Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Relanti Variabil

Recommended Posts

salut am si eu problema cu relantiul cielo 16v cu bobina (fara delcou) am desfacut pt a 2-a oara egr am o intrebare daca stie cineva daca prin orificiul ala rotund trece aer permanent sau se inchide complet eu l-am curatat si tot trece putin aer pe acolo cand suflu o fi defect si nu inchide complet si de aia apar probleme la relanti ? 52400123_2_644x461_supapa-egr-daewoo-cie

Share this post


Link to post

Nu are treaba cu ralantiul. Multi si-au anulat egr-ul la euro 2, cica ar raspunde mai bine la acceleratie.

Share this post


Link to post

buna seara ...am tot citit despre relantiul variabil ....si nu pot sa-i dau de cap la a mea..Deci am un Cielo din 2000 in 8 valve cu egr,...problema e ca nu tine relantiul deloc...urca si scade ...pana se opreste de tot atunci când e pe liber...am schimbat tot corpul ce tine de clapeta acceleratie cu senzori ...cu tot ...degeaba ....fise sunt noi ...Tesla...bujii Boch...cu 4 ...si astea tot noi...safie de la sond lambda....nu stiu ce sa-i mai fac ...HELP


AM UITAT SA MENTIONEZ ...ca relantiul e variabil atat pe benzina cat si pe gaz...si atunci când inepe sa oscileze se aprinde martoru in bord ...

Share this post


Link to post

Pai vezi de ce se aprinde becul ala. Ce cod de eroare da. La mine se comporta cam la fel si a fost VSS-ul. Daca se aprinde becul deja poti identifica mai usor de unde vine problema. Nu stiu la tine daca merge testul cu agrafa, la mine a mers dar a mea e non-euro.

Share this post


Link to post

problema mea este urmatoarea, pe gpl nu imi sta relantiul ieri am plecat de la munca dupa nici 2 kilometeri cand stateam la semafor scadea turatia o mai turam statea la 1000 rot/min dupa cateva secunde iar scadea. In urma cu 2 zile am schimbat fisele noi tesla rezistente intre 4-7 kohm fata de cele vechi cu 16k ohm, capacul de delco si luleaua, in prima zi statea relantiul pana la un moment dat, am oprit motorul pentru 5 minute cand am pornit nu voia sa stea de nicio culoare, am observat ca in general la cald apar problemele astea, in urma schimbarii pieselor mentionate mai sus s-au observat schimbari in mersul pe gpl inainte de a le schimba cand acceleram pt cateva fractiuni de secunda dadea putin in nas, ca si cum as fi luat piciorul din pedala dar el defapt era.. bobina din delco am masurat-o este in parametri are rezistenta de 800-900 ohm, manualul utilizatorului zice ca trebuia sa aiba intre 500 si 1500. Daca mai am si ceva consumatori nu mai vrea sa stea, pe benzina merge bine sta relantiul cu farurile pe faza lunga electroventilator si treapta 2 la ventilatorul din habitaclu, uneori porneste mai grelut in sensul ca invarte electromotorul mai mult pana porneste si trepideaza putin cand incepe sa porneasca, sper sa o prind sa o filmez intr-o zi . Am citi un post de a unui alt coleg de pe forum este vorba de acesta http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/293-relanti-variabil/?p=366184 o problema relativ asemanatoare cu a mea, mie imi merge kilometrajul imi indica viteza dar la testul cu agrafa imi iese codul de eroare 24 si uneori 14, azi mi-a iesit codul 14 acum 2-3 zile nu mi-a iesit azi am curatat contactele senzorului cu spray de frana dar nu am mai apucat sa-i fac testul. colegul cu problema asemanatoare cu a mea a rezolvat-o schimband traductorul din cutie, acel traductor este cumva piesa aia din plastic ? ( aceasta http://autodaewoo.ro/1233-tm_large_default/pinion-vitezometru.jpg ) . Am mai observat o chestie legata de relanti daca cobor in frana de motor si la un moment dat ajung la semafor si o las pe liber imi sta relantiul undeva la 1500-2000 pe benzina pe gaz sta undeva mai jos si se aprinde check engine, de cand am descoperit asta nu merg in frana de motor deloc mereu cobor si merg pe liber, este foarte stresanta treaba asta. Inca un indiciu stau pe loc pe benzina masina turata in 2000 rot cand o trec pe benzina sta undeva la 1500-1600, conteaza de temperatura motorului. Partea de aprindere este ok, ar ramane sa incerc treaba asta cu senzorul vss sau traductorul acela. Din vara ma tot confrunt cu aceasta problema, am fost de multe ori sa-mi regleze instalatia gpl m-am si saturat eu sa ma duc la service-ul la care mi-au montat noul pulmon,

