Jump to content
Sign in to follow this  
raz_sor

Probleme Electrice

Recommended Posts

Bun dar o am din 95 masina si na facut niciodata asa.

Share this post


Link to post

Vezi ca in spatele tabloului de bord, sub folia verde de circuit imprimat se afla lipita o dioda care are rolul de a aprinde lampa "brake" la punerea contactului si de a o stinge cand motorul porneste. De fapt, ea e comandata (pusa in paralel cu lampa "baterie") de releul de tensiune din alternator. Poate fi si un contact imperfect (mufele neintroduse bine in soclurile tabloului) sau chiar o masa deficitara.

Share this post


Link to post

Problema noua: Pe faza scurta la reglajul electric al farurilor functioneaza sus jos dar motorasele de la faruri nu se mai opresc bazaie buzzzz buzzz non stop. Cauza e potentiometrul sau au vre un sistem de sincronizare intre ele care nu mai functioneaza? Va rog un punct de vedere si va multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Buna tuturor! Am si eu o problema cu indicatorul franei de mana : in timpul mersului la imi clipoceste de cateva ori si apoi se stinge , revine dupa cativa km si se se repeta .Nu pot asocia aprinderea interminent a martorului cu o manevra anume,este aleatoriu. Multumesc pt. o eventula explicatie.

Share this post


Link to post

Problema e la intrerupator care se afla sub maneta frinei de mina in partea dinspre motor.Maneta frinei de mina nu-l apasa (intrerupatorul) in de ajuns in jos.

Share this post


Link to post

Verifica intai nivelul lichidului de frana.De obicei face asa cand este aproape de minim, becul clipeste cand lichidul face balans in rezervorul popei de frana la anumite miscari ale masinii.

LE: Daca sunt uzate placutele de frana ,dupa schimbarea lor nivelul in vas va creste, deci verifica si placutele.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Aseara am ramas pe intuneric in masina. In timp ce mergeam s-au stins toate luminile interioare (bord, climatizare, butoane geamuri, scrumiera...etc) bezna totala.

Opresc pe avarii (astea functionau :D ) verific, pauza si pozitii la masina. Identific siguranta vinovata in panou, o descoper arsa, iau alta o infig in slot si plici, se arde si asta, nici urma de lumini pe bord. Verific stopurile pe frana, functionau din fericire, si mi-am continuat drumul spre casa (mai aveam 500m).

Acum trebuie sa iau la mana toata instalatia sa vad unde naiba face scurtcircuit. Pana atunci adio mers noaptea cu masina. O sa va tin la curent.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Scurtul e permanent?

Daca nu(apare si dispare) poti pune in serie cu siguranta un bec(de semnalizare sau faza).

Iei o siguranta arsa,pilesti pana cand dai de metal si lipesti acolo cele 2 fire cu instalatia

post-21270-1242407441_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Bun sfat! :) ) Si ce rezolvi cu improvizatia asta? Elimini scurt circuitul? Doar micsorezi curentul prin circuit care, nu face altceva decat sa anuleze fnctionarea lampilor de pozitie. Problema trebuie rezolvata prin identificarea si eliminarea defectului. Daca s-a inceput cu siguranta se poate continua cu soclurile becurilor de pozitie. Sigur la unul din ele e buba. Sau la vreun comutatator, releu ori conector.

Share this post


Link to post

N-ai citit tot ce am scris. 8-|

Pentru scurt-circuit permanent nu are rost improvizatia,dar daca nu e permanent,te scuteste de schimbatul sigurantelor pana cand rezolvi problema

Share this post


Link to post
(...) Identific siguranta vinovata in panou, o descoper arsa, iau alta o infig in slot si plici, se arde si asta, nici urma de lumini pe bord. (...)

 

Deci e... permanent.

Share this post


Link to post

S-a rezolvat. Am folosit metoda descrisa mai sus. (pe care cris06 se pare ca n-ai inteles-o :) ) . Bec de faza in locul sigurantei si cu el aprins m-am apucat sa elimin parti din circuit in ideea ca becul se va stinge cand voi elimina bucata defecta. Ideea e ca am eliminat tot (cred eu) si becul tot aprins a ramas. Atunci nemaistiind ce sa fac, am repus siguranta si surpriza, nu s-a mai ars.

Am reconectat totul si functioneaza =)) .

