Jump to content
Sign in to follow this  
raz_sor

Probleme Electrice

Recommended Posts

Multumesc pentru raspunsuri.

Actuatorul merge si cel nou si cel vechi... Dar nu stiam ce fire sa caut dicolo de stalp/usa spre interiorul masini (la alarma/modulul de inchidere). Am conectat actuatoarele direct pe baterie si functioneaza.

Ma gandesc ca de acolo e intrerupt din burduful de trecere din habitaclu in portiera. Am sa incerc Luni sa desfac fata de usa sa vad daca asa este. Treaba e ca de prima oara cand nu a mai mers incuiata din telecomanda, asa a ramas. Nu a avut tendinta de a se mai incuia/descuia.

Multumesc inca odata.

Share this post


Link to post
Salutare!

Un sfat, va rog frumos, pentru un Cielo Executive 2003

Aseara ma sui in mare graba in masina, pornesc, plec repede sa nu intarzii prea mult la gradinita sa o iau pe fi'mea si dupa 20-30 de secunde se aprinde in bord semnul cu bateria! Acest lucru ma face mai atent cele din bord si stupoare, turometrul nu functiona, indicatorul de temperatura mort... Raman uimit ca bateria are 1,5 ani, alternatorul reparat tot acum 1,5 ani, schimbat puntea redresoare si carbuni... In fine! Dau bataie la gradinita, pe drum sting farurile pentru orice eventualitate si ajung acasa!

De aici incep investigatiile si iata ce se intampla concret:

- verificat toate singurantele si sunt ok;

- cand pun contactul nu se mai aprinde nimic in bord, se aude doar pompa de benzina, care dupa cateva secunde se opreste;

- dau la cheie, motorul porneste corespunzator, martorul de la frana de mana nu este aprins, desi frana de mana este trasa;

- in continuare turometrul si indicatorul de temperatura nu functioneaza;

- dupa 20-30 de secunde se aprinde becul de baterie;

- pun aparatul de masurat pe bornele bateriei si imi arata 14,51 volti

M-am gandit sa nu fie din contactul de pornire, drept urmare m-am dus si am cumparat unul si l-am montat!

Masina in continuare prezinta simptomele de mai sus si nu stiu ce are...

Oricum planuies ca luni sa ma duc la service, dar ma gandesc ca o fi ceva mai banal si poate fi rezolvat de mine.


Multumesc.


Share this post


Link to post

scurt circuit pe undeva...

Share this post


Link to post

Nu e scurt, ca se ardea vreo siguranta. Dupa simptome pare a fi un contact imperfect la mufele tabloului de bord (lipsa alimentare). Totusi, e ciudata aprinderea martorului baterie, care se alimenteaza pe aceeasi linie (15) cu ceilalti martori. Vezi schema la postul meu nr. 1276, pag. 64 al acestui topic.

Share this post


Link to post

Martorul baterie indica si un scurt pe instalatie. Nu se aprinde doar la scaderea incarcarii. Banuiesc ca ori e arsa o siguranta si nu e vizibila (se poate verifica continuitatea cu multimetrul), ori e arsa folia de pe spatele bordului (patita de mine).

Share this post


Link to post

Intre timp lucrurile au evoluat nefavorabil, respectiv:

- plecat din garaj de la munca cu aceleasi simptomele pe care le-am descris mai sus;

- imediat dupa pornire indicatorul de temperatura s-a ridicat catva milimetrii, dar nu foarte mult si asa a ramas;

- martorul franei de mana deabea se aprindea;

- pe drum din cand in cand martorul baterie aprins avea intermitente, dar fara a se stinge, timp in care in buzzer se auzea un carait usor;

- tot pe drum am avut vreo 2 rateuri si imi pornea instalatia de gaz, desi era oprita din buton ca nu aveam gaz in butelie;

- cu 1,5 km inainte sa ajung acasa a mai dat un rateu, s-a oprit motorul si gata!

In acest moment masina nu mai face nimic cand invart cheia in contact, nu se mai aprinde niciun martor, geamurile nu functioneaza, aeroterma nu functioneaza, etc... Celelalte comenzi care merg si fara cheie sunt functionale...

