Jump to content
Sign in to follow this  
Salex

Un Mos ... Coreean

Recommended Posts

Cu ''climatronic''avem motive in plus de a ne bucura si a folosii  arsenalul propriu ...de injuraturi 🤬

Share this post


Link to post
On 12/12/2018 at 1:19 PM, ches said:

Nu are senzor de temepratura in interior? Oricat de vechi ar fi, tot ar trebui sa simta cel putin temperatura din interior si sa comute clapeta de aer cald/rece in consecinta...

Are senzor integrat in modulul de comanda. In plus, este destul de curat, periodic am desfacut fata modulului si l-am curatat cu alcool izopropilic. De facut isi face treaba insa sistemul, in ansamblu, nu reactioneaza prea zglobiu. E al naibii de discretizat si are un histerezis ... cat sa ii ajunga.

 

On 12/12/2018 at 1:29 PM, Dj_Dark said:

Electronica invechita, logica cred ca e problema, la fel am si eu la E36, clime vechi si "buggy". oricum tot e mai bine decat A/C manual.

Cred ca mai e si de pozitionare senzor in masina, la bmw de exemplu are un mini ventilator care sufla aer pe el pentru a imbunatati acuratetea si chiar si asa nu prea merge la E36, la E46 unde s-au mai desteptat si au pus si senzor de lumina( soare) merge mai bine insa si acolo are momente cand ma trezesc ca baga maxim cald dupa vre-o curba, dupa care isi revine in cateva secunde la loc.

Senzorul e pozitionat f bine, sa zicem cam la 20 cm de schimbatorul de viteze, in consola centrala. Mai mult, are un sistem de absorbtie a aerului din interior printr-un tub care duce la motorul suflantei si are si senzor aditional, pentru soare/zi, pozitionat intre grilele de dezaburit parbrizul. Din punctul asta de vedere e absolut OK, "citirea" de date e cat se poate de in regula. Sunt si eu de parere ca logica are un cuvant greu de spus, de aici cred ca are si comportamentul acuzat.

Oricum, cu toata conceptia invechita, climatronicul asta nu m-a tradat niciodata. Iar mod "full auto" nu folosesc, poate aici ar fi loc de o discutie mai relevanta. Dar sa nu uitam ca e vorba de un "climatronic" facut de un producator care, la vremea respectiva, putea doar sa aspire la consacrare. Nu i-a iesit :)).

Share this post


Link to post

La ultimul ITP mi s-a batut putin cu mana la obraz pentru o usoara problema la noxe. Din cauza asta, desi aveam ITPul luat, m-am dus la un alt centru pentru a obtine o a doua opinie. 

In regim de turatie ridicata, hidrocarburile sareau uneori cu 2-3 puncte peste limita admisibila, la relanti totul era perfect. CO-ul era la sub jumatate din maxim asa ca m-am gandit imediat la sonda lamda. Dupa testul de noxe am pus si un tester care a confirmat ca, aleatoriu, insa doar la turatii mari, sonda lambda o mai lua razna. N-am mai pierdut vremea sa forjez motorul, sa ii bag aditivi si alte complicatii din astea. Cu atat mai mult cu cat am gasit o sonda buna la mega-promotie. Sonda cu belele a fost NTK, luata pentru ca am fost intotdeauna multumit de bujiile NGK si asta era facuta de ei. Totusi, inca de la inceput am suspectat ca este putin lenesa. La ITPul anterior a fost OK insa s-a degradat foarte rapid in timp, cred ca are mai putin de 60.000km. La vremea cand am luat-o, o sonda Bosch sarea de 350 lei in vreme ce NTKul a fost cam 150. Se pare ca nu a fost o miscare desteapta, iarasi am ignorat treaba aia cu "sunt prea sarac sa cumpar lucruri ieftine ". De data asta am gasit o sonda Bosch, cica Made in USA, la un pret extrem de convenabil.

In fine, dupa ce am pus sonda Bosch nu am apucat sa mai merg la o statie de ITP si nici la o scanare insa sunt sigur ca problema este rezolvata. Am mers aproape tot timpul supra-turat in perioada asta si teava de esapament a ramas oglinda. In ultimele luni, la mers similar, ramanea o usoara pulbere, o mica "afumatura" care indica o ardere nu tocmai optima. Drept este ca, din Octombrie nici nu am mai iesit din oras iar masina a fost folosita aproape zilnic.

Partea buna a scanarii a fost ca toti ceilalti parametri ai motorului sunt "de fabrica", toate sistemele functioneaza perfect. Ma enerveaza la culme faptul ca tabla cedeaza de la o zi la alta ...

Share this post


Link to post

Mda, cunosc sentimentul, espero meu bej e pe ultimul drum, anul asta in toamna il pensionez definitiv.

Share this post


Link to post

In vizita la Naluca dar poze cu MOS-ul 🙂

P.S. Ultima poze se vede si Naluca pe fundal 🙂

55439600_574977259654088_3739651054241841152_n.thumb.jpg.5f7b424d9c2a85616e45d58f2f82a26a.jpg54435139_593400221175442_448122585423544320_n.thumb.jpg.0f755a0657bc6ea8feb73fbb5c6f518b.jpg54432748_834435583587569_4357501457189044224_n.thumb.jpg.0eb7d10e465dbbfbe78c3cbc1fd4950c.jpg

Edited by mirceajo
  • Like 1

Share this post


Link to post

lonjeronul fatal, tendonul lui Ahile, sansa nalucii 😛

Share this post


Link to post

Si, cum orice poveste frumoasa are un sfarsit, cam asta s-a petrecut ieri cu "relatia" dintre mine si MOS. Chinezul istet ar zice: "sa nu iti para rau ca s-a terminat, sa te bucuri pentru ce a fost frumos". Si au fost multe, multe frumoase prin care am trecut impreuna cu MOSul. De mai bine de 10 ani unii dintre voi ati fost martori prin intermediul acestui forum ... De la 0m (nivelul marii) si pana aproape de 3000m, MOSul si-a facut treaba. A pus osul la multe renovari, a mers la pescuit, la schi, la nunti sau la inmormantari. Si de fiecare data s-a comportat bine. Ma rog, a dat semne ca nu se impaca prea bine cu detartrantul, dar ce mai conteaza acum :).

Nu imi pare rau ca s-a terminat, ma bucur ca MOSul a ajuns la un iubitor de Leganza si sper isi faca treaba inca o vreme.

Ca fapt divers, ieri, la statia ITP, noxele MOSului au fost undeva la nivel de EURO4+. Asa ca, de azi, prin centrul Bucurestiului, prin zona ZACA nu va mai circula un autoturism EUR2 "extrem de poluant" ...

  • Like 3

Share this post


Link to post

Din pacate s-a schimbat schimbarea. Procedura de inscriere are nevoie de RAR (CIV trebuie refacuta) ceea ce ar duce la costuri prea mari. Prin urmare, din pacate, MOSul nu va mai circula ...

Ieri am uitat ca pot inchide topicul asta. Insa acum e timpul. Totusi, legenda va ramane vie :).

  • Sad 3

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...