Jump to content
Sign in to follow this  
AdiD

Captiva Vs Santa Fe

Recommended Posts

Ma gandesc sa fac un upgrade...si sa cer cateva pareri mai avizate de la cei care au/condus cele doua modele.

Personal inclin spre Captiva...dar cateva pareri in plus nu strica.

M-am orientat la cele 2 modele deoarece sunt cam la fel din multe puncte de vedere (inclusiv pret) si ma gandesc la motorizarile de 150 cp pe motorina - 2L la Captiva si 2,2L la SF. Aici plusul mi se pare la Captiva - motor mai mic, aceeiasi putere - costuri mai mici...impozit, taxe, asigurare...

Problema e la consum - Captiva e data ca cu 1 litru mai mult decat SF, dar pe forumul Hyundai foarte multi se plangeau de consum exagerat.

O alta diferenta ar fi ecartamentul mai mare la SF - cu 5 cm si rotile mai mari - confera un plus de stabilitate?

Asa ca va rog ceva pareri - confort, tinuta de drum-stabilitate, fiabilitate, costuri de intretinere (revizii), probleme etc

Multumesc!

Share this post


Link to post
O alta diferenta ar fi ecartamentul mai mare la SF - cu 5 cm si rotile mai mari - confera un plus de stabilitate?

 

Stabilitatea nu este obligatoriu mai buna la un ecartament mai mare. Orientativ poti face un raport al axelor ecartament / ampatament.

Inclin sa iti recomand SF, mai eleganta si confortabila in comparatie cu Captiva.

Share this post


Link to post
Problema e la consum

Dacă la clasa asta 1l e problema, sfatul meu e să te orientezi spre ceva cu motor de 60-75cp diesel.

Share this post


Link to post

Comparatia corecta este Captiva - Tucson. Santa Fe nu are concurent direct in gama Chevrolet, cel putin nu in fostul Daewoo.

 

Santa Fe va fi inlocuit curand, apare ceva de genul ixXXX.

 

Eu nu as lua niciuna, m-as uita la Koleos, Outlander, etc cu oferte f bune.

Share this post


Link to post
Dacă la clasa asta 1l e problema, sfatul meu e să te orientezi spre ceva cu motor de 60-75cp diesel.

 

 

Nu 1 litru e problema, ci diferenta (f) mare intre consumul declarat si cel real in trafic, care in unele situatii (si de exploatare) e cu 3 - 4 litri mai mare decat cel dat de producator.

 

Iar ca si comparatie, intre cele 2 modele, nu sunt singurul care o face:

http://www.auto-motor-und-sport.de/verglei...328.html?item=0

 

(se poate traduce cu google translate)

Share this post


Link to post

Consumul in urban este dictat de catre trafic si de catre stilul soferului. Consumurile date de catre producatori sunt pentru comparatii intre masini pentru ca sunt facute in aceleasi conditii. Daca in extra-urban, constant la 120 km/h, nu atingi consumul declarat, este o problema personala, nu una a producatorului

Share this post


Link to post

Daca nu e vorba de consum de ce iti faci probleme? Am condus Santa Fe si pot sa spun ca e super (confort 10+, stabilitate 10 - parerea mea). Am facut cu masina vreo 20000km si nu au fost probleme de nici un fel (la 160000 parcursi nu existau sunete, greierasi...chiar era plictisitoare la drum intins).Consumul facut de mine a fost de 10% in afara, dar nu o iertam, adica pedala blana la depasiri si 12% in oras (climatronicul era tot timpul pornit, probabil de aici consumul de care se plange lumea...dar confortul se plateste).

NU pot sa fac comparatie cu Captiva pt ca nu am condus, dar am auzit de service scump (prima intrare 2000 RON).

Share this post


Link to post

Multumesc!

Genul acesta de pareri astept din partea delor care au / condus modelele respective.

Am condus doar un Tucson - dar cred ca e altceva o clasa superioara.

Poate reusesc sa ajung pe la dealeri sa fac un drive-test.

Share this post


Link to post

Stabilitate 10 la un suv? Pai pina la cat e scara asta si o civic type R, sa zicem, ce nota merita?

In alta ordine de idei nu ai spus ce motor, daca e cel de 2.2 diesel intr-adevar e mult afara 10, asta e consum de 3L diesel.

Share this post


Link to post

Buna dimineata!

 

Am fost sambata si am facut un drive test cu captiva, dupa care am fost si am vazut si un santa fe.

Va impartasesc parerile mele, pentru a primi un sfat in legatura cu alegerea pe care vreau sa o fac.(apropo cutia automata de pe ea nu arata ca in poza, adica avea posibilitatea sa o dai si pe manuala)

Captiva-avantaje

- servo directia super meseriasa

- cutia de viteze la fel

dezavantaje

- mi s-a parut ca la doar 5000km trancane rau, dar poate asa era masina asta

- clima simpla

Santa fe-avantaje

-clima bizona+aer conditionat manual pt 6,7 scaun

- motor mai mare

dezavantaje

- taxa de inscriere se plateste pt ca motorul este peste 2000cmc

-bordul urat cel mult asa mi s-a parut mie.

