Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Relanti Variabil

Recommended Posts

Salut. La mine la Cielo, de ceva timp mi se opreste motorul cand iau maxim dreapta sau stanga. Ieri mi s-a oprit in sensul giratoriu de am zis ca ii dau foc acolo in aglomeratia aia. De la ce sa fie? Motorul merge frumos, dar la un interval de 2 minute mi se tureaza singura cateva secunde, se duce la 1300 si revine singura.

Totusi, de la ce se opreste? Ce legatura are directia cu mersul motorului?

Share this post


Link to post

Buna ziua, am o Nubira 1 din 1999, motor 1,6 in

16 v si merge sacadat motoru mai ales la relanti, si dupa ce il accelerez f tare ,

cade in cap masina, am schimbat mai multi senzori de pe masina si fise bujii, bujii, TPS,

sonda oxigen, senzor temperatura aer si senzoru de pe vacuum cred ca MAT ii zice, IAC schimbat.

Atasez cateva imagini facute cu testeru poate reuseste cineva sa ma ajute ,

masina are si un consum f mare undeva la 20-30 litri la 100 km.La un test de

compresie pe pistoane , compresia ii buna.Injectoare curatate cu ultrasunete .

Mentionez ca merge mai bine daca scot mufa de la

senzoru temperatura aer de pe galeria ce vine de la filtru de aer dar consumu ramane la fel.

Schimbat si catalizatorul si schimabt tub flexibil de la esapament.

Va multumesc anticipat.

post-28505-127652125601_thumb.jpg

post-28505-127652127784_thumb.jpg

post-28505-127652128756_thumb.jpg

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Salut, revin cu completari, azi am schimbat computeru cu unu nou temporar si tot aceleasi simptome.

Ceva sugestii ?

Share this post


Link to post

Valori dubioase:

- valoare tensiune TPS la ralanti ?

- valoare tensiune sonda oxigen (mica) ?

- valoare tensiune la MAP la 2000 si 3000 rpm mai mica decat la ralanti ?

- tensiune scazuta la baterie.

Share this post


Link to post

Nu stiu cat de bine functioneaza softul ala la nubira.

Din ce vad eu acolo, e ciudat rau, ce-i drept, nu sunt foarte familiarizat cu acest motor si de aceea m-am abtinut insa, ca idee, potentiometru de co si sonda lambda pe acelasi motor? IAC 35 la relanti?

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Va multumesc pentru raspunsuri, aveti cumva valorile normale pentru motorul de 1,6 in 16 V de nubira?<BR>Daca se poate sa le postati sau sa ma indrumati unde le-as gasi v-as fi recunoscator.

Share this post


Link to post

Salut

Dupa o excursie de aproximativ 5000 km in concediu preponderent pe autostrada a aparut problema cu relantiu-ul.

Pornit la rece dimineata nici o problema relantiul se stabilizeaza ~800 si totul functioneaza normal.

Insa dupa o oprire de 20-30 minute daca pornesc din nou la frana de motor masina da in nas si relatiul variaza intre 2000-3000 fara a se stabiliza. Oprit pe dreapta un pic de pauza si repornit poate rezolva simptomele.

Interesant e ca problema nu apare constant, se poate intampla ca intr-un traseu cu 2-3 opriri sa nu se manifeste de loc.

 

Am curatat clapeta de acceleratie, restat ECM +/- Idle learn insa nici o diferenta.

 

Ceva idei inainte sa merg la service??

Multumesc

Share this post


Link to post

Multumesc moderatorilor care mi-au mutat mesajul de la Probleme tehnice - KALEECCS la Probleme tehnice - CNEL???!!!

 

Masina cu probleme e un Lacetti 1.6 iar titlul era Relanti variabil doar cu motorul cald.

Share this post


Link to post

Acum sa ma plang si eu de al meu espero 1.8

 

Dupa ce l-am reinviat si a pornit acum merge cam aiurea nu merge rotund precizez ca am facut resetare ECM si Reinitializare IAC schimbat bujii CHAMPION Fise noi MAde in Korea schimbat acea bobina mica din interiorul delcoului schimbat lulea si capac nou delcou .

