Jump to content
Sign in to follow this  
Den

Schimbare Bucsa Caseta Directie Tico

Recommended Posts

Dupa ce am facut multiple manevre pe loc,blocat in parcare de unul mai fara simturi de orientare:

Operatie reusita,pacientul mort :) )

Mai jos sursa acelor zgomote si mici lovituri in volan cand virezi pe loc(masina nu se afla in miscare).Chestia aia de plastic alb e surubul de unde se regleaza piesa de presiune. Ori alta caseta,ori schimbate cele doua.

 

P1000794.jpg

P1000798.jpg

P1000800.jpg

Edited by Den

Share this post


Link to post

Auleu mamica ... :(

Eu zic ca mai bine o caseta noua decat asta reparata, nu stiu daca se gasesc gasesc separat cremaliera si melcul, poate doar de pe alta caseta.

 

LE. A mai fost umblat inainte la surubul de reglare a piesei de presiune?

Edited by Carabusu junior

Share this post


Link to post

Nu,l-am desfacut eu sa vad in ce stare sunt arcul cu piesa de presiune.Astea erau ok si slabe sanse sa se deterioreze(sunt masive). Se gasesc in magazine cele doua,ajunge pe la 230 ron.La acelasi rezultat ajungi si daca le schimbi si daca iei alta caseta.Uzura in alta parte nu are de la ce sa survina.Pe alta parte e problema cu calitatea unei casete noi,care numai originala nu se mai gaseste.

Am pus poze ca sa stie fiecare de unde vin acele sunete si sa stie ce-l poate astepta daca face manevre pe loc.Revine la decizia fiecaruia ce fac mai departe.Logic e caseta noua.De ce? Ca asa zic toti din jur.Motiv?Asa e mai sigur ca sunt stranse toate la cuplu din fabrica.Care fabrica?Asa,ca fapt divers am gasit pe cineva care-mi zicea ca-mi aduce caseta 100% originala,numai ca e recuperata :) )

 

Repere magazin:

 

48531-78B00-000 cremaliera sau ax pinion caseta directie

48550-78B00-000 pinion caseta directie

09263-10013-000 rulment pinion caseta directie

48541a53b01-000 bucsa caseta directie

48500a78b02-000 caseta directie

Edited by Den

Share this post


Link to post

Salut!! Am si eu o problema mai bine zis o intrebare.

Detin un tico an 97 cu 108.000 km la bord si de o perioada de timp imi troncanea rau de tot roata dreapta fata la denivelari mici si dese . Azi am fost in service cu masina si mi-au spus ca problema este bucsa de la caseta de directie si trebuie schimbata. Am fost si-am cumparat respectiva bucsa si m-am intors sa mi-o schimbe.

Au urcat masina pe elevator si s-au apucat de ea. Totul bine si frumos pana au ajuns la aceasta bucsa din caseta. S-au chinuit mai bine de o ora si tot n-au reusit sa scoata bucsa buclucasa din caseta. Mi-au spus ca o sa bage bucsa noua peste cea veche si nu o sa fie nici o problema , chiar o sa fie mai usor de scos aceasta a doua bucsa data viitoare . OK, asa au facut deci practic acum am doua bucse in caseta. Nu mai troncane deloc dar merge putin mai greu volanul ( pana se mai lasa putin mi-a spus mecanicul).

Cine a mai auzit de asa ceva si ce se poate intampla?

Va multumesc!!

Edited by adimarcu1382

Share this post


Link to post

Este adevarat ca se scoate greu acea bucsa, dar daca ai putina materie cenusie se scoate chiar usor. Nu cred ca are vre-o problema faptul ca a bagat bucsa noua langa cea vechie, dar nu cred ca operatia e prea corecta din punct de vedere tehnic.

 

P.S. Cat de adanc au bagat mecanicii mana in buzunarul tau?

Edited by Muratu

Share this post


Link to post

M-a costat 10 ron bucsa + 30 ron manopera + o mica atentie

Share this post


Link to post

Din punct de vedere tehnic ma gandesc si eu ca nu prea e OK sa ai o caseta de directie cu doua bucse de teflon . Volanul imi merge destul de greu in continuare dar macar numai troncane deloc.

Deci sa inteleg ca nu a mai patit nimeni asa ceva?

Ce probleme pot aparea ?

Share this post


Link to post

No ai sa ai probleme. Si eu am schimbat bucsa de teflon de la caseta, iar mecanicul mi-a montat in locul bucsei vechi, doua bucse noi iar pana acum n-am observat nici o problema. :mrgreen:

Share this post


Link to post

Dar volanul nu-ti merge mai greu decat inainte ?