Deci n-am idee de unde a fost sau daca va mai face din pacate.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

M-ai pierdut de tot,n-am inteles nimic.Cum,cand scoteai parti din circuit becul ramanea aprins?O defectiune NU se repara singura! Ai grija,nu-ti zic de rau dar am vazut masini arse de la instalatia electrica. Mai bine mergi la un specialist!

Share this post


Link to post

dovan: cum s-a rezolvat problema ta din #379 cu beculetul de frana de mana? eu am problema asta la fiecare pornire (de ex. opresc la STOP, iar cand pornesc mai departe, se aprinde beculetul rosu), la drum constant sau daca intru de ex. in gropi, n-am observat ca s-ar aprinde. O sa urmaresc sfaturile date pe forum, dar as fi curios cum s-a rezolvat la ceilalti...

 

Problema e la intrerupator care se afla sub maneta frinei de mina in partea dinspre motor.Maneta frinei de mina nu-l apasa (intrerupatorul) in de ajuns in jos.

 

Poti face o descriere mai amanuntita unde se afla intrterupatorul asta? Nici o poza n-ar strica... :)

Edited by bumford

Share this post


Link to post

Dj_Dark: ai verificat si releul albastru "Illumination control unit" care, cred, ca stii ce face? Nu pui o poza cu becul montat la sigurante? Tuning original! :) )

Share this post


Link to post

@Dj_Dark-ma bucur ca ti-a fost de akutor!

Acum depinde cat de aprins era becul,chiar si fara scurt cu luminile aprinse sta rosu

Eu din februarie am becul ala atarnand acolo(pentru pozitii si bord) si nu se simte influenta lui asupra instalatiei (adica becurile sa lumineze simtitor mai slab). Si cu becul pus acolo garantat nu se va mai arde siguranta si nici instalatia nu va fi stresata. Ai grija sa nu supradimensionezi siguranta,ca atunci dai de belele

Share this post


Link to post

@tiboasca

Becul a fost pus doar pentru diagnoza. Cand eu va spun ca ori nu cititi tot, ori nu ati inteles. Becul suplinea rolul sigurantei cu rezistenta interna a filamentului doar in timpul operatiunii de investigare pentru a nu arde n-spe mii de sigurante in teste . Daca stiti principiul de functionare al unui bec cu filament nu ar trebui sa fie asa greu. Daca nu, o sa incerc sa explic.

Instalatia fiind in scurt, becul se aprinde in locul sigurantei. Am folosit un bec puternic (55W) tocmai pentru a avea o rezistenta cat mai mica. In momentul cand scapam de scurtcircuit prin eliminarea circuitului cu probleme (spatele masinii, usile, clima, bordul ...etc) acesta trebuia sa se stinga, astfel reducand defectului doar la circuitul ultim deconectat.

Toti electronistii in momentul cand repara un echipament de 220V (surse de alimentare...etc) la proba pun un bec in serie cu dispozitivul, astfel in cazul in care reparatia nu e facuta cum trebuie (alimentare in scurt) se aprinde becul in loc sa iti sara in cap tot dispozitivul.

 

@dr. L. Nu am nici un bec in locul sigurantei. Dupa cum am spus, becul minune a facut parte din diagnoza. Am siguranta normala de 10A si totul merge cum trebuie acum.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

@bumford.

-trebue dat jos plasticul ala care e sub maneta frinei de mina,care este prins in 3 suruburi (unul este in spate in orificiul ala rotund, iar celelalte doua sint montate in apropiere de schimbatorul de viteze,din lateral,unul pe stinga celalalt pe dreapta

-dai suruburile jos,ridici frina de mina,tragi de plastic un pic spre inapoi,ridici din partea din fata a plasticului (dinspre schimbator) si il tragi afara (catre bord) cu tot cu minerul din plastic

-daca misti (sus-jos) de frina de mina,ai sa vezi exact unde calca pe intrerupator

-daca vrei sa demontezi intrerupatorul cred ca trebue sa dai jos scaunul din stinga fata, deoarece e prins in suruburi din lateral

Eu nu las da jos,ci as lipi pe capul intrerupatorului o bucatica de plastic sau altceva (de 1-1,5mm) ca in momentul in care las frina de mina jos,sa apase mai bine intrerupatorul.Ma stradui sa pun si poze.

Share this post


Link to post

Bine Dj. Si care a fost defectul?