 

Share this post


Link to post

Verifica cablurile de masa de la baterie si caroserie precum si cele de + la bornele bateriei. Suruburile trebuie sa fie stranse bine pe papuci. Cand ai schimbat contactul, papucii cablurilor acestuia erau in regula?

Vezi ca e o legatura de masa in spatele tabloului de bord, pe suportul metalic al coloanei de directie. Trebuie verificata si aceasta.

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Masina a ajuns la service.

Ce-a facut electricianul:

- a scos mufa de plastic din spatele contactului sa verifice starea papucilor si a gasit un papuc care era copt, cel de pe firul gros si rosu;

- a schimbat papucul, cositorit, izolat, testat cu strap daca e ok si bagat la loc;

- a pus cheia pe contact fara sa porneasca, se aprind toti martorii din bord, se aude si acel piuit si la 2-3 secunde se arde siguranta F13 de 20A;

- da la cheie, porneste masina, dar la fel ca inainte, cu martorul baterie aprins, cu turometrul oprit, cel de apa la fel;

- schimba siguranta, dar face la fel;

- s-a dus la manual, vine inapoi si verifica urmatoarele: suport brigheta, cablu senzor marsarier si are o presupunere sa nu fie si de la geamuri...;

- mai surubareste ceva pe sub bord, scoate cablul din senzorul marsarierului, pune alta siguranta, porneste motorul si totul pare a fi ok;

- a mai oprit/pornit motorul, am iesit cu masina la o plimbarica de test si totul parea sa fie ok;

- sant sfatuit sa merg o zi-doua cu mufa scoasa de la marsarier, ca sa vedem daca se mai repeta nebunia asta;

- platesc o suma modica, iau masina si plec...

- fac vreo 45 de km cu treaba si cand mai aveam vreo 500 de metri pana acasa se aude cum se arde o siguranta, presupun ca ar fi F13 (urmeaza sa verific!), au cazut turometrul, indicatorul de temperatura si se aprinde martorul baterie...

 

As fi curios daca pe un alt Cielo Executiv ar fi scoasa siguranta F13 are avea aceleasi simptome!?

 

 

Share this post


Link to post

Bineinteles, fiindca tabloul de bord nu mai primeste la aparate tensiune de la 15 (IGN, adica prin contact cheie) si alternatorul, la fel, nefiind excitat nu mai incarca.

Intr-adevar, electricianul a cautat sa verifice (ce a putut dintre) liniile ce alimenteaza aparatele prin F13 (care se tot arde). Mentionez "pleiada": tablou cu aparate bord, bricheta, alternator, ceas, lumini mers inapoi, clopotel, senzori, comanda releu dezaburire luneta.

Share this post


Link to post

Interesanta situatie ce nu cred sa aibe legatura cu alternatorul. Ceva - ceva taie alimentarea bordului, dar ce ?

 

Arunca o privire si la contactele pentru usi deschise . Luate pe rind liniile ce fac legatura directa cu martorii din bord.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Viktore, contactele usilor nu au legatura decat cu martorul usi deschise din bord, plafoniera si clopotelul. Daca nu fac legatura la masa (usa deschisa) nu se aprinde nimic, nici clopotelul nu suna cand sunt cuplate pozitiile si usa soferului e deschisa. Deci, daca consumatorii (toti) alimentati prin F13 sunt in regula, atunci, foarte probabil e ca regulatorul din alternator sa fie defect!

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Nenea Cris, si in cazul in care alternatorul incarca corespunzator ? Adica, cu regulator defect poate avea la borne 14.50 V fix (sa zicem) fara fluctuatii serioase de tensiune ? Intreb si io ...

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Posibil... Electronica face figuri. Mai ales ca are ceva vechime. Cel mai recomandat e sa se dea alternatorul jos de pe masina si verificat complet!

Share this post


Link to post

Momentan masina sta in parcare pentru ca nu gasesc un service / electrician care sa se bage la asa ceva... din simplul motiv ca e mult de munca!!!

Am sunat in peste 10 locuri si toti foarte amabili, dar cand auzeau despre ce e vorba, ba ca e electricianul in concediu, ba ca e mult de munca si nu se justifica banii, ba ca ma programeaza unde la sfarsitul lunii ca acuma este full, etc...

