Jump to content
Sign in to follow this  
ph47axg

Supraalimentare Motor Tico

Recommended Posts

Salut! Am un tico din 2000 şi acum câteva zile mi-a trăznit o idee destul de îndrăzneaţă. Am facut destule modificări la interior/exterior, dar numai pe parte electrica/electronică.

Acum doresc să încerc să pompez aer în motor să văd dacă se câştigă într-adevăr putere. Presiunea pompată va fi una mică pentru a nu produce uzuri motorului ”ps=(0,12…0,15) MPa” şi vreau să o fac cu un motor de aspirator auto care debitează destul aer. Comanda o pot face cu un montaj electronic care citeşte valoare unei tensiuni electrice dinaintea releului de încărcare (unde tensiunea variază proporţional cu turaţia motorului ajungând până la 25V) aşa încât cooler-ul să pornească de la o anumită turţie în sus.

 

Ce părere aveţi despre idee şi cam ce a-ş risca să stric pe la motor?

 

Mulţumesc!

Share this post


Link to post
... Ce părere aveţi despre idee şi cam ce a-ş risca să stric pe la motor? ...

Nimic. Dar inainte de-a forta mai mult combustibil in motor trebuie sa te asiguri ca poti sa-l evacuezi in timp util si inainte sa cresti puterea unui motor trebuie sa te asiguri ca poti sa opresti masina, tot in timp util. Asa ca, inainte sa incepi cu modificare admisiei trebuie sa te ocupi de frane si de evacuare. Ordinea operatiunilor asigura succesul demersului.

Share this post


Link to post
Nimic. Dar inainte de-a forta mai mult combustibil in motor trebuie sa te asiguri ca poti sa-l evacuezi in timp util si inainte sa cresti puterea unui motor trebuie sa te asiguri ca poti sa opresti masina, tot in timp util. Asa ca, inainte sa incepi cu modificare admisiei trebuie sa te ocupi de frane si de evacuare. Ordinea operatiunilor asigura succesul demersului.

 

Ceea ce vreau eu să fac este numai la nivel de experiment. Dacă totul merge bine şi câştigul de putere este sesizabil atunci o să încerc să imbunătăţesc instalaţia. Acest sistem va fi de folos pentru a oferi un plus de putere în depăşiri.Câştigul mă aştept să fie undeva pe la 4-5 căluţi în plus.

Edited by ph47axg

Share this post


Link to post

Pe ce post vezi ventilatorul nealimentat pe durata cat nu depasesti ? Dar la carburator ce modificari faci, cum schimbi debitul de benzina ?

Share this post


Link to post

Oare nu merge numai daca schimbi priza de aer?.De exemplu,odata cu cresterea vitezei se "forteaza" si intrarea de aer prin priza.Ma bantuia si pe mine o idee din asta acum ceva timp...

Share this post


Link to post
Pe ce post vezi ventilatorul nealimentat pe durata cat nu depasesti ? Dar la carburator ce modificari faci, cum schimbi debitul de benzina ?

 

Păi aici m-ai prins că nu m-am gândit să modific nimic la carburator. Nici nu prea mă pricep la motoare (decât la electronică) şi mi-e frică să nu cumva să dereglez complet carburatorul. Dacă e aşa complicat nu mai mă bag.

 

Ventilatorul îl cuplez când am nevoie de putere.

Edited by ph47axg

Share this post


Link to post

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=17677

Uite un topic asemanator.

Si mai era unul, nu-l mai gasesc acum exact cu aceeasi chestie pe cielo. S-a ajuns la concluzia ca nimic electric nu va asigura debitul necesar de aer pentru a vedea o diferenta notabila.

Share this post


Link to post

Mulţumesc pentru sfaturile oferite. O să mă interesez mai în detaliu despre ce vreau să fac şi ce implică; dacă modificarea costă prea mult cred că renunţ la idee. Oricum in weekend poate îi bag niste aer cu un compresor să văd ce face.

Share this post


Link to post
... Ventilatorul îl cuplez când am nevoie de putere.

Am inteles, ventilatorul il alimentezi electric cand ai nevoie, dar el este cuplat mecanic tot timpul, de asta am intrebat: pe ce post il vezi, de frana ?

