Jump to content
Sign in to follow this  
Salex

Un Mos ... Coreean

Recommended Posts

Placutele alea inca mai aveau carne. Pacat de ele... 😊

Share this post


Link to post

Legat de frana de mana

Exista o clema in partea inferioara,este foarte, foarte  importanta,daca tu o mai ai este ok ,

Accesul la clema minune este foarte dificil,am scos rulmentul pentru a lucra corect

Eu, stii ca anul trecut cu discuri noi si saboti noi nu reuseam sa fac frana nici de nota 5

Saptamana trecuta montat discuri si saboti noi plus clemele montate ...acum da, am frana de ajutor in parametri

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

O am, isi face treaba, tine sabotul cum trebuie.

Share this post


Link to post

Apropos de pct 1 la aer conditionat, intaresc afirmatia, uleiul compresorului este cam 100g si nu are legaruta cu circuitul de freon, este in spatele pistonaselor si se scurge doar desuruband surubul de drenaj (daca au toate asa ceva, al meu are).

In ceea ce priveste celalalt ulei din instalatia efectiva in primul rand el este impartit prin diverse componente (in acumulator o parte, in condensator alta parte...etc) si eu nu cred ca iese la vidare. Sau daca iese, este o parte infima. La urma urmei este lichid, nu gaz ca freonul si trebuie scurs pentru a iesi, iar cele 2 stutz-uri" sunt la un nivel mult mai inalt decat unde e respectivul ulei 😉

Share this post


Link to post

Cred ca asa sunt toate compresoarele, de asta am si pus poza cu pistonasele alea in aer. Compartimentul uleiului, este fix cel al pistonaselor si se vede clar cate articulatii are de uns. In afara de cele sferice mai sunt si cativa rulmenti a caror "oboseala" ajunge sa te faca sa schimbi tot compresorul. In cazul compresorului MOSului, capacitatea este de 210-220ml insa eu nu am avut la dispozitie decat vreo 205 ... suficient. 

Ala din instalatie iese, dar da, clar ca nu iese tot. Iti dai seama de lucrul asta atunci cand stai pe langa un robot din ala de A/C la care este golit recipientul de ulei recuperat inainte de inceperea procedurii. Dupa capul meu ideea masurarii a ceea ce se poate scoate este sa stie operatorul cat sa bage inapoi, in cazul in care nu are un catalog cu datele tehnice ale masinii.

Faza tare la ultima incarcare a MOSului a fost ca service-ul avea un robot nou si nu prea stiau sa il opereze :)). A mers perfect vidarea, instalatia s-a comportat impecabil, fara nicio pierdere dupa care, la cateva secunde masina a inceput sa tipe. Pe LCD a aparut un mesaj de eroare, la care tipul imi zice: "Masina dvs. are o problema". Bine, stiam ca MOSul are probleme (discul de frana inca nu era schimbat 😄 ) insa i-am pornit motorul si A/Cul a ajuns la aproape 4* in 15-20 secunde. I-am zis: "Las-o asa, imi place cum merge cand are probleme" si asta a fost. Cum ziceam, dupa doua luni A/Cul merge impecabil.

 

 

Share this post


Link to post

Cred ca ai dreptate, sunt 200 defapt la orice compresor de-asta cu carcasa mare gen opel/daewoo. Stiu ca eu am avut un recipient pe care l-am golit tot insa nu mai stiu daca era 100ml sau de 200.

Referitor la partea a doua, este amuzant cat de bine merg cateodata lucrurile care...nu merg 🙂

Share this post


Link to post

In sistem la harrison v5 intra cam 240ml pag 150.

Din compresor e bine sa masori cat iese pe la surubul de golit.Pe statie iti trage cam 10-15 ml de ulei.Oricum intr-un compresor v5 ai 120 ml de ulei in carter,dupa in uscator cam 50-80.Iar restul se afla in condensator/evaporator,circuit.

 

In leganza intra 265 ml ulei pag 150.Adica nu poti sa bagi in compresor 220 ml.La espero intra 240 total, si in carter ai 120ml.Prea mult ulei iti va crea presiune mare in sistem.

