Jump to content
Sign in to follow this  
raz_sor

Probleme Electrice

Recommended Posts

Aceeasi problema o am si eu de ceva timp. Releul e intr-adevar, eu am reusit sa-l stric de tot dupa care sa-l repar partial pe marginea drumului si acum merge, oarecum. Cu smirghel nu am reusit nimic i-am indoit putin contactorul mobil pentru a face contact in alta pozitie si a mers perfect cam o luna. Acum mai are momente de ratacire, trebuie altul, nu ma mai chinui.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Dupa ce mi-ati zis voi, in pauza de masa am dat jos releul. Avea una din lipiturile de pe placa fisurate - de la vibratiile bobinei. Am gasit aici un baiat cu un pistol de lipit si am rezolvat-o. Contactele arata excelent, nu trebuiau nici macar curatate.

 

multumesc de ajutor :)

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Salut!

 

Am un Espero 1.5 din 1996, si am o problema cu dezaburirea lunetei si incalzirea oglinzilor, care din cate am observat functioneaza simultan prin actionarea butonului de dezaburire.

Dupa 5 minute de functionare incepe sa mi se topeasca siguranta aferenta din tablou. Acum nu mai imi aduc aminte dar care este temporizarea pentru dezaburire? Ca la mine dupa 5 minute inca nu se opreste, si o opresc manual sa nu ard ceva fire sau sa stric rezistentele de pe luneta.

Din cate am mai citit am un releu langa pedala de ambreiaj pe care l-am scos, l-am curatat de praf si l-am pus la loc. Nu am observat nici un defect sau topire cauzata de un contact imperfect.

Problema persista, si vreau sa stiu care este timpul de dezaburire standard la espero? Sa cumpar alt releu daca e nevoie!

 

Multumesc!

Share this post


Link to post

Vre-o 15 minute e temporizarea. Ai contact imperfect la siguranta si de aceea se topeste, acolo e consum foarte mare. Releul e in regula.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Da, se opreste singura dezaburirea. Am mai condus o Solenza si la aia trebuia sa apas eu butonul de la dezaburire, altfel o uitam aprinsa :P .

Share this post


Link to post

salutare lume...

va deranjez si eu cu o problema din cauza careia nu dorm de 3 nopti si fac de paza pe langa masina...si anume cu inchiderea centralizata...

problema sta astfel cand incgid usa la sofer cu cheia se lasa butonul in jos dar restul usilor stau deschise, dupa un timp oarecare intre 1-3 minute se inchid cele 3 usi si se deschide usa la sofer (singure)

am deschis cele 3 usi am inchis usa la sofer cu cheia am apasat butoanle manual dupa care am inchis si restul de usi ... la fel se dechid cele 3 iar aia de la sofer sta inchisa ... iar mai sta singura asa se inchid cele 3 se deschide aia de la sofer... nu stiu fratilor ce sa ii mai fac si stau si intr`o zona cu multi colorati si mi`e frica ca nu o mai gasesc...

ca observatie in fata undeva la picioarele pasagerului din dreapta se aud niste sunete ca de relee da nu imi dau seama de unde exact daca e din usa sau din bord,calc... am desfacut toate fetele de usi sa vad cum sunt firele toate fetele de usi date jos controlat fiecare fir in parte nu inteleg ce mama ei are ca ma omoara cu zile...

e posibil ca de la actuatoru ala de la sofer daca da buleli sa dea toata functionarea peste cap?

 

orice sfat e binevenit (am fost si la un service si s`a uitat un ciumpalac pe sub bord 2 minute si ca nu are nimic ... )

Share this post


Link to post

salut.am si eu o problema la cielo al meu din 2002:

daca pun contactul nu se intampla nimic . nu se aprind becuri pe bord nimic.

daca dau la automat se aprind , da sa porneasca si moare.

mentionez ca imi merg claxonul farurile radio.

niste idei unde ar fi problema?

Share this post


Link to post

@pestisoruauriu, problema pare a fi la partea electica a contactului.

Share this post


Link to post

salutare lume...

va deranjez si eu cu o problema din cauza careia nu dorm de 3 nopti si fac de paza pe langa masina...si anume cu inchiderea centralizata...

problema sta astfel cand incgid usa la sofer cu cheia se lasa butonul in jos dar restul usilor stau deschise, dupa un timp oarecare intre 1-3 minute se inchid cele 3 usi si se deschide usa la sofer (singure)

am deschis cele 3 usi am inchis usa la sofer cu cheia am apasat butoanle manual dupa care am inchis si restul de usi ... la fel se dechid cele 3 iar aia de la sofer sta inchisa ... iar mai sta singura asa se inchid cele 3 se deschide aia de la sofer... nu stiu fratilor ce sa ii mai fac si stau si intr`o zona cu multi colorati si mi`e frica ca nu o mai gasesc...

ca observatie in fata undeva la picioarele pasagerului din dreapta se aud niste sunete ca de relee da nu imi dau seama de unde exact daca e din usa sau din bord,calc... am desfacut toate fetele de usi sa vad cum sunt firele toate fetele de usi date jos controlat fiecare fir in parte nu inteleg ce mama ei are ca ma omoara cu zile...

e posibil ca de la actuatoru ala de la sofer daca da buleli sa dea toata functionarea peste cap?

