Jump to content
Sign in to follow this  
Den

Schimbare Bucsa Caseta Directie Tico

Recommended Posts

Zilele trecute am fost la service sa schimb cateva piese respectiv cap planetara,burduf planetara,brat inferior(pivot) si bucsa din caseta de directie(bucsa de ghidaj),toate pe partea dreapta.Cum am fost refuzat cu bucsa din caseta de directie pe motiv de timp insuficient si ca se scoate greu..am zis ca astazi e cazul sa pun in aplicare ce am invatat de pe acest forum.Ajutat de un prieten loganar am reusit sa schimb elementele de mai sus.Zis si facut..am ales sa nu o bag pe rampa din cauza accesului mai dificil catre caseta de directie.Bucsa am schimbat-o fara sa dau caseta de directie jos si informatile le-am luat de pe acest forum de la un utilizator de matiz.

Am urmat pasii de mai jos:

-indepartat colierul din sarma care tine burduful pe caseta de directie

-desfacut rotula bieletei de directie de la roata

-indepartat protectia din plastic de pe capatul celalat al bieletei

-desfacut bieleta din coloana de directie (aici am avut noroc cu un mocs (parca asa ii zice)..nu am avut nici o cheie atat de mare si nici cheia franceza nu merge)

Acum se vede bucsa veche.

Mare atentie la acel colier de siguranta (prezent in schema de service) care tine bucsa sa nu iasa afara.Daca il ratati singura metoda prin care o sa reusiti sa scoateti bucsa va fi prin spargere/taiere,etc cu multa risipa de timp si multi nervi.Probabil ca si la montare va fi foarte greu sa sara bucsa peste acel colier.Acel colier de siguranta iese foarte usor afara,se impinge cu o surubelnita dreapta pana iese dupa sant.La fel se procedeaza si la montare.

-Am incercat sa prind bucsa cu niste carlige facute din electrozi..o metoda foarte grea,deloc usoara.Dupa ce am ratat de cateva ori mi-a venit o idee.Am cautat un holsurub lung si cat mai subtire pe care l-am infiletat intr-o margine a bucsei.Am prins cu un cleste de holsurub si am inceput sa fortez bucsa spre exterior in timp ce "ajutorul" vira maxim volanul cand spre stanga cand spre dreapta,astfel coloana de directie ajuta la impingerea bucsei spre exterior.Surpriza..efectiv bucsa a iesit foarte,foarte usor..cateva curse a coloanei de directie au aruncat-o efectiv afara.

Montarea bucsei de ghidaj relativ simplu.Bucsa trebuie unsa cu putina vaselina pe exterior si interior.M-am uitat muuuult si bine dupa proeminentele din caseta de directie pe care ar trebui sa intre bucsa.Nu sunt!(cel putin la mine nu)Am folosit din trusa de tubulare aceea care este folosita la bujii astfel ca era destul de buna cat sa impinga bucsa fara probleme si sa incapa si coloana de directie.In timp ce bateam usor in tubulara,"ajutorul" tragea de volan spre dreapta ca sa impinga si coloana de directie impreuna cu bucsa in caseta.Nu cred ca este recomandat sa se impinga bucsa cu ajutorul unor surubelnite (se poate deteriora).O bucata de teva in care poate sa culiseze coloana de directie este la fel de buna.

Am montat inapoi colierul de siguranta,bieleta in coloana de directie,protectia de plastic si burduful.Timpul necesar:maxim 2 ore cu tot cu pauze dese de cafea si tutun.Cu toate acestea trebuie tinut cont ca este un element de siguranta si se presupune un mod de lucru cat mai lejer..fara graba.Nu uitati de acel colier de siguranta (piesa 17 in schema) la montare,se poate intampla sa arunce bucsa de ghidaj afara din caseta de directie..cu o modificare brusca a directiei in trafic!

