bune atat pe uscat, cat si ud, desenul este unul mixt, pentru ambele situatii, iar pretul este excelent.

Share this post


Link to post

Carosabilul era extrem de ud, abia incepuse in forta ploaia, dar NU e vorba de acvaplanare atata vreme cat soseaua e usor convexa si nici urma de balti. Deci nu aveam patura de apa sub roti. Soseaua, e drept, foarte lucioasa- extrem de tranzitata, E85.

 

Sentimentul de sanie incontrolabila pe o distanta de peste 20 de metri face toti banii, ce bungee jumping si alte prostii...

 

Dunlopurile au mai mult de 0.5 cm in carne, arata ca noi cu toate ca sunt produse acum 3 ani ( am alternat in timp vara/iarna, & altele de vara)

 

@Salex : Incredibila memorie, asa este, eu si Usktul eram impricinatii iar Tommy incerca cu buna credinta sa ne taie din euforie! :thumbl:

E adevarat, a fost poate o neadaptare de viteza la conditiile date, DAR :

 

Eu unul, vad o mare diferenta intre un test controlat, la rece, si o situatie neprevazuta. Tind sa cred ca in conditii similare dar fara adrenalina, masina s-ar fi putut opri mult mai bine / mai din scurt. La masinile fara ABS cel putin, ORICINE care isi pune toata greutatea pe pedala in situatii limita se va trezi in sanie.

Reflexul de a lua / pune piciorul de / pe frana la intervale extrem de scurte pentru a putea controla situatia si de a mima un ABS mai de doi lei, a fost salvarea cretinului ala care altminteri era la reanimare la ora asta.

 

@Tolin : asa-i? ;) Ma bate rau un gand, clar in astea de acum nu mai am incredere.

Dunloapele s-au comportat insa excelent la viteze mari / nesimtit de mari + control pe uscat, ( serpentine, stabilitate, etc) insa chiar prefer sa am control mai bun pe ploaie, in detrimentul vremii bune.

 

Maine am de gand sa scot untul din ele in conditii similare de lucru ( ploi nu sunt?!) si iau o decizie definitiva. Presimt ca le fac patrate. :) )

 

Imi plac sugestiile lui Tommy, clar ca sunt niste anvelope super, dar dimensiunile lor sunt de la Passat in sus... :) )

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Erai incarcat?

Share this post


Link to post

Nu. Eram singur in masina, ( 100kg :mrgreen :) si portbagajul gol...( cam 99% din totalul de km cam asa am mers)

 

Altminteri, azi nu a mai plouat... :wallbanger: si gumele au scapat momentan de testele dure planificate.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Ia fa o verificare la frana pe spate. Eventual mai regleaza sabotii manual, posibil autoreglajele sunt blocate.

 

Eu am patit cateva faze similare insa eram destul de incarcat... Tommy are dreptate cu distributia franei, e un sistem nu prea eficace pe spate, daca nici nu functioneaza bine poti sa ai mama cauciucurilor pe fata, sanie si atat.

Share this post


Link to post

Stii care e ironia sortii? ca abia cu 2 zile in urma de la incident am reglat la service frana de mana ( era slabita rau), au aerisit circuitul pe spate, si au facut chiar si probe in mers. Deci s-ar parea ca si spatele functioneaza, mai ales ca se simte la franare - nu da in bot ci coboara si din spate, se lipeste uniform de sosea.

 

Se pare pana la urma ori ca portiunea de sosea a fost extrem de neaderenta, ori ca gumele sunt mai varza decat credeam pe ud. :-?

 

A naibii, nu mai ploua deloc zilele astea. :) )

Share this post


Link to post

Totusi tind sa cred ca si calitatea asfaltului a avut un cuvant de spus in situatia ta... o fi fost acel tip de asfalt fara pic de rugozitate si poate apa ce era pe drum avea si ceva noroi in ea sa zic asa...de unde si efectul care l-ai simtit de sanie...

Nu stiu ce sa zic...dar mai testeaza-le...Eu cand am zis ca aceste cauciucuri tin foarte bine pe ploaie am avut ocazia sa le testez pe un drum cu ceva criblura in el...pt cine stie in Independenta de Gl.

Eu nu am avut problemele care le-ai avut tu de genul sa ma duc sanie...si sa am impresia ca nu ma mai opresc.