Edited by vlad96bret

Share this post


Link to post

revin cu o informatie, am observat cand imi porneste motorul asa ca in video nu imi sta relantiul deloc deloc, pornirile si opririle le fac in general pe benzina, mai rar pe gaz. Are momente cand porneste asa ca in video si momente cand porneste super bine las sa traga pompa de benzina i-am dat cheie si a luat-o fara sa invarta asa de mult electromotorul, problema asta de la ce ar putea fi ?

acesta este video-ul, am zis sa nu deschid un topic asa ca am postat aici poate va ajuta si aceasta informatie in detectarea problemei cu relantiul pe gpl

Share this post


Link to post

trebuie sa schimb senzorul de viteza, firul rosu care vine la senzor este rupt, cu ocazia asta ma gandesc sa schimb si panarama aia de plastic ca nu e scumpa, am gasit la 35 de lei. numai ca e cam incomod de lucrat pe acolo ca este cam inghesuit locul, daca ar putea sa-mi explice cineva cam care ar fi pasii, ca nu mi se pare ceva complicat de facut, cablu de kilometraj am vazut ca are o roata metalica zimtata este cea incercuita in poza http://imgur.com/uo3LkM3 , mai intai se scoata cablul si dupa desfiletez senzorul scot traductorul si montarea in ordine inversa, cam asa m-as gandi eu ca trebuie procedat.

Share this post


Link to post

Se face exact cum ai intuit. Exista loc de "manevra". Cam stramt, dar suficient la limita.

Share this post


Link to post

numai ca am intampinat o mica mare problema, filetul de la cablul de kilometraj e intepenit pe senzor nu stiu cum sa il desfiletez de acolo, maine cand ma duc la munca am sa ii dau cu niste spray de rugina sa vad daca iese

 

Share this post


Link to post

Roata aia zimtata e de plastic defapt. Ia un mops, patent sau cleste autoblocant si ajut-o un pic cu grija sa nu o spargi.

Share this post


Link to post

Salutare colegi.

Am si eu o problema cu un cielo GLE an fabricatie `99 si anume relantiul nu e stabil.Masina este prevazuta si cu GPL.

Am citit si rascitit topicul nu vad ce pot sa ii fac.

Am schimbat:

- fise (Tesla)

- capac delc (era verde si parlit la ploturi)

- pipa delc

- injectoarele sunt noi au 1 saptamana,

- filtru de aer nou, ulei nou

- pompa de benzina noua.

- bobina aia din delc noua.

- furtunu ala de e intre tub aer si capac morot si ala subtire nou (un S scurt cu o plecare de la jumate mai subtire de 30 cm)

 

Am fost la gaz, a verificat mecanicu a zis ca injectorul dinspre delc nu lucreaza chiar daca a conectat direct mufa din instalatia masinii la el. A pus mufa de la urmatorul la cel ce nu merge si injectorul lucreaza deci problema zice el este din instalatia masinii nu din cablajul de la gaz.

Cum pot sa ferific cablajul injectoarelor ma refer sa le masor rezistenta ? (nu stiu unde vin conectate in ceva mufa)

 

Ce ma dispera este ca nu face mereu tampenia asta si am patit o chestie ciudata de 2 ori si anume: motor pornit capota ridicata si ascultam motorul , la un moment dat se aude un fel de tzac metalic si motoru incepe sa mearga ceas fara sa fac nimic. Opres si pornesc iar merge iar ca o roaba in 3.

 

Am inteles ca spalatul IAC-ului cu reset calculator si invatat iar ajuta si din ce am vazut la cineva spalatul clapetei acolo unde vine burdufu ala mare din filtru de aer.