Share this post


Link to post

Din pacate din cauza abordarii defectuoase a problemei nu am reusit sa descopar. Chiar si cu toate chestiile deconectate (lampi spate, toate usile, scrumiera, bricheta, climatizare, bord) becul tot aprins ramanea la intensitate maxima inexplicabil, insa cand am scos becul si am reconectat siguranta nu s-a mai ars si a inceput clopotelul. Am reconectat pe rand toate dispozitivele la loc, proband pozitiile dupa fiecare element reconectat, pana cand am terminat si siguranta a ramas intreaga.

 

Singura explicatie logica pentru becul de 55W aprins este ca restul instalatiei consuma mai mult de atat :o . Cu prima ocazie voi inseria un ampermetru in locul sigurantei sa vad cat consuma, avand in vedere faptul ca instalatia e modificata radical (s-au montat foarte multe led-uri in locul becurilor).

 

Oricum, data viitoare, voi aborda altfel problema. Negasind un defect ma astept sa se mai intample.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

@viktor

mersi pt. sfat si descriere. Am gasit intrerupatorul acela, am lipit pe el o bucata de piele mai groasa, dar, din nefericire, nu s-a rezolvat problema. Beculetul BRAKE tot mai palpaie aleatoriu, se aprinde-se stinge, parca ar fi o problema de contact. In urma cu vreo 2 saptamani, am desfacut bordul cu ceasurile si am strans suruburile de la acul de temperatura, pt. ca-mi urca la rosu. Mai tarziu cu o saptamana, am observat chestia asta cu beculetul de la frana. Nu stiu daca are legatura desfacerea bordului cu aiurelile beculetului :) ; am desfacut din nou bordul, dar n-am observat nimic suspect.

M-am uitat si pe forum ce zic altii: am verificat si nivelul lichidului de frana, e la maxim (poate putin peste?), exact cum era si acum un an, cand mi-a schimbat service-ul placutele.

Astept in continuare sfaturi. :)

Share this post


Link to post

Deconecteaza papucul firului ce vine la contactul franei de mana, mergi cu masina asa (chiar pe drumuri denivelate) si vezi daca se mai aprinde aleatoriu. Daca nu acolo-i buba. Daca, totusi, se mai aprinde e posibil sa fie defecta sonda de nivel din rezervorul lichidului de frana. Dioda montata in spatele foliei de circuit imprimat de la tabloul de bord a-i verificat-o?

Edited by cris06

Share this post


Link to post

De ceva vreme ma confrunt cu o problema:cand pornesc farurile,fie chiar numai pozitia si le tin cam 10 minute se incing foarte tare releele de la faruri cat si cablurile ce ajung in relee.Poate nu era atat de deranjanta problema ca se incalzeau ci partea mai proasta e ca se incinge si blocul de lumini si la un moment dat se duce pe apa sambetei si nu mai sta pe faza scurta.Este al doilea bloc pe care il schimb.Am mers la cineva si mi-a masurat curentul care ajunge in relee si este ok.Am verificat masa de pe caroserie si ... nu mai am nici o idee.Intr-o zi cred ca o sa iau foc.Am fost la un service si mi-au dat solutia: "SCHIMBAM TOATA INSTALATIA,DE... CE SA II FACI MASINA VECHE,ASA SE INTAMPLA". :wallbanger: .Ma apuca plansu cand ma uitam la el cat e de prost.

S-a mai lovit careva de aceasta problema,sau aveti vreo rezolvare. :(

 

PS: Espero,1997, 1800cmc

Share this post


Link to post

Am luat o baterie Exide 55ah de 2 luni. Si masina a stat ceva timp pe loc, bateria s-a descarcat ...si am incarcat-o de cateva ori si a mers...dar problema e ca se descarca f repede.

De exemplu am incarcat-o acu 2 zile o noapte intreaga si am pus-o pe masina ,,,a mers, fara probleme.

A doua zi bateria e moarta...am pus un bec la baterie, nimic...terminata.

Care e treaba? Nu s-a incarcat bine? Mentionez ca am folosit un redresor facut de cineva, nu d-ala din comert.

Ce sfaturi imi dati?

M-am gandit ca poate pierde masina curent,,,am zis si eu asa...dar nu poate sa fie asta, ca am avut inainte o caranda si nu se descarca decat f rar.

Ce e de facut?

Share this post


Link to post

@johnny1000.Alternatorul incarca?daca da cit?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...