Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Relanti Variabil

Recommended Posts

O fi "maritat-o" de vreun an juma' !

Share this post


Link to post

salutare, am si eu o problema la o nubira 2 1.6 cdx.

 

cand e oprita masina sta normal in relanti, dar cand sunt in mesrs acul de turometru oscileaza intre 1500 si 2500 rpm, cateodata da sa moara motorul cand este pe librer in momentul franarii la o oprire sau intersectie.

 

Share this post


Link to post

Verifica tot ce tine de vacum la admisie si, inclusiv furtunul si supapa ce duc la servofrana.

Share this post


Link to post

  • O sa le mai verific odata. clapeta de acceleratie, poate fi de acolo? am obervat daca accelerez masina si iau piciorul de pe acceleratie, nu se intoarce exact de unde a plecat. mai poate fi daca cu mana inapoi cam un milimetru, aproape doi. ( ma refer la motor acolo la clapeta, nu la pedala de acceleratie. si nu este sufa problema,)

Share this post


Link to post

Nu ar strica sa suspectezi si VSS-ul chiar daca inca nu s-a aprins lampa Check.

Share this post


Link to post

Cielo 2003 DOHC, cu un relanti parca s-ar scutura pt jumate de secunda, ca un fel de detonatie.

EGR-ul l-am obturat, pt ca era semi blocat. Am curatat IAC si clapeta. Ce am mai observat furtun de vacum ce duce spre regulatorul de benzina era sugusat, sa fi ramas regulatorul blocat?

Fise si bujii bune! Ce mai pot verifica?!?

 

Are cineva din Bucuresti interfata aldl pt daewoo?

Share this post


Link to post

La un cielo din 97 cu GPL Marini este reglat relantiul la 1000 ture merge o perioada de timp si apoi scade sau incepe sa mearga intrerupt, daca misc relantiul de pe plaman ( cuiul ) si apoi il aduc in pozitia in care era isi revine si merge perfect o perioada pana trebuie sa refac operatia ... Cum pot rezolva problema ?

Share this post


Link to post

S-ar putea ca membrana de reducere sa-si fi pierdut elasticitatea (a imbatranit si s-a rigidizat).

Share this post


Link to post

Dar în cazul în care nu merge reglajul de la relanti deloc? Va am un alt plaman și nu merge orice iar face... Poate fi tot de la membra?

Share this post


Link to post

Eu am plaman marini si am scotocit pe net sa mi-l reglez singur. Membrana nu trebuie sa joace nici un rol la ralanti, ralanti-ul se regleaza doar din surub. Eu asa am reglat si merge foarte bine, meșterii de la service mi-au facut o combinație, sau nu i-a interesat un reglaj optim. Daca ar fi rigidizata, ar avea intreruperi la începutul accelerației daca nu s-a mai umblat la sensibilitatea ei de ceva timp, nu ar influenta ralanti-ul

 

Ralanti la 1000 nu are cum sa fie, iac-ul ar taia aerul si cu gazul pentru 1000 rpm s-ar ineca motorul si ar face urat. Cauta sa vezi de ce sta la 1000, pentru ca nu e normal

Share this post


Link to post

IAC-ul este curatat. Motorul merge rotund si trage bine asa cum este reglat. Daca il tin la relanti 10 minute incepe sa scada turatia si aproape ca moare motorul daca il reglez la 800 moare direct asa daca il am in jur de 1000 o mai duce intrerupt cat de cat.

 

Repet Cand incepe sa intrerupa daca misc cuiul stanga sau dreapta si apoi il aduc in pozitia in care era sau chiar daca nu il mai aduc in pozitia lui isi revine si merge iar bine o vreme.

Share this post


Link to post

Poate sa traga bine si in amestec bogat, zic din experienta asta. Consuma normal?

 

Treaba cu "misc si merge bine" cred ca se datoreaza faptului ca iac-ul isi schimba pozitia, il fortezi sa lucreze. Ai de unde sa faci rost de un iac de proba?

Share this post


Link to post

Am un alt IAC mai vechi dar e mai prost si nu sta la relanti deloc din cauza lui ... cu asta care il am totul merge bine ... dar o sa incerc si cu unu de pe alta masina ...

Dar daca spui ca este din cauza lui daca pun contactul iacul se deschide si apoi scot mufa din el o sa ramana pe deschis nu ? Ii fac un reglaj si ar trebui sa mearga bine asa nu ?

