Jump to content
Sign in to follow this  
raz_sor

Probleme Electrice

Recommended Posts

Nu am zis-o cu rautate, prietene. Piesa respectiva si nu doar, nu intimplator sint prevazute cu saibe de etansare, dar ma rog, fiecare cum crede. In locul tau, dat fiind masina noua si in garantie banui, o duceam sa-mi schimbe piesa si da, sa funcioneze cu saiba respectiva.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Nu curge deloc. Fata din otel a contactorului se muleaza perfect pe carcasa din Al. A se avea in vedere ca saiba era tot din Al !

Iar in ceea ce priveste micile componente electrice fara rol important prefer sa nu mai apelez la ele fiindca SIGUR sunt toate de slaba calitate. Daca piesele unei masini asamblata de fabrica sunt de slaba calitate, cele destinate substitutiei vor fi de provenienta dubioasa, deci si mai proaste. Este la fel ca telefonul mobil: este bun cat timp rezista acumulatorul original (chiar daca este chinezesc, este facut dupa rigorile brandului).

Cu toate ca acest contactor (vaduvit de ordinara saiba bruta din Al) m-a servit totusi pana la urma, daca se va defecta, il voi inlocui cu unul confectionat de mine (senzor Hall).

Share this post


Link to post

Salutare,

1.La Nubira 2 este normal ca atunci cand deschid o usa sau portbagajul sa se aprinda simultan martorii din bord de usa respectiv usa portbagaj deschisa?

2.Am gasit lipsa becul de iluminare portbagaj iar cand l-am inlocuit s-a ars siguranta,becul este bun ,l-am verificat.Credeti ca are legatura cu ce am scris la punctul anterior sau este doar un scc. pe circuitul de alimentare al becului din portbagaj?

 

Multumesc

Edited by livetowin

Share this post


Link to post

1) Cui a montat alarma i-a fost lene sa mai traga un fir, sau, daca alarma nu are fir separat de portbagaj, sa mai puna o dioda.

2) nu are legatura cu punctul 1.

Share this post


Link to post

Multumesc Dark,

Inca o ciudatenie am observat : dupa ce s-a ars siguranta pana sa observ eu ca e arsa, cu becul ramas in lampa am inchis masina din alarma si a inceput sa piuie rar ca atunci cand uiti o usa deschisa.Am scos becul si piuitul a incetat.Ulterior am schimbat siguranta si becul l-am lasat nemontat.Din ce ai scris mai sus banuiesc ca tot din cauza alarmei este.

Pentru verificarea/repararea alarmei trebuie sa ma adresez la cei specializati sau o poate face orice electrician auto,ca tot o sa caut pe cineva sa-mi rezolve scurtul de la portbagaj?

Recomandati vreun electrician bun si ieftin in Craiova?

Share this post


Link to post

Imi "tacane" intruna releul de viteza mica al ventilatorului radiatorului de apa si imi da in nas motorul la fiecare "tacanitura" plus ca imi taie din lumina farurilor fiecare tacanitura. Am schimbat acel relu care se afla pe panoul de sigurante in stanga sub releul de semnalizare si problema persista. Masina este un cielo coreean din 96 full options. Am observat de asemenea ca de fiecare data cand pornesc motorul turatia fluctueaza in draci timp de 4-5 minute. De asemenea baga si mai putina caldura in masina de cand treaba asta .

Care sa fie problema?

Share this post


Link to post

Va salut...Azi m-am urcat intr-insa(Cielo Exe 2005) si,fara contact pus,am auzit un tacanit constant...M-am uitat dupa vre-o bomba(caci exact asa suna) dar nu am gasit decat un releu(probabil,dupa stiinta mea putina) langa panoul de sigurante care se manifesta asa...Intrebarea este daca pot merge cu masina asa pana la remedierea problemei(a pornit normal,functioneaza la toti parametrii)?Multam...

Share this post


Link to post

@ tachete: cam vagi descrierile... O fi vreun releu de la alarma?

@ egosumlex: probabil legaturile de masa dintre baterie si caroserie, contactul electric de cheie ori bateria pe duca...

Share this post


Link to post

Bateria nu are mai mult de 5 luni, are 72 amperi. Care legaturi, ca bauiesc ca sunt mai multe locuri unde caroseria este legata la masa? ori ma insel?

Share this post


Link to post

Legaturile de masa principale sunt: deasupra farului stang pe traversa fata si la demaror. Pune bornele unui voltmetru electronic de cc intre borna minus a bateriei si un surub oarecare al caroseriei (de ex. la amortizor ). Daca voltmetrul indica peste 0 V rezulta legatura (conexiune) masa imperfecta.

