Jump to content
Sign in to follow this  
sergiuhusca

Dacia Introduce Motorul De 1,2 Litri Si 75 Cp Pe Logan Si Sandero

Recommended Posts

Din 23 iunie, modelele Logan berlina si Sandero vor fi disponibile si cu motorul pe benzina de 1,2 litri, 75 CP, la preturi pornind de la 6.550 euro pentru Logan si 7.500 pentru Sandero, a anuntat producatorul. Masinile sunt disponibile in trei versiuni de echipare, iar consumul mixt de combustibil este 5,9 litri/100 km, sustine Dacia.

 

Modelul Logan berlina este disponibil in versiunile Ambiance, Preference si Laureate la preturi incepand de la 6.550, 7.250 euro si 8.150 euro. Sandero este disponibil tot in aceleasi versiuni ca la modelul Logan, la preturi pornind de la 7.500 euro, 8.200 euro, respectiv 9.100 euro. Intervalele de revizie pentru cele doua modele echipate cu motorul 1.2 16 V 75 CP sunt de 40.000 km la doi ani.

 

Dacia spune ca cele doua modele au consum mixt de 5,9 litri/100 km (4,9 litri in extra-urban si 7,6 litri in oras). Ambele ajung de la 0, la 100 km/h in 13,6 secunde, iar viteza maxima este de 161 km/h.

 

Versiunea cu motor de 1,2 litri a fost lansata in Franta in februarie.

 

SURSA: HOT NEWS

 

NO COMMENT! =))

 

Cum o face fata motorul asta la monstrul ala de caroserie al Loganului...??

Share this post


Link to post

Clio e mai greu decit Logan. Am mers cu Clio hatch cu motor de 1.2L, 3 oameni (plinuti) in masina si pot sa iti spun ca e destul de agil. Dezavantajul e ca trebuie tinut intr-o gama de turatii destul de inalte insa motorul se descurca binisor.

Share this post


Link to post

Oricum e mai bun motorul asta decat cel de 1.4, care la turatii inalte isi cam pierde din vlaga.

Share this post


Link to post

Mai nou (conceptual), mai economic, putere similara cu motorul 1.4MPI, mai slabut la cuplu (insa posesorul de Logan oricum nu este interesat de asa ceva, multi o "loganesc" implicit in maxim 2500 RPM) ... sint sigur ca o sa aiba mare succes :) .

Share this post


Link to post

Efectele introducerii acestui motor:

Eu tind sa cred, ca loganistii care vor dori sa plece cu "scart" de pe loc, vor fi pe cale de disparitie...

Deasemenea si loganistii cu flash-uri vor deveni exemplare rare...

Deabia se taraie loganul cu ala de 1,4...care are un cuplu la o turatie mai joasa, ceea ce ma face sa cred ca il ajuta mai mult pe loganist...

Share this post


Link to post

Eu cred ca o sa se vanda in draci din doua motive:

- capacitate mai mica -> taxe mai mici (impozit si RCA);

- 40k km/2 ani intre revizii. Desi suna al dracu' de avantajos ... in 40k km poti barbieri lejer un rand de placute de frana ... si multe altele ...

 

Dpdv al puterii ... este identic cu cel de 1.4 mpi ... dar am impresia ca va fi putin mai ... faşneţ (16V).

Edited by george03

Share this post


Link to post

1,2-ul 16V nu e un motor rau deloc, din contra, si ceva mai avansat decat actualul E7J de 75cp... DAR:

 

Ca putere e aproximativ la fel cu 1.4 8V dar cu niste dezavantaje - puterea si cuplul livrate mai sus in ture, posibil consum ceva mai mare pe o caroserie asa grea, daca incerci sa mergi ceva mai sportiv, mai multi gremlini decat 1.4-ul si ceva mai sensibil la calitatea benzinei

 

In rest daca nu vrei performante (ceea ce oricum nu voiai cand iti luai 1.4-ul) este un motor decent, si la mers calm (a se citi loganeala) economic

 

O sa fie distractiv de alergat d-astia pe autostrada, chiar cu Cielo, chiar mai distractiv decat cele de 1.4 :) )

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Oricum cele 16 valve se simt sus in ture.