Share this post


Link to post
Acum doresc să încerc să pompez aer în motor să văd dacă se câştigă într-adevăr putere.

Mai usor, ca doar nu e camera de bicicleta. Pentru ce vrei tu exista turbine electrice de supralimentare cu aer sau ventilatoare electrice. Vezi pe aici ceva de genul acesta. Nu stiu daca merge pe o masina cu carburator.

Share this post


Link to post

Ventilator de acela a fost si pe bursa de vanzare parca !? Cand nu alimentezi ventilatorul il poti folosi pe post de dinam (sa-ti incarci telefonul de exemplu ) =)) Asta asa ca sa experimentezi ,dar seamana cu reinventarea rotii !

Vrei ceva deosebit pe Tico ?cauta un motor de Suzuki Alto Works !!!

Share this post


Link to post
Am inteles, ventilatorul il alimentezi electric cand ai nevoie, dar el este cuplat mecanic tot timpul, de asta am intrebat: pe ce post il vezi, de frana ?

 

Salut! Ventilatorul va fi un aspirator auto cu carcasa puţin modificată pentru a dirija aerul către tubul de admisie. Ventilatorul va fi comandat electric, ocazional. Când este oprit prin el poate circula aerul făra probleme, deci motorul maşinii nu va fi in nici un fel afectat.

Ceea ce vreau eu să fac este doar la nivel de incercare. Dacă rezultatele sunt semnificative mă voi gândi şi la alte metode oficiale (turbină electrică ş.a.). Momentan încerc să construiesc acea turbină din componentele pe care le am (aspirator). Am ales aspiartorul pentru că are motor de turaţie destul de mare şi pompeză un volum măricel de aer comparativ cu coolere PC. Alete aparate care să împingă atât aer nu îmi vin în minte.

Chiar dacă sistemul funcţionează încă nu-i văd locul în compartimentul motor (am găsit cu greu loc pentru sirena de la alarmă şi claxon).

post-16810-1247811401_thumb.jpg

post-16810-1247812385_thumb.jpg

Edited by ph47axg

Share this post


Link to post

Daca tot o dam in joace, eu in locul tau as incerca pentru inceput sa pun in gura conductei de admisie aer un ventilator de athlon de 4500 rot/min (cred ca intra la fix acolo) care merge alimentat la 12 V. :)

Share this post


Link to post
Daca tot o dam in joace, eu in locul tau as incerca pentru inceput sa pun in gura conductei de admisie aer un ventilator de athlon de 4500 rot/min (cred ca intra la fix acolo) care merge alimentat la 12 V. :)

 

M-am gândit, dar nu stiu cât aer poate mişca. Încerc în weekend cu un cooler de procesor (nu ştiu ce turţie poate atinge), dar nu mă aştept la minuni. Idee cu cooler-ul este plauzibilă pentru locul din compartimentul motor, dar nu ştiu ce eficienţă are.

Ar mai fi o idee cu un compresor auto care să incarce o butelie (de stingător) şi cu o electrovalvă să injectez la un moment dat aerul din butelie in sistemul de admisie. Cu sistemul ăsta pot să zic că am NOS (3-4 secunde pănă se goleşte butelia).

Edited by ph47axg

Share this post


Link to post

La ce minuni te astepti ? Mai mult aer fara benzina inseamna amestec sarac, cu toate consecintele. Dar cand consideri ca aerul trece printr-un ventilator nealimentat ca si cum n-ar fi (fara probleme), de ce ne-am mai gandi sa-i dam si benzina mai multa (proportional), important este ca stim cum sa comandam in tensiune ventilatorul.

Share this post


Link to post

Hai ca deja dtopicul devine caterinca.

 

PH47axg eu zic sa te mai documentezi cum functioneaza un motor supraalimentat (si ce inseamna cuvantul supraalimentat in principal) inainte sa strici masina. Si mai vezi si cam ce presiune iti trebuie pentru a simti ceva. Motorul merge cu un amestec bine definit de aer/benzina. Mai mult aer nu rezolva nimic.

 

Daca era asa simplu atunci de ce se mai chinuiau astia de la dacia sa puna turbina pe dci? Bagau un ventilator si gata si asa presiune prea mare nu au in motorul ala.

