Jump to content
Sign in to follow this  
sergiuhusca

Dacia Introduce Motorul De 1,2 Litri Si 75 Cp Pe Logan Si Sandero

Recommended Posts

Politica de eliminare a concurentei interne. Crezi ca Symbol (sa nu ma risc sa adaug si Megane) ar ramine cu acelasi numar de clienti (pe piata din Ro. dar si pe alte piete la fel de "emergente") daca pe Dacia s-ar monta ultimele generatii de motoare si c.v. de "provenienta" Renault ?

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Parerea mea este ca Dacia e singura firma din lume care isi considera clientii aproape retardati, din moment ce le serveste un Sandero mai inalt cu 2 centimetri pe care il intituleaza pomops "Crossover" (2x4 toate variantele... pot sa montez 1.2 75CP si pe asta?)

Cum zicea un manelist: "Domne, dacă fanii asta cere..."

Share this post


Link to post

WAG cu polo cross ?....tot retardati sunt ?

Share this post


Link to post

@ Fry:

Vezi ca este 4x2 nu 2x4. Notatia este AxB unde A= Numarul total de roti iar B este numarul rotilor motrice. Cum ai zis tu ar avea 2 roti si tractiune pe 4. Uneori exista si al treilea factor "C", adica AxBxC care reprezinta numarul de roti directoare, insa la turisme e mai putin intanit ( mai ales pe masini buget) .Sunt turise mai de top care au si rotile spate directoare ( bracheaza usor, concomitent cu cele din fata , iar la unele utilaje permite si mersul "de crab"). Scuze de offtopic nu mi-o lua ca pe o injuratura ci sa stii pe viitor.

 

Cum s-a mai zis, ce nu ii mai trebuie lui renault arunca la romani ca pentru noi, un motor de conceptie acu 17 ani e o noutate...noi sand atata timp pe Dacia cu motoare cu conceptie de acum 40 ani. Sandero mie mi se pare o bataie de joc. Si scumpa si nu ofera nimic peste Logan , Sandero nu e decat varianta hatchback a lui Logan.

 

Matias: Intre masinile VAG si Dacia e o diferenta...MAAAAAAAAAARE!

Share this post


Link to post

Scuzeee Tudor. Stii ce am vrut sa zic... n-am fost atent, acu vad si eu ce tampenie am scris.

 

Sunt perfect de acord cu faptul ca nu vor sa-si elimine o parte a clientilor de pe Renault... dar 1.2 16v 80CP... ar fi putut s-o faca, mai ales ca vor sa-l puna pe Logan.

 

@Matias: CrossPolo a avut si are probleme pentru ca este scump. Este una dintre cele mai slab vandute masini de la VW. Sunt variante de CrossPolo mai scumpe ca un Tucson, sau aproape la acelasi pret cu Passat Trendline si Bluemotion :) . Singurul avantaj al CrossPolo este ca toate variantele au multe dotari si calitatea VW este bine implementata. Cea mai slaba motorizare este 1.2 70CP, manuala 5 trepte (!!!) si cea mai puternica este 1.9 TDI 100CP manuala 5 trepte. Nici VW n-a gandit prea mult cand a implementat Crossul la preturile astea mari, considerand ca multi din clientii lor au dare de mana si nu se vor uita la pret.

 

Eu zic ca 1.2 75CP este tocmai bun pentru Sandero si foarte prost pentru Logan sau Sandero Cross. Nu gandesc bine?

Edited by fry

Share this post


Link to post

Intotdeauna motoarele Dacia vor fi cu un pas in urma celor de la Renault ( care la randul lor nu " sclipesc " in nici un fel ).

Din cate stiu eu politica lor in materie de motoare este in felul urmator : Lanseaza un motor nou, il tin 20 de ani - timp in care vor stoarce tot ce se poate din el - dupa care ultima varianta se vinde la fraeri mult timp dupa ce ei nu il mai folosesc si, apare altul.

Si uite asa au ei costuri minime per generatie de motor.

Share this post


Link to post

Eu cred ca deja vorbim cam mult de Dacia si de porcariile pe care le vinde.

Share this post


Link to post
Eu cred ca deja vorbim cam mult de Dacia si de porcariile pe care le vinde.

Amin !

Share this post


Link to post

eu nu inteleg ce criticati atat motorizarea asta. uitati-va si la seat, care pe exeo au pus cel mai mic motor de 1.6 102 cai. motor 8v, fiabil insa de o puturosenie incredibila pe o masina de 1400 de kg cum e exeo.

