Jump to content
Sign in to follow this  
raz_sor

Probleme Electrice

Recommended Posts

gata, s-a rezolvat cu stopurile pe frina, a fost din conectorul din portbagaj cred ca e oxidat. Spun cred pt ca nu am reusit sa-l desfac doar l-am miscat putin si acum merge, numai ca e doar ceva provizoriu pt ca daca-l misc se schimba intensitatea luminilor deci ma gindesc ca e ceva oxidat in interiorul conectorului.

Cineva care a desfacut conectorul ala, cum se poate face pt ca la mine e ascuns in spatele zonei dublate cu tabla si nu ai acces la el cu doua miini, ajung doar cu o singura mina bagata pe linga antena (evident dupa ce scot capacul de plastic, etc.

Share this post


Link to post

Salut. Am espero 1,5 16V. Problema e ca in spatele capacului de la reele din stalpul stanga fata nu mai am eticheta. Imi liseste un releu, cel din dreapta jos. Din cate imi aduc aminte (dar nu sunt sigur) asta ar fi de la dezaburirea lunetei. Dubios insa este ca dezaburirea functioneaza bine si la luneta si la oglinzi. Va rog daca puteti careva sa uploadati o poza cu capacul respectiv sa ma luminez :) . Mentionez ca respectivul releu a fost acolo cand am luat masina, nu stiu cum am uitat sa-l pun inapoi cand am lucrat ultima oara acolo, nu mai stiu pe unde l-am ratacit si ce fel de releu ar trebui sa fie. Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Gasesti schema in manualul de service. Cele 4 relee sunt:

pompa benzina (bleu)

dimmer ceasuri (albastru)

dezaburire (maro)

lampa spoiler spate ( probabil negru,lipseste la toate masinile pe care le-am vazut pana acum, inclusiv a mea)

 

Asta ultimul e un releu normal, foarte posibil sa raspunda cu o mufa care exista in filonul dintre boxele spate (cel putin la mine) si sa fie pentru al treilea stop de frana. Nu am fost curios niciodata sa masor acolo sa vad ce si cum.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

mersi, tati. M-ai luminat. Problema era in alta parte. Stiam ca releul asta nu a fost de la inceput ca masina asta nu a avut lampa stop suplimentara dar stiam instalatia de la celalalt espero 1,8 care l-am avut. L-am montat si mi-am pus lampa insa cand am avut alta problema am montat tabloul de relee invers si acum imi iesea ca ar fi de la dezaburire. Dubios era ca asta merge si nu intelegeam cum. Acum imi dau seama ca releul respectiv l-am ratacit si am observat ca intr-adevar stopul respectiv nu mai merge. Logic, nu ? :D Multam fain.

Share this post


Link to post

 

erm... am schimbat blocul de lumini cu unul facut tot in coreea (scria si in coreana pe el). si se pare ca s-a rezolvat problema. cred ca acel contact imperfect imi atingea ceva , pe undeva din cand in cand.

 

revenind la faza cu abs; am fost indus in eroare ca il am , pentru ca am pozitia de avertizare in bord (becul) (nu l-am vazut aprins pana acum) si , cand am demontat protectia volanului (atat cea inferioara, cat si cea superioara) pe ambele parti scria `ABS` si sigla celor de la Daewoo. atasez o poza in care se poate observa. (am uitat sa fac poza si la partea inferioara, dar si acolo aparea scris)

 

mmaf.th.jpg

 

 

 

si ca sa faceti o diferenta intre calitatea `de demult` si cea a pieselor de schimb. blocul de lumini vechi avea 3 picioruse acoperite / sau din cupru, si blocul nou, are toate piciorusele din `tabla` aceea :)

izga.th.jpg

 

 

 

 

 

mentionez ca am verificat incarcarea masinii si daca am consumatori ascunsi si alternatorul. totul e in barem `ideal`.

pierdere de numai 0.07. deci perfect.

 

 

 

bateria `veche` de 4 luni era de vina. am pus-o pe redresor si doi elemeti nu fierbeau.

 

dar acum e faza misto. m-am dus la garantie cu bateria, si am dat de ultimele scursuri umane ramane in existenta.

