Jump to content
Sign in to follow this  
raz_sor

Probleme Electrice

Recommended Posts

Din linia 15a se alimenteaza cele doua ventilatoare doar pe viteza mica (inseriate cu rez. de putere de langa baterie) prin termocupla din radiator.

Uite schema cea mai buna:

Nexia_electroscheme.pdf

Share this post


Link to post

Cam despicam firul in patru si nu mai intelege nimic colegul nostru. S-a referit la aeroterma, vitezele 1, 2, 3 si 4, in cele din urma (problema secundara care poate deriva' din primele). Asa este, nu am mai mentionat interfatarea cu relee, fiindca nu are relevanta si m-am referit numai la comanda. Daca face testul propus si verifica legatura la masa poate nu va fi necesar sa mai arunce banii pe inca un contact (f. posibil mai prost decat cel pe care il are).

Share this post


Link to post

Salut..Scuze daca nu postez unde trebuie..Am tot citit dar nu am gasit ceea ce imi trebuie...Am un cielo si timp de trei luni a condus-o altcineva..Sub bord aveam un cablu galben care atarna si s-a agatat..Acum am un cablu care atarna destul de lung cu doua capete (papuci sa intre ceva in ei) si:

-nu am lumini in bord

-nu am pozitii fata , faza scurta si lunga merg..

-nu am pozitii spate

-nu am sunet atentionare ca am uitat luminile aprinse

Cred ca este din cauza acestui cablu nenorocit...Dar nu stiu de unde vine...Cumva de la maneta de lumini.?Cum ajung acolo sa verific.? in spatele volanului pe sub sau pe sus.? Multumesc anticipat

Share this post


Link to post

Ai schema mai sus si vezi pagina 32. E mufa "light switch", patrata, cu latura de vreun cm care are trei fire, sub maneta de semnalizare. Prin ea se alimenteaza releul luminilor de pozitii si iluminare, comanda releu faruri si masa. Pune o poza.

Edited by cris06

Share this post


Link to post

O sa dau azi plasticele din spatele volanului jos sa vad daca reusesc. Asta este cablul. Mersi de ajutor.

post-43469-0-38631400-1415111136_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Firele acelea nu sunt din instalatia originala a masinii. E o adaptare. Verifica siguranta din tablou, F2 de 10A (ILL) a doua din stanga, randul de sus.

Share this post


Link to post

Salut,de cateva zile casetofonul nu mai porneste dintro data...la cielo 96 gle

L-am dat jos si cum zeci de probe a rezultat ca nu mai primeste curent prin firele vechi + si remote-ul...am incercat direct de la baterie si casetofonul functioneaza.

intrebarea mea e...stie cnv unde sunt legate firele care pleaca de la casetofon ca sa schimb altele plecand de acolo ?

Sau daca e mai usor de facut: de unde pot sa leg altele folosind un traseu mai scurt si sigur.

Edited by darkonewwe

Share this post


Link to post

Salut.Nu stiu exact cum este la cielo ,dar prima data trebuie sa verifici sigurantele daca nu ai facut deja asta.In mod normal acolo trebuie sa fie buba.Se mai intampla sa se arda siguranta,mi s-a intamplat si mie.

Share this post


Link to post

siguranta de la radiocasetofon este functionala si ca sa fiu sigur am inlocuito cu alta noua...am pus contactu toata cele, tot nu am curent la firele + si remote...

Share this post


Link to post

Verifica sigurantele din tablou. Daca ai la mufa casetofonului doar + permanent (evident sigurantele bune) atunci problema e contactul electric de cheie care nu alimenteaza cu celalalt +. La contactul cu cheie este borna "k a", fir rosu cu galben. Cred ca se poate muta la "probleme electrice".

Edited by cris06

Share this post


Link to post

pai e buna siguranta din tablou,verificat dar si inlocuit, iar la casetofon am 2 fire pe langa celalalt teanc de fire rosu cu linie galben cate 1 bucata de fiecare...nici una nici alta nu are curent...adik am fir rosucu linie galben + de la baterie si separat tot rosu cu galben remote...ele normal ori unu ori altu inseamna acceasi chestie numai ca remote banuiesc ca are o siguranta care pastreaza curentu in casetofon si astfel datele(fixarea ceasului si celelalte salvari) raman intacte...chiar si firu cu remote e mort.

 

Edit moderator: te rog sa ai mai multa grija la scris - semne de punctuatie, majuscule, fara limbaj IRC...

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Uite schema electrica a sistemului.

In primul rand, verifici sig. F18 de 30A (+ 30 direct de la Bat.) si apoi F17 de 10A care vine de la contact (k a). Verificarea se face cu cheia in contact pe ambii pini ai sigurantelor. Daca ele sunt ok verifici tensiunile in mufa de la cas. pinii 11 si 4. Daca la sig. F17 nu ai tensiune, cauta direct la contactul de cheie, cum ti-am scris mai sus. Nu stiu ce fir "remote" ai. Defapt ai Tankul original sau toate firele de la mufa originala au fost taiate si legate la alt aparat?

Schema electrica radio cas Cielo.doc

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Am un casetofon de la Pioneer si tot cablajul in spatele casetofonul este facut ca la carte la un electrician,totul e cu mufe.Eu am crezut ca mi sa stricat casetofonul dar l`am incercat la baterie si a mers si dupa am inceput verificarea cu amanuntitul si am probat firele din spate de la casetofon daca primeste curent si nu primeste curent prin ele,am incercat si cu un bec de 12v cu masa la masina si nimic.