 

Piese pentru compresor se gasesc.Rulmenti axiali se gasec,kit reparatie complet se gaseste si asta.Adica tot ce poti schimba in el se gaseste

.Am 3 compresoare harrison v5 pentru woo restaurate si puse la pastrat 😉

 

Edited by ZDN

Share this post


Link to post

Personal nu sunt de acord cu multe din cele scrise de colegul nostru mai sus insa nu vreau sa mai dezvoltam subiectul pe acest topic. Fiecare procedeaza cum considera de cuviinta atunci cand vine vorba de masina lui ...

Share this post


Link to post

Cum cineva nu a avut de lucru si mi-a cobit pe un alt topic, evident ca ghinionul a lovit.

De la inceputul lui August am inceput sa am impresia (ete ca nu a fost o impresie !) ca, dinspre motor, venea un sunet de masina de cusut. L-am ignorat pentru ca MOSul mergea bine, exceptie facand o usoara crestere de consum insotita de afumarea tevii de esapament. Pe astea din urma le-am pus pe seama unor "porniri" mai sportive, ramasite ale drumurilor facute in vacanta.

Bun, Miercurea trecuta am fost nevoit sa dau iarasi o fuga la tara. Autostrada, Valea Oltului, drum de 300km si 4:10 ore, mers f lejer si constant. Din nou consum cam mare, din nou esapament negru. In conditiile in care toata vara am mers doar cu EFix. Ajuns la fata locului imi veni nastrusnica idee de a desface bujiile. Mda ... geniala idee ! Din cele 4 fise, una singura a iesit normal. Doua au iesit fortat iar a 4-a nu a vrut sa iasa deloc ! Am tras cu tot ce am avut la dispozitie, intr-un final s-a rupt si a ramas in chiulasa. Buna treaba ! Facut munca de chinez batran si am scos-o pana la urma. Evident ca a existat o cauza pentru bucuria asta. Si inca una care a dus la divort ! Din cele 4 bujii BOSCH, la 2 se misca usor partea centrala (se rotea partea ceramica) iar la a treia era dezastru. Practic electrodul invelit in ceramica nu doar se rotea dar se si deplasa inainte-inapoi cu cca 1-2mm. Asta a explicat pe loc zgomotul de masina de cusut dar si deteriorarea fisei. Se vedea clar cum au scapat gaze de espament care au dus la coacerea fisei. 

Eu de BOSCH nu mai vreau sa aud, este a 3a oara cand patesc asa ceva. La celelalte bujii folosite (NGK, Beru, Denso) nu am patit-o nici macar o data.

Din fericire aveam niste Denso la mine, vechi dar in stare buna. Din pacate fisa a fost complet distrusa. Am dat o fuga in Sibiu (mers in 3 :D) unde am comandat un set de fise TESLA. Primii 500km s-au comportat bine insa de ieri am inceput sa simt niste smucituri specifice intreruperilor electrice cauzate de fise. Mai investigam insa deja am un presentiment in legatura cu fisele astea.

Daca tot m-am pornit pe treaba, Vineri am schimbat caseta de directie. Aveam una noua nouta care era abandonata de vreo 5 ani prin podul casei. Dublata de schimbarea bieletelor antiruliu de pe fata, operatiuna a dus la un rezultat spectaculos, nici cand era nou MOSul parca nu era asa de inchegat si silentios pe drumuri nasoale. Ar mai fi trebuit sa ii fac si un reglaj de geometrie insa nu am apucat. Sper sa nu ma prinda iarna :)))

 

  • Like 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post

Bai imi pare rau de cobeala, o sa ma abtin data viitoare 😞

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Concluzii dupa interventiile de saptamana trecuta:

1. Fisele inca nu m-au convins, dar parca nu mai e asa nasol. I-am facut un Reset de ECU, I-am "reglat" IACul fara IdleLearn si lucrurile s-au mai stablizat putin. Am mesterit putin si la contactul sondei de temperatura pentru ca fenomenul se simtea mai grav dupa ce motorul se incalzea. Am lasat rezervorul sa se goleasca ca sa ii fac un plin cu bezina mai OK, poate am avut ghinion ultima data ...

