Jump to content
Sign in to follow this  
ovi

Nu Mai Porneste

Recommended Posts

Poftim post-44450-0-69391500-1437802733_thumb.jpg

 

E fulia de jos, pe care vine si cureaua de la compresor.Se desfac cele 4 suruburi,si se ajunge direct la pinionul de distributie al arborelui cotit(vibrochen) pe care vine cureaua.

 

Share this post


Link to post

Lol, omul cat traieste invata, e prima data cand vad asa ceva.

 

Ok, desfa pinionul de pe ax si verifica pana pinionului (presupun ca asta e tinut de surubul din mijloc).

Share this post


Link to post

Am un Lanos din 2002, TF69Y G, 1.5, benzina iar problema mea este urmatoarea:

- dimineata, fiind un pic mai racoare afara, porneste la prima cheie (sau poate ca este doar o impresie de-a mea - asta cu racoarea!).

- la pranz, cand este soare afara nu vrea sa mai porneasca, dau la automat, se aude pompa dar electromotorul nu invarte. Poate sa dureze si o ora si tot degeaba.

- impinsa porneste.

- nu am alarma.

 

Share this post


Link to post

Face "clank" si nu invarte sau nici macar "clank"? Acel sunet e bendix-ul. Daca nu se aude ala ai putea sa cauti pe la contact problema. Daca se aude, electromotorul, vre-un fir la el, carbuni ceva. Vezi in functie de asta in ce directie cauti vinovatul

Share this post


Link to post

Mie mi se pare ca este o problema "clasica" a solenoidului electromotorului.

Share this post


Link to post

Cu solenoid neactionat si curent la electromotor ce se întâmpla? Se invarte electromotorul in gol? Il oprește vre-un mecanism?

Share this post


Link to post

Nu sa aude decat bazaitul pompei de sub bancheta din spate. Niciun alt zgomot nu se mai aude.

Aceasta problema a aparut la 2 luni dupa ce am cumparat-o. Dupa vreo 300 de km. Am luat-o cu 152.000 km in bord. Pe foaia din parbriz (la cumparare) scria 170.000 km.

Cand invart cheia in contact se aprinde si becul de la airbag. Clipeste de 5 ori (fara zgomot) apoi se stinge. Este modelul cu un singur airbag, fara aer conditionat.

Pe bara din fata, in dreapta, are un semn (zdravan) de lovitura si vopseaua sarita. Dar nu conteaza pentru mine asta. Mai are si defecte cosmetice, puncte de rugna, zgarieturi - cea mai rea dintre toate fiind la doua zile dupa ce am cumparat-o, cineva mi-a zgariat + infundat portiera de la sofer, a doua saptamana pe cea din dreapta, la o luna mi-au furat usita de la rezervor si busonul, nu am putut sa-i fac ITP-ul (doar pe 30 de zile) din aceasta cauza... dar nu conteaza toate astea pentru mine, eu tin la masina asta, am avut un Tico inaintea ei. Cu Tico nu am avut absolut nicio problema, decat ca se rupeau manerele de usa din spate, dar asta din cauza prietenilor mei prea puternici (si costau doar 9 lei bucata).

Tot ce vreau eu este sa pot porni masinuta mea de fiecare data.

Poate este o superstitie de-a mea, dar cand invart dimineata, hotarat cheia in contact chiar porneste. Ajung la serviciu, o parchez, sta in soare (ca nu este nici un pic de umbra acolo) si dupa 12 ore nu mai vrea sa porneasca. Am impins-o si la benzinarie o data. Dupa ce o pornesc prima data nu ma mai chinui asa de mult s-o pornesc, o ia la prima, a doua sau maxim a cincea cheie (de obicei).

Trebuie sa va mai spun si ca aici un schimb de ulei + filtru costa 800 de coroane, cam 125 de lei, (un duplicat la cheia de contact este 1.600 de coroane). Hmm... si asta-i doar manopera! Mecanicii sunt foarte "scumpi" aici.

Share this post


Link to post

In primul rand, nu mai porni masina impinsa sau la "ambreiaj"! Risti sa-i rupi distributia si te alegi cu supape indoite si alte pagube. Eu cam banuiesc ca ar fi contactul de cheie defect. Are imobilizator?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cu solenoid neactionat si curent la electromotor ce se întâmpla? Se invarte electromotorul in gol? Il oprește vre-un mecanism?

 

Solenoidul are doua functii:

1. "misca" bendixul pentru a-l pune pe coroana dintata a volantului, atunci cand "dai la cheie"

2. porneste electromotorul (inchide circuitul care alimenteaza electromotorul).

 

Prin urmare, cu solenoidul defect, electromtorul nu are cum sa aiba curent ! Deci va sta cuminte ca un mielusel, nu are de ce sa se invarta in gol. In plus, cu solenoidul defect, nu se va auzi nici "clanc" atunci cand se da la cheie.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Are imobilizator? :-/ Unde sa caut? Cheia este clasica, zici ca-i de apartament numai ca are sigla Daewoo pe ea.

