Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Relanti Variabil

Recommended Posts

ceva injectoare imbacsite...

dar pentru pornirea aiurea IAC-ul zic ca e vinovat - daca zici ca l-ai curatat - poate l-au "bruscat" sau e pe cale se isi dea duhul...

la mine de ex daca masina e pornita de pe o zi pe alta, cald afara, porneste ok, dar balbaie ralantiul decat dupa un sprit

daca e pornita "la cald" (adica fara sau cu o f mica contributie a iac-ului) porneste perfect.

la fel si daca e frig - porneste perfect

concluzie - iac-ul nu isi face f bine treaba "la mijlocul" cursei - cand e frig si trebuie sa deschida aproape complet e ok

tampenia mare e ca nu pot sa il desfac sa il curat - unul din suruburi nu vrea sa se desfaca... X(

 

sa nu fie si la tine la fel... iac cu probleme

Share this post


Link to post

Avand in vedere cum lucreaza astia prin service tot ce e posibil, dar daca l-ar fi "bruscat"... facea atunci probleme zic eu...A inceput sa faca urat cam la o luna doua de la curatare.

Share this post


Link to post

Unde ai fost la service? Ca eu recent am fost la Arrow pt inlocuire pompa benzina si am constatat ca imi curge benzina in zona pompei...Deci...Ai grija la ce service te duci!!!

Share this post


Link to post

La Raver, am hotarat sa merg cu benzina 1 zi 2, 3 cat imi permite bugetul ( apropo iar e 4.2 RON :( ). Am mers cu benzina pana la munca si azi cand am plecat de acolo a pornit normal fara sa faca figuri cum eram obijnuit.

Share this post


Link to post

Deci dupa o zi de mers cu benzina, a pornit si azi dimineata ca la prima ei tinerete. Intrebare... ce fluid/lichid imi recomandati a fi cel mai bun pentru curatarea injectoarelor ?

Share this post


Link to post
Casite, la Cielo îl foloseam şi îşi făcea treaba cu succes. Acum folosesc Metabond...

Share this post


Link to post

Poti incerca si 2+2 din benzinarii. La mine a dat rezultate, in sensul ca am perceput motorul mai rotund la ralanti.

Share this post


Link to post

Mersi, inca nu am pus ... pana acum ca si solutie merg pe benzina ultimul km si porneste ok dimineata.

Share this post


Link to post

Salut! O problema: cind merg mult timp pe un drum mai prost, cu schimbari dese de viteze, uneori se intimpla sa mai merg si subturat sau supraturat, se intimpla ca ,,relantiul", la schimbarea treptei de viteza sau la lasarea ,,pe liber" sa ajunga uneori si la 2500-3000rot/min. Daca opresc masina (0km/h) isi revine la normal adica sub 1000rot/min. Ce poate fi? E normal? Este un Executive din 2005, 72000km cu reviziile la zi. Multumesc!

Share this post


Link to post

E posibil sa ai IAC - ul murdar. L-ai desfacut si curatai vreodata? O sa fii surprins de ce mazga vei gasi pe el.

Edited by varais

Share this post


Link to post
Salut! O problema: cind merg mult timp pe un drum mai prost, cu schimbari dese de viteze, uneori se intimpla sa mai merg si subturat sau supraturat, se intimpla ca ,,relantiul", la schimbarea treptei de viteza sau la lasarea ,,pe liber" sa ajunga uneori si la 2500-3000rot/min. Daca opresc masina (0km/h) isi revine la normal adica sub 1000rot/min. Ce poate fi? E normal? Este un Executive din 2005, 72000km cu reviziile la zi. Multumesc!

Nu stiu ce are ca si a mea mai face cateodata asa si are tot curatat si resetat si para curatat si resetat.Si ECU schimbat.

Si cu cel vechi si cu cel nou face la fel.