2. Consumul a scazut dramatic. Cu aceeasi cantitate de benzina cu care am facut drumul la dus spre Sibiu, acum m-am intors si am mers 3 zile prin Bucuresti ! Extra-urban consumul estimat a fost de cca. 7.1-7.2% insa e drept ca am mers mult mai domol. Am venit impreuna cu Buflache, ea conducand Bondarelul (aka Polo, 1L, 3 cil, 59CP 😂  ).

3. Vineri i-am facut geometria, convergenta era rau de tot in balarii. Intervalul normal este [-1.1 ; -0.1] insa valorile initiale au fost 12.3 si -18.4. Pustiul s-a uitat la mine ca la extraterestri cand i-am zis ca am facut cateva sute de km cu setarile alea. Dupa reglaj nu se simte o imbunatatire la condus insa a disparut complet fluieratul din viraje. Partea si mai buna este ca toate celelalte unghiuri sunt "de fabrica" atat pe fata cat si pe spate.

 

 

Share this post


Link to post
On 9/27/2018 at 12:24 PM, Salex said:

Daca tot m-am pornit pe treaba, Vineri am schimbat caseta de directie. Aveam una noua nouta care era abandonata de vreo 5 ani prin podul casei.

 

doar 5 ani au trecut? 😛

Share this post


Link to post

Hehe ... Am aproximat :)). De 4-5 ani si-a schimbat domiciliul ... Nici nu credeam ca o sa ajung sa o mai montez ...

Share this post


Link to post

       Salutare! Chiar daca nu mai sunt posesor de Daewoo, din cand in cand mai arunc, cu drag, un ochi pe acest forum. Inca regret despartirea de a mea Leganza! Salex, ma bucur pentru tine ca ramai fidel marcii. Imi pare rau pentru problemele aparute, de-a lungul timpului, dar consider ca sunt inevitabile. Citesc cu inima cat un purice, despre problemele pe care le intampini, doar-doar sa nu fie la pompa servo. Mea culpa, pentru faptul ca nici acum nu am reusit sa ajung pana la tine, in ciuda faptului ca mi-ai fost de mare ajutor. In continuare, "obiectele" sunt la mine, pastrate in bune conditii. Spune-mi, cand putem lua legatura, cand ai liber sa ne putem vedea? Ms.

 

Share this post


Link to post

Stai linistit, pompa merge perfect :). Dupa schimbarea casetei, servo-directia e ca noua, uneori mi se pare extrem de lejera :))

Share this post


Link to post

Easy fix si pentru fisele de bujii: am remontat cele 3 Packard aflate in stare buna si am mai strans putin conectorul dinspre bobina la singura fisa Tesla pastrata. Am scapat de zmuciturile alea fine si am recapatat cuplul la turatii scazute. Nu ca obisnuiesc sa o tin la 1500RPM dar nici nu tolerez ezitarile. Acum sunt OK cu comportamentul motorului. Forjat ieri pe Sibiu-Bucuresti, consum 7,85%.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Dupa povestea legata de fise, am monitorizat ceva mai atent functionarea motorului. Ca sa fie totul cum trebuie, am schimbat bujiile "de avarie" cu un set nou BKR5EK. Surpriza (sau nu) a aparut relativ rapid. Cu o benzina de provenienta incerta (pusa intentionat pentru a crea conditii cat mai defavorabile) ieri am inregistrat un consum cu care nu m-am intalnit de mult. Pentru traseul ~Sibiu-Fagaras-Brasov-Predeal-Barcanesti-Bucuresti (total 370 km dintre care vreo 80 fataiala prin Ploiesti si Bucuresti), mers preponderent alert cu cateva reprize de forja, decontul a fost de 26 litri de benzina. Asta inseamna 7% ... straniu de bine !

@DJ: fara cobeli, da !? 😃

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Tentativa de tinere in viata a fuliei vilbrochenului a esuat extrem de lamentabil. Mi-e foarte greu sa spun cat au tinut sudurile, as estima ca nu mai mult de 1000km.

La ultimele drumuri facute in afara orasului am tot auzit un zdranganit enervant, nu extrem de puternic insa cu mare potential de a denatura ... Rapid m-am dus si m-am uitat de sus la fulia cea sudata si am putut vedea clar cum se balanganea, cel putin 1 cm. Culmea naibii a fost ca zdranganitul se auzea doar in sarcina. La accelerat pe loc sau accelerat lent, nimic suspect, liniste totala 🙂

La inceputul saptamanii mi-a venit o fulie noua, Herth&Buss. E prima oara cand cumpar de la ei, arata foarte OK. Astazi am reusit sa o schimb si viespea de sub capota a revenit la zumzaiala normala si placuta. Apreciez vechea fulie ca nu si-a facut damblaua si a rezistat vreo 2000km intr-o stare extrem de precara.