 

Asta e, in acest moment chiar nu stiu ce sa mai fac...

Share this post


Link to post

"dupa 20-30 de secunde se aprinde in bord semnul cu bateria!

- martorul franei de mana deabea se aprindea;"

 

Pentru cele 2 efecte de mai sus (unul din martori uneori palpaia), la un Cielo GLE 1995 am facut urmatoarele:

1. Schimbat carbuni, curatare alternator si verificat punte redresoare - nici o imbunatatire

2. Schimbat releu electronic alternator - problema rezolvata.

 

Nu stiu cum e la "executive" si nici nu am intampinat celelalte probleme insa cu sfatul de mai sus pot contribui.

 

Bafta!

Share this post


Link to post

S-a identificat problema pe care o avem!

Destul de banal!

Joi dimineata am vorbit cu un electrician sa duc masina la el si inainte sa plec am zis sa printez din manualul de service partea de electrica a masinii. In sinea mea ma gandeam ca l-ar ajuta pe electrician.

In timp ce se printa mi-am aruncat un ochi pe hartii si m-am uitat ce rol are siguranta F13, adica tablou bord si brigheta.

M-am dus glont la masina sa demontez brigheta cu totul si s-a anulez o legatura facuta de mine acum vreo 6 ani pentru alimentarea unui detector.

S-a dovedit a fi brigheta problema scurtului, fiindca lamelele de plus si minus se atingeau intre ele din cauza piulitei care mai avea putin si cadea de acolo.

Am lasat mufa libera, am schimbat siguranta si totul a revenit la normal.

 

Multumesc mult de sfaturi.

Share this post


Link to post

Daca te uitai bine la ce am scris (adica unde sa controlezi), iti venea ideea si rezolvai mai de mult (fara sa mai printezi nimic). In sfarsit, bine ca ai rezolvat.

Share this post


Link to post

Seara buna. Din cauza unei manipulari gresite s-a ciupit, de fapt a dat la masa un fir de la un injector; rezultatul, masina nu mai porneste de nici un fel(invarte dar nu porneste); comutatorul de gaz nu mai licareste deloc, Ce naiba s-a ars................nubira 2/2004 pe gaz(aprindere noua). multumesc

Share this post


Link to post

incepi prin a verifica sigurantele

Share this post


Link to post

Si apoi respectivul cablu de la injector, poate s-a topit si este intrerupt.

Share this post


Link to post

Am demontat in sfarsit alarma care face semnalizarile sa clipeasca aprox. 10sec. ori de cate ori este deschisa o zona de alarmare dupa dezarmarea din telecomanda. Este un "racing fast R". Am deconectat singurul jumper de pe placa ( cu alarma dezarmata dar sub tensiune) si dupa armare - dezarmare face la fel. O fi vre-o procedura de setare a acestei functii la acest model sau conteaza daca declansarea este pe fiecare contact usa sau la plafoniera? Multumesc!

Share this post


Link to post

La alarma mea (no name, "articol 4101"), clipirea luminilor de avarie se seteaza din soft. In starea dezactivata se apasa simultan butoanele emitatorului (telecomanda) "activat" + "dezactivat" urmat de apasarea butonului "sunet". La fel se face si pentru activare (goarna emite sunete distincte pt. activare si dezactivare).

Share this post


Link to post

Salutare!!! Ma poate ajuta un coleg cu schema electrica in care sunt prezentate mufele care alimenteaza ceasurile de bord la Nubira2. Am un contact imperfect acolo si ma dispera ca mi se sting luminile din bord. Multumesc anticipat !!!

Share this post


Link to post

Stie cineva codul la cablajele electrice de la usile din spate de la cielo??

Later edit: Am gasit Cod 96215546 numai ca nu se mai gaseste asa ceva prin magazine..

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

Se gaseste la radacini, din cate vad, dar e 98 lei pe chevrolet, unul singur :) ) Nu mai bine il refaci? Cativa m de cablu multifilar de 1,5, pe culori, tub termo, izolier, un pistol de lipit si chef de munca... asta daca nu sunt topite mufele.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...