Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Anvelope

Recommended Posts

Nu spun ca nu conteaza materialul. Sincer nu cunosc compozitia anvelopelor si nici nu ma pricep. Cat despre profil, dupa umila mea parere, eu zic ca acesta conteaza.

 

Share this post


Link to post

Sau:

Si asta:

mi se pare instructiv. Bun, lasind la o parte stilul absolut infect al soferului de a se juca cu volanul [-X . Totusi, chiar daca e minareala la mijloc, ce zice nenea e absolut corect si verificabil !

 

Marti seara am reusit sa imi pun si eu pe fata cauciucele de iarna. Sint absolut incintat ! Nu sint deloc zgomotoase, practic nu se simte nici o diferenta fata de cele de vara. Stabilitatea masinii a ramas la cote foarte inalte. Am dus-o pe A2 la 130-140 si NU se simte ca am pus anvelope de iarna pe fata. Am abordat citeva viraje in S in forta fara sa simt masina alunecind lateral absolut deloc. Singurul minus pe care il pot puncta il reprezinta la capitolul frinare, se blocheaza putin mai devreme decit cele de vara. Similar, la plecarea un pic mai in forta, tind sa se invirta in gol cu ceva mai mare usurinta decit cele de vara.

Share this post


Link to post

Ok. Eu ma las pagubas @esperatule. Ideea e ca din link-urile tale si ale lui Salex trag concluzia ca Anvelopele de iarna sunt mai bune decat cele all season. Acest fapt nu l-am contestat pana acum si nici nu am sa-l contest.

Ceea ce voiam sa scot in evidenta (practic s-a mai zis pe aici) era faptul ca si la anvelopele de iarna conteaza profilul. Un profil ca cel de la Frigo este bun numai pe zapada si noroi. Pe drum cu apa este destul de periculos deoarece nu are cum sa evacueze apa pe cand profilul de la Frigo2 permite acest lucru.

La fel s-ar comporta orice marca de anvelopa raportat la cele 2 tipuri de profil.

Oare degeaba aleg soferii de raliu anvelopele in functie de starea vremii si traseu?

Despre compozitia anvelopelor de iarna, sunt sigur ca reteta e tinuta secret de catre producatori ;)

Share this post


Link to post

Cielo executive au din fabrica anvelope 185/60 R 14. E vreo problema de stabilitate sau altceva daca pun anvelope de iarna marimea 175/65 R 14?

Please, respond to me urgent! Sunt pe cale sa cumpar doua anvelope marimea 175/65.

Share this post


Link to post

Cumpara-le.. ca le poti vinde si tu la bursa =))

Share this post


Link to post

Gata, am luat Dunlop M3 din Selgros.

Share this post


Link to post
Revin cu "experienta" privind Debica de iarna...f.f.f. proaste pe drum umed, nu pe pelicula de apa unde pe poate produce acvaplanarea. (si nu sunt grozave nici pe zapada - putin mai bune ca cele de vara noi). M-am dus "sanie" la o frana unde cu cele de vara nu as fi avut nici o problema - ceea ce denota faptul ce e vorba de calitarea materialului din care sunt confectionate.

Idem. Confirm. La mine a fost vorba de Frigo 2.

 

Hai sa nu exageram nici cu "uralele de bine" la adresa Debica Frigo. La mine este al doilea sezon cand le folosesc pe masina. Intr-adevar, sunt zgomotoase pe asflat(huruie de parca as conduce un jeep preparat de off-road extrem) dar in rest mie mi-au placut. Asta iarna am mers cu ele cu pana la 130km/h(inclusiv pe ploaie) si mi s-au parut si mi se par in continuare mult mai sigure e ele decat Continentalurile de exemplul. Am mers si prin zapada de 15 cm si nu am avut nici o problema. Am mers vreo 15-20km km pe gheata(drumul era TOT inghetat) cu 50-60km/h si nu am avut nici o problema. In primavara m-au scos din noroaie fara nici o problema, masina dansa in stanga si in dreapta din cauza santurilor facute de carute dar nu s-a oprit nici o clipa(basca masina era incarcata cu vreo 350 kg de "bagaj").

Chestia asta le-a ajutat. ;)

Share this post


Link to post

Ce ati alege in locul meu la cauciucuri de iarna : Nokian WR sau Michelin Alpin ?

