Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Anvelope

Recommended Posts

Buna ziua. Se pot monta pe leganza KLAV anvelope de iarna 195/70/15 (raza ar fi mai mare 13-14mm) ?

Multumesc anticipat

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply.

Share this post


Link to post

Diferenta ar fi de 4,31% in plus sau un diametru cu 27 mm mai mare decat al anvelopelor originale (205-60/15). Nu se recomanda folosirea gumelor cu o diferenta mai mare de 2,5 % fata de cele originale

Share this post


Link to post

Poate afecta manevrabilitatea masinii (sa afecteze virajul , sa atinga aripa contraaripa etc)?.

Multumesc

Share this post


Link to post

daca rotile de vara sunt 205/60/16 iar cele de iarna vor fi 205/55/16 care ar putea fi diferentele?

Share this post


Link to post

Alea de vara sint mai inalte.

Share this post


Link to post

Eu am pe masina anvelope de iarna Fulda Kristal.

Imi plac cum se comporta iarna, insa nu le recomand deoarece fac galme pe laterale.

Dint-un set de 4, doua au facut galme.

Edited by sergiuhusca

Share this post


Link to post

Kristal Montero sau Kristal Supremo ? Pe astea din urma am vrut sa le iau insa m-a enervat un vinzator si am renuntat. Macar sa stiu ca nu am ratat o investitie buna

Share this post


Link to post

daca rotile de vara sunt 205/60/16  iar cele de iarna vor fi 205/55/16 care ar putea fi diferentele?

ts c.JPG

Share this post


Link to post

Salut.Puteti sa-mi spuneti daca se pot monta cauciucuri de iarna 195/70/15 pe leganza KLAV si daca da ce riscuri exista?

Va multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Cred ca da.Eu am cauciucuri de 205/15 de iarna,ma gandesc ca daca au latime mai mica nu exista niciun inconvenient.

Share this post


Link to post

Salut.Puteti sa-mi spuneti daca se pot monta cauciucuri de iarna 195/70/15 pe leganza KLAV si daca da ce riscuri exista?

Va multumesc anticipat.

 

 

De ce nu pui 195/65 R15? Eu asa am, si este excelent. Au aproape acelasi diametru cu cele de origine.

Share this post


Link to post

Avantaje: sint mai inalte, mai confortabile la mers pe drumuri proaste.

Dezavantaje: indicatie eronata a vitezometrului (cred ca iti va indica mai putin decit viteza reala), instabilitate la mers cu viteza pe drumuri uscate, sensibilitate crescuta la vint lateral

Share this post


Link to post

Dupa zapezile astea si un weekend de alergatura - de la zapada proaspat pusa, fagase afanate sau inghetate - ma declar foarte multumit de ale mele Dayton DW510... Se comporta foarte bine, nu am reusit sa ma impotmolesc, cu toate ca am intrat pe unele locuri "ca bizonu"...

 

Deci pentru niste gume de buget sunt chiar ok.

Share this post


Link to post

Eu am optat pe Matador Nordica si sunt f. multumit de ele, mai ales ca am avut de facut drumuri numai in zone muntoase si cu zapada din belsug.Ca pret pot spune ca am prins o oferta destul de buna 140 lei/buc.

Share this post


Link to post

Nu am avut cauciucuri de iarna pana anul acesta insa nu mai puteam circula cu cele de vara (Brigestone Turanza)cu care a venit echipata masina. Pana si pe un carosabil umed, pe timp de iarna, patinau la plecarea de pe loc. Cand toata lumea, responsabila, era innebunita ca a venit zapada m-am gasit si eu ca vreau sa-mi iau cauciucuri. Am luat Kumho la 200 ron/buc cu montajul inclus. Diferenta intre cele de iarna si cele de vara e incomparabila. Am facut drumul Constanta - Sibiu, exact cand s-a deschis A2, dupa deszapeziri, iar masina s-a comportat excelent. Pe autostrada acoperita de un start subtire de zapada am mers constant cu 100km/h fara nici o emotie. De asemenea, am intrat intentionat unde erau troiene de zapada mai mari pentru a vedea daca mai pot iesi - efectiv simti cum roata sapa in zapada si te scoate fara prea mare efort, nu stiu cum va fi pe gheata.