Astazi am parcat-o in spatele unei cladiri si i-am schimbat roata. Cand am vrut s-o pornesc si am dat la automat s-a auzit pompa, dar parca s-a mai auzit si un zgomot mai mic in a doua parte a bazaitului pompei. Mi se pare ca s-a auzit dinspre motor. Im acel loc era liniste deplina si aveam si toate geamurile deschise. Nu m-am dumirit fiindca masina a pornit la a patra cheie.

Solenoidul ala pot sa-l schimb si eu? Este vreun tutorial pe undeva?

...si, va multumesc tuturor pentru raspunsuri fiindca pana acum nu am facut-o! :>

Tocmai am vazut ca discurile de pe fata sunt cam tocite (l-am vazut doar pe cel din dreapta, dar sigur sunt amandoua la fel!) cand am schimbat roata. Placutele de frana sunt aproape noi. Din pacate, rezerva este pusa invers pe janta, semnul este invers fata de directia de mers. Offf...

Masina nu mai vreau s-o imping, este foarte grea si mi-e si rusine s-o fac.

Share this post


Link to post

Astazi am mers aproape 400 de km cu masinuta mea. Sunt foarte incantat de ea, s-a comportatat impecabil, am accelerat chiar si aproape de 150 la ora. In schimb are aceeasi problema cu pornirea. M-a ajutat un politist ceh s-o pornesc (impinsa :> ). Face un zgomot mare in timp ce merge si cred ca-i de la evacuare. Asa am cumparat-o.

Share this post


Link to post

Salut! Am uitat sa va spun ca de cand nu mai vrea sa porneasca, acul de la benzina sta ridicat si nu mai coboara cand opresc motorul. In schimb, indica nivelul corect de combustibil. M-am uitat pe la sigurantele de sub capota si la cele de pe stalpul usii din dreapta fata dar nu am vazut nicio siguranta defecta. Vreo sugestie?

Edited by Pane Profu

Share this post


Link to post

Dupa cate stiu eu, la modelele Daewoo, asa trebuie sa se comporte indicatorul de combustibil. Deci este ok.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Dar cand am cumparat-o, acum vreo 4 - 5 luni erau toate indicatoarele pe zero cand opream motorul. Cum ti explici?

Share this post


Link to post

Dar cand am cumparat-o, acum vreo 4 - 5 luni erau toate indicatoarele pe zero cand opream motorul. Cum ti explici?

O festanie ar ajuta mult in cazul dv ,vorbiti cu prefericitul :aplauze:

Share this post


Link to post

E corect comportamentul

 

Se vede in acest filmulet

 

https://www.youtube.com/watch?v=SIHSkHuAIig

 

Inainte aveai o problema, poate un contact imperfect la masa, etc.

 

 

Multumesc, Corneda. Credeam ca numai la a mea sta acul de la combustibil ridicat.

Share this post


Link to post

Salut. Intrebare de baraj.. un defect ce nu am vazut si auzit nici-o data .. cum se poate ca un motor de cielo din 96 sa porneasca normal ..bine dar greu ..uneori foarte greu dupa ce jonglez la avans , turez de doua trei ori motorul apoi il las la relanti.. aici incepe beleaua... scade turatia f mult.. apoi se ridica exagerat de mult .. necontrolat.. imi scoate fum albastru pe filtru de aer ..furtunele de vacum de la gpl de la conducta de retur si de la motor sunt aruncate de presiunea ce se creeaza in galeria de admisie .daca opresc motorul din contact se opreste..deci auto aprindere nu exista, distributia este pusa la punct si verificata de 3 ori . sageata de pe pinionul mic de la arbore este fix in jos aliniat cu crestatura de pe pompa de ulei si semnul de pe pinionul mare de la axul cu came este aliniat cu crestatura de pe carcasa fisele schimbate de pe un cielo care merge ff bine ,bujiile noi , capacul la delcou nou.. ciudat!! nu??? un prieten mi-a spus ca dupa ce scade turatia arborele incepe sa se invarta invers si imi da evacuarea pe admisie.. probabil am gaze nearse in carter care intra pe admisie .. din cauza segmentilor sau senzorul map defect.

Share this post


Link to post

Luand drept corect facute toate verificarile expuse, se pare ca motorul este f. uzat (pornire greoaie) in sensul ca scapa compresie, consuma exagerat de mult ulei si, probabil, are multa calamina (nu ai mentionat nimic in acest sens). Posibil ca momentul de aprindere al carburantului sa continue cu arderea lenta a uleiului ce se prelungeste in colectorul de admisie atunci cand se deschid supapele respective, cumulat si cu gazele provenite din carterul presurizat. Este o ipoteza. Este drept, fenomenul nu este dintre cele mai obisnuite.