Nu mai trancane absolut nimic si nici de reglaj la unghiuri nu mai am nevoie cu toate ca o sa-l fac pt siguranta.Am atasat cateva poze..imi pare rau ca nu am facut mai multe si mai exacte.

post-19010-1246289985_thumb.jpg

post-19010-1246290013_thumb.jpg

post-19010-1246290045_thumb.jpg

post-19010-1246290084_thumb.jpg

post-19010-1246290119_thumb.jpg

post-19010-1246290132_thumb.jpg

post-19010-1246290165_thumb.jpg

Edited by Denied

Share this post


Link to post

Revin cu o problema.Desii aveam unghiurile facute si nu am umblat la capetele de bara, dupa operatiunile de mai sus a inceput sa traga dreapta.Am inteles ca problema ar fi din caderea planetarei.Eu am desfacut totul (fuzeta) dar nu am insemnat..respectiv am pus suruburile la loc si atat.

Azi ma duc sa-mi fac directia/unghiurile din nou.Ei ar trebuii sa faca si asa ceva acolo? Sa se uite si la unghiul de cadere al planetarei?

Share this post


Link to post

Unghiul de cadere (nu al planetarei )nu se poate regla ,se regleaza unghiul de convergenta al rotilor singurul la care se poate umbla ! Cand ai demontat bieleta ai numarat bine turele de filet ?

Bucasa asta de plastic nu este cumva pe numere (in functie de gradul de uzura ) 1,2,3 ?

Share this post


Link to post

Mersi Topser.Nu..am desfacut bieleta din capat direct din coloana dar nu am mai numarat.Asta e.In schimb am depistat ieri ca mai e ceva uzat..respectiv o piesa de presiune +un arc care tine cremaliera.Foarte rar,bratul pe stanga cum stai la volan loveste in caseta,Am dedus ca aceea piesa de presiune ar fi vinovata deoarece pe stanga nu vad nici o bucsa in schema.Pana nu-i inchid toate zgomotele nu ma las.

Nu stiu nimic referitor la bucsa de plastic..cert e ca isi face treaba.Uzura era pe centru.

Tot ieri am mai primit o lovitura:-ambele jenti pe fata strambe.Am luat o janta noua,ma duc la vulcanizare..si pustiul de acolo reuseste sa-mi faca praf un cauciuc,Sunt in pom si pomul in aer..

Share this post


Link to post

Cu un cauciuc doua pot sa te ajut (eu am trecut pe 13 ) insa distanta ...!

Share this post


Link to post

Den, pana la urma ai umblat si la acea piesa de presiune? Mai ai bataia aia? Dupa ce ai schimbat bucsa de ghidaj, tot asa iti batea?

Si la mine cand dau in denivelari se aude o bataie de parca ar lovi amortizorul direct in bord, e un zgomot metalic infundat, nu ascutit. Si toate cand lovesc cu roata stanga, cu dreapta nu are nicio treaba. Pana acum suspectam acea bucsa teflonata pe care ai schimbat-o si tu dar am cam amanat inlocuirea ei ca stiam ca e treaba migaloasa. Dar vad ca am sanse sa ma chinui sa o schimb si sa nu rezolv nimic, problema fiind in alta parte in realitate. Apropo, tu ce simtome aveai de te-ai hotarat sa schimbi bucsa de ghidaj si mai ales s-a imbunatatit dupa aceea cu ceva situatia, au disparut din zgomote?

Edited by ionascu_doru

Share this post


Link to post

Nu am mai umblat.

Daca e piesa de presiune se observa usor.Pe loc drept invarti stanga dreapta de volan.Daca se "incurca" undeva si scoate un zgomot infundat e piesa aia.

Daca schimbi piesa de teflon dispar majoritatea sunetelor si ai siguranta la viraje cu gropi(nu simti izbitura in volan).Capetele de bara le-ai verificat?

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca daca ar fi bucsa teflonata buba, ar trebui sa "fuga" roata la viraje? Nu am sesizat problema asta, nu are ezitari sau batai in viraje. Singura problema remarcata la viraje este recenta si consta in batai dese / sacadate la viraje in scurt la dreapta si cu fata si cu spatele. La asta suspectez planetara stanga (cand o sa vina caldura sa pot sa ma tavalesc, sa vad daca este necesar sa schimb toata planetara sau doar capul de planetara).

