Jump to content
Sign in to follow this  
raz_sor

Probleme Electrice

Recommended Posts

Cum am banuit si eu: o legatura de masa. Defapt, majoritatea problemelor electrice la auto sunt provocate de aceste legaturi de masa (la caroserie). Bine ca a fost doar atat!smilies29.gif

Share this post


Link to post

Am patit-o si eu aproximativ la fel dar m-am prins repede :D . Cu placere.

Share this post


Link to post

Am o problema asemanatoare cu cea din postul #335: "In seara asta am constatat ca nu se mai aprind farurile; proiectoarele functioneaza, am pozitii, pot sa dau flash-uri, dar farurile nu se aprind, nici faza scurta nici faza lunga."

 

Pe principiul istoria se repeta, am patit si eu exact chestia asta. Mai exact, miros de plastic ars in interior si la urmatoarea repornire, adio faruri (faza scurta/lunga duse amandoua) Am schimbat releul albastru ("illumination control unit", cod 96098561 pe care abia l-am gasit) de la picioarele soferului, si blocul de lumini (maneta de pe coloana volanului), degeaba. Ciudatenia e ca uneori pornesc, cam 10% din incercari, dar nu am idee de ce. Ma duc acum sa schimb si contactul de la volan (ca tot il aveam cumparat), si sa vedem.

 

Sigurantele din compartimentul motor cred ca degeaba le verific (S21, S22, S23, S24), pentru ca slabe sanse sa se fi ars toate 4 simultan. Mai ramane sa verific releul D (cod 90229206) din caseta de deasupra pedalei de ambreiaj. I'll be back :)

 

...later:

 

Mda, dupa niste repetate incercari de-a da jos releele de la locul lor, si-au revenit farurile (pe principiul "nu merge, mai ...-i un pumn"). Cert e ca pentru linistea mea interioara, as vrea sa le schimb totusi ... cum naiba se da jos de-acolo ansamblul ala de relee ?

Edited by VAXXi

Share this post


Link to post

Hai bre, n-a dat nimeni jos releele alea de sub bord, deasupra pedalei de ambreiaj ?

Share this post


Link to post

Si eu sint curios cum se scoate panoul cu relee, am un surub care zdrangane pe sub el... :(

Share this post


Link to post

Se pare ca nu. Daca intrebai si tu de alea din compartimentul motor, iti ziceam ;) .

 

@lascarica. La cielo oricum e diferit nu cred ca te ajuta prea mult.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Pt. Espero e posibil ca ansamblul mufelor releelor sa fie prinse cu ceva console metalice. Am vazut la o instalatie de Espero aceste mufe (care sunt asemanatoare cu cele de la Cielo deasupra panoului de sigurante) care au niste gheare la extremitati. E posibil sa fie fixate prin glisare. Bagati si voi o lanterna si capul sub bord si vedeti cum sta treaba.

@ Lascarica:

La Cielo e simplu: se impinge facand parghie cu o surubelnita dreapta panoul de sigurante inspre comp. motor si se lasa acesta sa atarne in fire spre pedala de ambreiaj. Recomand ca in prealabil, macar, sa se deconecteze modulul clopotel pt ca e cel mai lung. Bineanteles, prima data nu uitati de bateria de acumulatoare!

Share this post


Link to post

Am banuit ca e un mecanism de genul asta, pentru ca se simte un fel de soclu infipt in metal. Cu toate acrobatiile facute, nu incap sub bord sa vad ce-i acolo de nici o culoare, abia pot zari releele. Trebuie ridicat vreun clips, sau pur si simplu se trage intr-o parte ?

Share this post


Link to post

Nu stiu exact pozitia releelor. Daca se vad capetele de sus ale lor (capacele sa zic) aceste mufe ar trebui apasate in jos. Daca sunt pe orizontala (capetele releelor spre comp. motor) ar trebui trase. Incearca sa desfaci tabloul de sig. (4 suruburi daca nu ma insel) si poate ai acces mai facil prin gaura lui.

  • Like 1

Share this post


Link to post

77000000.gif Sa inteleg ca panoul de sigurante (ala de pe fata bordului) e corp comun sau acelasi cu cel de sub bord de deasupra pedalelor unde sint numai relee parca dupa cite am vazut?