Ideea e ca nu obliga nimeni sa ia 1.2, vreti motoare mai puternice se poate opta pt dieselul de 85cp, sau 1.6 16v care ca performante e peste orice motorizare de la aveo sau orice masina din clasa asta low cost (aveo,albea,symbol etc)

Evident e de o generatie mai veche decat ce e pe aveo de ex. insa personal eu nu dau 2 bani pe treaba asta. cu ce ma dezavantajeaza ca e de generatie mai veche? ba chiar poate fi un plus.dau exemplu chiar motorul 16v de pe logan. pe megane1 pe care a fost pus a avut mari probleme cu bobinele de inductie si cu faptul ca nu prea statea la relanti. de cand l-au pus pe logan au schimbat producatorul de bobine si nu mai sunt probleme.

 

Un lucru de apreciat la dacia e ca ofera o diversitate destul de mare de modele si motorizari. treaba asta e un lucru pozitiv, fata de perioadele cand puteai cumpara supernova cu doar o singura motorizare, sau cand s-a lansat loganul de era doar 1.4 si 1.6.

si strict despre motor desi arata cam lesinat pe hartie, e posibil ca in practica sa se miste mai bine decat cel de 1.4. asta pentru ca e 16v si are puterea mai sus, astfel ca in depasiri e posibil sa fie mai sprinten decat de 1.4 care in ture mari e destul de lesinat.Plus ca am inteles ca se va folosi cutia jh3 pe 1.2, si nu cea jh1 care era pe logan 1.4 si care intr-adevar penaliza rau de tot motorul.

probleme la dacia nu sunt motoarele, care sunt reusite poate chiar prea reusite (mai putin dci-ul de 70cp care intr-adevar are probleme de fiabilitate). Problema la dacia e ergonomia ..sa bage si ei comenzile geamurilor pe usi. sau alta problema sunt scaunele care sunt destul de inconfortabile.Sau lipsa de o cutie automata, sau un climatronic..astea probleme nu motorizarile :) .a mai fost problema cu interiorul si exteriorul insa de cand cu faceliftul de anul trecut mie mi se pare ca arata bine, atat exterior cat mai ales la interior unde progresul a fost clar vizibil.

Edited by bossake

Share this post


Link to post

Incredibil ce interes genereaza orice nou topic despre creatiile de la Mioveni.

Hai sa recunoastem ca toti stam cu sufletul la gura, asteptand sa scoata si ei, in sfarsit, o masina care sa ne multumeasca.

Sau mai multe... dar, din pacate asta nu se va intampla.

Iar acest nou motor de 1,2... ce ar putea aduce nou si bun la o masina deja submotorizata?

Share this post


Link to post

Am mutat posturile OFF TOPIC aici, va rog sa ramaneti la subiect.

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

Am fost ieri sa fac un Test Drive cu noua motorizare, insa la Arad masinile de test cu aceasta motorizare nu sunt inca inmatriculate asa ca am ramas cu buzele umflate. Urmeaza sa fiu sunat saptamana viitoare cand va fi masina inmatriculata sa ma duc la test drive. Dar totusi nu m-am dus degeaba pana la dealer deoarece am primit cadou un tricou verde cu Sandero Stepway si un odorizant de masina iar doamna de la vanzari a fost foarte draguta si mi-a dat o gramada de cataloage cu Sandero / Sandero Stepway precum si o fisa tehnica a motorizarii 1.2 impreuna cu lista de dotari si preturi.

 

Ce am observat dupa ce am ajuns acasa este ca motorul de 1.2 are cutia JH3 (care e si pe 1.6 MPI si 1.5 DCI de 70 CP) asa ca presupun ca totusi va avea performante dinamice ceva mai bune decat 1.4 care are cutia JH1.

 

Urmeaza ca dupa ce fac test-drive-ul candva saptamana urmatoare sa revin cu date concrete.

Share this post


Link to post

Dati-mi voie sa ma indoiesc de intervalul de revizii la 40 de mii de km. Deja cu extinderea intervalului de revizii la 20 de mii pentru benzinare la Dacia/Renault scoatem filtrele de aer negre din motoare, la 30-35 de mii de km in medie schimbam placutele de frana. Am clienti agenti de vanzari care pur si simplu nu au timp de pierdut prin service-uri si, daca eu le zic ca placutele de frana mai tin doar 10 mii de km, iar el are intervalul de revizii la 15 mii, prefera sa le schimbe atunci, pentru a nu veni intre revizii. Ce ar fi sa imi vina oamenii aia la 35 de mii de km sa-mi reclame ca huruie franele si eu sa constat ca ei franeaza cu etrierul? Pana la urma nu e treaba lor sa stie cam cat tin placutele, ci este treaba service-ului. Dar cum ei n-au trecut niciodata pe la service ca n-a fost nevoie...