Chiar de curand, vrand pur si simplu sa virez pe loc rotile maxim pt a studia gumele, am remarcat ce spui tu, niste "scapari" in volan. Am sesizat si am insistat si la miscari mai bruste avea o bataie infundata ce se transmitea in volan. Am crezut ca s-a uzat vre-o bucsa gen cuplu volan ca la Dacie dar vad ca se potriveste cu simtomul de piesa de presiune descris de tine. Ai (aveti) idee cum se schimba? Nu am facut operatiunea asta niciodata si mi-ar prind bine niste informatii utile inainte.

Multumesc.

Capetele de bara le-am verificat asta vara si nu aveau nimic in conditiile in care deja aveam bataia despre care vorbim.

Edited by ionascu_doru

Share this post


Link to post

Ce pot sa zic.Nu prea exista tico la care bucsa de teflon sa nu fie uzata.Poate sa fie ca la mine,atat cu bucsa de teflon cat si cu piesa de presiune defecte.Bucsa de teflon tine caseta pe partea stanga,piesa de presiune o tine pe partea dreapta(privit din fata masinii).Alta bucsa pe partea dreapta(sau alt element de sustinere) nu se observa in schema.Faptul ca amandoua se gasesc in magazin separat de caseta(preturi modice) duce cu gandul ca sunt piese care se uzeaza/schimba.

Daca te bagi sub masina si bagi mana in locul unde se uneste cu coloana volanului dai imediat de un capac sub care se afla surubul,arcul si piesa de presiune.Probabil ca si acolo,la surub e ceva matematica,nu cred ca trebuie sa-l strangi prea mult pe arc.Cel mai bine sa fie cineva sa vada cat de usor se invarte volanul.Eu nu am mai desfacut acolo pentru ca nu am gasit de loc acel arculet in magazin,care si el la randul lui poate fi rupt sau compromis.Insusi forma piesei de presiune arata ca "tine" cremaliera pe pozitie,sa nu aiba joc sus/jos,joc care este prezent la mine.Saptamana asta sper sa scot masina din service si o sa filmez modul cum joaca cremaliera la miscarea volanului din cauza piesei de presiune.Exista o pozitie din care se poate observa cremaliera privind de sus de la motor,partea dreapta(capota ridicata).Se inlatura inainte protectia de cauciuc.

Edited by Den
  • Like 1

Share this post


Link to post

Schimbati caseta de directie. E prea ieftina ca sa va chinuiti atat. Vorbesc din proprie experienta. Si nu se uzeaza doar bucsa si piesa care realizeaza starngerea, ci si cremaliera in sine. Strangerea casetei se realizeaza cu cheie dinamometrica. Ca sa schimbi usor bucsa trebuie sa demontezi caseta de pe masina. Si daca tot ai demontat-o nu e mai usor sa o schimbi, mai ales ca nu costa decat 450RON?

 

Cuplaje elastice la coloana de directie nu exista

Share this post


Link to post

Am gasit si la 270 ron cu tot cu capete de bara.Pe de alta parte bucsa costa 5 ron iar munca depusa este pana in 2 ore fara sa dai caseta jos.Oricum in cazul meu e posibil sa ajung sa schimb toata caseta,asa ca..

Pe alta parte,oricand poate sa-ti pice un capat de bara si implicit bucsa(depinde cat mergi cu el stricat).

Edited by Den

Share this post


Link to post

Si eu am schimbat caseta de directie pe la vreo 235.000km din cauza uzurii piesei de presiune. Tin minte ca inainte de asta, am mai stans putin surubul (vezi @Den) cu o cheie de 17 parca , pe care am taiat-o sa incapa mai bine. Atentie, sa puneti capacul de cauiuc la loc, ferm.