Share this post


Link to post

Eu as lua Nokian WR (simlpu). Michelin Alpin are pedigree mai bun dar si preturi pe masura. De la Michelin Alpine imi place A3 insa, la dimensiunea ta, cred ca pretul e bomba !

Share this post


Link to post

Din experienta, la o masina, pneuri de iarna cumperi o singura data. Daca nu le iei pe cele mai bune, degeaba le iei (parerea mea). La pneuri de iarna, o singura data trebuie sa nu raspunda corect si dauna este mai mare decat pretul pneurilor. Deci, pneurile sunt ca o asigurare. In plus, cine a avut un incident pe timp de iarna, cine stie, nu vrea sa-l repete, ever.

 

Decand producatorii s-au pus pe studiu si au scos pneuri ce o data nu sperai ca exista, variantele utilizatorului s-au schimbat. Are, doar, o singura alternativa (cum spun fotbalistii).

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Contează şi profilul şi compoziţia pneului (proporţie cauciuc sintetic cauciuc natural, uleiuri etc), deoarece aderenţa depinde şi de faptul dacă cît de elastic e pneul la diferite temperaturi. După cum ştiţi problema majora a pneurilor de vară (pe timp de iarnă) este faptul ca la temperaturi joase se întaresc şi kiar şi pe drum uscat pe timp rece au o aderenţa proastă, e ca şi cum ar fi din plastic.

Eu unul am paţit-o o dată cu pneuri all season. Cănd am pornit din bucureşti era frig dar uscat însă imediat ce am trecut vama a început a ninge şi plus drumul în pantă, aceasta rezultat cu 12 ore de aşteptat nopatea pîna cind s-a oprit ninsoarea şi a fost curaţat drumul. Acum pun pneuri de vară-vara şi de iarnă cum temperatura scade sub 0 +5 grade. Anul ăsta am skimbat mai tîrziu deoarece maşina am luat-o recent şi nu reuşisem să iau anvelope de iarnă. Mi-am pus Dunlop Winter Response. Le-am luat din Bucureşti cu toate că la chişinau sînt mai ieftine dar nu vroiam să mă pornesc cu cele de vară la drum după ce am văzut prognoza meteo şi bine am făcut ca iarăşi de la Albiţa pînă la chişinău au fost porţiuni de drum cu gheţuş sau zăpadă. Anvelopele s-au comportat excelent şi am mers sigur pe aceste porţiuni cu 80-100 km/h. Dar au şi un minus sînt cam gălăgioase. La BMW aveam GoodYear UG şi erau mai silenţioase ce e drept cu totul alte dimensiuni. De ar fi puţin mai ieftine aş pune pentru iarnă numai Nokian, dar la preţul care îl au...

Acum vreau şi anvelopele standart de vară (Hankook optimo) să le schimb cu Dunlop dar asta deja la primăvară.

Share this post


Link to post

Sigur ca profilul conteaza, doar ca profilul nu e cine stie ce secret. Toti pot sa copie profilul de pe Michelin PA3 fara probleme. Diferenta si secretul sta in schimb in compozitie. Nokian de exemplu pe Hakka are o compozitie care pastreaza proprietatile la temperaturi mai scazute pe baza de canola oil. La canadieni sunt extem de apreciate.

Share this post


Link to post
Chestia asta le-a ajutat. ;)

 

Nu cred ca m-a ajutat atat de mult incarcarea masinii din moment ce in fata eram eu, care aveam la vremea respectiva vreo 62kg si prietena mea care avea atunci ~44kg(e micuta :P ) iar in spate 2 persoane fiecare de vreo 80kg plus vreo 30-40kg de bagaj in portbagaj. Masina era destul de ridicata de bot, simteam asta, iar spatele era atat de lasat incat tampoanele din interiorul arcului au intrat in functiune(se vedeau urmele unde au calcat pe talerele arcurilor din spate).

 

 

In alta ordine de idei, week-end-ul asta am fost la munte, mai precis la Bran. Am avut ocazia sambata sa merg pe zapada si chiar sa si urc un pic. Masina incarcata cu inca 3 persoane=> nici o problema, desi zapada a fost.

