Jump to content
Sign in to follow this  
raz_sor

Probleme Electrice

Recommended Posts

Cablul ala cu mufa din poza s-ar putea sa fie pentru alimentarea vreunui buton din cotiera sau pentru iluminarea lui. Verifica si tu cu un aparat de masura daca si cand vine tensiune.

Legat de lampile de mers inapoi: ele sunt comandate de un contact insurubat in cutia de viteze (cauta ca este topic separat). O fi contactul asta, o fi siguranta sau becurile arse.

Share this post


Link to post

Cablul acela l-am gasit si eu liber la mine... dar sunt aproape sigur ca este de la contactul pentru centura al scaunului din dreapta. Poti sa faci proba si tu...daca pui centura la sofer si la pasager nu ar trebui sa ramana aprins martorul in bord... dupa pui si la pasager si daca sta aprins .. ala este. Repet nu sunt 100% dar 90% sunt :D

 

Pentru mansalier exista un monocontact pe cutie, dar mai citeste ca sunt topicuri speciale pentru asa ceva...

Edited by TBird

Share this post


Link to post

Da, cam asa arata ca si cum ar fi de la contactul pentru centura.

Dar nu e asta, am verificat.

In rest becurile de la marsarier si sigurantele sunt ok.

Am verificat daca iese curent din firele astea cu o instalatie cu bec improvizata, dar nimic: becul nu s-a aprins, orice as fi facut (bagat in marsarier, dat drumul la faze, etc.

 

Stiu ca sunt topicuri speciale, am intrebat si acolo, dar deocamdata niciun raspuns. Stiu ca este ceva contact pe cutie, asta ar trebui sa se vada, daca ma bag sub ea? E monocontact, adica ceva cu un singur fir? icon9.gif

Edited by zetlorf

Share this post


Link to post

Daca ai un spray de contacte da cu el pe monocontactul de la cutie fara mila, daca nu nu merita sa cumperi unul, pentru ca cu aceiasi bani cumperi un monocontact nou... si il pui.. In legatura cu cablul acela liber.. stai linistit nu are treaba cu mansalierul... eu imi mentin parerea ca e pentru centura pasager. Mai discutam pe topicul special...

Share this post


Link to post

Mufa acea nu are legatura cu lampile de mers inapoi.

Share this post


Link to post

De la ce poate fi totusi? Nu-i gasesc locul, unde sa-l cuplez.

Dar ledul acela rosu?

Cineva o idee?

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Da, poate il putem numi si "monocontact" si e insurubat in carcasa cutiei (are un hexagon de 19mm). Vezi topicul dedicat. Curaj! :)

Ledul ala se aprinde, cand? Nu se aprinde?

Share this post


Link to post

Nu se aprinde, orice as face.

Pe la maneta schimbatorului de viteze trece cumva vreun fir care duce la lampile de marsarier? Cred ca de-atunci nu mai functioneaza, de cand am ublat in zona aia...

De altfel, sigurantele si becurile sunt ok, sa inteleg ca numai contactul/contactorul/monocontactul :) ar putea fi sursa problemei?

Edited by ovi_jer
Nu mai cita inutil mesajul anterior.

Share this post


Link to post

Ai o probleme mai grave decit contactorul de pe cutia de viteze din cauza care nu se aprind lampile de mers inapoi : nu intelegi limba romana !

Ti s-a explicat in mod clar in 2 subiecte care este cauza.Urmatoarele posturi de acest gen vor ajunge la cosul de gunoi.

Share this post


Link to post

In seara asta am constatat ca nu se mai aprind farurile; proiectoarele functioneaza, am pozitii, pot sa dau flash-uri, dar farurile nu se aprind, nici faza scurta nici faza lunga.

 

Am schimbat releul de la faruri cu cel de la proiectoare, si invers, dar nu se schimba nimic; proiectoarele se aprind, farurile nu.

 

Am mai patit asta acum doua luni, atunci s-a rezolvat cam de la sine, am dat vina pe un contact imperfect al releului si n-am mai umblat la masina.

