Jump to content
Sign in to follow this  
raz_sor

Probleme Electrice

Recommended Posts

Salut, am si eu o problema la Espero 1.5 16V 96', cand dau avarii imi scade tensiunea sau cand dau semnal, in sensul ca stopurile, pompa de benzina oscileaza, lumina in interior la fel. De la ce poate fi. Problema este de mai mult timp, dar vreau sa o rezolv.

Share this post


Link to post

In cel mai fericit caz, este o problema de masa. Verifica atent cablul de "-" care se duce de la baterie la caroserie, cam asta ar fi "favoritul". De asemenea, verifica sertizarea cablurilor, bornele bateriei etc.

Share this post


Link to post

Salutare si va rog sa nu ma certati ca nu stiu unde sa scriu necazul!... Intr-o saptamina al meu Cielo a busit 2 delcouri!!!! O caruta de bani... Nimeni nu stie sa-mi dea un raspuns?... o explicatie ceva?... Am fost si la mecanic si la electrician...au ridicat din umeri!... Multumesc!!!

Share this post


Link to post

Inca o problema la expero, acum doua zile am fost sa o pun pe tester, mi-au bagat aia de la servis mufa in calculator si surpriza, nimic, nici macar nu se deschidea testerul, am scos capacul de la ecm si totul e ok in afara de trei fire, unu' rosu, negru si alb parca care sunt anulate si nu duc nicaieri. De ce nu-mi citeste testerul? Sigurante bune, nimic ars, fara becuri aprinse prin bord. De fapt nu stiu ce face calculatorul ala ca nici cand am ramas fara apa nu s-a aprins nimic

 

Edit moderator: Scris

Edited by Salex

Share this post


Link to post

In primul rand salut

Am si eu 2 intrebari pentru un espero(scuze daca s-au mai pus dar eu nu am gasit nimic) sunt nou pe acest forum si nu pot sa creez topic nou.

 

1. Prima problema este la lumini:nu mai merge faza scurta si nici cea lunga,decat flesh-ul,sigurantele din masina sunt toate bune,cele din panoull de la motor la fel sunt bune,am schimbat si blocul de lumini si degeaba tot nu merg,mentionez ca pozitia merge.Stiti cumva pe unde ar mai fii vreo problema ca sa pot umla si eu cu maisina pe timp de noapte?

 

2.A 2 a problema este cea de reciclare a aeerului,apasa pe butonul de reciclare si nu face nimic,asta de ceva vreme,mi-a ramas blocat pe reciclare.Butonul din masina se stinge/aprinde dar degeaba.Stiti cumva ce sa fac in situatia asta niste sfaturi ceva ca se aburesc geamurile.in draci.

 

Multumesc

Share this post


Link to post

1. Problema este la releul de faze (in interiorul lui - platine oxidate; se schimba releul sau piese polare de conectare fara contact ferm in soclu - in acest caz pot exista urme de incalzire in plasticul soclului).

2. Fa investigatii la clapeta de recirculare, poate este blocata (in corpul de abmisie a aerului, lipit de ventilator, acces prin exterior, spre motor).

Edited by smv
  • Like 1

Share this post


Link to post

1. Problema este la releul de faze (in interiorul lui - platine oxidate; se schimba releul sau piese polare de conectare fara contact ferm in soclu - in acest caz pot exista urme de incalzire in plasticul soclului).

2. Fa investigatii la clapeta de recirculare, poate este blocata (in corpul de abmisie a aerului, lipit de ventilator, acces prin exterior, spre motor).

 

La problema nr 2 ai cumva niste poze ceva,ca e prima mea masina gama daewoo si nu sunt familiarzat cu ele si decat sa stric ceva mai bine...

 

 

Multumesc

Share this post


Link to post

Am avut dar cred ca le-am sters. Dar sa explic. Demontezi stergatorul parbriz din dr.; scoti cu o mica surubelnita capacelele obturatoare ale grilei (jumatatea din dr.); demontezi suruburile inclusiv cel din canalul aripii dr.; scoti chederul de pe "peretele de foc" pe jumatate din lungimea lui; scoti plasticul negru profilat (cel ca o tipla). Vei descoperi astfel priza de admisie a ventilatiei (Informativ: langa ea, in partea dr. se afla o "minge" din plastic care este rezervorul de vacuum). In ea este vizibila clapeta in discutie si ii verifici mobilitatea. Cu aceasta ocazie este bine sa cureti incinta de frunze si alte gunoaie care s-au aciuat pe acolo. Se poate monta si un filtru sau o plasa protectoare, pentru viitor mai "curat".

