Jump to content
Sign in to follow this  
Ana

In Functie De Benzina Difera Consumul?

Recommended Posts

Ano esti in eroare. Avansul de la Matiz e2 despre care vorbesti tu este avansul static, valabil la ralanti si referintza fatza de care se aplica avansul dinamic. Ala este bine sa-l aduci la 10', asa cum l-a stabilit producatorul.

 

Ana, masini cu avans fix nu se mai fabrica din perioada interbelica. Exista trei avansuri: initial, care in particular la Dacie este 0-1 grade, avansul centrifugal care creste o data cu turatia si avansul vacuumatic care scade o data cu sarcina.

 

Este gresit spus ca la Matiz avansul initial este 10 grade iar la Tico 8 grade. Masuratoarea se face la turatia de relanti cand avansul centrifugal nu functioneaza dar cel vacuumatic este foarte activ. Daca vreti sa masurati avansul initial scoateti racordul de vacuum din toba delcoului si il vei putea masura. Asa se masoara avansul initial la dacie, cu furtunul de vacuum scos. In exploatare, aceste trei avansuri se insumeaza. La dacie de exemplu avansul total la relanti este avans initial (0) + avans vacuumatic (circa 10 grade la relanti) + avans centrifugal (0, incepe sa creasca de pe la 1000 rpm) = 10 grade avans total

 

Haideti sa aprofundam chestiunea, plecand de la modul cum se poate implementa gestiunea electronica a motorului pe motoare clasice. Avem doua exemple competente: evolutia motorului de Tico la Matiz si cea a motorului de Dacie la Dacia berlina. In primul caz s-a pastrat delcoul pt a informa ECM-ul in privinta avansului initial iar in al doilea caz s-a renuntat la delco si s-a montato roata dintata si un senzor inductiv care citeste variatiile de cam magnetic inerente trecerii dintilor. Exista un gap de 2 dinti pt a informa ECM-ul ca de acolo poate incepe numaratoarea, sa stie si el la pornire unchiul arborelui cotit.

 

Knock controlul e altceva, daca ai pus benzina proasta apar detonatii doar la sarcini mari si acest dispozitiv reduce avansul doar in aceste regimuri. Cand rotesti de delco se decaleaza toate avansurile.

Share this post


Link to post

Confirm si eu calitatea proasta a benzinei CO95 de la Petrom. Am alimentat la iesirea din Sibiu, cu rezervorul relativ gol ca doar plecasem cu plinul din Constanta, si ma rugam de Bumbi sa ajunga la 100Km/h. Nu am mai calcat pana atunci niciodata atat de mult pedala pana la fund. Nu am avut probleme de avans (tremurat sau detonatii). Pur si simplu motorul nu tragea si consumul a fost pe masura. Situatia s-a rezolvat dupa cateva zile cand peste jumatate de rezervor am facut plinul la OMV in Alba.

La mine, cu OMV95, consumul este cu aproximativ 1l% mai mic la oras fata de Shell, Mol sau OMV100 desi motorul cam tremura la mersul in gol (tot o chestie de avans). Imi convine insa situatia. La celelalte benzine (Petrom exclus - nu mai exista pentru mine) motorul pare ca functioneaza mult mai rotund, trage normal insa creste cum am spus mai sus consumul este mare.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...