Edited by cris06

Share this post


Link to post

@cris06 Multam de raspuns,am avut de alergat si acum am vazut...Da intr-adevar cam vagi descrierile dar nu ma pricep in a spune mai departe...Astazi am plecat iar cu masina si nu mai "ticaia"initial dar dupa vre-o 10 minute a inceput iar,la inceput mai rar apoi din ce in ce mai des...Intre timp(acum doua zile) am scos borna de la baterie...Am alarma pe masina dar nu mai este functionala din telecomanda,doar cand pun contactul se inchid usile si asta nu tot timpul...Ideea este ca,tot din nepricepere,nu stiu daca este vre-o problema in a lasa lucrurile asa(cu acel ticait) pana la remedierea problemei care din pacate nu va fi prea curand...Repet,totul este ok dpdv al functionalitatii masinii...Eventual sa ma apuc sa scot releele de prin bord si sa vad care-i cu problema dar mi-e teama sa nu stric,am acest obicei... :)

Share this post


Link to post

Nu stiu ce sa scriu... Sa stii ca releul pompei de benzina este actionat periodic. Daca nu sunt probleme (gen semnalizare aiurea) lasa masina in pace!

Share this post


Link to post

Salut. Spunet-mi va rog daca la Espero 1,5 16 valve vi s-a intamplat sa mearga bine la relanti dar in sarcina sa nu mai traga. Chiar si in mers trebuie sa olas sa mearga singura la relanti, daca calc acceleratia se comporta ca la frana de motor, da in nas. Eu babnuiesc ca ar fi pompa de benzina dar cu vremea asta nu am avut cum sa ma ocup de ea. Dubios este ca si martorii din bor (ulei, check engine, frana de mana) cand pun contactul se aprind cam slab. Masina are baterie buna, incarcarea e ok, nu face figuri la pornire nici dupa 3 zile de inghet nepornita. De aceea inclin sa cred ca nici pompa de benzina nu se alimenteaza cu cat are nevoie13-14 volti ci doar vreo 10.

Share this post


Link to post

La prima e pompa in cea mai mare proportie.

Aia cu bordul probabil nu are legatura, doar vre-o masa imperfacta pe undeva.

Share this post


Link to post

Contact imperfect la borne? Curata bornele si da-le cu putin vaselina (pe cele ale bateriei) dupa care strange-le fix. Dupa aceea poti verifica si firul de - la caroserie, sa nu fie oxidat si sa nu faca contact.

Share this post


Link to post

Contact imperfect la borne? Curata bornele si da-le cu putin vaselina (pe cele ale bateriei) dupa care strange-le fix. Dupa aceea poti verifica si firul de - la caroserie, sa nu fie oxidat si sa nu faca contact.

 

Va multumesc la amandoi pentru idei. Din pacate vremea asta nu prea imi permite sa ma ocup de ea. Cu bateria sau bornele sigur nu sunt probleme fiindca desi nu merg cu ea de o saptamana 5-6 chei tot le-am dat zilnic si invarte foarte bine desi pleaca la a 3-a sau a 4-a cheie. In schimb am incercat sa pun pompa pe direct si in loc de Zumzaitul ala de motoras pe care il auzeam la primul Espero cateva secunde cand puneam contactul, la asta se aude foarte incet un trosnit in pompa (in rezervor) si atat. Imi imaginez ca la relanti posibil sa traga benzina prin aspiratie atat cat poate iar in sarcina sa nu am presiune. Cand stau pe loc pot sa o accelerez cat poate ea maxim insa in sarcina nu vrea deloc.

Share this post


Link to post

Scoate conduca de tur, pune pompa pe direct si te vei convinge ;) Ca idee tre sa umple o sticla de 2 litri in mai putin de un minut. La tine nu cred ca da nici 100 ml in timpul asta judecand dupa zgomotul lipsa.

 

Aspiratie nu are cum sa faca :)

 

PS Bine macar ca nu trebuie sa te "tavalesti" pe langa ea, macar stai la adapost cand o schimbi. Sa nu fumezi :D

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Scoate conduca de tur, pune pompa pe direct si te vei convinge ;) Ca idee tre sa umple o sticla de 2 litri in mai putin de un minut. La tine nu cred ca da nici 100 ml in timpul asta judecand dupa zgomotul lipsa.

 

Aspiratie nu are cum sa faca :)

 

PS Bine macar ca nu trebuie sa te "tavalesti" pe langa ea, macar stai la adapost cand o schimbi. Sa nu fumezi :D

 

Mersi , cred ca nu mai e cazul sa incerc. Am pus-o pe direct si nu se aude deloc cum se auzea la cealalta. Am sa iau una de la dezmembrari sa incerc. De fumat nu fumez iar despre tavalit mai bine o privesc de la balcon pana in aprilie :)

Share this post


Link to post

Nar fi rau sa incerci varianta propusa de Dj_Dark cu sticla sa vezi ce debit de benzina ai sa nu cumperi o pompa degeaba.Inainte poti sa verifici tensiunea de la intrarea in pompa de benzina.Zici ca lampile in bord se aprind slab....vezi / verifica legaturille de la instalatia de comanda a motorului la motor sau la caroserie.Cielo stiu ca le are pe chiulasa spre distributie.

Share this post


Link to post

Filtrul de benzina cand a fost schimbat ultima oara? (nr. de km de functionare).