am ajuns acolo, i-am zis problema, in timp ce tipul facea un rebus. nici nu s-a uitat 2 secunde la mine. s-a ridicat in scarba, a luat un densiometru (cred ca se numeste) s-a dus la baterie, si mi-a zis ca e valoarea de 1.22. cica trebuia sa arate peste 1.25 ca sa fie incarcata. i-am spus ca bineinteles ca e asa, de asta am si venit la el, nu tine curent bateria. raspunsul lui a fost : hai ca am treaba si m-ai retinut( nu mi-a venit sa cred); scoate certificatul de garantie, si-mi arata unde scrie (chiar scria, si am ramas putin uimit) ca orice baterie trebuie sa fie prezentata incarcata la garantie pentru a fi verificata. i-am zis ca problema e ca am incarcat-o si pe redresor, dar nu tine curent. DE ASTA SUNT SI ACOLO, si daca mergea si tinea curent nu ma duceam la ei. dupa multa multa scarba din partea lui si vreo cateva `hai ca am treaba`, m-am enervat si am inceput sa-i zic vreo doua de pe la mine din moldova. cand am terminat cu bagatul in gura mare pe acolo de se uita lumea, le-am zis ca iau bateria si le-o arunc in depozit si le las si certificatul. a iesit un tip mai ...sef de pe acolo, si mi-a explicat ca asa scrie pe garantie, asa procedeaza. le-am explicat ca este imposibil sa le duc bateria incarcata. ma rog, dupa mai multe vorbe goale, mi-au dat o baterie de prin 2009 sa am la schimb cat o tin ei pe aia la teste. ii intreb la sfarsit : `maine la ce ora sa vin`... primesc cel mai tare raspuns : (asta a fost miercuri) : maine o incarcam noi (deci aveau si ei redresor) , vineri o testam, si sambata ...si-i tipa unu` din spate ca sambata e zi scurta... deci luni...

 

am sa ma duc vineri. mai ales ca nu mi-au dat nimic la mana cu bateria de rezerva , dar a mea e la ei pe baza unei hartii ca au luat-o in primire. oricum am sa le scriu si celor de la rombat (daca ma baga cineva in seama) , si la protectia consumatorului.

 

Edited by Andrei_F

Share this post


Link to post

Tati. ABS scris pe plastic inseamna materialul din care este facut respectivul obiect si anume Acrilonitril butadien stiren (ABS). Nu fac pe desteptul, nu sunt arogant cum sunt altii, nici tu nu esti obligat sa stii totul. Insa sper sa-ti prinda bine pe viitor. Altii poate te-ar lua la misto, ca esti varza sau d-astea, stai linistit, multi nu cunosc numele de fata al mamei ...

 

Mai multe detalii daca vrei gasesti aici: fficial" rel="external nofollow">http://translate.google.ro/translate?hl=ro&sl=en&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Acrylonitrile_butadiene_styrene&prev=/search%3Fq%3Dmaterial%2Babs%26safe%3Doff%26client%3Dfirefox-a%26hs%3Dh6u%26rls%3Dorg.mozilla:en-US :o fficial

 

Share this post


Link to post

@andrei_f si eu am avut numai experiente negative atit cu romat cit si cu monbat. Dupa parerea mea singura baterie care merita cumparata este Caranda. Am avut pina acum 3 Caranda, si fiecare a tinut intre 4 si 6 ani.

Monbat, Rombat, Bosch, Exide au tinut maxim 4 ani iar in perioada de viata abia de si-au dus traiul, in sensul ca abia invirteau cind era frig, etc.

Caranda "proaspete" gasiti in Bucuresti undeva pe strada care face legatura intre statuia aviatorilor si bd 1 mai.

Share this post


Link to post

depinde cum le nimeresti...eu am pus pe Cielo Varta Black (Cea mai ieftina de pe piata) si e ok (o am de 2 ani). Daca mai ma tine 2 ani ar fi excelent, mai ales la cat a costat.

 

de ce ziceam de noroc: pe un citroen diesel am avut Rombat (de 100ah) care a tinut 8 ani. A mers perfect toata viata ei pana cand a picat brusc intr-o dimineata. Dar brusc: nu se mai aprindea niciun bec la bord. Acum am un Bosch Silver (tot pe Citroen diesel, de 95 Ah parca) si are peste 6 ani...

 

cea mai durabila mi s-a parut insa cea de la Cielo: Delkor-ul care a tinut 8 ani si inca acum la 10 ani vechime mai e bunicica.

 

desigur am avut si rombat care nu a tinut decat 1- 2 ani. Probabil depinde si de lotul care il nimeresti.

Share this post


Link to post

Da, Delkor, asta da baterie. Si a mea este din 2005 si functioneaza inca impecabil. Pacat ca nu se comercializeaza la noi. Probabil ca nu s-ar mai vinde toate jafurile si ar muri de foame comerciantii si lanturile de service aferente.

Share this post


Link to post

cu bateria lor din 2009 nu am nici o problema. o pornesc la `sfert` cum se zice dimineata la 7 si chiar daca e foarte frig. tare sunt curios ce-mi vor zice cei de la service.

 

 

 

o alta intrebare. la cielo, am `panoul` de comanda pentru geamuri langa frana de mana. geamurile din fata merg foarte bine, dar din panou, unul merge doar sa-l cobor , si unul nu merge deloc. din comenzile de pe usa, merg fiecare in mod separat, doar comanda centrala se pare ca are probleme. s-a intalnit cineva cu problema asta pana acum?