Problema a debutat cu niste pocnete la viraj maxim, ulterior, volanul se invartea in gol daca nu eram in mers. Altfel, daca miscai f usor volanul, chiar pe loc, nu-ti dadea impresia ca ai avea o problema la directie, doar ca il simteai foarte moale.

Share this post


Link to post

Deci se uzeaza si piesa de presiune.In fine,cele doua elemente se gasesc separat.De curiozitate cand schimb caseta o sa vad daca mai am uzura si in alte locuri decat la cele doua.Am un tico din 96(coreea cred) neumblat la caseta din fabrica si nu are nici o problema la caseta. Si tot prin gropi da cu el..

Share this post


Link to post

Caseta se schimba tot in maxim doua ore. Si scapi de probleme in mai multe locuri: bucsa caseta, cremaliera, piesa presiune, bielete si capete de bara.

Share this post


Link to post

Imi cer scuze daca postez aiurea. Sunt nou pe aici.

Am si eu doua probleme la capitolul acesta:

1. Cand dau prin gropi sau merg pe piatra cubica se aud niste batai aproape, in bord. (cineva mi-a spus ca e bucsa aia de teflon (am citit despre ea mai sus)). Am tot mers asa si de curand a inceput sa se auda si in volan batai ca in plastic dur- pentru simptomul acesta nu mi-a zis nimeni nimic (ajutor! ). Aceasta bucsa este identica cu cea de la matiz pt ca am cumparat-o de la un nene si am sa merg sa o schimb eu cu un preten undeva langa Bucuresti si nu am magazin de piese la indemana pe acolo. Intreb pt ca mi-e sa nu-mi fi dat piesa gresit.

2. In momentul in care virez pe loc sau la viteza foarte mica stg. sau drpt. se aude tic-tic-tic-tic. foarte slab, infundat si la intervale identice de timp. Credeti ca ati putea sa-mi spuneti cam de unde ar fi?

 

Vreau sa schimb bucsa aia (in urma explicatiilor de aici ale lui DEN) si daca tot umblu, sa fiu pregatit si cu alte piese in urma sfaturilor voastre!

Mentiune> Am Tico din 98 SX fara aer, 44.000 km reali (l-am cumparat la 33.000 anul trecut).

 

Multumesc!

Share this post


Link to post

Daca tot vrei sa faci acest lucru,macar sa nu fii singur cand faci asta. Daca ar fi dupa mine acum as ascunde acest topic pe undeva..

De obicei se strica si capul de bara pe dreapta+bratul inferior+ capul de planetara+ piesa de presiune.Mai cuminte ar fi sa cauti un atelier cu preturi mai omenesti,unde macar sa-ti faca o constatare.In mod sigur ai si altceva uzat pe langa bucsa de teflon(bucsa ghidaj),mai precis ea cedeaza in special din cauza celorlalte enumerate mai sus.

Share this post


Link to post

Si mie imi face exact la fel ca lui shaixing. Bratele inferioare schimbate + toate bucsile de la bara stabilizatoare (desi nu era nevoie). Din amortizoare nu provine zgomotul. Cred ca o sa dau caseta de directie jos si revin cu poze

Share this post


Link to post

@Den -unde ai gasit caseta asa ieftina?

Share this post


Link to post

Pai firma e in pitesti,imi scapa numele acum,am observat ca au foarte multe repere pentru daewoo (tico),si ce nu au aduc destul de repede pe comanda.In orice caz trimit si prin curierat.

Povestea e ca totusi nu am mai schimbat caseta,am inlocuit atunci ce era nevoie si cam atat.

Acum am din nou ceva problema la capul de bara tot dreapta+capul de planetara.Cat de curand le schimb,altfel iar se duc plasticele alea.

Share this post


Link to post

Multumesc mult pentru sfat, Den si iti mai multumesc pt ca fara explicatiile tale nu as fi reusit!

Acum am revenit pe forum...prea tarziu pt ca deja am executat operatiunea cu indrumarile tale, foarte folositoare.