Stiu ca nu imi merge nici viteza 4 la la comutatorul care baga caldura in masina o avea ele vreo legatura cumva intre ele.Am verificat toate sigurantele din panou si toate sunt bune.

Share this post


Link to post

In mod normal treapta a 4-a a suflantei inst. de climatizare nu are legatura cu aparatul media. Pentru aceasta (climatizare) verifica siguranta de sub tablou (F33 sau o botezi cum vrei, important este ca nu se afla pe "fatada" tabloului) si releul (tot sub tablou, spre usa sofer, in dreptul clopotelului).

Edited by smv

Share this post


Link to post

Am desfacut si eu astazi fata la casetofonul de cdx sa ii schimb becurile cu niste leduri albe sau rosii,vreo 2 becuri erau de mult duse.Ideea e ca nu stiu ce fel de leduri sa iau.Conteaza polaritatea la montajul pe placa,se lipeste ledul singur sau impreuna cu o rezistenta?Am pus si 2 poze sa ma sfatuiasca vreun electronist.

 

post-29528-0-83288500-1420529290_thumb.jpgpost-29528-0-12083500-1420529302_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Sunt LED-uri de 12V (cu rezistor incorporat) pe care trebuie sa le ceri in acest fel vanzatorului; se monteaza ca atare. Daca folosesti LED-uri obisnuite le inseriezi cu cate un rezistor de 510 - 820 ohm/ 0,25W (depinde ce intensitate luminoasa si durabilitate ai in vedere). LED-urile au polaritate (au terminalul anodului mai scurt sau, vazut prin transparenta balonului, este mai redus ca dimensiuni). Pe placa din poza, pentru identificarea polaritatii, urmaresti circuitul imprimat sau, daca nu ai rabdare, alimentezi aparatul si utilizezi un AVOmetru sau, in lipsa acestuia, chiar unul dintre LED-urile pregatite de montare (daca nu se aprinde il pui invers).

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pentru ledurile actuale cu consum redus de curent (cele de 5mm consuma vreo 10mA in medie) recomand rezistente de limitare de minim 1,5 - 2 Kohm! tensiunea in sistemul electric al masinii depaseste 14V. Ledurile rotunde, noi au anodul (+) mai lung decat catodul. Asa zisele leduri la 12V nu rezista prea mult. Se vor inseria si ele cu un rezistor cam de 1 Kohm (mai exact aceasta se determina prin masurarea curentului prin led).

E o recomandare pe care o fac tuturor pt. a evita munca de inlocuire a ledurilor si costurile aferente!

Share this post


Link to post

Va multumesc la amandoi,am fost azi sa caut leduri si in minunatia asta de oras nu este decat un butic specializat in electronica si nu aveau decat leduri transparente cu aprindere pe alb sau rosu.Nu am luat pentru ca vreau ledurile rosii clasice,adica sa fie rosii si nu cele transparente care mie mi se pare ca nu disperseaza lumina decat in fata.Am pus din-acelea rosii in comenzile la usi acum vreo 2 ani si imi place foarte mult culoarea la ele.Asa ca ma mai gandesc ce fac.

Share this post


Link to post

Salut! E foarte posibil sa fiu off-topic... Am un Cielo Exe din 2006 si se incing sigurantele cand aprind luminile(nu conteaza daca sunt pozitii sau faza de drum sau faza lunga). Se incing sigurantele destul de tare si un releu in spatele tabloului de sigurante. Si mai nou, cand am mai multi consumatori deschisi incepe sa scartaie foarte tare ceva la alternator. S-a mai intalnit cineva cu problema asta? Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Toate ?? Daca nu, precizeaza care. La fel si releul - care (daca este cel pentru iluminare -ILL 58) ? S-ar putea sa existe vreun consumator gurmand "agatat" prin circuit. Presupuneri in lipsa detaliilor.

Cureaua anexelor prea slaba si/sau f. uzata.

Share this post


Link to post

N-am avut timp sa identific exact care sigurante, dar e vorba de jumatatea tabloului dinspre portiera...sper sa am timp la sf saptamanii si sa fie si un pic mai cald afara sa vad si releul. Intre timp, mai studiez topicurile pe forum...aveti idee ce s-a intamplat cu site-ul cieloclub.ro?

Edited by Maverick77

Share this post


Link to post

Habar n-am. A "murit" si ... gata.

Share this post


Link to post

Pai un consum nefiresc, scurt pe instalatie, becuri de 100 wati, cablaj imbatranit, contacte incalzite, regulator alternator defect...

Share this post


Link to post

Asta e releul buclucas, mai este unul exact la fel langa el , ambele se incing destul de tare. Contactele arata foarte bine, sigurantele sunt ok. Nu am consumatori pe masina , altii decat cei din fabrica. Atasez si poze, partea incercuita a schemei tabloului de sigurante se incalzeste, nu localizez exact de unde.post-29661-0-04523300-1422389578_thumb.jpgpost-29661-0-88199700-1422389585_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Salut.Am si eu o problema.Ieri mi-am montat casetofonul si am observat cand aprind farurile mi se opreste muzica in masina.Ce poate fi?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...