Jump to content
Sign in to follow this  
raz_sor

Probleme Electrice

Recommended Posts

Atunci cand exista o rezistenta mare de contact apare, fireste, o cadere anormala de tensiune. Energia se disipa local prin caldura. Caldura este condusa de conductorul confectionat din cupru si afecteaza (nu de putine ori) invelisul izolator. Intrucat contacte precare apar acolo unde, bineinteles, se imbina piese polare, este productiv sa cauti in acele zone ghidandu-te dupa zona incalzita a conductorului (dupa jocul copiilor referitor la gasirea unui obiect ascuns: "rece - caldut -fierbinte"). Categoric nu are rost sa suspectezi decat zonele de imbinare cu papuci, sigurante, conectori multipli, intrerupatoare, comutatoare, relee, in general pe unde circula curenti importanti.

Scurtcircuitele provoaca mari cantitati de caldura (din cauza curentilor f. mari de zeci sau chiar sute de A) in timp foarte scurt si ai ocazia sa reperezi rapid zona daca ai avut norocul sa nu se produca un incendiu inainte de a se distruge portiunea respectiva de circuit. Daca circuitul este protejat de o siguranta corect calibrata probabil nu se va produce nici un eveniment major si vizibil, astfel ca va trebui sa localizezi logic defectul si sa elimini cauza, metoda organoleptica fiind inutila.

Edited by smv

Share this post


Link to post

eu tot merg pe principiul ca este de la bloc deoarece iar l-am desfacut si curatat,chinuit etc,acum nu se mai incinge nimic,faza scurta se aprinde dar se stinge de la trepidatii(drumuri de Romania) sau cand semnalizez,astept sa gasesc un vanzator serios ca pana acum numai de idioti am avut parte,daca si cu altul imi face figuri o dau pe mana electricienilor care sigur o sa ma plimbe de colo-n colo.sau daca este cineva prin ploiesti care are vre-un bloc de rezerva si-l vinde sau mi-l da doar ca sa fac proba il astept cu bratele deschise :d

Share this post


Link to post

si ce propui sa iau toate firele la rand?

 

Exact, de altfel nu-ti merge ...

 

Si ce legatura are drumurile patriei cu instalatia electrica a ta ?

Share this post


Link to post

Sheryffu,am patit la fel.Schimba mufa care intra in bloc cu una fara urme de incalzire si cositoreste firele si blocul cu unul nou original .Daca nu pui original incearca cu relee pe faza scurta.

Share this post


Link to post

salutare tuturor,am rezolvat problema cu un bloc nou romanesc fabricat la craiova,a costat doar 40 de ron si merge fara probleme

Share this post


Link to post

Momentan...

Sa ne zici si noua cat rezista.

Share this post


Link to post

In zona mufei de diagnoza, la picoarele pasagerului, sunt doua sigurante. Ma intereseaza cea din stanga, cu doua fire rosii, imi poate spune cineva ce rol are acest circuit?

Masina are GPL Lovato pus de fabrica, este un Cielo 2005 Euro 3 SOHC, Ecotec.

Multumesc!

Share this post


Link to post

in mod normal nu exista sigurante acolo, deci clar au fost puse suplimentar... probabil pt instalatia gpl.

Share this post


Link to post

La mine ( an 2006) este numai una situata pe cablajul Loveco -pro, pe firul albastru si protejeaza alimentarea liniei electrovalvelor (5 A).

La tine, cea de pe firul rosu s-ar putea sa alimenteze modulul Loveco (la +30 adica BATT). La mine, fabricatie un pic mai recenta au facut economie (meschinarie curata !) de aceasta siguranta si au cuplat alimentarea cu ECM-ul masinii (F 1).

Share this post


Link to post

scoate becul din far si uitate ce scrie pe el, de preferinta 55w. eu miam pus pe expero becuri de 110 wati si surpriza am ars doua blocuri de lumini, aceasi problema mi se aprindea faza lunga singura. si rezolvat prin schimbare bcurilor cu cele normale de 55w de la philips si nam mai avut probleme. cesi face omul cu mana lui se numeste lucrul manual. poate ai cumparat masina cu becuri schimbate, totusi e o presupunere.

Share this post


Link to post

Cu-i raspunsesi? :mrgreen: Baga becuri standard si relee si ai sa vezi ca luminozitatea becurilor Philips va fi suficienta pentru tine, fara sa mai apelezi la "super" becuri.