 

Oricum, Bridgestoanele turantza pot spune ca sunt mult peste Dunlop la aderenta. Ieri am chinuit masina in disperare pe viraje ...deh am vrut sa testez bara de rigidizare in combinatie cu arcurile eibach...si pot sune ca sta foooooooaaaaarte bine...

Share this post


Link to post

sal all ..ce sa aleg intre kormoran sau tigra anvelope vara plzz????

Share this post


Link to post

Daca e vorba de TIGAR, intre cele doua: SIGURA.

Share this post


Link to post

Subscriu pentru Tigar Sigura. Dupa cum spunea cineva pe forum, Debica, Kormoran si Montana nu recomand nici la dusmani.

Share this post


Link to post

Si revin cu impresii despre nexen N2000 dupa 4000km de concediu din care o parte semnificativa pe autostrada. Cauciucurile sunt excelente, nu voi mai lua NICIODATA altceva decat anvelope in V. La 140-160kmh nu exista zgomot de tren de rulare, raspunsul la manevre bruste este f bun, franarea f buna.

Share this post


Link to post

Eu pana vara trecuta am avut Debica fata-spate. Prin primavara anului trecut exasperat de zgomotul facut de anvelopele de pe fata m-am dus si le-am schimbat. Nu m-am uitat dupa firma ci mai mult dupa textura cauciucului...cautam un cauciuc moale, care sa-mi asigure un mers confortabil.

 

Am ales MABOR, si imediat s-a observat diferenta...parca eram in rai =)) ), nu-mi rupeam masina prin denivelari si nici bordu nu-mi cadea pe picioare in interior :D .

Dupa 1 an si vreo 5 luni cauciucele de pe fata sunt foarte bune, si credca mai trec 2 veri cu ele lejer...Debica de pe spate au si acum un profil extraordinar, parca sunt proaspta cumparate :) ).

 

Eu unu sunt foarte multumit de ele, cu toate ca sunt resapate si am stiut asta din momentul in care le-am luat. M-am gandit din capu locului ca nu-mi mai trebe cauciuce gen Debica care sa ma tina cate 7 ani, ci imi trebe un cauciuc care sa ma duca 3-4 ani, in conditii de drum confortabile si pe care le schimb ptr ca am ramas fara carne pe ele, nu ptr ca s-au facut ca scoarta de pe copac si-mi cade bordu pe picioare in interior.

Share this post


Link to post

La 140-160kmh nu exista zgomot de tren de rulare,

 

Recomand un control la ORL :) >-

Share this post


Link to post

Salut! Am urmarit topic-ul acesta si nu am gasit referinte legate de anvelope de la BF Goodrich. Imi poate spune cineva despre ele ceva? M-ar interesa sa schimb toate cele 4 cauciucuri cu unele de la BF Goodrich, modelul gGrip. Din informatii am gasit pana acum ca sunt facute in Polonia, modelul face parte din gama actuala, deci nu e vorba de ceva vechi, si stiu ca aceasta firma echipeaza masini la curse gen Nascar si Dakar, dar m-ar interesa detalii mai exacte legate de comportament. In jurul pretului de 200 de ron, as spera ca bat cauciucuri precum Sava, Debica, Tigra, Kormoran si asa mai departe, si am inteles ca au cauciuc mai mult in compozitie, deci aderenta buna. As fi vrut si Toyo, dar nu prea gasesc pentru dimensiunile mele. Review-uri pe tyrereviews.com pentru BF Goodrich sunt doar 2, si doar unul e mai complex, asa ca orice detalii sunt bine venite. Multumesc anticipat

Edited by taxare

Share this post


Link to post

Nu e o anvelopa foarta utilizata, de asta nu are nici review-uri. Toyo sucks, le-am aruncat dupa nici 4 mii de km, bune cumva doar pe ploaie si la tractiune, in rest anvelope slabe. Pt dimensiunile tale de ce nu te uiti la dunlop, continental, good year, kumho?