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am avut dar cred ca le-am sters. Dar sa explic. Demontezi stergatorul parbriz din dr.; scoti cu o mica surubelnita capacelele obturatoare ale grilei (jumatatea din dr.); demontezi suruburile inclusiv cel din canalul aripii dr.; scoti chederul de pe "peretele de foc" pe jumatate din lungimea lui; scoti plasticul negru profilat (cel ca o tipla). Vei descoperi astfel priza de admisie a ventilatiei (Informativ: langa ea, in partea dr. se afla o "minge" din plastic care este rezervorul de vacuum). In ea este vizibila clapeta in discutie si ii verifici mobilitatea. Cu aceasta ocazie este bine sa cureti incinta de frunze si alte gunoaie care s-au aciuat pe acolo. Se poate monta si un filtru sau o plasa protectoare, pentru viitor mai "curat".

 

Multumesc mult de sfaturi,au fost de ajutor.

Mai am o ultima intrebare (sper si ultima) : cand pornesc masina in momentul cand a pornit scoate umpic cam mult fum dar doar la pornire ,daca o accelerez pe urma nici gram de fum nu scoate,i-am dat si forja de o schimbam la 6mii de ture si nici gram de fum.am avut cateva masini pe injectie dar niciuna nu scotea fum asa la pornire.

Am bujiile schimbate filtrele noi si tot nu-mi dau seama.

Share this post


Link to post

Depinde ce culoare de fum. Daca motorul este mai rulat poate fi de ulei (fum albastrui) provenit de la neetanseitati la segmenti-cilindri-pistoane, pe la simeringurile supapelor ... Daca este negru inseamna ca dozajul de carburant este ceva mai bogat la pornire. Daca ester alb inseamna ca "plange" putin lichid de racire in vreun cilindru. Bineinteles, ceea ce am scris sunt numai generalitati.

  • Like 1

Share this post


Link to post

cine ma poate ajuta cu poze sau sfaturi pentru a scoate axul din butucul contactului la un cielo.vreau sa schimb verturile de pe un contact vechi ( stricat ) pe unul nou.Ms. mult !!

 

 

Share this post


Link to post

Salutare, acum 2 zile mi se aprindea din senin faza lunga imi arata in bord, am desfacut eu blocul de lumini am curatat, a doua zi sa plec la serviciu, pe drum iar a facut o singura faza si gata, mergea normal. Cand sa plec de la serviciu, prnesc masina si aprind farurile, nu trec 5 secunde si a inceput sa iasa fum de pe la volan si gata faza scurta si lunga nu mai merge, doar sa dau flash, si pozitiile. nu gasesc peroblema. Cand invart o data de maneta se aprind pozitiile, cand dau urmatoarea treapta (faza scurta) se aude un releu dar nu se aprinde nimic. am umplat cu un fir sa vad daca se aprinde faza scurta pe la mufe am gasit un fir alb cu maro si cel rosu si se aprinde faza scurta. Cum pot rezolva problema? De la ce poate fi?????

Share this post


Link to post

Salut.

@silviu.jianu Vara trecuta mi s-a intamplat si mie acelasi lucru. Am umblat la relee, verificat, inlocuit unele cu altele, nimic. A trebuit sa schimb selectorul de faze.

 

De cateva zile porneste cateodata abia la a doua, a treia cheie. Cand invart in fata nu se aude nimic. Am mai patit asa si am rezolvat schimband releul de pornire. Este un releu de forma unui cub cu latura de vreo 3 cm, are 5 picioare, 12 V, 40 A. Este amplasat in dreapta - sus, cum privesc din fata masinii, intre baterie si amortizor. Poate fi negru, galben sau verde ( din astea am avut pana acum).

 

Am cautat astazi la 9 sau 10 magazine de piese si am gasit doar cu 4 picioare si de 30 A. In 4 ani am mai schimbat 2 relee din astea, dar acum nu gasesc.

 

Asa ca am cautat pe net mai multe pagini. Cele mai apropiate ar fi astea http://www.pieseautoradacini.ro/electrice/27184-Releu-Espero.html ( produsul prezentat si produsele din josul paginii ). Astea sunt de faza scurta, semnalizare, stopuri.

 

Stie cineva unde pot gasi releu de pornire?