 

CE SEINTAMPLA :

 

Cand e rece motorul se tureaza singurel pana pe la 1500-1800 apoi scade apoi scade acul la 900rpm si scileaza apoi iar din cand in cand se accelereaza

iar in in mers masina merge (zic normal dar nu e) trebuie sa o iau usurel cu pedala de acceleratie ca altfel da tendinta de a se inceca iar daca apas brusc pedala la fund scoate un zgomot rezonanta joasa ca si cum ar fi inecata dupa care isi da drumul si urca in ture. Ma gandesc la injectoare infundate dar vreau si oi parere din partea voastra sau sa fie pe parte de vacum ceva? oricum am gasit doua furtunase in aer care vin de la borcanul din partea stanga a masinii care asa erau de cand am intrat in posesia masinii. Am Consultat manual sercice dar nu m-am lamurit complet cum vin fur tunasele alea in corpul de acceleratie rog pe cineva sa ma lamureasca . iar can motorul se incalzeste relantiul e si mai oscilant si face mai urat cand trebuie sa accelerez acelasi zgomot gros si de multe ori sunt nevoit sa schimb treapta inferioara atasez si o poza cu furtunasele de care va ziceam

post-29373-057838100 1285059656_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Check engine nu e aprins? Se aprinde cand pui contactul, se stinge dupa ce ai pornit motorul?

Share this post


Link to post

se aprinde si se stinge , :scarpin: nu imi ramane aprins cat mototrul functioneaza.

Edited by MafvsPyro

Share this post


Link to post

Fa o poza mai in ansamblu la tot compartimentul motor. Da eticheta aia la o parte sa se vada sub ea in poza.

Ma intereseaza in principal sa se vada toata admisia si furtunasele care intra in ea.

In "tulumba" aia (supapa EGR) care se vede in partea stanga intra vre-un furtunas?

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Am sa fac si acea poza si am sa o postez , din ce am studiat cu manualul in fata si cu ochii la motor furtunasele alea ar trebui sa intre in corpul de acceleratie.<br />M-am uitat atent la furtunasul de la valva egr si am urmat traseul si e conectata la un stut pe corpul de acceleratie unde este inscriptionat EGR.<br />In schimb am descoperit inca 3 stuturi la corpul de acceleratie  unul este  conectat si are legatura cu consola de la directionarea aerului din habitaclu, iar dintre celalalte doua una e obturata cu un capison si cealalta e in aer . Ma gandesc ca cele doua furtunase din poza postata mai sus vin conectate acolo dar din manual nu am intels foarte clar .<br /><br />iar in dreptul/spatele  hatiei se afla un senzor cred ca de aer .

 

Tind sa cred ca nu toate furtunasele care sunt conectate la corpul de acceleratie nu sunt conectate cum trebuie , va rog sa ma corectati daca gresesc

Edited by MafvsPyro

Share this post


Link to post

Vedem in poza.

Share this post


Link to post

iaca si pozele cu pricina . pe corpul de acceleratie se gasesc urmatoarele inscriptii dupa cum se vad si in poze :1. EGR =>CARE E CONECTATA CORECT LA VALVA EGR 2.ENG IN=>INTRARE AGENT INCALZIRE CORP ACELERATIE asta din partea din fata apoi in partea dinspre bor mai sun urma toarele inscriptii 3. PUR=>CONECTATA LA FURTUL DE VENTILARE CARTER 4.AC CAN OUT=> FURTUN CARE DUCE PANA LA VASUL DE EXPANSIUNE , apoi urmeaza 3 stutzuri (de vacum cred) dintre care furtunasul cu mansonul de cauciuc pansat care actioneza comezile de directionare a aerului din habitaclu. Mai raman doua unul care e obturat cu un capison de cauciuc si unul care are un manson de cauciuc care e liber dupa cum puteti observa in poza .

 

Astept un verdict :shock: multumesc anticipat

post-29373-091437400 1285659083_thumb.jpg

post-29373-010043200 1285659189_thumb.jpg

post-29373-097442100 1285659197_thumb.jpg

post-29373-065206000 1285659208_thumb.jpg

post-29373-019052300 1285659217_thumb.jpg

post-29373-064517200 1285659227_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Unul dintre ele este de la canistra de vapori, care probabil nu mai este conectata. La non-euro nici nu ai nevoie, si, avad in vedere adaptarea de motor discutata la "masina mea", posibil si traseul de alimentare sa nu mai respecte specificatiile.

 

La un non-euro ar trebui sa ai urmatoarele furtunele de vacuum in clapeta (exceptand servofrana).

1)la senzorul MAP.

2)la rezervorul de vacuum pentru comenzile aerotermei.