 

Cat timp am mesterit eu la masina se aprindeau ambele pozitii; am inchis masina si-am urcat in casa, dar in lift mi-am dat seama ca mi-am uitat detectorul in masina, am coborat sa-l iau si-am constatat ca nu se mai aprinde nici pozitia pe stanga fata, cea de pe dreapta se aprinde (deocamdata), iar pe spate se aprind amandoua.

 

Ceva sugestii, unde ar putea sa fie buba ?

Share this post


Link to post

Un contact imperfect , alimentare sau masa , releele cad greu .

Share this post


Link to post

Da, dar unde ar putea fi contactul asta imperfect, sa afecteze in felul asta ?

Share this post


Link to post

Desi sunt cam atehnic si in general am doua maini stangi cand e vorba de mesterit cate ceva, astazi am coborat la masina cu intentia de a verifica si curata contactele de la blocul de lumini si de a schimba si becul de pozitie.

 

Fiind prima data cand sunt nevoit sa schimb un bec la masina asta si obisnuit cu Dacia pe care-o aveam de la firma acum cativa ani, n-am fost atent unde si cum este pus becul de pozitie, asa ca am scos o cutie, asemanatoare cu un releu, care intra in far, undeva langa bec, cam asa cum era pus becul de pozitie la Dacie.

 

Nu stiu ce este cutia respectiva, am vazut ca n-are treaba (in mod direct) cu pozitia, asa c-am pus-o la loc.

 

Am identificat becul de pozitie, n-am reusit sa-l scot din cauza spatiului prea mic pt. mainile mele, asa c-am trecut mai departe, la blocul de lumini; n-am reusit sa ajung nici la asta, capacul de la volan agata undeva si mi-e frica sa-l fortez, in schimb, in timp ce-mi sunam un prieten mai priceput decat mine, m-am mai jucat la faruri si-am constatat ca acum se aprinde farul pe stanga, cel la care-am umblat eu.

 

M-am dus, am umblat si pe dreapta la aceeasi piesa, si s-a aprins si farul drept.

 

Diseara, cand plec, o sa iau si aparatul, sa fac o poza pe care s-o pun aici, poate ma lamuriti si pe mine ce piesa e aia; stiu ca nu e motorul de reglaj al farurilor, stiu care e ala, este spre exterior, la mijloc sunt becurile, iar piesa respectiva e spre interior.

Share this post


Link to post

Salut.

 

Am un Cielo din '96 Korea. Am o problema recenta cu el. Poate ma ajuta cineva.

 

Toata chestia a inceput la service, dupa ce mi-au schimbat bascula si spoiler-ul fata ... ei zic ca nu au umblat la partea electrica ... da mai stii.

Prima data, a inceput prin arderea sigurantei atunci cand aprindeam pozitiile. Au pus cei de la service o siguranta de 20 in loc de cea de 10 care era acolo si au zis ca au rezolvat. Azi s-a intamplat altceva: atunci cand semnalizez stanga, mi se aprind si pozitiile. Si invers, cand aprind pozitiile sta aprinsa semnalizarea stanga. Si inca ceva, daca las siguranta de "10" se arde cand aprind pozitiile, daca pun de 20, se incalzeste f trae si se comporta luminile, cum am spus mai sus.

 

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Sper ca nu se supara nimeni daca pun in discutie problema mea si in acest topic:

Problema ar fi ca nu-mi merg lampile din spate la marsarier.

Zilele astea am incercat sa-mi schimb husa de la schimbatorul de viteze, tare mi-e teama ca de atunci nu-mi mai merge lampa de la marsarier.

Azi am desfacut putin la schimbator si am observat ca firul din imagine e liber, dar problema e ca nu-i gasesc locul, unde sa-l cuplez. Oare asta e firul de la marsarier? (Si mai am un fir fara "gazda": acela cu ledul rosu in varf - asta de la ce o fi?)

Mersi pentru ajutor.