Share this post


Link to post

Nu trebuie sa-l lasi cu mufa scoasa. Ideea e sa lucreze si sa bage destul aer pe admisie cat sa ai un ralanti stabil la 800rpm. Dupa ce merge bine poti regla usor gazul la ralanti, verifici daca e bine cand treci pe benzina/pornesti pe benzina

Share this post


Link to post

Masina nu functioneaza pe benzina.

Share this post


Link to post

Deci pornesti direct pe gaz, si ai ralanti tot timpul la 1000? Scade vreodata la 800? Normal e sa stea la 1000 in mers pe liber si la 800 sa scada imediat ce oprești. Ceva iti zapaceste calculatorul si nu mai face amestec bun, si cand umbli la gaz isi revine. Asta cred eu. In cazul tau ar fi bun un tester. Ai ceva check aprins?

Share this post


Link to post

Nu am check aprins... Dar din ce stiu este o problema cu VSS-ul cand fac frana de motor ramane turata dar peste 2000.

Share this post


Link to post

Vss-ul ti-o tine la 1000 si probabil iti da si problemele de instabilitate. Dupa ce-l schimbi verifica si sensibilitatea membranei, sau refa cu totul reglajul gpl-ului

Share this post


Link to post

VSS-ul nu este activ doar in mers ? Eu vb despre masina la relanti fara sa o misc de pe loc ...

Share this post


Link to post

Vss-ul informeaza ecu despre viteza masinii. In functie de viteza ecu calculeaza pozitia iac-ului, pentru a menține un ralanti mai ridicat (1000) suficient pentru vacumul necesar. Mai devreme explicam ca in mers masina sta la 1000 rpm si cum se opreste pe loc scade la 800. Daca vss-ul tau da date eronate ecm nu va reduce cantitatea de aer primita in admisie corect cand masina sta pe loc, lasand prea mult aer sa intre, incercand sa tina un ralanti de 1000. Cam depind unul de altul pe scurt, daca-l schimbi si refaci reglajul gpl-ului n-ar trebui sa ai probleme. Pe tester se vede imediat ca e dus vss-ul, arata viteze oarecare cand masina sta pe loc, si tot acolo vezi si pasul iac-ului (pozitia cuiului) cum variaza

Share this post


Link to post

Nu am tester pt Daewoo am pt vag ( am și o skoda fabia) dar presupun ca nu ma ajuta cu nimic. Un sfat cum sa schimb mai ușor vss ul? Ca îl am dar nu l-am schimbat pt ca nu am reușit sa ajung la el.

Share this post


Link to post

Aici nu pot sa te ajut. Intreaba pe grup pe facebook, am vazut ca ai intrebat asta si acolo. Te ajuta baietii de acolo mai rapid

 

Vag-com-ul merge pe obd2, e alta mufa, alt protocol de comunicare, nu au legatura una cu alta. Daca era euro3 te ajuta, dar cu alt soft

Share this post


Link to post

Eu m-am referit la membrana de REDUCERE a presiunii (cea groasa, ca talpa de pantof), nu la cea pentru DOZARE (subtire, ca prezervativul, din care se regleaza sensibilitatea). Daca membrana sectiunii de reducere a presiunii este imbatranita si durificata (din cauza duratei mari in serviciu si/sau a pornirilor "spectaculoase" mai ales pe frig, direct pe gaz) va arata exact ca tovalul si se va comporta ca atare (va lucra cu delay si discontinuu functie de sarcina si temperatura care este in stare sa o mai inmoaie cat- de- cat). Surubul (acul) de suplimentare la ralanti, daca nu primeste gaz in conditii de constanta a presiunii (cea dupa reducere) nu poate asigura nici constanta debitului, atat de necesara pt stabilitatea ralantiului. Eu am patit asa cu un BRC AT90, defect care s-a remediat NUMAI prin schimbarea amintitei membrane. Bineinteles nu neg si alte cauze posibile.

Share this post


Link to post

Nu e exclusa si o problema de acest tip, dar la ce relateaza, as invinui vss inainte de altele. O membrana defecta nu i-ar tine motorul la 2000 rpm in conditiile prezentate

Share this post


Link to post

Este posibil si acest lucru (logic). In afara de manifestarile descrise, defectarea Vss mai produce si oprirea motorului la franarea masinii (iar cateodata se mai aprinde si lampa MIL). Evident, erau insa necesare detalii referitoare inclusiv la functionarea pe benzina (pentru o diagnoza mai precisa).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...