Am observat ca bucsa nu era prea uzata, dar exista o diferenta in diametru. Foarte foarte mica, dar era.

Am sa descriu cu cat mai mare exactitate pasii care trebuie urmati (baza tutorialului este reprezentata de instructiunile lui Den):

Ai nevoie de un "ajutor", cric, coarba, cheie inelara de 17/19, cheie fixa, patent, holtzsurub mai lung si subtire, surubelnita dreapta mica dar lunga, croseta (sau un fel de croseta...ceva cu care sa agati, f f putina vaselina, cap de tubulara de 21 pt. clicket, ciocan si timp).

Faci asa:

1. Ridici ticalosul pe cric si o asiguri foarte bine (se va deplasa usor la virajele "ajutorului") si dai roata jos.

2. Scoti cu un patent siguranta piulitei, apoi piulita care tine bieleta directie in fuzeta, (cheie de 17 sau 19, nu mai stiu, de preferat inelara)

3. Scoti bieleta din fuzeta. Eu am folosit o scandurica de lemn si am batut de jos in sus in timp ce ajutorul tinea fuzeta cat de cat fixa cu un levier.

4. Virezi maxim stanga sa ajungi mai usor. Indepartezi colierul burdufului apoi sub ticalos ai acces mai usor la celalalt capat al burdufului care e prins cu o sarma. O desfaci si pe aceasta (au am taiat-o ca este destul de incomod de desfacut si am inlocuit-o), dupa care revii si tragi de burduf cu atentie pana dezvelesti pana ai acces acolo.

5. Impingi protectia de plastic (arata ca o bucsa ingusta de teflon) care acopera piesa aia de legatura cu caseta propriu-zisa.

6. Din nou sub ticalos, iar ajutorul vireaza dreapta pana ce ai acces la piesa respectiva care o desfaci cu o cheie de 32, daca nu ma insel sau cu una reglabila. Vei desface cu sferturi de cursa...incet dar sigur. Gata! Acum se vede bucsa cu pricina!

7. Cu surubelnita dreapta impingi siguranta bucsei care se afla in fata acesteia si este reprezentata de un inel. Sare din lacasul respectiv si tu o agati cu o croseta (asa am procedat eu)

8. Iesi de acolo, iei holtzsurubul si il insurubezi in buza bucsei. Ajutorul merge la volan si vireaza usor la dreapta in timp ce tu tragi cu un patent de holtzsurub. Tii tras, ajutorul vireaza stanga apoi iar dreapta usor si gata!!! Asta e

9. Bucsa noua o ungi cu putina vaselina apoi o trimiti la locul ei cu capul de 21 si un ciocan, iar pe ajutor il pui sa tina virat dreapta maxim. ATENTIE! bate usor, cu rabdaresa nu o strici. Ajunge ea pana la urma la capat. In tim

 

De aici faci operatiunile invers.

 

PS: la mine e diferenta mare acum. Nu mai troncane asa la gropi sau denivelari, dar cu troncul care se aude la volan nu am rezolvat. Ce pieesa trebuie schimbata, daca stie cineva, va rog sa imi spuneti!! Daca am gresit cu ceva, rog sa fiu corectat!!

 

Sper sa va ajute explicatiile oferite!

Succes!

  • Like 2

Share this post


Link to post

Salut aceasi problema am avut-o si eu ,acelas lucru am facut si eu in plus fata de tine am schimbat si toata mecanica partea fata inclusiv culise etrieri si flansele de la amortizor dar spre surprinderea mea troncanitul se mai ameliorase dar degeaba tot mai persista unul mic ,si ce sa vezi la o examinare atenta impreuna cu un ajutor am un joc in caseta,cemai trebuie data jos si schimbata sau macar bucsa de teflon reper 17 pe desenul din manualul de reparatie care se afla acolo unde intra coloana de directie in caseta mentionez ca am incercat sa ii iau jocul din reglajul casetei dar degeaba nu merge .Incearca si tu pe acolo ca am mai auzit cateva cazuri care au gasito sparta acea bucsa .Mult succes eu daca o rezolv vin cu informatii .

