Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Anvelope

Recommended Posts

Eu am KU31 de vara... si sunt foarte multumit, dupa 10000km se cunoaste scrisul ECSTA de pe talpa cauciucului... Aderenta foarte buna pe apa...Si distanta de franare mult mai scurta fata de ce am avut eu... si le-am luat cu 130 ron/anvelopa :) 195/50/15 . Banuiesc ca sunt foarte ok si cele care le-ai gasit tu...

Share this post


Link to post

Mare grija cu anvelopele de la vulcanizari care in marea lor majoritate sunt stocate afara, in soare, ploaie etc. Vezi si data fabricatiei. Ca sa scape de ele le-au scazut din pret!

Share this post


Link to post

Nu e cazul acestor Kumho, deoarece urma sa mi le aduca pe comanda, nu le aveau pe stoc. Ce m-a surprins a fost pretul mic. Initial doream Sava Intensa dar in functie de pretul astora din urma, voi decide.

Edited by Engine

Share this post


Link to post

De vreo 2 sapt. mi-am cumparat alte 2 cauciucuri second:de data aceasta Continental contiwintercontact TS 800.(an fab. 2005)

Pareri: foarte bune, deocamdata. Azi le-am testat pe apa: excelente(eu vin dupa debica presto).

Putin zgomotoase la temp. peste 10 grade, f. silentioase la frig.

Anvelopele originale la executive sunt 185/60 R 14. Cele pe care le-am cumparat sunt 175/70 R 14. Afecteaza in vreun fel stabilitatea masinii? Pot aparea alte probleme?

Edited by thunder

Share this post


Link to post

Te fura un pic la viteza afisata pe bord (iti arata cu 4% mai putin decit ai avea cu anvelopele stock). Cum viteza indicata (cu anvelope stock) este un pic mai mare decit cea reala, cu noile anvelope viteza indicata se apropie de viteza reala.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

M-am decis sa dotez masina si pe rotile din spate cu anvelope de iarna. Dupa indelungi cautari, am gasit anvelope Dunlop Winter Response.

Pretul ar fi de 170 lei/buc, inclus montaj si echilibrat.

Ceva pareri despre aceste anvelope? Pretul pare ciudat de mic :-?

Share this post


Link to post

Nu mai sta pe ginduri, ia-le ;) Verifca totusi inainte data fabricatiei, pretul e intr-adevar f mic ...

Share this post


Link to post

Eu sunt dezamagit tare de Dunlop M3, dar tare de tot. As jura ca se comporta mai prost ca Sava de le am pe Espero, cu toate testele lor smechere.

Share this post


Link to post

Pacatul lor (din ce am observat eu) il reprezinta comportamentul oarecum lipsit de siguranta pe asfalt uscat si temperaturi ceva mai ridicate de 0C. La viteza mare (peste 140km/h) nu simteam masina lipindu-se de drum, insa nu am avut niciodata surprize neplacute sau reactii violente. Directia devine mult mai sensibila asa ca trebuie tras cu ceva mai multa grija de volan. In schimb, pe zapada, polei, noroi sint f. bune. Tractiunea in conditiile de mai sus este la inaltime, la fel si frinarea.

Share this post


Link to post

Pai pe apa si temperaturi joase le-am testat. Aici sunt 0 grade in momentul asta si asfalt un pic ud. Deci am rupt o frana brusca, eram in depasire si a venit tare din fata. A intrat ABS-ul muult prea repede si nu se mai oprea. Nu mai zic ca pe viraje la -4 - 0 grade, iar serpentine, ud au un feedback foarte ciudat, nu-ti dai seama de aderenta.

Share this post


Link to post

Dupa cateva saptamani de mers cu Tico pe zapada, asfalt inghetat si mazga ma declar multumit de Debica Frigo, sunt mai moi decat uniroyalurile dinainte si au aderenta buna la temperaturi negative pe orice carosabil. La Leganza am tot BFGoodrich WinterG care in afara de zgomotul ceva mai ridicat la viteze mari sunt ireprosabile. Cu ele anul trecut am traversat pasul Prislop pe viscol fara sa simt nici o clipa pierdere de aderenta si depasind suv-uri ce mergeau cu maxim 30km/h, probabil incaltate cu gume de vara.

Share this post


Link to post
Pai pe apa si temperaturi joase le-am testat. Aici sunt 0 grade in momentul asta si asfalt un pic ud. Deci am rupt o frana brusca, eram in depasire si a venit tare din fata. A intrat ABS-ul muult prea repede si nu se mai oprea. Nu mai zic ca pe viraje la -4 - 0 grade, iar serpentine, ud au un feedback foarte ciudat, nu-ti dai seama de aderenta.