Explicatia e simpla: anvelopele de iarna sunt facute dintr-un cauciuc ale carui proprietati de rulare se imbunatatesc de la temperatura de 7 grade in jos, adica se inmoaie si au o aderenta mai buna, respectiv o distanta de franare mai mica, in timp ce anvelopa de vara se intareste la frig si devine ca un plastic pierzandu-si proprietatile de mai sus, insa isi recapata vigoarea la temperaturi ridicate. Anvelopele intermediare sunt un compromis intre vara - iarna, adica jumatate din banda de rulare de iarna, jumatate de vara.

Apropos - considerentul pe care l-am luat in considerare cand am luat cauciucurile mai ieftine a fost ca pentru 4 luni de zile, si 2-3000 de km nu merita o investitie mai mare si dupa discutii cu mai multi cunoscatori concluzia a fost una singura - toate anvelopele de iarna, pana la un anumit punct, dau aproape acelasi randament.

Share this post


Link to post

Nubira a primit un set de dunlop winter response. Din pacate au venit destul de tarziu si nu au mai prins zapada mare dar cata a fost au facut fata cu brio. Pe asfalt in schimb sunt excelente, nu talon moale, nu balanganeala, aderenta f buna pe uscat/umed/mazga.

Share this post


Link to post

(...) anvelopele de iarna sunt facute dintr-un cauciuc ale carui proprietati de rulare se imbunatatesc de la temperatura de 7 grade in jos, adica se inmoaie si au o aderenta mai buna, respectiv o distanta de franare mai mica, in timp ce anvelopa de vara se intareste la frig si devine ca un plastic pierzandu-si proprietatile de mai sus, insa isi recapata vigoarea la temperaturi ridicate. Anvelopele intermediare sunt un compromis intre vara - iarna, adica jumatate din banda de rulare de iarna, jumatate de vara.

(...)

 

 

O alta caracteristica f. importanta a anvelopei de iarna, pe langa compozitia cauciucului e si structura benzii de rulare care, obligatoriu, trebuie sa fie formata din reteaua de microlamele care creeaza aderenta prin desfacerea acestora. Daca profilul e si un pic in "V", cu atat mai bine!

Share this post


Link to post

Am facut iarna asta vreo 1500 de km pe drumurile inzapezite ale tarii. Am mers prin Pasul Gutai, Prin Pasul Prislop, pe zapada, pe Polei, pe mazga, pe apa, pe uscat... in orice conditii. Am pe fata 2 BF Goodrich g-force Winter de care sunt super multumit. Nu am derapat o data macar si am mers pe zapada si cu 70-80 la ora unde permitea drumul. Nu am ramas impotmolit, nimic ce mai, sunt extrem demultumit de ele. Au si un desen placut la ochi . Pe uscat se comporta la fel de bine, nu zgomot si aderenta mare. Doar pe ud sa zic ca la franare sunt cam praf dar se poate adapta viteza si scapati de belea. Intr-un cuvant, recomand cu cea mai mare incredere BF Goodrich pt iarna (iarna care se pare ca a trecut)!

Share this post


Link to post

subscriu la ceea ce spne dariomario

pe la mijlocul lui noiembrie am încălţat Leganza cu 4 anvelope noi BF Goodrich g-force Winter şi sunt foarte mulţumit.iar preţul a fost de 340 lei/buc.pare cam mult dar merită.de când am montat anvelopele am mers aproape 15.000 km.pe şoselele patriei,normal :-> .prin zăpezi...mocirlă...s-au comportat foarte bine.Recomand BF Goodrich.Menţionez că până anul trecum am mers iarna cu Fulda...nu mai ştiu cum...zgomotoase şi nu aşa de performante...

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Jantele de tabla de 15'' de Logan se potrivesc pe Nubira II?

Share this post


Link to post

Da

Share this post


Link to post

Au aceeasi dimensiune la centrarea pe butuc ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Nu, sunt mai mari, dar se centreaza din prezoane. Cand aveam nubira am mers o saptamana cu roti de logan pe fata.

Share this post


Link to post

Nu, sunt mai mari, dar se centreaza din prezoane...

 

Si apoi se trezesc ca apar batai de la o viteza in sus si nu stiu cum sa le mai echilibreze. Discutia pe aceasta tema a avut loc demult, acum peste 4 ani si s-a incheiat cu o concluzie clara: janta se centraza pe butuc.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...