Share this post


Link to post

Salut! In primul rand multumesc pentru raspuns, in al doilea rand multumesc pentru intrebarea din raspuns, a picat ca o lovitura in moalele capului. Cautam ceva bun dpdv al raportului calitate-pret pentru ca "sponsorizarea" nu e din surse proprii, si nu voiam sa ma intind prea mult. Dar intrebarea ta mi s-a parut relevatoare si mi-am dat seama ca oricum dau un ban, si macar sa-l dau pe ceva bun. Asa ca intr-un final am ales Good Year DuraGrip. Sper sa fie o alegere buna. Multumesc mult de ajutor

Edited by taxare

Share this post


Link to post

Eu la Cielo 96 cu roti pe 13" am cauciucuri de vara Firestone Multihawk (made in Italy) si cauciucuri de iarna Sava Eskimo S3 (made in Poland)

Sunt multumit de ele.

Inainte am avut Matador mp12 dar au facut galme pe lateral (2 din ele).

As fi luat Goodyear duragrip dar cand voiam sa cumpar n-am gasit asa ca am luat Firestone-urile dar nu-mi pare rau!

Share this post


Link to post

Salut! Am urmarit topic-ul acesta si nu am gasit referinte legate de anvelope de la BF Goodrich.

Ia profil V, sunt cam cele mai bune pe ploaie. Eu am acum bfgoodrich profiler 2 ce-i drept 195/55/15 si sunt foarte multumit de ele. Am avut cateva saptamani michelin primacy, aceeasi dimensiune, la fel, bestiale pe ploaie.

Am avut si dunlop sp01 pe 185/65/14 si mi s-au parut foarte bune. Am avut si lassa si debica si sunt praf pe ud sau putin frig. Asta asa ca si comparatie.

 

Poze profile.

http://koleso.topof.ru/files/bfgoodrich_profiler-2.jpg

http://www.michelinman.com/images/tire-selector/tires/pilot-primacy.jpg

 

Desi e tarziu acum si nu sunt acelasi model ;) . Mai multa atentie data viitoare :thumbl:

Share this post


Link to post

Salut,

 

Avand in vedere faptul ca anvelopele de pe al meu Cielo Exe isi cam dau "duhul" si urmeaza sa se aprobe legea cu "cauciucurile" de iarna, este momentul optim sa-mi fac 2 set-uri: vara si iarna. Cu cele de iarna sper sa rezolv la o cunostinta( SH-uri aduse din afara - avand in vedere ca o sa le folosesc doar maxim 3 luni pe an am ales aceasta varianta mai ieftina), in schimb la cele de vara nu stiu la ce sa ma orientez(avand in vederea ca se apropie sezonul rece consider ca este un moment bun pentru achizitionarea acestora la un pretz mai scazut). Am gasit pe http://www.vanzarianvelope.eu urmatoarele oferte.

 

 

Din experienta voastra cu "gumele" ce imi recomandati:

 

Anvelope Bridgestone

ER300

Vara 185/60 R14 82H

205 RON

 

sau

 

Anvelope Firestone

TZ300

Vara 185/60 R14 82H

185 RON

 

sau

 

Anvelope Barum

BRAVURIS

Vara 185/60 R14 82H

176 RON

 

Alti furnizori unde as putea sa caut?

PS: In momentul de fata masina este echipata cu 4 anvelope Debica - pe spate sunt cele cu care a iesit pe poarta uzinei din Craiova- Debica Presto + , iar pe fata Debica Navigator.

 

Multumesc!

Edited by dj.martzian

Share this post


Link to post

Salut,

 

am citit si eu prin acel topic(nu toate cele 60 de pagini),dar un sfat din partea unor specialisti este binevenit.

M-as orienta catre Firestone.Mi se pare pare cel mai bun raport.

Ma insel?

 

Multumesc!

Edited by dj.martzian

Share this post


Link to post

Eu mi-am tras din Dedeman 2 buc Trayal T200 facute undeva in Serbia 185/65/14 la 17 sute bucata pe spate o sa-mi ramana Rotex T2000 care sunt allseazon si noi(10.000km) le pastram si pe cele de fata dar decat sa ma cert cu cap de creta mai bine mi-am tras 2 de iarna.

O sa le pun Sambata pe maisna sa vad minunea cand o ninge, ca nu am avut in viata mea cauciucuri de iarna pe nici o masina,am mers numai pe allseazon si nu am avut probleme...

post-788-083469500 1289413461_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am gasit pe http://www.vanzarianvelope.eu urmatoarele oferte.

 

Incearca si site-ul anvelopejantepromotii.ro. am facut selectia dimensiunii mentionata de tine

si la modelul Bridgestone ER300 a iesit putin mai ieftin. plus transportul gratis la achizitia a 4buc

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...