 

orice sfat e binevenit (am fost si la un service si s`a uitat un ciumpalac pe sub bord 2 minute si ca nu are nimic ... )

 

Ai verificat actuaturul din usa soferului? Ca sa il elemini din schema. Eventual ca sa nu mai ai probleme o rezolvare de moment e sa scoti siguranta de la inchiderea centralizata pana la rezolvarea problemei. Ai alarma? E inchiderea standard din fabrica?

 

 

Edited by run4fun

Share this post


Link to post

Salutare. Cred ca am facut o boacana dar nu stiu cat de mare.Tot timpul i-mi trancanea bordul pe la gropi sau mers pa macadam de zici ca eram cu Raba, asa ca m-am apucat de demontat bordul am depistat si rezolvat problema trancanelilor, dar la montajul grilei cu aeratoare am pus din greseala timp de cateva secunde mufa de la butonul fals de langa cel de avarie chiar pe el . Pana m-am dumirit ca nu am pus cum trebuie am simtit un miros de cablu incins si am scos repede mufa. Dupa ce am montat totul asa cum trebuia am constatat ca nu mai functioneaza motorasul de la farul din stanga si nici intensitatea luminii din bord nu se mai regleaza din buton. Am verificat sigurantele dar erau bune asa ca am scos borna de la baterie sa nu se mai intample si altceva. In intervalul de timp , demontat bord - scris pe forum, am folosit masina fara sa intampin vreo problema , totul functionand normal cu exceptia celor de mai sus. Rog pe cei care au mai intampinat astfel de neplaceri sau stiu despre ce este vorba sa ma ajute cu un sfat. Multumesc.

 

 

Share this post


Link to post

Ai verificat actuaturul din usa soferului? Ca sa il elemini din schema. Eventual ca sa nu mai ai probleme o rezolvare de moment e sa scoti siguranta de la inchiderea centralizata pana la rezolvarea problemei. Ai alarma? E inchiderea standard din fabrica?

 

 

 

cum verific actuatorul de la usa de la sofer ? am incercat sa pun alt modul de inchidere (ala de e in spatele calculatorului) de la alt cielo identic si la fel face adica numai buleli... inchidere are din fabrica am si alarma... simptomele sunt si cu alarma si fara alarma ... de aia zic cum fac sa verific tampenia aia de actuator ca mai e si 55 de lei ... macar daca stiu sigur ca ala e buba ...

Share this post


Link to post

Scoate actuatorul din usa stanga de tot si vezi daca mai face. Daca s-a potolit il schimbi si gata.

Share this post


Link to post

salutare ...am si eu o problema cu cielo meu .... :( problema electrica cred...in urma cu vreo luna a fost o ploaie puternica in oras si am trecut cu masina printr-o balta mare. a doua zi cand am vrut sa plec cu el nu se mai misca era blocata roata de pe spate sofer am fortat putin masina si a mers...(nu stiu daca are legatura cu ce mi se intampla acum). acum cand calc frana se aprind luminile in bord... :( iar cand am luminile aprinse pozitie,faza in spate imi sta cuplat ca si cum as fi calcat frana(lucru destul de grav in mers) iar cand opresc masina si am farurile aprinse nu se oprerste...trebuie sa sting farurile sau sa o bag in viteza sa iau piciorul de pe ambreiaj. ma poate ajuta cineva ...a mai patit cineva asa ceva...?

Share this post


Link to post

Cam greu explici... Vezi contactul electric de cheie.

Share this post


Link to post

problema rezolvata ...pe spate la tripla becul de pozitie si frana facea masa ...se atingeau plumbii putin piliti si gata problema rezolvata... :D

Share this post


Link to post

O mica problema cu ceasul digital de langa oglinda centrala la un Espero... nu se mai aprinde, nu mai arata nimic. Becul de plafoniera merge. Am incercat sa desfac ceasul de acolo dar nu-mi dau seama cum se scoate.

Are cumva baterie separata acel ceas si s-o fi dus? Cum se schimba?