 

PS1. Scoate mana pe geam la 100-120 la ora si simte ce presiune are aerul. Ai vre-un agregat care se apropie de acea presiune?

PS2. mancatul asta nu e asa simplu cum crede lumea :P .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Te chinui degeaba cu ventilatorul. Pune mana pe admisia in carburator si tureaza motorul un pic sa vezi ce depresiune se face acolo si dupa gandeste-te daca motorasul ala mic poate sa o depaseasca si sa faca si putina presiune. Este nevoie si de debit nu numai de presiune. Daca tot vrei sa te joci incearca figura cu un ventilator radial axial mare de climatizare auto.

 

#PS - pana sa o faci sa fie mai puternica eu zic sa o faci sa mearga bine, cum a gandit-o fabrica macar...vad ca iti curge niste ulei pe acolo!

Edited by SORAN

Share this post


Link to post

Salut! Recunosc că ceea ce vroiam să fac este doar după ureche. Am cunoştinţe aproape zero despre carburatorul de tico şi de aceea nu vreau să risc să-i dau mai multă benzină sau să fac alte reglaje (în afară de jiclorul de relanti restu nu ştiu ce fac concret). În principiu am renunţat la idee pentru că mi s-au adus destule contraargumente şi nu vreau să mai suport încă o dezamăgire după ce montez porcăria pe maşină.

Azi m-am apucat să fac o siglă tico din LED cu jocuri de lumini.

P.S.: Vă mulţumesc tuturor pentru răspunsuri!

post-16810-1247862154_thumb.jpg

post-16810-1247862172_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Asa da! Aici nu avem ce sa mai comentam :D De unde ai achizitionat led-urile?

Share this post


Link to post
Asa da! Aici nu avem ce sa mai comentam :D De unde ai achizitionat led-urile?

 

Salut! LED-urile le-am luat foarte ieftin din BILLA (se găsesc nişte lanterne chinezeşti la preţul de 0,55 lei). Un LED alb se găseşte în magazin la preţul de 1,5 lei.

post-16810-1248074541_thumb.jpg

post-16810-1248074553_thumb.jpg

post-16810-1248074571_thumb.jpg

Share this post


Link to post

sunteti offtopic.

on-topic : poti face , daca vrei sa simti ceva ce facusem eu pe fostul tico...am tras o teava de inox pana in gura de aerisire a spoilerului...la viteza si nu numai , iti dai seama cat aer intra acolo...motorasul mergea super.

post-285-1248535880_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Ideea e interesanta, ToPser.

Intr-adevar, presunea crescuta a aerului in fata spoilerului in timpul deplasarii masinii, va ajuta motorul sa nu mai simta rezistenta data de materialul filtrului de aer. Nu se pune problema "supraalimentarii", ci doar ca motorul va functiona ca si cum nu ar avea elementul filtrant.

Problema se pune cu privire la dozarea amestecului in carburator. Daca amestecul e dozat sarac, acest artificiu (cu priza de aer pe grila de aerisire a spoilerului) va saraci si mai mult amestecul la viteze mari...

Probabil ca graficul functionarii sistemului cu priza de aer mutata va fi ceva neliniar, cu portiuni de eficienta marita si cu altele nu asa de bune (in functie de turatia motorului, viteza de deplasare, directia vantului si sarcina). Ideea ar fi "reglarea" sistemului asa incat sa fie armonizat cu graficul puterii motorului.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Eu zis ca este foarte complicat pentru o aspirare fortata a motorului.Mai bine sa incercam sa modificam carburatorul ca este mult mai simplu si se pot obtine sigur rezultate!

De exemplu o sa incerc sa schimb jiclerele camerei 1 pentru economie si cele camerei 2 pentru putere mai mare !

Share this post


Link to post

Salut! LED-urile le-am luat foarte ieftin din BILLA (se găsesc nişte lanterne chinezeşti la preţul de 0,55 lei). Un LED alb se găseşte în magazin la preţul de 1,5 lei.

alex iar ai dormit pe diode si tiristori, de ai visat urit.

baga un motor cu injectie secventiala cu o singura bobina ,.ala de matiz,da nu ala cu 3 bobine si gata.

ala de suzuki, ii mai greu ,de facut rost

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...