Jump to content
Sign in to follow this  
brusli

TICO bujii

Recommended Posts

Am folosit asa (pentru benzina fara plumb):

- Brisk Super LR17YC-1 (distanta reglata la 0.85mm)

- Champion RN11YC-4 (distanta am reglat-o la 0.9mm)

- NGK BPR5EY-11 (am reglat la 0.9)

Concluzia mea?

NGK sunt impecabile (materiale de calitate, finisaje ingrijite, ardere mai eficienta). Ele sunt reglate la 1mm, dar e bine de redus la 0.9mm pentru a mai proteja izolatia sistemului de aprindere (bobina, capac si rotor delcou, fise).

Da, sunt si cele mai scumpe (130RON/buc), dar merita din plin.

Pe locul doi sunt bujiile BRISK (experienta mea).

Ultimele... Champion... (9RON/buc). Mi-a parut rau ca le-am luat. Sunt facute in Korea, sub licenta. Se afuma repede, au izolatorul de portelan sfaramicios, electrodul central retezat "din topor", etc.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Eu pe ticozaur am NGK BP5ET-10 cu 3 craci 16,5 lei bucata, le-am pus pe la 70kkm, acum are 100kkm si merge excelent.

Share this post


Link to post

130 de ron bucata????Da ce fac bujiile alea???

Share this post


Link to post

Mii de scuze!

Era vorba despre bujiile NGK BPR5EY-11 care costa, de fapt... 13RON/buc. ;)

Le pui si uiti de ele...

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

urmeaza sa montez un set de bujii NGK Iridium IX BPR5EIX-11

pret informativ - 50 ron bucata.

 

revin cu impresii :)

Share this post


Link to post

Scump rau !

Share this post


Link to post

Doar ce am schimbat ieri la o "revizie" obligata 3*Champion RN9YC, rosii in cap, electrod praf, ceramica sparta, intr-un cuvant VARZA cu NGK BPR5EY-11 (pret/buc = 11 Ron - in Constanta, in zona Km 5 inainte de intersectia la Complex stanga, la dreapta e urmeaza linia autobuzului 5, este un Service Auto cu un gard gri, exista un magazin in incinta) de care pot sa spun ca sunt ULTRA MULTUMIT. Porneste la sfert de cheie, nu moare motorul dupa vreo 10 secunde (ca de obicei in ultimii 3000 Km) si merge foarte constant si fara intreruperi de nici un fel, ori la relanti, ori in sarcina.

Share this post


Link to post

Ma indrumati si pe mine catre un magazin din Craiova cu bujii si fise "d'alea bune"? La ACSA au Tesla si NGK?

Si inca o chestiune : am trecut la benzol fara plumb si am bujiile cu aceeasi distanta ca pt benzol cu "plumb". Mi-a crescut consumul cu 1l %. Trebuie sa maresc distanta intre electrozi la 1.1 sau sa schimb bujiile?

Edited by andrei_xxl

Share this post


Link to post

salutare si la multi ani...s-a schimbat anul si am schimbat si eu bujiile la una din masini , sper ca postez unde trebuie

am bus bujii champion RN9YC , noi , si dupa vreo 300 de km le-am desfacut si am constatat ca sunt afumate bine

daca erau carnati... :rotfl: , le-am dat jos , ;e-am curatat si le-am pus din nou ... sper sa nu le gasesc iar negre peste cateva zile

totusi care e cauza ptr. care mi se afuma bujiile ? sper sa primesc ceva raspunsuri si indrumari si va multumesc anticipat

Share this post


Link to post

ai amestecul aer+benzina ,prea bogat in benzina ,regleazal.

Share this post


Link to post

sa inteleg ca trebuie sa reduc aerul , sau sa ii mai dau ? mai pe sleau , ca nu stiu cand dau sau cand reduc , sa infiletez sau sa desfiletez acel surubel minune ? ... multumesc ptr indrumari

Share this post


Link to post

Surubul ala "minune" regleaza benzina(nu aerul ) la relanti ,ca sa mai saracesti amestecul trebuie sa-l rasucesti in sensul acelor de ceas ! Hai ca suntem off-topic !

Share this post


Link to post

ok multumesc mult , voi incerca poate maine daca nu luni si voi revenii cu rezultatele ... sper sa nu mai afume bujiile

Share this post


Link to post

Salut am si eu un tico la care am buji bosch reglate de fostul proprietar la nu stiu cati mm ca nu am lera (cand le dau jos sunt caramizii deci merg bine) am incercat sa le schimb cu alt set tot bosch super plus cu distanta reglata din fabrica la 1.1mm dar merge mai prost masina si bujiile au capatul alb cand le scot.

Ce as putea sa le fac mentionez ca am si gpl pe masina. Ce ma doare cel mai mult e ca prima pornire se face foarte greu la a2a- a3a cheie dupa ce dau vreo 3 minute la automat.

 

regards

Share this post


Link to post

dai 3 minute la automat, dar nu ai specificat pe ce esti la prima pornire ,gpl sau benzina.

io banuiesc ca pe gpl

incearca pe benzina.

ce tico ai, noneuro ,sau, eur.2.

la bujii;

 

noneuro- 0,7.

eur.2-1,1.

Share this post


Link to post

Salut non-euro si incerc sa o pornesc pe benzina CO95 pe gaz nu am nici o sansa pe vremea asta.

Deci pana la urma bujiile se regleaza in functie de norma de poloare ca citisem in topic ca sar regla in functie de benzina cu sau fara plumb.

 

regards

Share this post


Link to post

De fapt se cumpara d'alea care trebuie, nu se regleaza functie de nevoi. Se verifica din cand in cand si daca distanta e modificata, se ajusteaza.

Share this post


Link to post

Ok in cazul asta ce bujii ma sfatuiesti sa cumpar eu am un set de bosch super nu stiu ce ca sunt in masina reglate din fabrica la 1.1mm scrie pe cutie cu care nu am mers decat vreo 2-3sute de km si cand le-am scos sa le verific erau albe in capat. Sa iau un set de champion originale???

 

regards

Share this post


Link to post

La GPL in mod normal trebuie alte bujii.

De exemplu la BERU pentru GPL se recomanda: Ultra | Z 20 |14 R-7 DU | 0 002 335 701,

iar la benzina f plumb: Ultra | Z 9 | 14 R-8 DUX | 0 002 330 702.

Edited by Pedala

Share this post


Link to post

Cat costa asta pe gpl? Unde se gasesc de vanzare?

Share this post


Link to post

Orice magazin de piese ar trebui sa-ti poata aduce

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...