 

In conditiile astea de care spui tu nu stiu ce cauciuc se comporta cum ai vrea tu.

Frana de motor cat incape :D

Share this post


Link to post

Cu Sava nu am avut problemele astea, gume de 3 ani testate si rastestate.

 

Edit: uite asa arata drumul duminica(nu sambata, sorry) asta la Cheia, n-am avut nici o problema cu Espero incaltat cu Sava nici acolo nici la Oituz.

post-775-1229523071_thumb.jpg

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Curios ce spui tu. Pe astfel de drumuri MOSul meu incaltat cu Dunlop WS M3 s-a simtit intotdeauna in elementul lui. Am trecut fara greturi prin zapezi mult mai serioase, ba chiar am avut curajul sa ii dau fetei masina pe mina ... in conditiile in care nu condusese niciodata pe zapada.

Share this post


Link to post

Mda, asa si maicamea n-are probleme de nici un fel,dar merge incet. Daca-ti arat ce zapezi sunt pe aici... la 80km e Miercurea ciuc, la 30 e Slanic Moldova iar la 10 incepe drumul forestier spre Sinmartin unde fara lanturi e sinucidere si unde nu exista plug.

Ideea e ca eu merg un pic mai zbuciumat, cand am rupt azi frana aveam 130. Nici prin serpentinele unde am testat ieri(spre Mircurea Ciuc) n-am mers prea incet.

Eu ma opresc aici, consider ca mi-am luat teapa cu gumele astea. Daca cineva vrea mai multe detalii sa dea PM.

 

Edit. Asta cu frana e una, trec peste partea asta. Faza e ca pe curbele/serpentinele spre Miercurea-Ciuc mi-au dat un feeling foarte ciudat, dupa 50-60km/h comunicau ceva de genul: mai repede mergi pe barba ta. Am incercat sa vad cat de mult pot trece peste limita asta pana pierd aderenta si cateodata am putut trece destul de mult, cateodata f. putin. Sava de pe Espero mi se pare ca imi comunica mult mai exact. Imi cer scuze ca nu pot explica mai exact, probabil daca mergi normal sunt foarte ok. Eu nu gasesc partea aia de Sport din WinterSport si asta ma enerveaza.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post
Eu nu gasesc partea aia de Sport din WinterSport ...

Aici sint de acord cu tine. Dunlop mi s-au parut intotdeauna mai "pasnice" decit Goodyear la mersul pe carosbil fara zapada ... Ca idee, Pirelli mi s-au parut de departe cele mai slabe. De prisos sa mai spun ca starea suspensiei conteaza enorm ...

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspunsuri. Am hotarat sa renunt la Dunlop. Pretul prea mic mi se pare cam suspect si nu stiu de ce nu ma prea atrage.

Voi lua Matador MP52. Modelul a fost testat de ADAC si e acceptabil. In plus profilul imi confera mai multa incredere in aceste anvelope.

Share this post


Link to post

Nu am avut asa multe anvelope de iarna pe mana, dar de exmplu de vredestein nimeni nu a spus nimic rau. De ce nu te uiti dupa?

Share this post


Link to post

In eventualitatea unei scurte plecari la munte de sarbatori am aruncat si eu un ochi pe oferta de la metro. Pentru masina mea (Nubira 2) am vazut niste Debica Frigo Directional mai convenabile si anume:

- 185/60 R14 la 130 de RON

- 175/65 R14 la 136 de RON

Diferenta la bani este insesizabila. Asadar ramane problema dimensiunilor. Voi care spuneti ca sunt mai potrivite pt gabaritul masinii?

Share this post


Link to post

@ Tommy Din pacate din lipsa de fonduri. E diferenta de cca. 100 lei intre Matador si Vredestein. In plus nu fortez la limita masina.

:)

Share this post


Link to post

@strike.. Ai 175 in talon?

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Parca nu, in talon am vazut doar 185 si 195. Deci raspunsul e 185, nu? Asa ma gandeam si eu... Am jante de tabla si cred ca fac fata balonului de 60, nu?

Edited by Strike

Share this post


Link to post

@Strike Ce dimensiuni ai in talon? Daca balonul e de 60, pui anvelope cu balon de 60.

Share this post


Link to post

Eu retin 185/65R14 la nubira.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Asa este. Nubira are anvelope de 185/65 R 14 . @ Strike - Trebuie sa cauti anvelope de aceste dimensiuni. Obligatoriu balon pe 65.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...