Share this post


Link to post

Urmatoarea aproape 60% e piesa de presiune.Nr.8 din schema de la prima pagina din topic.Piesa se gaseste in magazin la un pret modic,dar nu se gaseste arcul. Alta posibilitate ar fi sa fie dusa cremaliera (e o posibilitate daca bucsa nu a mai tinut unde trebuie cremaliera)..ceea ce duce inevitabil la schimbarea casetei :mrgreen:

Mare atentie pt. ca se impune un reglaj la unghiuri dupa ce ai umblat la caseta.Si mare atentie unde faci unghiurile.Eu la ultimul destept la care am fost,dupa ce m-am intors de 6 ori inapoi ca tragea din ce in ce mai rau(si cand m-am dus nu tragea :wallbanger :) mi-a rezolvato bine.Respectiv nu mai trage,dar cand am facut primul viraj la maxim catre stanga a troznit volanul si banuiesc ca a scapat umpic de pe cremaliera.A trebuit sa dau jos volanul sa-l repozitionez cum era firesc.De atunci nu mai fac viraje la maxim catre stanga,decat in caz de maxima necesitate.Banuiesc cam ce a facut individul(stergea sforile de noroi cand am intrat cu masina),dar inca mai investighez problema si navighez cu prudenta :lavolan: Oricum caseta noua zace in cutie..

Edited by Den

Share this post


Link to post

Salut!

Multumesc pt interesul acordat!

 

Revin pentru ca am uitat sa va spun de unde vine sunetul tic-tic-tic la mine. Se aude din flansa amortizor pe partea stanga. Este ciudat, pentru ca acum 5000 km, un mecanic a dat jos totul de acolo si a spus ca nu sunt probleme la flansa sau rulment si nu le-a inlocuit. Sunetul este prezent la varare si la amortizorul din stanga dar se aude mult mai slab, de fapt se aude doar cu capota ridicata si aproape fiind. Acolo la rulment este ceva care se unge? ceva care nu mai e uns si rulmentul nu mai culiseaza corect, oare??? In rest, bataia la volan persista. Nu e puternica dar ma streseaza pe mine. Imi e teama ca acel joc, pe unde o fi el, in timp, sa nu agraveze situatia...totusi, masinuta asta are 44.500 km reali 100%. Chiar asa probleme?

Mi-e cam teama sa umblu la piesa de presiune. Am citit aici ca trebuie reglata cu o cheie speciala... De la altceva ar putea fi?

Multumesc!

Edited by shaixing

Share this post


Link to post

Cred ca am sa las asa mica bataie la volan. Am mai facut cativa km de dat cu ticalosul prin liniile de tramvai si gropile bucurestene si sunt... multumit. E mare diferenta fata de cum era inainte. Ma gandesc, totusi ca avand doar 44.000 km masinuta nu ar fi cazul sa umblu la piesa de presiune, ce credeti? am dreptate?

 

Inca ceva! daca inainte sa schimb bucsa de ghidaj imi tragea dreapta (pe autostrada la 110 km/h nu puteam iau mana de pe volan nici macar juma' de sec.), acum nu mai mai reprezinta o problema asta. Inca mai trage dreapta dar f putin. Inainte avea o intarziere in viraj la dreapta in mers,tot mai are dar f putin. (oricum ar trebui sa ii fac geometria).

Edited by shaixing

Share this post


Link to post

Ajutor!!!

 

Spuneam ca tot a ramas o mica bataie in volan. Am descoperit ca este tot de la bucsa de ghidaj pe care am schimbat-o. Cred ca nu era buna (originala). Am verificat fortand pe verticala bieleta directie la roata dreapta (cum stai la volan) si se simte joc. Pe partea stanga (cum stai la volan) nu are nici un joc.

De unde pot lua bucsa originala ca sa o pot schimba din nou??? Multumesc!

Edited by shaixing

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...