Astept parerile voastre

Mentionez

captiva cu reducere-26000e

Santa fe cu reducere-27132e

 

Share this post


Link to post

Daca as fi in fata acestei dileme, as alege SF fara sa stau pe ganduri, dar alegerea mea este mult influentata de numarul, calitatea si seriozitatea unitatilor service din zona mea, pentru Chevrolet unica optiune fiind vestitul Rucom :wallbanger: Captiva unui prieten de aici din Craiova a avut probleme multe, unele dintre ele fiind cauzate chiar de nepriceperea celor de la Rucom. La SF, in schimb, nu prea am auzit de probleme, dar am auzit pareri ca vechiul SF ar fi mai bun decat cel actual. De consum nu are rost sa discutam in clasa asta si la acest nivel de pret de achizitie. Dar daca vrei un indiciu, (oarecum hilar, dar edificator) un alt prieten a declinat oferta de a imprumuta, pentru un drum in Germania, Captiva de care ziceam mai sus, efectuand drumul cu un MCV dci van. Desigur, diferenta de confort a fost ca de la cer la pamant, dar si diferenta de cheltuieli a fost pe masura. Sa mai adaug ca a ajuns in fata acestei alegeri tot datorita incompetentei celor de la Rucom, care nu au fost in stare sa-i dea de cap Astrei pe care o avea in proprietate?... :wallbanger:

Share this post


Link to post

Santa Fe all the way. Le-am condus pe amandoua. Captiva nu se ridica la nivelul lui Santa Fe, se vede ca este un compromis de Chevrolet SUV ptr Europa.

 

Cheltuieli vei avea cu amandoua, sunt doua masini dintr-o clasa unde trebuie sa investesti ceva banisori. Tocmai din cauza asta cred ca ar fi o greseala sa iei Captiva in detrimentul unui Santa Fe si fac pariu ca daca o iei, vei fi tentat sa o vinzi dupa scurta vreme. Sfatul meu este sa iei Santa Fe, nu degeaba SUV-urile Hyundai au facut si inca fac legea pe aici la raport calitate/pret, unde au stat (si am impresia ca inca stau) pe locurile 1 si 2 de multi ani (isi schimbau locurile intre ele anual, Tucsonu cu Santa Fe), inaintea altor SUV-uri pretentioase de la WV sau BMW. Nici nu stiu de ce te gandesti sa iei Captiva, daca dispui de bani, SF sa fie.

Edited by fry

Share this post


Link to post

mda, si mai e si diferenta dintre o masina facuta in coreea si una facuta in rusia sau mai stiu eu pe unde. (Stiu ca in Rusia e o fabrica de Captiva, nu stiu exact unde se mai fabrica).

Share this post


Link to post

Nu se fabrica decat in Coreea, cel putin masinile care ajung la noi. Eu am o Captiva din 2007, am facut 150.000 de km. cu ea fara probleme, fara greierasi, nu-mi vine sa cred. Pacat ca nu are 6 trepte pe manuala si consuma un pic prea mult la drum intins. Si, apropo, SF, parca e prea comun si are cel mai urat bord vazut de mine la aceasta clasa. O alta problema ar fi noile impozite si taxe pentru motoare cu cilindree mai mare de 2000 cm3. Sfatul meu este sa alegi ceea ce te atrage mai mult optic, tehnic sunt la fel de bune sau proaste, depinde cum privesti. Bafta!!!

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Am un coleg de munca care are o Captiva cu interior bej si pot sa spun ca este una dintre masinile cu cel mai urat interior, cel putin pe culoare bej. Butoane cu iluminare albastra (repet, pe interior bej), imitatie ORDINARA a unor insertii de lemn, plastice de calitate inferioara, calitatea asamblarii bordului lasa de dorit (lufturi mari, imbinari neuniforme etc). Masina are 40000km intr-un an si datorita culorii, materialelor, dar si a utilizatorului masina arata ca o cocina - toate materialele textile s-au patat si nu a mai putut sa le scoata fata.

 

In schimb, stiind cum conduce tipul, masina se tine foarte bine. Nu a schimbat decat niste bucse de la bara stabilizatoare pe garantie, fiind o problema cunoscuta. La revizii chiar au acceptat sa vina cu piesele lui, cu conditia sa fie cele originale pe care le folosesc si ei. De asemenea sistemul de 4x4 este bazat pe vasco-cuplaj si isi face datoria cum trebuie pe drumuri forestiere decente. Pe offroad nu a bagat-o pt ca nu are cauciucuri si masina oricum nu este gandita pt asa ceva. Un mare minus este cutia de viteze automata care sta un secol pana sa se decida sa retrogradeze, de aici si timpi prosti in cazul in care vrei sa faci o depasire rapid.

 

Captiva nu am condus si nici nu cunosc nici un apropiat care sa aiba, insa ca design mi se pare mai reusita. Iar noua Captiva (in fapt un facelift) chiar arata super.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ches, cred ca te refereai la Santa Fe, captiva nu are butoane albastre...

Share this post


Link to post

Ups, mii de scuze, ma refeream fix la Santa Fe. In Captiva m-am urcat in showroom si nu am prea multe de comentat pt ca nu am mers cu una - interior sobru, putin invechit, dar cu bun gust, plasticele par de calitate buna, imbinarile erau fara lufturi mari.

 

Merci Mircea ca m-ai corectat!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...