 

Multumesc,

Cristian

Share this post


Link to post

Desfaci capacul de la plafoniera (ala transparent-alb), scoti becul si ai 2 suruburi. Le desfaci si dupa aia poti extrage si ansamblul ceasului. Nu are baterie separata, da' in toata lunga lui viata or fi expirat ceva componente electronice din el :)

Share this post


Link to post

Se trage geamul plafonierei(are 2 adancituri in lateral) se scoate becul si sunt 2 suruburi acolo.

Totusi verifica intai daca mai merge bricheta, ambele sunt pe aceeasi siguranta care poate fi arsa.

Share this post


Link to post

Dj_Dark si VAXXi: multumesc. Era siguranta de vina.

Share this post


Link to post

Am si eu o mare problema si va cer ajutorul celor in drept. Este vorba despre un espero motor 1.8 care imi creeaza urmatoarea problema:

Cand cupleaza ventilatorul principal de racire a motorului, dupa cateva secunde uneori minute( cand folosesac AC-ul) imi arde siguranta fuzibila aflata in habitaclu sub volan-partea stanga. Am fost la electricieni auto (daca le pot spune asa) si toti isi dau cu parerea care mai de care. unii pun totul pe seama motorului ventilator spunand ca acesta trebuie schimbat, altii spun ca ar fi vorba despre un contact imperfect undeva( teoretic ca practic nu sa bagat nimeni) etc. Am dat cu spray de contacte pe la mufe si in compartimentul de sigurante unde vin fixate acestea, am cumparat ce am gasit mai bun pe piata in materie de sigurante si am cautat sa la fixez cat mai bine in soclu pentru a nu cauza contact imperfect dar totul degeaba. In continuare sigurantele mi se ard unele chiar se topesc efectiv. Mentionez ca am folocit doar sigurante calibrate conform specificatiei producatorului.

Ce ar putea fi? Va rog dati-mi o ideie.

 

Am si eu o mare problema si va cer ajutorul celor in drept. Este vorba despre un espero motor 1.8 care imi creeaza urmatoarea problema:

Cand cupleaza ventilatorul principal de racire a motorului, dupa cateva secunde uneori minute( cand folosesac AC-ul) imi arde siguranta fuzibila aflata in habitaclu sub volan-partea stanga. Am fost la electricieni auto (daca le pot spune asa) si toti isi dau cu parerea care mai de care. unii pun totul pe seama motorului ventilator spunand ca acesta trebuie schimbat, altii spun ca ar fi vorba despre un contact imperfect undeva( teoretic ca practic nu sa bagat nimeni) etc. Am dat cu spray de contacte pe la mufe si in compartimentul de sigurante unde vin fixate acestea, am cumparat ce am gasit mai bun pe piata in materie de sigurante si am cautat sa la fixez cat mai bine in soclu pentru a nu cauza contact imperfect dar totul degeaba. In continuare sigurantele mi se ard unele chiar se topesc efectiv. Mentionez ca am folosit doar sigurante calibrate conform specificatiei producatorului.

Ce ar putea fi? Va rog dati-mi o ideie.

Share this post


Link to post

Ce se opreste cand se arde siguranta aia? De cat e? Ce scrie pe capac in dreptul ei?

Share this post


Link to post

Se opreste ventilatorul principal de racire a motorului, este de 30 A si pe capac scrie ''Releu viteza mare ventilator racire motor". Este vorba despre a patra siguranta de la stanga spre dreapta randul din mijloc.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Daca ai un ampermetru industrial de 100A ai putea sa il pui in locul sigurantei sa vezi cat e consumul.

 

Ambii mecanici pot avea dreptate, ambele variante sunt plauzibile, eu inclin sa cred ca e a doua.

 

Fa un test. Cu siguranta buna pusa, deconecteaza ventialtorul aditional de pe fata radiatorului (sub masca) si mergi cu el deconectat o perioada sa vezi daca se mai arde siguranta.

In acelasi timp fii cu ochii pe apa sa nu creasca. Teoretic, fara A/C pornit, ventilatorul interior este arhisuficient doar pentru racirea motorului (nu si a condensatorului de A/C).

Deci daca se duce apa sus, opresti A/C ul si ar trebui sa revina la normal.

Share this post


Link to post

Sau fa testul pe un DN unde sa poti merge cu o viteza constanta si maricica :)

Share this post


Link to post

Scoate cupla de la ventilatorul principal si vezi daca contactele sunt albastrite,semn de contact imperfect. Daca este asa,indoaie-le ca sa calce mai bine unul peste altul si curata cu spray de contacte.La mine asta a fost,m-a disperat,imi pornea aiurea releul de treapta 2,plus ca mergea ventilatorul in hopuri.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...