Edited by OmCret

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Aveti idee unde pot gasi sa cumpar panoul de sigurante pentru un Cielo Executive. Am avut o problema cu el (una dintre sigurante sa topit) si a afectat tot panoul. Acum caut unul sa il inlocuiesc pe cel vechi si nu prea gasesc. Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Am revenit. Saptamanile trecute am schimbat releul. Tot la fel face. Nu porneste cateodata decat la a 5-a ... a 20-a cheie. Ce sa mai schimb? fisele de la bujii, delcoul? Mentionez ca lunile trecute am schimbat diodele de la electromotor.

Share this post


Link to post

Nu chiar...

 

La service am fost unde mi-au schimbat... nu diode ( alea sunt la alternator). Tin minte ca am fost sa iau o piesa in forma de semicerc, punte de nu stiu ce... O piesa care vine pe laterala electromotorului.

 

Dupa asta am fost la alt meserias care avea si un magazin de baterii si mi-a spus ca e clar: bateria trebuie schimbata ca nu da suficient curent. De unde, bateria a fost schimbata asta toamna. Apoi la un mester care a spus ca nu face contact cablul de masa pe caroserie, pe aripa. A refacut legatura de la baterie la caroserie. Bonus: mi-a scos furtunele de vacuum care schimba pozitia de ventilare, nu stiam de ce da masina aer doar pe parbriz. M-am saturat de "profesionisti".

Edited by OmCret

Share this post


Link to post

Salut din nou :) Astazi am inlocuit contactul electric cu unul nou si am dat jos electromotorul. L-am pus pe curent direct din baterie si a invartit.Apoi am curatat borna de masa de pe caroserie ( aripa stanga) si bornele bateriei. Tot nu porneste! Nu stiu ce sa ii mai fac? Ce sa mai desfac, sa mai verific?

Share this post


Link to post

salut, am si eu o problema electrica, nu mai merge ventilatorul de caldura, am desfacut panoul unde se afla butoanele cand dai la treapta 1 2 3 4 si am pus firele pe direct si tot nu porneste, nu vine curent deloc acolo la mufa cu 8 pini, am verificat siguranta f12 era ok, am schimbato ca na poate e oxidata si nimic, are cineva vreo sugestie sa vad de ce nu vine curent deloc ? am cautat aceasta problema si nu am gasit. multumesc

Share this post


Link to post

Motorul ventilatorului este alimentat si prin sig. 19 in dreapta tabloului de sig. unde se afla si cea pt stopuri ceata (tre' sa bagi capul sub bord) si prin releul 24, sub clopotel, in spatele tabloului, Acestea alim. motorul pe poz. 4 a ventilatorului. Trebuie verificat si ansamblul de rezistente de limitare turatie ventilator situat in comp. motor, in spatele corp clapeta admisie (aproximativ).

Verifica daca la sig. F12 vine + (linia 15a) la punerea contactului. Daca nu, schimba contactul.

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Motorul ventilatorului este alimentat si prin sig. 19 in dreapta tabloului de sig. unde se afla si cea pt stopuri ceata (tre' sa bagi capul sub bord) si prin releul 24, sub clopotel, in spatele tabloului, Acestea alim. motorul pe poz. 4 a ventilatorului. Trebuie verificat si ansamblul de rezistente de limitare turatie ventilator situat in comp. motor, in spatele corp clapeta admisie (aproximativ).

Verifica daca la sig. F12 vine + (linia 15a) la punerea contactului. Daca nu, schimba contactul.

 

multumesc frumos, o sa incerc sa schimb contactul ca abia e pus si asta de vreo 2 sapt dar nu am avut nevoie de ventilator, ai cumva o poza sa imi arati care e releul ? stiu ca sunt 4 negre acolo + altele mai mari

Share this post


Link to post

Uite schita tabloului cu sigurante si relee. Vei gasi ce ai nevoie chiar daca schita este personalizata pt. masina mea:

Inca ceva: Ai verificat daca functioneaza coolerul/-ele (ventilatorul/-oarele care racesc radiatorul motorului) ? Fiindca si el/ele sunt alimentate tot prin plotul 15a al contactului cu cheie, ca si ventilatorul de climatizare. Asa poti verifica daca intr-adevar contactul cu cheie este cauza sau nu cumva poate fi incriminata conexiunea la masa a acestuia (intrerupta) sau, pur si simplu, o defectiune a motorasului electric.

Nota: am considerat reala expunerea cazului din postare.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...