Edited by Andrei_F

Share this post


Link to post

Salutare.

As avea nevoie de ajutor, un pic mai mult, la instalatia electrica.

Am un Cielo din '99, cutie automata cu o poveste complicata in spate.

1. Nu imi merg luminile de pozitie, fata/spate, si nici martorul din bord. Luminile de drum/intalnire merg, am verificat maneta/contactele pentru pozitie cu un multimetru, par sa functioneze bine.

2. Nu merg luminile de la bord, nu merg unii martori( cel de usi, motor, frana de mana, in general partea mecanica merge). Ceasurile merg si ele bine

3. Nu merg proiectoarele/luminile de ceata.

 

In rest instalatia electrica pare sa funcionteze bine. Am verificat sigurantele, le-am intors pe toate partile, merg.

Poate sa fie problema cauzata de un scurt pe calea catre proiectoare?

 

Va multumesc anticipat.

 

Share this post


Link to post

Martor de bord al luminilor de pozitii, Cielo si toata gama Dw, nu are. In spatele tabloului de sigurante e un releu mai mic care comanda toate circuitele de iluminare si pozitii. La proiectoarele de ceata e un releu separat cu siguranta, insa e alimentat din circuitul de iluminare/pozitii. Studiaza schema electrica.

Share this post


Link to post

Verifica cu atentie siguranta F2. Verifica si starea becurilor prin tabloul de bord.

Share this post


Link to post

Salut. Am si eu o noua problema la masina de ceva timp. Daca pun contactul pe pozitia ON si dau drumul la aeroterma aceasta functioneaza normal, la fel si geamurile electrice si oglinzile, dar imediat dupa ce pornesc masina si vreau sa dau drumul la aeroterma sau geamuri sau oglinzi niciuna dintre aceasta nu mai functioneaza. Se intampla uneori ca totusi acestea sa functioneze dupa ce pornesc masina dar in cazuri foarte rare. Ce ar putea fi de vina? Mentionez ca am verificat si schimbat releele de aprindere cu unele la fel originale dar masina face la fel. Multumesc, astept un raspuns. Masina este Nubira 1 an `99, motor 1.6 16v.

Share this post


Link to post

Verifica legaturile de masa de la baterie/ caroserie.

Share this post


Link to post

Le-am verificat. Daca nu erau stranse nu functionau cu contactul pus pe ON fara sa fie motorul pornit. Altceva ce ar putea fi?

Share this post


Link to post

Bateria in ce stadiu e?

Share this post


Link to post

verifica contactul

Share this post


Link to post

Baterie am cumparat-o de noua anul trecut in iarna, iar contactul nu are nicio problema.

Share this post


Link to post

salutare tuturor,am si eu o problema la un cielo din 95,acum cateva luni mi se aprindea faza lunga in mers...am cumparat un alt bloc de lumini(maneta semnalizare) dar se aprindea faza lunga fara sa aprind farurile(mai rau decat cu cea veche) am desfacut-o si curatat-o pe cea veche si a mers fara probleme(se pare ca cea noua era "originala" dar facuta in china),toate bune si frumoase cand a inceput sa se stinga faza scurta dupa o perioada de 15-20 de minute de mers cu farurile aprinse,am desfacut iar blocul si l-am curatat,dar degeaba,face lafel,am verificat in m ers si am vazut ca se incing firele care intra in bloc,le-am strans papucii,curatat dar degeaba,am schimbat si contactul cu papuci care se conecteaza la bloc,aceeasi problema...ce sa fie de vina?blocul?n-as vrea sa cumpar unul nou ca sigur e prost,la dezmembrari cer lafel sau mai mult decat e unul nou si n-as vrea sa-l cumpar degeaba.s-a lovit cineva de problema asta?

Share this post


Link to post

ce becuri ai? ai facut ceva modificari la instalatia electrica?

Share this post


Link to post

Masina mea face la fel. Alte pareri sau daca s-a mai lovit cineva de problema asta?

Share this post


Link to post

ce becuri ai? ai facut ceva modificari la instalatia electrica?

absolut nici o modificare,am vrut sa desfac manerul dar acum nu mai se aprinde deloc faza scurta...sa inteleg ca prima buba este blocul,dar nu stiu cu incalzitul de la ce o fi...sa vad unde gasesc sa cumpar altul si vedem dupa ce mai face

Share this post


Link to post

Firele se incalzasc datorita unui contact imperfect, un scurt pe undeva, nu neaparat ca blocul de lumini sa aibe vreo defectiune.

Share this post


Link to post

Firele se incalzasc datorita unui contact imperfect, un scurt pe undeva, nu neaparat ca blocul de lumini sa aibe vreo defectiune.

si ce propui sa iau toate firele la rand?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...