Pe gaz mai patesc o tampenie si anume daca merg si vreau sa maresc viteza si calc pedala la fund parca da sa moara in loc sa se tureze, trebuie sa ridic putin picioru si atunci incepe sa traga.

Inca nu am spalat IAC si clapeta acc.

Masina nu mananca ulei nu fumega nu dispare antigelu din borcan apa sta la jumate ( intre punctulete alea 2).

 

Ce pot sa ii fac?

Multumesc anticipat celor care au timp si pt problema mea.

Stima.

Edited by briobit

Share this post


Link to post

Cablajul ala de la injectoare are doar 2 fire, toate injectoarele sunt legate in paralel si lucreaza concomitent.

Mufa "generala" este prin spatele admisiei, deconecteaza toata bucata ia-o in casa, taie izolatia si vezi la inadituri care e problema.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am fost azi la un electrician (destul de cautat zice lumea), a tras de mufa la injector, a scos bujia a zis ca e cam afumata, a pus una noua de la el motorul merge tot in valuri.

A zis ca vine ceva tensiune pe injector (a masurat ceva gen 2-3 secunde si nu am realizat exact ce masura) si ca problema e de la supapae sau compresie cu probleme si sa ma duc iar la mecanic.

Nu stiu ce sa mai zic... sper sa prind cer senin sa pot sa ma bag in fire sa vad ce gasesc pe acolo...

 

 

LE: ce sarcina pot sa leg in locul injectorului un bec de pozitie e bun? sau un bec din spatele casurilor din bord, parca avea puterea de 5w?

Edited by briobit

Share this post


Link to post

Nu ai ce sa legi, nici ce sa masori acolo. Injectoarele au + permanent si comanda e pe masa din ce stiu eu. Comutatia e prea rapida, nu ai ce masura empiric.

Parca ziceai ca merge cu mufa de la injectorul de langa, acum ne-am sucit?

Share this post


Link to post

Da merge cu mufa injectorului alaturat, cum m am sucit? Nu stiu ce a masurat ala si nu am inxredere in electrician.

Share this post


Link to post

Injectoru' merge cu mufa celui alaturat, de-am inteles eu bine. Da' injectroru' alaturat merge cu mufa alui problematic? Ii un test simpu.

 

Vezi aici.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut Viktor.

Un injector care deja merge nu mai merge dupa ce ii pun mufa aluia bulit.

Injectoarele ca piese merg toate deci nu e de la ele.

Bun filmuletul cu masuratoarea da habar nu am care e corespondenta in fire la calculator.

Sper diseara poate am timp daca nu maine, acum sunt prin spital cu cineva.

Stima.

Share this post


Link to post

Atunci ramanem la cablaj, ce compresie, bujii..etc.

Daca merge cu mufa celui de langa mie mi se pare clar ca e o problema de cablaj.

Mai ales daca si cel de langa (functional) nu mai merge cu mufa astuia, nu cred ca trebuie 3 facultati sa tragi o concluzie.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Don't decide, calculate !

 

De ati observat, si motorizarii din video au vrut sa-i schimbe calculatorul de-aiurea intr-un alt service (cel putin astfel spune). Au ajuns ei asa din senin la concluzia ca tre sa schimbe calculiciu ca sigur ii problematic.

In cazul de fata, ori cauti un electrician cu adevarat meserias ce isi da interesu', ori o iei pe mineca (babeste chiar) si ii dai de capat. O fi pur si simplu intrerupt pe undeva unul din cele doua fire (un plus permanent si un minus pe impulsuri, ori ba?) pe injector, ori mufa in sine face fente. Mers pe fir/e cu test si se rezolva cred eu, ca de-o scapi la mila unuia priceput din cale-afara ... iti da chiulasa jos dijaba ...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Fratilor, revin si eu aici cu o problema dupa ce am citit tot topicul de fata...Observ ca de citeva zile mi se bilbiie motorul. De remarcat ca nu face la rece cind merge la ralanti marit ci doar dupa ce se incalzeste. Se simte ca motorul tinde sa moara si cu masina stind pe loc in Park Sau Neutral, dar mai tare se simte dupa ce pun maneta in drive iar masina este tinuta pe loc cu piciorul pe frina. Merge oarecum in suturi si dupa ce masina este pusa in miscare dar suturile se estompeaza o data cu viteza. La viteze de peste 60 la ora nu prea se mai bilbiie deloc decit in frina de motor...dupa ce iau piciorul de pe acceleratie. Are cineva vreo idee ce ar trebui sa verific prima oara? Bujii? Injectoare? Fise bujii? Sau cel mai probabil e tot problema electrica?