Share this post


Link to post

Poate foarte putin la inceput, dar acum dupa un an merge relativ usor.

Share this post


Link to post

Deci sa inteleg ca a trecut un an de cand ai doua bucse in caseta ,si totul e cum trebuie sa fie , adica nu mai troncane nimic?

Edited by adimarcu1382

Share this post


Link to post

A trecut un an si e relativ ok, adica nu au mai aparut trancanelile alea care le aveam la orice denivelare ... oricum ca noua nu o mai scot (poate doar daca schimb cremaliera si capul melcat, dar la cat o mai stea masina la mine, nu cred ca o sa apuc sa le schimb) :mrgreen:

Share this post


Link to post

Am inteles , multumesc frumos pentru raspunsuri!!

Numai bine!!

Share this post


Link to post

Nu este nici o problema ca ai doua bucsi in caseta, din contra punctul de sprijin al cremalierei acolo este mai mare,deci jocul ar trebui sa nu mai apara prea curand si nici zgomotele specifice casetei de directie.

Share this post


Link to post

Sal.

Am o intrebare...azi am demontat caseta de directie de pe un Tico...pe partea stanga a cutiei, (partea cu pinionul) unde iese cremaliera din cadru nu ar trebui sa fie o bucsa la fel ca in dreapta?

Share this post


Link to post

NU.Prezinta joc acolo?

  • Like 1

Share this post


Link to post

ce trebuie sa demontezi mai intai ptr a avea acces la caseta si cremaliera ?

 

ms.

Share this post


Link to post

Roti, scut cutie de viteze, timonerie schimbator, desfacut capete de bara de pe fuzeta, aparatoare plastic cremaliera(din interior), caseta de directie din prinderi si cam atit am impresia, altceva n-am vazut sa mai desfaca in service.

De dat jos caseta de pe masina dureaza cam jumatate de ora, pe elevator.

Share this post


Link to post

salut, ca sa starngi surubul acela alb pe unde se intervine, pe sub masina sau prin compartimentul motor?

Share this post


Link to post

Cine ma ajuta si pe mine sa schimb bucsa din imagine din caseta de directie de Matiz. am inlaturat siguranta circulara da mai este ceva acolo care seamana mai degraba cu o saiba mai mare care tine bucsa si pe care nu reusesc sub nici o forma sa o scot afara .Mentionez ca m-am chinuit vreo 6-7 ore si nimic

M-am uitat in tutorialul lui Den da nu pomeneste nimeni de saiba asta

post-28307-0-74848200-1353957138_thumb.jpg

Edited by ReFleX

Share this post


Link to post

Tu pe ce parte ai desfacut caseta?Bucsa care se poate schimba..e doar pe o parte,adica pe partea mai lunga,unde lucreaza cremaliera,stanga cum te uiti la masina din fata!

Edited by Den
  • Like 1

Share this post


Link to post

Partea potrivita Am desfacuto Den da dupa cum am vazut eu de acolo e un fel de saiba care nu vrea sa iasa

Share this post


Link to post

Baieti nu ma sfatuieste nimeni cu schimbarea bucsei precizata mai sus .Este cineva care a schimbat la matiz bucsa aceasta

Share this post


Link to post

Virezi maxim dreapta pana intra cremaliera nivelul bucsei.Cu o surubelnita scoti saiba de care zici si tot cu o surubelnita fortezi in bucsa in timp ce alta persoana vireaza stanga.Repeti operatiunea pana iese bucsa.Poti sa incerci cu WD 40 din belsug sa ajuti bucsa sa alunece mai usor.Spor la lucru!

Share this post


Link to post

@shaixing nu te supara dar ESTI DE VIS! asa detaliat n-am gasit nicaieri sa-mi spuna cineva! :banana: si la al meu tico troncane ceva prin zona bordului cand merg pe drumuri proaste dar nici dupa ce am schimbat bieleta de directie pe dreapta unde mi-a spus un mecanic ca ar fi PROBLEMA MARE tot n-a disparut "troncanitul"! singura cauza posibila ce a mai ramas este caseta de directie si ce mai e prin ea sau pe langa ea... o sa incerc sa schimb doar bucsa si eventual mai strans din surubul acela cu "cuzinet" si arc in cap ,POATE mai dispare din troncanit... dar e clar: la aproape 300000 km se pare ca voi avea nevoie si de o caseta de directie... cosmar ,sa fiu sincer... :shock: repar una ,apare alta in nici o luna de condus...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...