Share this post


Link to post

Si a mea face la fel aproximativ la fel. Daca o subturez si apuca sa urce relanti-ul peste 1000 ture nu-si mai revine decat dupa ce ma opresc complet. Pot sa merg pe liber mult si bine, pana nu opresc de tot nu-si revine. Nu i-am gasit nici o explicatie si nici nu m-a deranjat prea tare, oricum fenomenul are legatura cu senzorul de viteza VSS. Si mai este o varianta:

 

Daca VSS inregistreaza miscare ECM-ul tine voit relanti-ul mai mare 1100-1200 ture pentru o mai buna servodirectie, frana..etc. Asta corelata cu o proasta initializare a IAC-ului poate da turatii de 2000 sau peste pana la oprire.

 

Asta e teoria mea. Daca cineva stie mai la obiect sunt si eu curios sa dezleg misterul :D .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Si la a mea ramane relanti-ul la turatia pe care o are cand debraiez si coboara dupa vreo 30 secpe la 1500.Face asa numai cand am pornit aerul conditionat.

Share this post


Link to post

Fratilor sa fie TPS? Problema e cam asa din cand in cad ramane turatia la relatiu la 2000 rpm idiferent ca e pornire sau e mers cu ea deja incalzita si deabea dupace scot mufa din TPS isi revine si dupaia o bag inapoi si merge...chiar oprec motorul ca sa se stinga chekul. IAC e curat bec :D si isi face treaba. Si am inercat si reste si Idle learn. Ce ma sfatuiti sa desfac senzorul TPS si sa incerc sa curat bine si sa curat si clapeta in sine sau sa schimb direct senzorul? Masina e un Cielo din 2005 cu AC si 89.700km in bord.

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Vezi ce cod de eroare ai. La tps nu ai ce sa cureti, decat contactele din mufa care intra in el si se le mai "strangi" cumva. pare tps defect dar nu poti fi sigur decat daca te duci la tester. Am ratit aceeasi chestie si la mine era contact imperfect in alt loc.

Share this post


Link to post

Salutare natiune si La Multi Ani!

Ridic si eu o problema la care nu am gasit raspuns pana acum in paginile forumului: dimineata, mai ales cand e mai rece, am observat ca dupa pornire si dupa stabilizarea turatiei la relanti, in momentul in care calc ambreiajul turatia creste un pic. Nu foarte mult dar sesizabil. Daca eliberez pedala turatia scade din nou la valoarea anterioara. E normal? Sa fie vorba de uleiul din cutie sau e o problema a ambreiajului? Precizez ca nivelul uleiului in cutie e normal iar ambreiajul l-am schimbat acum aproximativ 15000 km. Ma poate lamuri cineva?

Share this post


Link to post

Este normal in acest anotimp cand uleiul la rece are viscozitate mare .

Share this post


Link to post

Multumesc frumos pentru raspuns ovi_jer.

La asta ma gandisem si eu dar am vrut sa fiu sigur pentru ca am mai patit-o cu relantiul dupa ce mecanicul a deconectat bateria cand am schimbat distributia. Noroc cu forumul de unde am invatat despre procedura de "Idle Learn".

Multumesc frumos inca o data pentru raspuns si bineinteles Spor la... SUCCES!

Share this post


Link to post

@Dj Dark: Mersi frumos pentru răspuns. Întradevăr eroarea era de la TPS pe scanner și s-a rezolvat prin curățarea și strângerea clemelor care intra în senzor. Bafta în continuare.

Share this post


Link to post

Buna seara.Am aceasi problema cu masina...variatiile de relantii si uneori oprirea motorului.Masina circula foarte mult in oras,deci...se imbacseste mult mai repede.Am bagat ulei sintetic in ea (Sincer nu mai estiu exact ce,va zic maine) si se pare totusi ca se "evapora" si imbacseste IAC-ul.Am observat acest lucru dupa ce am desfacut busonul cu motorul cald si se poate observa cum se evapora.Masina trage bine,demaraj are,viteza are,nu consuma ulei deci...singura problema este aceasta.Eu am dat jos furtunul cel gros ce vine de la filtrul de aer in TPS si am observat negreala in interiorul acestuia,deci este clar ca IAC-ul este si el imbacsit.Masina a fost pusa pe tester si nu indica nici un cod de eroare iar desteptii de la service au umblat la setarile de relanti,in acest moment iarna relantiul este foarte mare,ajungand chiar si in 2000-2300 de turatii in momentul in care calc ambreiajul iar cu motorul cald relantiul sta undeva pe la 650 700 ture (am anticipat dupa turometrul din bord).Din cante am inteles,cu motorul cald relantiul ar trebui sa fie undeva intre 800 si 850 turatii.Eu am rugamintea la dumneavoastra sa imi idicati intr-o fotografie care este IAC-ul.Stiu ca este situat in aproprierea TPS-ului.