Edited by sorin_ncs

Share this post


Link to post

Si a mea face la fel cateodata dar eu am cutie manuala. Cu motorul rece, merge perfect, la viteze merge perfect. Eu i-am schimbat IAC, delcou, fise, buji si de atunci parca merge mai bine dar cateodata la relanti mai are cateva missfire. Mi-a zis un mecanic ca cica ar fi un injector sau doua care nu mai pulverizeaza cum trebuie benzina.

Dar cum nu face asa tot timpul ci doar cateodata nu e mare problema. S-ar putea sa fie problema si din calculatorul de bord. Incearca sa mergi in trafic cu proiectoare, ventilatie la maxim, faza scurta, dezaburire luneta... etc sa ai cat mai multi consumatori pe ea poate isi mai regleaza parametrii la relanti.

Mai poti verifica si furtunele de vacuum din compartimentul motor. Eu aveam cateva crapate... trageau aer fals. Le-am schimbat. Verifica si MAP si furtunasul de vacuum de la MAP, verifica IAC sa nu aiba depuneri sau sa fie blocat.

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

Wow..multumesc de sfaturi, le voi lua pe rind...tin sa precizez ca eu am cielo de curind...si inca nu stiu exact ce sint alea MAP, IAC...de fapt acum ma pun la punct..citesc documentatiile. Eu pina acum am avut mercedes 190 (tot automat) si ala avea o aprindere ceva mai "evoluata" decit cielo in ciuda faptului ca era din 92. NU era de tip "wasted spark", era tot cu distribuitor (delocu) dar in respectivul "delcou" nu era nimic altceva decit un rotor (luleaua). Senzorul aprinderii era pe volanta si trimitea impulsurile la un modul electronic care alimenta bobina de inductie iar de la aia pleca fisa centrala in capacul de delcou si de ala ala fisele la bujii. Simplu! Nu era cu senzor Hall in delcou ca la cielo. Sistemul de alimentare cu combustibil (benzina) era cu pompa electrica, insa totusi pe carburator. Deci nu avea sonda lambda. Stiu si acum sa curat, sa refac si sa reglez carburatorul acela cu ochii inchisi. Deci nu avea MAP, IAC si alte minuni de astea. Furtune de vacuum in schimb avea si masina aia la greu. Cred ca Mercedesul este masina cu cele mai multe instaltii de vacuum din lume. In fine...ma pun eu la punct incet, incet si cu Cielo. Scuze de off-topic.