Share this post


Link to post

si cu ce ar mari putere becurilor releele? o fi cumva un fel de codensator si nu stiu eu. eu aveam oglinda din far matuita puteam sai pun si 10 relee ca tot slab vedea lui sheryffu iam raspuns uitate m-ai sus

Share this post


Link to post

Faptul ca circuitul de "forta" este mai scurt, mai putine contacte imperfecte pe traseu, fire mai groase = tensiunea la becuri este cat trebuie sa fie nu 9v.

Share this post


Link to post

Buna seara

Am si eu o problema legata de centralizata masinii la un GLE 1996. Masina are centralizata din fabrica si alarma montata ulterior.De vre o cateva zile de seara pana da dimineata imi consuma bateria si nu mai pot porni. Am observat la inchiderea respectiv deschiderea usii soferului se aude ca un clanc de releu undeva in dreapta masinii cam pe unde este calculatorul jos., insotit de o scadere vizibila a plafonierei.Am dat jos fata de usa sofer si cand misc de cablurile de la geamurile electrice la fel face. Banuiesc un fir bolnav in zona de trecere de la portiera inspre habitaclu prin acel burduf de cauciuc.Am decuplat alimentarea alarmei si la fel face. o las o noapte cu borna scoasa si bateria incarcata sa vad daca bateria mentine curentul in ea desi are doar o luna de zile. Urmatorul pas cred ca ar fi sa decuplez inchiderea centralizata de tot si sa vad daca asta este cauza. Intrebarea este cum decuplez doar inchiderea centralizata a masinii.Alta nedumerire ar fi daca s a mai confruntat cineva cu asa ceva si cum a rezolvat o. Banuiala mea este ca un fir la trecerea prin usa isi face de cap.
Mentionez ca in rest centralizata functioneaza normal.
Astept cu interes o parere in acest sens.
Cu stima,
Doru

 

Share this post


Link to post

Salut.Nu imi merge casetofonul la Nubira 2.Imi merge numai pe frecventele 600 -750,de aceea nu prind niciun post de radio

Share this post


Link to post

Salu am si eu o problema mai ciudata cu un cielo 1.5 8v 96 in sensul ca alternatorul in relanti fara nici un consumator porint baga 14.44, iar cand dau drumu la toti conumatorii scade subit la 12.86. Fara ca masina sa fie pornita bateria are 12.60 iar cand o pornesc scade imediat la 10 . ce ar putea avea ? Sa intalnit cineva cu asa ceva pana acum ?

Edited by catagang5t3r

Share this post


Link to post

n-am inteles... ori 10v, ori 14,44v la ralanti? daca te referi ca atunci cand dai la automat iti indica 10v, e oarecum normal sa scada voltajul, electromotorul isi ia curent din baterie... nu stiu totusi daca 10v nu e prea putin. in rest, e normal sa scada cu toti consumatorii porniti.

Share this post


Link to post

La ati colegi de ai mei la relanti cu toti consumatorii porniti baga 13.90 V asta a mea scade imediat la 12.86 v ceea ce nu mi se pare normal deloc la si termura de o ia dracu. Nu stiu ce sa ii mai fac unde sa ma duc cu ea . Unii imi zic ca am scurt pe instalatie altii imi zic ca e cureaua de vina iar altii imi zic ca sunt de vina carbunii de la alternator , masina e veche intradevar din 96.

Edited by catagang5t3r

Share this post


Link to post

Da alternatorul jos si ia-l la verificat complet. Masoara si impedantele bobinelor statorice. Daca nu sunt la fel (3 bobine) ia-ti alt alternator.

Share this post


Link to post

Ms de sfat asta o sa fac dar sa se mai incalzeasca


 

Share this post


Link to post

Inainte de toate masoara tensiunea la "curu" alternatorului, nu la bornele bateriei. Poate e de contacte toata treaba.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Stiti cumva daca alternatorul de cielo euro 3 se potriveste la cielo GLE?

Share this post


Link to post

Singura problema este schimbarea fuliei, ceea ce nu este insurmontabil.

Share this post


Link to post

Multumesc frumos imi era teama ca nu se nimereste la prinderi dar daca e vorba doar de fulie este foarte bn imediat se schimba. Ambele masini sunt 8 valve numai ca donatoarea este mult mai tanara din 2004 , fata de babuta mea din 96.

Edited by catagang5t3r

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...