Nu mai vreau sa aud de service-uri,si mecanici priceputi.Am o experienta foarte proasta cu cealalta masina pe care mi-au facut-o varza desteptii de mecanici asa ca nu vreau sa ajung si cu Nubira in aceasi situatie ca ii si iau la bataie.Pana la urma am reusit sa imi repar singur cealalta masinuta asa ca...nu strica deloc sa-mi invat si Nubira si astefel in limita cunostintelor sa mi-o repar singur.De doua ori am fost in service cu aceasta problema si degeaba,nu vreau sa mai dau bani pe nimic.

Precizez faptul ca nu am fost intr-un service de la coltul strazii si la service-ul ce Mi-a "facut" garantia la masina,intradevar super dotat cu scule dar degeaba daca nu are si mecanici pe nivel inalt.

 

Ultima oara m-am certat urat de tot cu cei de la service iar inginerul de acolo mi-a spus ca va suna la Craiova sa trimita o echipa sa vina sa-mi verifice masina =)) =)) (asta sa intamplat acum un an jumate).Credeti ca ma anuntat sa vin cu masina in service?a trecut un an jumatate si nimic.Imi vine sa ii bat bine pentru 11 000 de euro,bani pe care ii platesc 10 ani...

 

Va rog frumos sa ma ajutati.

Va multumesc

Share this post


Link to post

Cum ai constatat ca iac-ul este imbacsit daca nu stii unde este?

Cati km au fisele si bujiile?Bujiile sunt cele recomandate de constructor?

Precizia turometrului(mai ales la nubira) este scazuta si valoarea afisata la relanti pe linga cea adevarata.

Share this post


Link to post

Din moment ce la mine circula vapori de ulei ca naiba, este clar ca IAC-ul este imbacsit,plus ca se vad depunerile daca dai jos furtunul ce vine de la filtrul de aer.Fisele si bujiile sunt BERU,iar bujiile sunt cu 4 electronzi.Le-am schimbat dupa ce am constatat problemele de relanti,de atunci motorul merge mai rotund dar problema nu a disparut.

 

Eu am mai curatat IAC-uri la niste Forduri mai vechi ce aveau aceasi problema si...prin minune s-a rezolvat,exceptie facandu-se o Sierra ce avea probleme la debimetru iar relantiu varia datorita ceastuia.

 

Pelanga fise si bujii am schimbat si filtrul de aer si cel de benzina

Edited by catalin_gym

Share this post


Link to post

Bujiile pe care le folosesti sunt nerecomandate la motorul tau.Detalii despre locul unde este iac-ul gasesti in topul unde se discuta despre nubira.

La o masina din 2006 vapori de ulei pot fi din abundenta numai din cauza unui ulei de proasta calitate si neschimbat la timp.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Cred ca este o facatura de ulei...am dat o groaza de bani pe el.Am un an cu acest ulei,nu am facut mai mult de 5000 Km cu el.Este Castrol dar nu mai stiu exact ce...nu cred ca mai am ambalajul,tatal meu a fost la service si la schimbat.Nu va contrazic cu bujiile,cert este ca masina merge bine cu ele si are un relanti mai rotund.

 

Multumesc

 

P.S. Uleiul mai era si garantat 20 000 km.Hai sa zicem ca ii injumatatesc viata deoarece masina circula foarte mult in oras dar nu sunt deacord ca un astfel de ulei sa se comporte asa dupa 5000 de km..

Edited by catalin_gym

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...