E enervant surubelu'... in curbe il auzi cum "fuge" dintr-o parte in alta parca e un soarece in podul casei :)

Share this post


Link to post

Nu stiu exact pozitia releelor. Daca se vad capetele de sus ale lor (capacele sa zic) aceste mufe ar trebui apasate in jos. Daca sunt pe orizontala (capetele releelor spre comp. motor) ar trebui trase. Incearca sa desfaci tabloul de sig. (4 suruburi daca nu ma insel) si poate ai acces mai facil prin gaura lui.

 

Din cate tin minte, releele sunt cu capacele spre dreapta. Dar ideea cu dat jos tabloul de sigurante e foarte buna, o sa incerc. ok.gif

Share this post


Link to post

Lascarica: mufele releelor sunt fixate prin glisare de corpul tabl. de sig., in spatele lui la partea superioara. Insa nu exista niciun surubel in acest subansamblu.

offtopic.gif Asa ma zornaia pe mine unul: e vorba de un surub deasupra coloanei volanului unde se fixeaza o rama metalica a plansei de bord cu suportul coloanei, exact sub tabloul de bord.

Share this post


Link to post

Intr-adevar se da jos prin desurubarea tabloului de sigurante din partea stanga a bordului, sub volan. Dupa aia se pot accesa usor si releele.

Share this post


Link to post

Lascarica: mufele releelor sunt fixate prin glisare de corpul tabl. de sig., in spatele lui la partea superioara. Insa nu exista niciun surubel in acest subansamblu.

offtopic.gif Asa ma zornaia pe mine unul: e vorba de un surub deasupra coloanei volanului unde se fixeaza o rama metalica a plansei de bord cu suportul coloanei, exact sub tabloul de bord.

 

Si cum ai reusit sa-l scoti de acolo?77000000.gif Please!

Share this post


Link to post
offtopic.gif Daca e vorba de surubul pomenit de mine, se desfac toate plasticile din jurul volanului si a tabloului de bord. Nu mai stiu exact cum era prins surubul ala. Cert e ca m-a chinuit pana l-am dat jos. Am montat altul cu piulita cu autoblocare. Daca nu ma insel e un surub M6.

Share this post


Link to post

Buna seara

 

De cateva zile ma confrunt cu o problema ciudatica. Am Cielo din 96, trecut prin multe, asa ca nu stiu cate piese mai sunt originale pe el (glumesc, dar no - am mai tot schimbat)

 

Nu asta este releavant cred eu.

 

Dimineata gasesc inchiderea centralizata moarta. Bag cheia si bordul se lumneaza doar jumate. Cum dau cheia la capat motorul pleaca din prima (deci NU este bateria)...iar bordul s elumneaza total. Radioul imi cere pin-ul...

 

Asta se repeta mereu. Daca masina o las 6 ore cass-ul nu imi cere pinul, daca o las 8 ore automat imi cere si cass-ul pin-ul.

 

Am deconectat toti consumatorii, NU o las alarmata...

 

Doresc si o recomandare va rog de electrician bun (sau service pe electrica) in zona Bucuresti ([poate fi si Ploiesti ])

 

Daca mai sunt necalritati in ce am spus revin. Multam anticipee

Share this post


Link to post

Buna seara

 

De cateva zile ma confrunt cu o problema ciudatica. Am Cielo din 96, trecut prin multe, asa ca nu stiu cate piese mai sunt originale pe el (glumesc, dar no - am mai tot schimbat)

 

Nu asta este relevant - cred eu.

 

Dimineata gasesc inchiderea centralizata moarta. Bag cheia si bordul se lumineaza doar jumate de intensitate (ma refer la iconitele de test: baterie, ulei, etc...). Cum dau cheia la capat motorul pleaca din prima (deci NU este bateria)...iar bordul se lumineaza total. Radioul imi cere pin-ul...

 

Asta se repeta mereu. Daca masina o las 6 ore cass-ul nu imi cere pinul, daca o las 8 ore automat imi cere si cass-ul pin-ul.

 

Am deconectat toti consumatorii, NU o las alarmata...