Mie greu sa cred ca logansitii le vor simti prezenta vreodata.

Share this post


Link to post

ce vreti la banu asta?masina nervoasa la pret de tico?

Share this post


Link to post

Eu alerg un motor similar, ce-i drept mai evoluat, din cand in cand, respectiv un 1.2 (1156 cmc) 16 v si 82 CP, pe un sedan destul de greu si este un motor bun, trebuie tinut in ture insa. Schimb cu el doar in 4000 si peste, n-ai ce cauta in tr. V sa accelerezi, chiar daca ai 120 kmh, o va face foarte lent, dar e o placere sa schimbi in 5500-6000 ture si doar sa tragi de el.

Share this post


Link to post
... dar e o placere sa schimbi in 5500-6000 ture si doar sa tragi de el ...

Ei ... si tu care ziceai nu de mult ca ai inceput sa preferi linistea dizalului in detrimentul urcarii in ture a benzinarului :P ...

Share this post


Link to post
Din 23 iunie, modelele Logan berlina si Sandero vor fi disponibile si cu motorul pe benzina de 1,2 litri, 75 CP, ...

Cum o face fata motorul asta la monstrul ala de caroserie al Loganului...?...

 

Sa inteleg ca aceste motorizari vor inlocui 1,4 MPI ? Cred ca o vreme vor mai vinde si cu 1,4, dar treptat acesta o sa fie inlocuit de 1,2 16V.

Share this post


Link to post

la ce turatii merg astia cu loganurile trebuiau sa puna cel putin V6 de 3500 cmc. si cu impozitul se rezolva ca amenintau cu inchiderea uzinei asa cum au facut si cu TPI

Share this post


Link to post

Merge bine motorasul.

L-am condus pe noul Symbol.

Incomparabil mai bine decat Aveo de 1.2.

Adica e mai silentios si trage mai bine.

 

post-1380-1245775875_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Am sa ma duc in weekend la Portile Deschise sa testez motorizarea, sunt curios daca voi simti vreo diferenta fata de 1.4 MPI. Singura chestie ce e destul de aiurea dupa parerea mea, este intervalul de revizii. Cei de la Dacia chiar nu se gandesc cum arata uleiul si filtrul de aer dupa 40k km?? Daca lasau intervalul de revizii la 20k km ca si la celelalte benzinare era mai OK.

Share this post


Link to post
... Incomparabil mai bine decat Aveo de 1.2.

De unde stii, ai condus Aveo cu motor similar, cel de 82CP ?

Share this post


Link to post

Mai nou, cum am specificat, motorul 1,2 16V 84 CP a fost introdus si pe sedan. Motorul este de Opel. Eu am condus noul Aveo HB cu acest motor si pot zice ca e sprinten. Nu am condus insa sedanul cu acest motor , dar nu m-a dezamagit nici 1,2 8V.

Referitor la Logan 1,2 , la cat e de lenesa varianta 1,4 nu vreau sa stiu cum va fi 1,2. Probabil ca s-au gandit sa-l bage si pe asta dupa ce au vazut cum cresc preturile la RCA. Probabil ca 1,2 16V va lua locul lui 1,4 MPi , va aparea probabil si 1,4 16V 98CP care va inlocui 1,6MPi, si va ramane 1,6 16V. Poate ca pe Sandero va avea preformante dinamice mai bune, dar Sandero e la fel de grea ca Logan , insa ceva mai aerodinamica.

 

LE: Si totusi am unele indoieli asupra disparitiei lui E7J din oferta , dat fiind faptul ca e un motor ieftin si simplu , probabil ca va mai fi prezent pe Logan "de criza" si eventual pe versiunea ambiance.

Edited by tudor2402popescu

Share this post


Link to post

N-are cum sa fie rau un motor de 1.2 16v 75 CP, dar sub nici o forma deosebit nu va fi, ca n-are cum. E potrivit mai ales pentru Sandero, parerea mea. Gogoasa asta cu revizii la 40.000KM este o servita pentru credulii si lefterii din Romania. OK, nu schimbati uleiuri si filtre 40.000KM... sanatate va doresc ca multi KM nu o sa faceti cu masina aia.

Eu cand aud de Logan si vad preturile la care se comercializeaza imi vine sa rad.