Si ON topic: o posibila cauza a caderii de tensiune pe instalatie sub cea normala (gen luminozitate scazuta martori bord - desi la Espero fata de Cielo - de exemplu se vad mai slab datorita opacitatii diferite ale foliilor cu simboluri) o reprezinta defectarea contactului electric de cheie.

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Cu luminozitatea martorilor in bord nu imi fac probleme ca sunt de meserie dar nu am avut timp de asa ceva, nici nu costituie prioritate. Ciudat e ca numai martorii cu comanda de minus se aprind slab (check engine, frana de mana, nivel scazut lichid spalator parbriz, ulei, etc). Cei cu comanda de plus (semnal stanga, dreapta, luminozitate bord,) sunt putenice, cedi masa care e comuna e ok. Un plus de contact pare sa aiba probleme. Cu pompa am sa verific maine debitul ei, am verificat partea electrica si e ok. Aveam dubii cu filtrul de aer insa este mult mai curat decat ma asteptam. Ca fost posesor de Espero 1,8 8 valve insa nu stiu la motorul asta daca are debitmetru (ala nu avea) si ce este piesa aia mica din capacul de la filtrul de aer unde intra o mufa in spate la farul din dreapta (pare a fi un termistor). La 1,8 nu avea nici asta dar avea un furtun care venea de la filtru si se ducea in doua locuri parca, stiu ca se crapa tot timpul. Asta nu are furtunul ala, in carcasa de la filtru gaura respectiva nu exista.



Despre senzorul ala nu mai e nevoie sa imi explicat, m-am documentat putin ca d-aia v-ati tocit degetelele sa lamuriti p-aici mai demult si pe altii. Acum am inteles si diferenta dintre senzori la 1,5 si 1,8 si unde se afla la fiecare. Sincer nu stiu la ce sa ma astept de la motorul asta , sunt cam sceptic. 1,8-ul imi placea mult dar consuma si era totul mai scump, RCA-ul, impozitul, etc. Insa era mai usor de inteles si nu exista riscul cu distributia respectiv repararea motorului in caz de curea rupta. Multumesc inca o data tuturor pentru ideile bune si nu numai.

Share this post


Link to post

Nu e nimic ciudat cu martorii cu comanda pe "minus": la alimentarea cu plus a lor (exact pe cei care i-ai descris tu, care se aprind la punerea contactului) tensiunea pe linia 15 din tablou e sub 12V. Ceilalti se alimenteaza din circuitele corespunzatoare (semnilzari stg, dr., faza lunga, iluminare bord etc. Eu personal banuiesc contactul de cheie sau cablurile ce alimenteaza sigurantele (dupa contact) pe linia 15.

Share this post


Link to post

Motorul e bun, dar din pacate nu vei observa o diferenta majora la consum, doar la taxe.

Share this post


Link to post

Salut baieti. Problema mare. Mi-am facut timp de ea ieri insa nu prea am reusit mare lucru in afara de faptul ca acum functioneaza socul automat, asta fiindca am curatat IAC-ul care probabil era blocat. Acum la pornire la rece se tureaza direct pe la 2000 apoi scade treptat pana la 1100 unde sta putin poana scade la 800-900. LA 1,8 stiu ca relantiul era dat in carte la 850. Banuiesc ca si la asta e la fel.

Deci am desfacut corpul clapeta, am curatat tot ce se putea curata cu carpa, fara spalare cu benzina sau altceva, am curatat IAC-ul, celalt senzor l-am dat jos dar nu stiu ce este si nici nu am avut ce sa curat la el, am vazut ca are un arc si vine pe axul la clapeta. Am desfacut capacul la delco, era plin de condens si ulei. Am curatat si l-am pus la loc. Scanteie are ca lumea. Am curatat bornele la baterie, am masurat incarcarea, totul OK, 14,6 volti. Am masurat tensiunea la bornele pompei de benzina aproximativ 14 volti. Am umplut o sticla de benzina de un litru direct de la pompa in circa 30 de secunde fara probleme. Iar ea, nemernica, tot prost merge. La relanti se tureaza bine, desi pe la 5000 da semne de oboseala, iar in mers numai la relanti merge singura pana intr-a treia, foarte greu si prost.

Acum am o mare banuiala ca ori o bujie nu merge ori a umblat pustanul ala la fise si le-a pus gresit. Momentan nu am de unde sa iau o cheie de bujii sa le verific insa am o banuiala si asupra la locul fiselor. Nu stiu cum sa va dau o poza sa vedeti cum sunt puse dar poate ma lamuriti voi cumva cum ar trebui sa fie. Eu pot sa spun asa: numarand dispre distributie spre delco bujiile 1 2 3 4 fisa 1 este la borna de sus a capacului, fisa 2 in partea dinspre pompa de frana, fisa 4 dedesubt fisa 3 inspre fata masinii, Am umblat foarte putin si la avans, nici o modificare in mers, l-am lasat cum era. Multumesc anticipat pentru lamuriri, ca si pentru cele anterioare.

Share this post


Link to post

La distributie te-ai uitat? Sa nu fie montata la punct...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...