3)la regulatorul de presiune de pe rampa injectoarelor.

 

LA euro2 se mai adauga:

4)valva EGR

5)canistra de vapori (aici la canistra e putin mai diferit, stutul ala nu prea e de vacuum, vine inainte de clapeta).

 

Deci iti trebuie 1 si 3 iti trebuie neaparat pentru functionarea motorului, 4 si 5 pentru functionarea in parametri optimi (daca mai e euro 2) si 2 daca vrei sa-ti mearga si directionarea aerului din habitaclu.

Stuturile de pe clapeta sunt la fel (nu prea conteaza care unde-l bagi, cu mici exceptii)

Nici un stut nefolosit de pe clapeta nu trebuie sa fie descoperit.

 

In schema asta nu am bagat in seama celelalte furtune de pe acolo anume:

2 de apa (incalzire clapeta)

1 sau 2 de retur carter.

 

 

LE. Din pozele tale vad doar atat ca vacuum:

2 furtune care duc spre habitaclu (probail unul in MAP si celalat la comenzi)

1 la regulator

1 intra in valva egr dar nu vad de unde vine.

 

si mai vad 2 chestii ciudate:

 

1) Frtunul ala de ventilare carter are un alt furtun mai mic bandajat. ala unde duce?

2) De ce s-a folosit vaselina la injectorul nr 4? Care este rolul ei acolo?

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
... stutul ala nu prea e de vacuum, vine inainte de clapeta ...

Este 24h pe zi, cand clapeta nu este inchisa.

Share this post


Link to post

Furtunasul ala micut bandajat intra in corpul de acceleratie

 

Vaselina de la injectoare a pu-so mecanicul la remontarea rampei pentru a etansa mai bine a zis el si sa nu strice garniturile de fixare

 

 

Atasez o poza A cu conectivitatea furtunelor luata din carte si B cu conectivitatea furtunelor in momentul de fata

post-29373-099136900 1285688334_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Atunci muta "vacuum instalatie climatizare" unde trebuie si astupa cu ceva stutul ramas liber in clapeta pentru inceput

Share this post


Link to post

Simptomele de care vorbesti pot fi de la injectoare infundate. Aceiasi problema a avut-o i93mid la nubira si o experimentez si eu ocazional, cauzata fiind de mersul pe gaz in cazul meu.

 

 

ai reusit sa afli de ce atunci cand o lasi pe liber oscileaza turatia pana se stabilizeaza,pe gaz.acelasi lucru se intampla si la mine la cielo exe 16v gpl

Share this post


Link to post

Sal.Am si eu o problema.Am un Lacetti de 1.4 si cand accelerez,la schimbarea vitezei calc ambreiajul si atunci motorul se tureaza putin si apoi incepe sa coboare turatia.De asta trebuie sa astept o secunda ca sa scada turatia,altfel,daca cuplez treapta imediat simt un soc.E normal? Motorul e ca nou,are putin peste 3000 km.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema la cielo.oscileaza relantiul si intrerupe mersul rotund al motorului cand e la relanti pe gpl..mentionez ca pe benzina nu intrerupe la relanti si merge ok.ce ar putea avea?multumesc

Share this post


Link to post

Aceeasi problema si la mine...any help? :) Si se mai adauga ceva la mine: merg 95% pe gaz, dar imi consuma si benzina - vad acul de la benzina cum scade pe zi ce trece; stie cineva de la ce ar putea fi?

 

Bafta,

Mircea

Edited by EM!L
Nu mai cita INTEGRAL mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

cat timp e rece( apa sub 35 grade Celsius) motorul functioneaza pe benzina.Mai ales iarna, primii 2 - 3 - 4 km ii faci pe benzina, mai ales ca Tico se incalzeste greu

PS. Daca e prea banal raspunsul , scuze. Am vazut ca ai zis 95%, dar ...cred ca poti face testul la un drum mai lung. Ai grija totusi sa scoti tot aerul din rezervor cand faci testul, altfel s-ar putea sa ai parte de concluzii false

Edited by lucian107416

Share this post


Link to post

Da, normal ca pornirea si primii 5 KM ii fac pe benzina; eu ziceam de oscilatia la ralanti pe GPL cu motorul cald / apa calda ...

 

PS: era vorba de Cielo, nu Tico :)

 

 

Bafta,

Mircea

Edited by EM!L
Nu mai cita INTEGRAL mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...