Edited by smv

Share this post


Link to post

Salut. Intrebare de baraj.. un defect ce nu am vazut si auzit nici-o data .. cum se poate ca un motor de cielo din 96 sa porneasca normal ..bine dar greu ..uneori foarte greu dupa ce jonglez la avans , turez de doua trei ori motorul apoi il las la relanti.. aici incepe beleaua... scade turatia f mult.. apoi se ridica exagerat de mult .. necontrolat.. imi scoate fum albastru pe filtru de aer ..furtunele de vacum de la gpl de la conducta de retur si de la motor sunt aruncate de presiunea ce se creeaza in galeria de admisie .daca opresc motorul din contact se opreste..deci auto aprindere nu exista, distributia este pusa la punct si verificata de 3 ori . sageata de pe pinionul mic de la arbore este fix in jos aliniat cu crestatura de pe pompa de ulei si semnul de pe pinionul mare de la axul cu came este aliniat cu crestatura de pe carcasa fisele schimbate de pe un cielo care merge ff bine ,bujiile noi , capacul la delcou nou.. ciudat!! nu??? un prieten mi-a spus ca dupa ce scade turatia arborele incepe sa se invarta invers si imi da evacuarea pe admisie.. probabil am gaze nearse in carter care intra pe admisie .. din cauza segmentilor sau senzorul map defect.

Cred ca acest defect anormal a aparut dupa ce ai mesterit-o matale

Gandeste-te mai bine ce "reglaje"i-ai facut

Share this post


Link to post

Inainte sa apara acest defect.. pornea la sfert de cheie si doar pe benzina.. daca era sa fie vorba de uzura pornirea greoaie aparea treptat.. dar in cazul meu sa zic.. ieri mergea foarte bine.. si azi gata.. pornea foarte greu .cam asa s-a intamplat si apropo . la un moment dat a pornit si a mers bine dupa ce am umblat la capacul (l-am schimbat) de la delcou dar dupa o repornire iar si-a revenit defectul... calamina este dar putina,cu uleiul am fost foarte atent mereu sa verific aproape de fiecare data inainte sa plec la drum lipsa nu am avut ,ulei imi manca fff putin sa zic undeva la 0,5 l sau chiar mai putin la aproape 2000 km


singurele reglaje la care am putut sa umblu sunt la distributie si la delcou.. dar distributia am verificat-o de 3 ori .. si cu delcoul.. am semn facut din fabrica . apropo, delcoul poate intra si invers pe canelura de pe ax-ul cu came?nu prea as crede dar am sa verific si asta


si inainte sa -si schimbe sensul de rotatie.. scade fff mult turatia si tremura tare vreo doua secunde dupa care incepe sa se tureze treptat din ce in ce mai tare sufland pe la filtru de aer gazele arse ,cred ca in momentul tremuratului se da scanteia in timp ce un piston urca sa-si faca compresia si fiind turatia ff mica explozia impinge pistonul inapoi nelasand-ul sa-si faca cursa pana la capat pentru compresie... curioasa treaba ..

Share this post


Link to post

Chestia asta cu schimbarea sensului de rotatie IN TIMPUL FUNCTIONARII MOTORULUI eu nu o cred. Ai constatat personal acest fenomen ? Gandeste-te ca trebuie sa treaca prin 0 rpm (repaus) !! Este drept, un motor poate fi pornit si invers, in anumite conditii (vezi FIAT 850 care are sensul de rotire normal in stg.), insa cu demarare in acest sens. Verifica cu atentie inclusiv integritatea axei cu came si/sau a arborelui (poate sunt rupte in plan normal, nu inclinat cum este uzual) - eventual foloseste un stoboscop.

Edited by smv

Share this post


Link to post

o sa descarc filmarea de pe telefon si poate ma lasa sa o postez aici .. turatia scade ff aproape de 0 si apoi ma gandesc ca un piston care deja intra in faza de compresie primeste scanteia si explozia nu-i mai da voie sa faca cursa pana la capat asa ca-l impinge inapoi... cienva mi-a zis ca este prea avansat motorul si probabil ca am pus invers delcoul ptr ca atunci cand delcoul este aliniat la semnele din fabrica imi da rateuri in filtru si nu porneste ,ca sa porneasca motorul am sucit delcoul spre parbriz si exagerat de mult ..da sunt curios tare chiar intra si invers pe ax delcoul???? atunci cum deimi face presiune mare in galeria de admisie incat imi arunca toate furtunele racordate in galerie? senzorul map,map-ul de la gpl si vacum-ul de la returul benzinei?probabil mi-a spart si filtrul de aer.. o sa vad duminica si asta..

Share this post


Link to post

Asa mai merge, dar in nici un caz fenomenul nu putea sa apara din senin dupa ce inainte pornea "la sfert" (postarea #771) sau fara nici o explicatie, basca si cu verificarile de rigoare "la zi" (idem, #768) ! Deci s-a abordat un "experiment" pentru realizarea aparentului paradox expus in prezentul (se putea obtine acelasi efect si prin rotirea cu 180 grd. sexa. a amplasamentelor fiselor).

Edited by smv

Share this post


Link to post

fisele sunt amplasate corect.. le-am verificat de cateva ori..acum insa nu stiu daca luleaua pica pe fisa nr1 cand e pistonul 1 sus . asta ramane de vazut... daca nu pica ,cel mai probabil am pus delcoul inverscu toate ca ,canalul de pe ax nu este exact pe centrul ax-ului.. e intr-o parte.. mda. trebuie sa mai verific atent pas cu pas..

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...