 

In primul rind verifica sigurantele dupa care ar trebui verificat daca comutatorul (cred ca asa se numeste)pentru marsarier, montat pe cutia de viteze primeste curent.Deci:scoatem mufa de la comutator,introducem schimbatorul in treapta marsarier,punem contactul si cu o lampa de control (12v)verificam daca avem curent in mufa.De obicei la comutator sint doar doua fire.Daca la unul din fire avem curent atunci il vom lega cu celalalt fir (pe direct, doar de proba) dupa care ne uitam daca sau aprins lampile din spate (marsarier).Daca sau aprins atunci comutatorul este defect.Daca lampile nu se aprind si nici nu avem curent in mufa atunci cred ca undeva pe instalatia electrica avem un cablu intrerupt.

Share this post


Link to post

Abia acum am reusit sa-mi fac timp sa incarc poza.

 

Ma poate lamuri si pe mine cineva ce piesa este cea indicata de sageata ? De acolo veneau problemele mele cu farurile.

post-18668-1233073519_thumb.jpg

Edited by barboso

Share this post


Link to post

Pai nu e tocmai mufa de la far ?

Share this post


Link to post

pare mai mult cu mufa de la motorasele electrice de reglaj far.

Share this post


Link to post

@ VAXXi, o sa ma uit mai bine, s-ar putea ca de acolo sa continue circuitul pana la becuri, acestea sunt mai in dreapta, sub capacul ala mare si rotund.

 

@ CatalinC, motorasul de reglaj al farurilor este in partea cealalta, in coltul din dreapta sus al imaginii.

Share this post


Link to post

Da, aia e mufa cu circuitele faza lunga, scurta, pozitie si masa comuna. Pt. motoras este o alta mufa un pic mai mica si pozitionata in dreapta (cum te uiti dinspre motor) sub filtrul de aer.

Share this post


Link to post

salut! am si eu, ca fiecare, o problema electrica.in viziunea celor de la service treaba e simpla!"mergeti sa luati releu de incarcare,carbuni pt alternator,punte de diode sau luati alternatorul cu totul". problema care este:pornesc motorul, totul ok!daca in maxim un minut nu turez motorul la 2000 si ceva de ture aproape trei, moare tot pe masina. se intimpla absolut de fiecare data cand pornesc motorul de vreo 4 luni incoace. dupa ce accelerez se aude un 'clac' prin bord, creste intensitatea luminilor la bord,aeroterma prinde viteza,etc.mentionez ca la pornirea motorului toti consumatori sunt opriti.nu stiu ce sa zic,sa merg pe mana celor din service sau are cineva alta idee?

Share this post


Link to post

Te contrazic: nu toata lumea are probleme electrice ci de alta natura! :) )

Revenind: cateva verificari elementare au fost facute? Intinderea curelei de alternator, verificarea incarcarii cu un voltmetru in mai multe conditii de functionare, borne baterie stranse, eficacitatea acumulatorului (daca e cea origibnala are ceva ani)? Lampa "baterie" din tabloul de bord se aprinde in timpul functionarii motorului? Un scan pe masina s-a facut? Sistemul de aprindere functioneaza corect? Deci, sunt multe (si doar o parte) din lucrurile ce ar trebui verificate...

Share this post


Link to post

cureaua este ok,bateria schimbata anul trecut in iulie cu una originala daewoo la service, martorul baterie se aprinde daca nu o turez pana aproape de 3000. fara sa o turez intensitatea scade pana la 7,5 apoi moare motorul.daca o turez la 3000 si o las la relanti incarca 14.4 cu consumatori sau fara, in mod constant, deci alternatorul incarca,releul functioneaza. altfel nu ar incarca deloc nu?ma indoiesc ca ar fi cazul sa inlocuiesc toate piesele alea sau chiar alternatorul cu totul, cum au spus baietii aia de la service.era sa uit: bornele sunt stranse.

Share this post


Link to post
"fara sa o turez intensitatea scade pana la 7,5 apoi moare motorul"

Cum adica?

Share this post


Link to post

pornesc motorul cu toti consumatorii opriti si de la 12v scade la 7,5v apoi moare motorul.nu mai am nici clanxon.astept 10 min si pornesc iar. aceasi faza.daca incerc sa pornesc motorul mai repede de 10 minute nici o sansa,bateria e moarta. daca porneste si accelerez la 3000 maxim apoi o las la relanti, incarca bateria altfel nu.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...