Revenind insa la problema de fata (cea de la Cielo) am observat ceva ciudat...poate ii aprinde cuiva un beculet intimplarea asta. Deci la rece merge perfect fara nici o problema. Dupa ce se incalezste imi da miss-fire-uri la unul din cilindri. Pe liber (Park, Neutral) mai putine, in sarcina (in drive cu piciorul tinut pe frina) mai multe. Si dupa ce plec de pe loc se simt o gramada de miss-fire-uri la unul din cilindri pina cind turatia depaseste 2000 rpm. Fiind automata, nu prea trece de 2000 rpm daca o iei usor si mergi "babeste" asa cum imi place mie de la o vreme. Pentru a merge peste 2000 rpm trebuie sa o calci tare. Dar o data ce a schimbat la a treia turatia va creste caci nu mai are trepte de viteza. In regim de circulatie normal turatia de 2000 rpm se depaseste la 60 la ora cind cutia este intr-a treia. Si de aia peste 60 la ora nu prea mai face, caci am trecut de pragul de 2000 rpm. Daca era manuala o tineam eu mai tot timpul peste 2000 rpm si mergeam cu ea asa fara mare stres...dar eu nu am mai condus manuale de ceva anisori, mi s-a cam lluat de ele, Aici in Bucuresti faci febra musculara la piciorul sting si la bratul drept...Ideea este ca atunci cind o apuca efectiv merge numai in trei cilindri...si abia dupa ce trec de 2000 is da drumul si al patrulea chiar cu o smucitura puternica...mi-e frica si de toate socurile astea transmise in cutia de viteze ca stiu ca astea automate sint sensibile si nu e bine sa le fortezi in nici un fel...Dar intr-o zi.. am plecat de pe loc in trei cilindri..si a mers numai in trei cilindri de a dreaq ce e ea pina la viteza de 60 la ora (cel putin asa arata vitezometrul - din cite am observat este mecanic deci nu cred ca indicatiile sint influentate de computer) dar turometrul a stat nemiscat la 2000rpm in tot acest timp. NU am putut depasi deloc acea turatie dupa cum nu am putut depasi nici viteza de 60 Km/h oricit am accelerat-o iar al patrulea cilindru nu si-a mai dat drumul deloc. A trebuit sa opresc motorul si sa il pornesc din nou pentru a-si "reveni". Revenit in sensul ca dadea doar miss-fire-uri nu era complet mort respectivul cilindru. Acum eu nu stiu daca toate acele miss-fire-uri sint la un singur cilindru, dar asa pare din moment ce are perioade in care un cilindru este complet mort...Iar daca problemele exista doar la un singur cilindru eu ma gindesc ca asta restringe mult cauzele posibile. Adica ar fi ori injector ori capac delocu ori fija bujie sau bujie. Sau ar putea fi si alte probleme?

Share this post


Link to post

La cielo delco-ul are si rolul de senzor pozitie motor. Face asta cu o piesa polara (4 poli sub rotorul distribuitor scanteie) care are sub ea o bobina.

Daca s-au schimbat fisele, bujiile (cu cele recomandate), rotorul si capacul de delco si face la fel, bobina asta e vinovata, trebuie schimbata. Este in manual un capitol pe la aprindere care zice si ce rezistenta trebuie sa aiba masurata dar nu imi mai amintesc cat exact (cativa kohmi parca, intre 2 si 4), oricum, cauta la radacini gara de nord daca mai au si schimb-o fiindca oricum e coapta de la vreme si temperaturi extreme.

Atentie mare la schimbare, piesa polara nu se extrage de pe ax fiindca vei pierde pozitia si nu o mai nimeresti. Se desface piesa din spate, cea care intra in axa cu came (are un stift acolo acoperit cu un arculet) dupa ce in prealabil se marcheaza pozitia ei fata de ax si se extrage axul cu tot cu piesa polara.

Inca o atentie, piesa aia are un arc sub ea si va sari impreuna cu tot ce mai e pe-acolo la scoaterea stiftului (prin bataie) daca nu o tii.

 

PS, ca era sa uit. MAP e senzor depresiune galerie admisie, in functie de asta si pozitia clapetei (stiut prin senzorul TPS) calculatorul stie cat si cum sa comande injectia. Majoritatea masinilor folosesc debitmetru in locul MAP-ului.

IAC, servomecanism de control al aerului pentru relanti, un fel de jiclor variabil 😛

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post

Fostul proprietar mi-a spus ca a reglat avansul static la aprindere (rotind delcoul) "dupa ureche". Adica asa cum faceau Doreii la dacie. Deci va trebui sa imi cumpar lampa stroboscapica sa il pun la punct...Oricum, nu cred ca de acolo e problema. Dar mai stii?

Edited by sorin_ncs

Share this post


Link to post

E un pic mai complicat, cielo are avans variabil adaugat la ala static.

Pentru a putea regla cu lampa stroboscopica motorul va trebui pornit cu scurt intre pinii A si B din mufa de diagnoza (ALDL), asta anuleaza avansul dinamic. Altfel semnul fuliei va "sari" ca nebunul si nu vei intelege ce se intampla.

Eu zic sa il pui pe la cifra 3 (parca era) si tot dupa ureche sa il faci.

Oricum, nu cred ca are legatura cu problema ta, dar totusi fa un semn pe carcasa si mai "inmoaie-l" un pic, poate-poate.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...