La intoarcere, pana la campina aproximativ am mers pe ud(apa+nisip+sare si in unele locuri si zloata), pe unele portiuni nigea, iarasi, nici o problema. Bine, acum cred ca mai tine si de stilul de condus, nu stiu daca s-a aflat in totalitate DAR:

- anvelopele de iarna au aderenta mai slaba la franare pe ud decat unele de vara, asta in general;

- pe sistemul iarna nu-i ca vara, pe ud aluneci mult mai usor cu masina decat pe uscat.

 

Ideea este ca eu cel putin, la un stil de condus normal si adaptat temperaturilor si conditiilor de afara(maxim 110km/h) nu am avut nici cea mai mica problema, tot drumul, nici pe zapada nici pe udatura.

Anvelopele sunt Debica Frigo Directional.

Share this post


Link to post
Sigur ca profilul conteaza, doar ca profilul nu e cine stie ce secret. Toti pot sa copie profilul de pe Michelin PA3 fara probleme.

Sigur ca pot, dar eu ma indoiesc c-o fac. Asa cum este normal, desenele sunt aparate de copyright-uri.

Share this post


Link to post

E suficient sa schimbe niste detalii relativ minore ca sa evite dreptul de copyright.

Share this post


Link to post

Nu cred ca mai exista detali minore, decand studiaza formele pe simulatoare (computere) au costatat ca fiecare detaliu conteaza.

 

Comparand structura unui pneu actual cu a unuia de acum 20 de ani exista o diferenta compozistica enorma. Participarea marilor firme la competitii a reprezentat un vast laborator de incercari. In momentul de fata, echiparea rotilor cu pneuri ieftine nu mai reprezinta un avantaj.

Share this post


Link to post

Spuneti-mi va rog din ce considerente in Romania nu se vind cauciucuri de iarna cu crampoane????

Share this post


Link to post

Sunt interzise pentru ca strica asfaltul.

Share this post


Link to post

:o fftopic: Care asfalt? :-? ( =)) )

Share this post


Link to post
Spuneti-mi va rog din ce considerente in Romania nu se vind cauciucuri de iarna cu crampoane????

Se vind si la noi, insa cuiele ar trebui introduse in anvelopa doar la vulcanizare

Share this post


Link to post

Azi dinineata la 5 a fost un polei de cosmar la Cluj. Cauciucurile Dayton DW50 s-au comportat mai bine decat ma asteptam.La amiaza pe asfalt ud nu au fost probleme ,au aderenta buna( totusi ceva mai slaba ca cele de vara).Sunt destul de zgomotoase.Abia astept zapada sa vad de ce sunt in stare.Sunt multumit pana acum de cum se comporta la 130 de lei cat am dat pe unul cu montaj si echilibrat cu tot.Debica Frigo erau 110 lei.Ma bucur ca nu am luat Debica.

Share this post


Link to post

Am cumparat acum 1 saptamana din Metro, Sava Eskimo S3, 175/70/R13. Pret pentru 2 buc =291 ron (tva inclus). Montaj si echilibrat 30 ron. Pe zapada de saptamana trecuta s-au comportat bine. Sunt zgomotoase, dar e normal pentru anvelope de iarna.

Share this post


Link to post
Azi dinineata la 5 a fost un polei de cosmar la Cluj. Cauciucurile Dayton DW50 s-au comportat mai bine decat ma asteptam.La amiaza pe asfalt ud nu au fost probleme ,au aderenta buna( totusi ceva mai slaba ca cele de vara).Sunt destul de zgomotoase.Abia astept zapada sa vad de ce sunt in stare.Sunt multumit pana acum de cum se comporta la 130 de lei cat am dat pe unul cu montaj si echilibrat cu tot.Debica Frigo erau 110 lei.Ma bucur ca nu am luat Debica.

 

cu dayton (numai pe fata) am facut o iarna fara prob. (aderenta si stabilitate) - de cand am pus debica frigo parca sunt in opinci :(

Share this post


Link to post

Da' de ce nu ai mai pus Dayton-urile ci Debica?

Ca prima impresie legata de anvelopele de iarna Vredestein Snowtrac 2 pe care le-am pus marti pe masina: directia un pic mai usoara, zgomotul (normal) de rulaj mai mare fata de cele de vara (dar nu mai mare decat cel produs de Debica presto). Le-am testat mai mult pe uscat. Aderenta e ok. Ramane de vazut comportamentul lor pe zapada, gheata, asfalt ud, mazga etc.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...