Jump to content
Sign in to follow this  
raz_sor

Probleme Electrice

Recommended Posts

Ventilatoru a fost blocat , iar viteza 3 4 nu functioneaza ,doar 1 2 daca dau pe 3 4 iese fum ca intr-un bar plin cu fumatori,deoarece ventilatoru de putere mare este ars cel de viteza mica e bun :) .Am fost la mecanic si a scos siguranta de la clima si mai una separat , amandoua se topeau,si se scurgeau pe picioare la drum lung.

 

acum mai am de la faza lunga stanga,deoarece si aceea a incepun la fel :-W pana la urma daca ma enervez merg cu autobuzul o luna 2 si desfac masina cap coada.

 

Consumatori in plus pe instalatia veche sunt doar 2:

Leduri la ceasurile de la bord

si banda de leduri la numar.

pe circuit separat direct de la baterie cu siguranta ,leduri in manere si o bricheta separat,deoarece nu am gasit sa o leg pe cea veche la primul contact de la cheie, nu la penultimul.

Share this post


Link to post

Ventilatorul este unul si acelasi doar ca pe viteza mica si consumul e mai mic. Deci problemele sunt mai multe, eu as zice sa desfaci panoul de sigurante si sa refaci toate traseele afectate (sau sa il inlocui cu totul daca se poate).

Un electrician bun ar fi de preferat ;)

Ventilatorul ala ar trebui schimbat si el. Daca a fost blocat sigur au intrat spire in scurtcircuit prin rotor si astfel consuma mult mai mult.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

La Cielo - se tin destul de ok papucii si conectorii. La al meu cel putin - dar nu stiu daca e o regula.

Share this post


Link to post

Nu e. A inceput sa miroasa a ars si la mine, cind pornesc aerul conditionat. Cielo din 2006, cu 97.000 km.

Share this post


Link to post

salutari tuturor!am observat de vreo trei zile ceva ciudat la punerea contactului indicatorul de benzina arata full desi nu este la faza lunga se aprinde becul de la semnalizare dreapta dar dupa pornire si circulat 10 minute totul revine la normal o fi acumulatorul slab(8ani)sau altceva(motorul porneste usor)de stie cineva va rog raspuns va multumesc Stefan!

Share this post


Link to post

Verifica mufele din spatele tabloului de bord, suruburile de fixare a motoraselor acelor indicatoare (in spatele tabloului) si, in special, firele de masa (- minus) ale tabloului. Cu contactul electric de cheie cum stai?

Share this post


Link to post

Salutare

 

 

Am cautat prin tot forumul dar n-am gasit un topic despre reglarea farurilor cu reglaj electric de la cielo executive, asa ca o sa intreb aici. Imi cer scuze anticipat daca n-am cautat cum trebuia.

 

Problema a aparut cand am schimbat unul din becurile H4, luasem niste porcarii cu "efect xenon" si le-am schimbat pe rand. Am scos capacul de la farul din stanga, am schimbat becul si in momentul in care am aprins faza scurta (cu capacul inca scos) am auzit cum unul din motorasele de la reglaj a inceput sa functioneze. N-am dat importanta, am crezut ca este normal. Am observat dupa 2 zile ca farul din dreapta bate semnificativ mai jos decat cel din stanga.

 

Intre timp am schimbat becurile cu unele Osram Night Breaker si in final si pozitiile dar oricat as fi incercat sa reglez farurile (am scos mufa de la unul in motorase in speranta ca pot sa le aliniez asa si dupa aceea sa o conectez - n-a mers, s-au resetat singure) n-am reusit nici pana acum sa-i dau de cap.

 

Evident, pot sa merg la un service dar as vrea sa o rezolv singur pentru ca nu sunt complet atehnic. Daca stie careva cum se poate sa "ridic" farul din dreapta cu ajutorul reglajului electric (care acum este la maxim in sus) as fi recunoscator.

 

Multumesc,

Cosmin

Share this post


Link to post

Daca scoti mufa nu mai merge nici unu din faruri, pentru ca sa reglezi manual ai in partea superioazra se vede o rotita cu zimti si roteste de ea pana vezi ca e pozitia care vrei daca nu poti scoate faru, ai doar 5 suruburi de desfacut +semnalizare+grila de pe mijloc (are 3 suruburi pe partea neagra sus +2 cleme in stanga si dreapta jos pe interior(cu o surubelnita lunge le desfaci sa nu rupi cle,e) dupa vezi tot ce ai nev) si vezi daca nu ai pierdut suruburile de la motoras(la mine a fost unu lipsa si unul destrans).

Eu am scos farul cu totul afara+motoras si a trebuit sa le reglez de la acea rotita,este pe mijloc putin in stanga spate cum te uiti de sus la far.

Share this post


Link to post

Fiind o ploaie torentiala cu vizibilitate aproape zero, am dat sa aprind proiectoarele de ceata. Bordul a palpait o data scurt si toate luminile au murit ( bord, consola, butoane) . Faza scurta merge, cea lunga la fel, proiectoarele NU.

Unde sa ma uit?Ce legatura este intre proiectoare si luminile din bord?

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Prima data siguranta, F17 - 30A.

Share this post


Link to post

Releul (K5) pentru lampi ceata? :scarpin:

Share this post


Link to post

@Englisman: lumini exterioare de pozitii ai? Verifica si sig. F2 (rosie) a doua din stanga, pe randul de sus. Ea protejeaza linia 58 (iluminare si pozitii) si alimenteaza si comanda proiectoarelor. E o schema destul de stufoasa...

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Buna am revenit , Am schimbat contactul, dar daca pornesc ventilatorul se incinge f tare(nu iese inca fum ca la celalalt contact.