Fata.thumb.jpg.60c4c78c9cbbfb9a9d5441ce41a4e9f3.jpgSpate.thumb.jpg.bcb65547216fe9096c7967e762fadcb7.jpg

Ok, nu sunt un expert in ale sudurii insa, din ce am constatat, fulia asta nu e facuta sa fie sudata. Pe de alta parte, singurul motiv pentru care nu s-a separat a tinut de punctele de sudura date. La momentul "carpelii" nu aveam variante de piesa noua, deci initiativa se poate considera reusita in sensul ca a rezistat suficient de mult pentru a o inlocui cu o piesa adecvata.

Concluzia mea este una singura: schimbati piesa de indata ce da semne de oboseala, nu se justifica sa va asumati riscuri mai ales daca plecati frecvent din oras !

 

 

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Nu comentez despre sudara... a fost facuta amatoriceste! Daca se faceau macar 3 cordoane pline de vreo 4 cm, probabil ar fi rezistat. Oricum fara vreo echilibrare, fortele au fost enorme!

Share this post


Link to post

Am si mentionat ca nu a fost o sudura grozava. Totusi,  de avut in vedere cauciucul dintre partile metalice, asta a facut ca toti dracii in timpul sudurii. Iar despre echilibrat nu s-a pus problema, la momentul respectiv am fost uimit ca am reusit sa dau punctele de sudura mentinand atat alinierea si concentriciatea.

Da, sunt de aceeasi parere in ceea ce priveste fortele . La 4000-6000 RPM plus cureaua de accesorii, e cum am zis ... sudura se poate avea in vedere doar ca solutie de moment. 

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Eu la dizel am pus corteco, asta mi-a fost recomandata dupa ce dayco a tinut fix un an. Ce-i drept dizelul are mult mai mult cauciuc si este mai predispusa la fail.

Daca aia nu a tinut la sudura la dizel cred ca nici nu poate fi vorba, se va rupe imediat. Totusi ma minuneaza aia de la SFI care e originala si inca merge. Din ce vad in pozele tale e la fel.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

La tine m-am tot gandit cand am scris ca sudura nu isi are rostul decat daca se pune problema sa ramai pe undeva unde nu ai acces prea usor la piese.

Da, era originala, deci a implinit fix 21 de ani ! Ca partea cu caneluri era complet "dejantata", chiar nu a fost de mirare. Prima data cand au aparut simptome, fulia atingea si freca protectia distributiei...

Share this post


Link to post

Plec ieri din zona Piata Alba Iulia spre Militari. La Piata Unirii baga caldura chiar bine, nimic deosebit. Pe la Casa Poporului simt ca aerul devenise ... cel mult caldut. Moment in care apare panica 😲. Hait ... ma lovesc si eu de problema caloriferului infundat ! Cum naiba .. ca antigelul e lacrima. La a doua intersectie mi-am dat seama ca temperatura ramasese setata pe 30*C. Trecut pe 32*C si revenit la normal. Nu am fost niciodata convins de climatronicul Daewoo insa acum chiar am realizat ce efect are conceptia invechita.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu are senzor de temepratura in interior? Oricat de vechi ar fi, tot ar trebui sa simta cel putin temperatura din interior si sa comute clapeta de aer cald/rece in consecinta...

Share this post


Link to post

Electronica invechita, logica cred ca e problema, la fel am si eu la E36, clime vechi si "buggy". oricum tot e mai bine decat A/C manual.

Cred ca mai e si de pozitionare senzor in masina, la bmw de exemplu are un mini ventilator care sufla aer pe el pentru a imbunatati acuratetea si chiar si asa nu prea merge la E36, la E46 unde s-au mai desteptat si au pus si senzor de lumina( soare) merge mai bine insa si acolo are momente cand ma trezesc ca baga maxim cald dupa vre-o curba, dupa care isi revine in cateva secunde la loc.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...