 

Doresc si o recomandare va rog de electrician bun (sau service pe electrica) in zona Bucuresti ([poate fi si Ploiesti ])

 

Daca mai sunt neclaritati in ce am spus revin. Multam anticipat

 

PS: Inca ceva: pe radio mi-a aparut un brum ciudat care reflecta exact acceleratia. Mi s-a spus ca ar fi un condensator de filtraj. Dar am descoperit inca ceva si cred ca are legatura cu ce va povesteam mai sus:

1. in functie de hartoape acel brum apare si dispare

2. daca brum-ul era activ cand opresc motorul se pare ca se va intampla si ceea ce povesteam mai sus. Daca brum-ul NU se aude cand opresc motorul la urmatoarea pornire motorul va merge OK, fara problema semnalata mai sus

Repet: bateria este OK, este Caranda, 2 ani jumate vechime, becul ei arata verde

Edited by BogdanRa

Share this post


Link to post

Verifica conexiunile bornelor la baterie si conexiunea cablului de la - bateriei la caroseria masinii.

Share this post


Link to post

Verifica conexiunile bornelor la baterie si conexiunea cablului de la - bateriei la caroseria masinii.

 

 

deja am verificat... Cel putin le-am scos si le-am pus la loc curatate. Ma refere la borna negativa si apoi la un fir care duce chiar in fata, langa farul de pe stanga masinii (langa baterie) care parea fir de masa la caroserie...

 

Inca ceva ce am patit aseara. Eram in acceleratie, am intrat in fum, am aprins ceatza si in momentul acela, pentru o fractiune mi-a murit tot ce era electric. Noroc ca nu a murit motorul.

 

Am reverificat acasa si de cate ori apsam ceata se simtea ca un mic soc in luminile masinii

 

Banuiesc si eu ca ar fi o problema de masa... Imi puteti recomanda va rog un service sau un electrican bun?

Share this post


Link to post

"acum vad ca am o problema: cand aprind farurile motorul nu mai functioneaza rotund.

apar vibratii in toata masina si imi da impresia ca vrea sa se opreasca..

turatia nu scade pe turometru iar ledul din baterie este verde!

ma ingrijoreaza fantastic...aveti idee ce poate fi?"

 

Aceeasi problema o am si eu. Se manifesta in momentul in care sunt mai multi consumatori activi ( ex: cand ventilatorul de incalzire functioneaza, cand inchid/deschid geamul, cand utilizez bricheta masiniim, cand folosesc AC ). In momentul in care pornesc/opresc acesti consumatori martorul de baterie din bord se aprinde ( ex: tin apasat pe butonul de la geam pe deschis se aprinde martorul, daca tin pe toate cele 4 butoane apasat se aprinde si mai intens iar motorul incepe sa nu mai mearga rotund tremurand toata masina apoi daca eliberez butoanele martorul se opreste si motorul functioneaza ok ) . Martorul din bord nu se aprinde la intensitate maxima ( nu ca atunci cand pun contactul ) ci se aprinde foarte putin ( doar noaptea e sesizabil ). Acelasi fenomen si la bateria mea... ledul e verde. Poate sa fie ceva de la alternator? Tin sa precizez ca problema a aparut acum 1-2 luni din senin.

 

Are cineva idee care ar putea fi cauza?

Share this post


Link to post

 

Aceeasi problema o am si eu. Se manifesta in momentul in care sunt mai multi consumatori activi ( ex: cand ventilatorul de incalzire functioneaza, cand inchid/deschid geamul, cand utilizez bricheta masiniim, cand folosesc AC ).[...]Poate sa fie ceva de la alternator? Tin sa precizez ca problema a aparut acum 1-2 luni din senin.

 

Are cineva idee care ar putea fi cauza?

 

problema este similara cu a mea... Vad ca tu ai dat de alte simptome, dar pana la capat cred ca sunt aceleasi...

Share this post


Link to post

Pentru inceput trebuie masurata incarcarea in diferite puncte. Daca cititi mai in urma sunt o groaza de detalii (ce tensiuni trebuie sa fie si unde trebuie masurat...etc).

 

Uite un link ajutator pentru bec rosu baterie aprins

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=4226

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

salut am si eu o problema cu espero, nu mi se mai aprind stopurile de ceata,pe spate,le pornesc pe cele de pe fata,se aprind,le pornesc pe cele de pe spate dar se aprinde doar martorul din bord,ma puteti ajuta? e pe undeva vre-un releu,sigurantele sunt ok!

Share this post


Link to post

Becurile sunt bune?

Share this post


Link to post

Verifica si conectorii de la pedalier (in stalpul stanga jos) langa ambreiaj (un conductor violet - conform schemei electrice) si mufele din portbagaj precum si de la triple.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...