 

Ce anume merita: sa schimb motorul ,care valoreaza circa 350ron sau sa rebobinez morotul care sincer nu stiu cat ar costa?

 

Il voi desface astazi pentru a vedea cat de rau este(ps ventilatorul functioneaza dar se incing contactele,probabil sau mai mult ca sigur consuma prea mult),ventilatorul a fost blocat,dar deblocat in service,dar a spus ca se poate folosi doar pe treptele 1 si 2,celelalte scoteau fum instant dupa 15secunde dupa pornire :rolleyes:

 

 

Am avut tot pornit doar ventilatorul inchis,am circulat circa 20km si abea se simtea ca este cald

Edited by nato99

Share this post


Link to post

Buna seara tuturor.

Am demontat ventilatorul ,se pare ca ,problema a fost ca era PLIN DE MIZERIE si lucra greu.(acum merge fara probleme pana si pe treapta 4,a fost lasat circa 15 min cu tot cu clima pornit si momentan nu a iesit fum(cea ce se intampla duma circa 30-45sec)).

 

Contactul dupa cateva: schimbari ,taieturi, izolari nu mai se incalzeste,dar unul din fire da si nu stiu de unde vine.Am postat o poza poate stie careva.acel fir din partea de jos marcat cu verde.

 

Ultima intrebare ar fi: ce anume/(cum) comanda ventilatorul,ce anume ii da treptele de viteza, ce relee sau circuite??? sa pot verifica acea instalatie

 

 

 

!!!Va multumesc!!!

post-19874-0-34925000-1310408439_thumb.jpg

Edited by nato99

Share this post


Link to post

Eu as desface toti papucii din mufa aia si as pune unii noi la fiecare fir, vad cel putin 2 fire topite acolo. In ritmul asta nici noul contact nu va tine mult.

 

La ventilator ai un "pachet" de 3 rezistente (se vad prin compartimentul motor, o mufa cu 4 fire in carcasa suflantei) pentru primele 3 trepte iar pentru ultima releu direct la 12 V. Schema electrica se gaseste in manual.

 

Hai ca din intamplare am un printscreen pe desktop de la Espero. Partea din dreapta e ce te intereseaza insa probabil difera notatiile sigurantelor.

post-2698-0-50703500-1310450831_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Stima si Multumesc voi inceca sa le schimb pe toate mai am 2 ne schimbate deoarece nu am avut papuci ,dar am luat azi.

 

 

O sa verific si circuitul inconjurat sa vad de ce se tot incalzeste,deoarece am schimbat papucul acolo sitot se incalzeste , in schimb celelalte nu se mai incalzesc.(se incalzeste daca am doar motorul pornit)

Share this post


Link to post

buna seara.

 

Am reusit sa ternim ventilatorul sa functioneze, fara a lua foc.

 

Am schimbat mufele de la contact( toare),nu se mai incalzesc,cu exceptie 1.Cel de jos incercuit mai sus,care nu stiu ce naiba faca si unde duce.O sa caut schema electrica totala a masinii si o sa aflu :D .

 

Multumesc pentru indicatii pentru acele rezistente.

Edited by nato99

Share this post


Link to post

Pun si eu o intrebare desi nu e neaparat de Daewoo. La un Seat Ibiza din 95are inchiderea centralizata pneumatica. Acea pompa de vacuum electrica din portbagaj are trei fire pe ea si anume o masa si un plus care comuta de pe un fir pe altul in functie de pozitia inhis sau deschis a usilor sa dea sensul de rotatie al motorului , indeplinind functia de vid sau presurizare. Problema este urmatoarea: Pompa aceea electrica merge cate doua trei minute, timp in care usile se incuie si se descuoe succesiv de cateva ori. Intrebarea este ce factor face motorul respectiv sa se opreasca dupa un ciclu adi aoperatiune finalizata ? Are presostat in el sau simpla comutare a plusului in acea mufa ar trebui sa opreaca motorasul?

 

 

Va multumesc

Share this post


Link to post

Fiind o ploaie torentiala cu vizibilitate aproape zero, am dat sa aprind proiectoarele de ceata. Bordul a palpait o data scurt si toate luminile au murit ( bord, consola, butoane) . Faza scurta merge, cea lunga la fel, proiectoarele NU.

Unde sa ma uit?Ce legatura este intre proiectoare si luminile din bord?

 

Incepe sa ma irite. De data asta au murit faza scurta si cea lunga, noaptea, la drum. Am ajuns acasa doar cu proiectoarele si pozitiile aprinse. Flash-ul la faza lunga merge, insa.

Am crezut ca-si revine de la sine, ca mai inainte :mrgreen: dar vad ca au trecut doua zile si tot numai la proiectoare apelez noaptea, ceea ce nu e in regula. :wallbanger:

 

PS. Luminile din bord functioneaza.

 

Sigurantele sunt in regula, le-am verificat de 2 ori.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Ar fi blocul de lumini sau releul K4, langa releul de iluminare (sub cel de dezaburire luneta).

Share this post


Link to post

Blocul de lumini l-am mai schimbat o data, acum vreo 2 ani, sper sa nu mai fie tot el, ci releul. Astazi verific.

 

Multumesc!

Share this post


Link to post

Releul a fost. Care a topit si soclul odata cu defectarea sa. Era de 30 de amperi, nu inteleg ce curent trece pe acolo de l-a prajit.

Am pus unul original de Ford, de 40 de amperi, renuntand la soclul topit.

Share this post


Link to post

Fix curentul becurilor de faza scurta sau lunga (cam 10 A). Monteaza-ti relee de protectie a blocului de lumini (sectiunea comutator faza scurta-lunga) in compartimentul motor impreuna cu sigurante de protectie si vei avea si lumini mai intense!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...