 

In legatura cu motorul de 1.2 16 V daca va fi montat pe Logan, s-ar putea sa se miste mai bine masina cu el, daca cel de la volan va ignora urletul motorului. 1.4, pe care il am si eu montat pe masina, mai mult de 4500 de ture nu merita turat, urca greu, in general e un motor mai mult axat pe cuplu decat pe condus sportiv, din aceasta cauza eu obtin consumuri extraurbane apropiate de cele urbane, si asta pentru ca nu e un motor pentru stilul meu de condus.

 

Cat despre succesul vanzarilor, eu zic ca, chiar si daca ar fi oferite in paralel 1.2 16V si 1.4 8V, la acelasi pret, lumea va prefera 1.2-ul, intrucat destui clienti de Logan considera un consum de peste 9% urban ca fiind mare. De obicei nu ma complic cu ei, le spun ca matizul meu papa 8% in urban (nu le zic si cum :D ) si le inchid gura.

Cat asteptati voi motoare potente, cu turbo, masini cu destule nebunii pe ele, etc, la Renault cel putin grosul vanzarilor (si implicit al intrarilor in service) il reprezinta Clio Symbol dci 70 CP si Renault Megane sedan dci 85 CP, ambele masini de buget, si asta pentru ca Romania e o piata atipica. La orice ora din zi si din noapte stiu codurile la toate piesele de revizie la aceste 2 masini, daca ma intrebi de alt model (ex. Laguna), trebuie sa le caut in program.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post
Dati-mi voie sa ma indoiesc de intervalul de revizii la 40 de mii de km.

 

 

Nu ar trebui sa te indoiesti, citisem intr-o revista de camioane despre un motor de generatie mai noua de la Iveco(motor de camion) la care intervalul intre revizii era de 100 de mii de km sau 1 an - bine astea au si alt regim de turatie, dar totusi... cine stie poate or utiliza consumabile mai de calitate pt motorizarea asta... daca aflii ceva poate ne zici si noua ca tot lucrezi cu ele...

Share this post


Link to post
Nu ar trebui sa te indoiesti, citisem intr-o revista de camioane despre un motor de generatie mai noua de la Iveco(motor de camion) la care intervalul intre revizii era de 100 de mii de km sau 1 an - bine astea au si alt regim de turatie, dar totusi... cine stie poate or utiliza consumabile mai de calitate pt motorizarea asta... daca aflii ceva poate ne zici si noua ca tot lucrezi cu ele...

Ai idee cati litri si mai ales ce ulei intra in motorul ala?

Share this post


Link to post

Daca ar face un camion revizia la 20 de mii de km, atunci deja ar veni prea repede la revizii, chiar si mai repede de o luna.

Iar la camion uleiul se pune cu canistra, de obicei.

Share this post


Link to post
Ai idee cati litri si mai ales ce ulei intra in motorul ala?

 

 

Nope, Mircea vroiam sa conturez ideea ca este posibil. Tocmai deaceea ar fi interesant de aflat daca se folosesc consumabile/sisteme altele decat cele utilizate pana in prezent(pe 1.4, 1.6, 1.6 16v, etc.) pentru a putea avea un interval intre revizii asa de mare...

Edited by micutu

Share this post


Link to post

Am uitat sa scriu in postul meu de mai sus, insa am intrebat expres la dealer de intervalul de revizii si se pare ca e o greseala pe site la Dacia, intervalul REAL de revizii fiind 20.000 km sau 1 an.

Share this post


Link to post

=)) si noi visam stele verzi... era de asteptat :)

Share this post


Link to post

Asa mai zic si eu tati...dar si asa mi se pare mult. Cum am zis, un sofer si proprietar de masina constiincios nu sare de 10000 Km/ 1 an cu revizia.

 

Ce observ, cuplu maxim 107 Nm la 4250 rpm; deci , datorita acestui motor s-ar putea sa dispara notiunea ( termenul) de loganeala , valabil la 1,4 MPi si 1,6MPi. Cat despre consumul de 5,9%.......mai usor cu trombonul.

Share this post


Link to post

Nu e vorba de consum extraurban in jurul valorii de 5,9 l / 100 km? Cred ca ar fi posibil la un 90-100 km / h . In oras as crede ca se duce la 8,5 si 10 l /100km

Share this post


Link to post

Si Fiat are motor de 1,2 cu 16 valve!

In oras consuma intre 9 si 10 am inteles.

Iar afara, depinde...

Mircea ar putea spune mai multe.

Share this post


Link to post
... In oras consuma intre 9 si 10 am inteles ...

Iar asculti ce zic 2 vecini ?

Share this post


Link to post

Nu zic doi vecini...ci zic cei de pe FIATCLUB!!!

 

:D

Share this post


Link to post

Fosti posesori de Dacia, din categoria celor care le-au spus parintii sa n-o tureze, ca consuma ? N-ai invatat, inca, sa crezi ce declara un producator si nu un forum de plangaciosi ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...