Sper sa fie din ce in ce mai bun dar ma indoiesc sincer ca in urmatorii 20 ani va iesi ceva de calitate superioara din uzina de la pitesti. Nu ca Aveo ar fi vreo masina ultra-deosebita, dar pana acum "i-a dat mucu" loganistului in multe aspecte.

Le doresc sanatate si bucurie loganistilor cu motoare de 1.2 chiar sper sa fie reusite.

Share this post


Link to post

Nu vor pune si cutie cu 6 trepte :lavolan: ca sa-i mai scada consumul ?

Share this post


Link to post
De unde stii, ai condus Aveo cu motor similar, cel de 82CP ?

 

Nu, ma redeream la o comparatie cu motorul de 72 de cai, pe care l-am avut eu.

Consider ca asta e o comparatie corecta, intre motoare de aceeasi generatie.

Cand va aparea si un nou motor de 1.2 de la Reno, atunci il putem compara cu acesta nou de la Chevrolet.

Share this post


Link to post

Atat noul motor de 1,2 84 cp de la chevy cat si cel de 1.2 75 cp care va servi sandero si logan sunt motoare 16v diferenta facand-o "doar" calutii. Nu poti compara un motor 1,2 8v cu unul 1,2 16v.

Share this post


Link to post

"Pentru mine, toate femeile sunt la fel" este refrenul unui imn celebru, cantat des pe aici.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Balanel : Tu compari mere cu ardei.

 

Motorul 1,2 8V de pe aveo , este ca si arhitectura identic cu cel de matiz ( doar ca mai are un cilindru in plus) , e derivat din motorul de matiz, care motor parca a fost si pe suzuki ( nu mai stiu). Comparatia care merita facuta este 1,2 16V 84 CP de aveo cu 1,2 16V 75 CP ( care e si pe Modus) de Logan. Asa, hai sa ne apucam sa comparam 1,4 MPi Logan cu Aveo 1,4 16 V ( cea de 94 sau 100 CP), e clar cine castiga. 1,4MPi de pe logan nu se poate compara nici cu 1,4 8V 85 CP de pe kalos. Cum a zis Zack, nu poti compara un 8V cu un 16V. ( desi cand a aparut Kalos , eu tot vroiam kalos cu 1,4 8V 85 CP ).

Cunosc foarte bine motorul E7J, e si pe SuperNova/Solenza pus, doar ca D.p.d.v performante , S.N/Solenza sunt peste logan 1,4 MPi si chiar si peste 1,6MPi , in principal din cauza caroseriei mai usoare si mai aerodinamice si a etajarii cutiei. Este un motor simplu , fiabil, la vremea lui a fost de ultima ora,insa tehnologia lui dateaza de prin 1991 , dupa faceliftul lui Renault 19. Acelasi motor s-a montat pe: R19, R. Clio 1 si 2 si symbol, R. Megane 1, Kangoo , iar in romania a devenit "calul de povara" pe multe masini de productie " a la Mioveni" ( SuperNova, Solenza, Logan , Sandero). Totusi aparitia noilor motoare pe logan nu cred ca va face altceva decat sa ii mareasca pretul.

 

A, si inca ceva: sunt oameni pentru care Dacia 1300 (si derivatele ulterioare) era o masina suficienta , masina la care ii durea undeva de performantele dinamice. Doar ca deja dacia 1300 si derivatele sunt de multe ori pericole publice (starea tehnica lasa de dorit , piesele execrabile luate de la magazinul de piese de la colt), caroseria tufis de rugina ,poluare, etc. Unul d-asta care abia are si el stransi acolo 5000 euro, da rabla la casat si isi ia logan de criza, dar macar are masina noua.

In plus, de fiecare data cand ma duceam in showroom dacia ( initial vroiam logan) multi intrebau cand va aparea si motor de 1,2 pe logan. Iata ca li s-a indeplinit dorinta.

Edited by tudor2402popescu

Share this post


Link to post
Merge bine motorasul.

Incomparabil mai bine decat Aveo de 1.2.

Deci 1.2 16v vs. 1.2 8v, nu?

 

Ca putere e aproximativ la fel cu 1.4 8V dar cu niste dezavantaje - puterea si cuplul livrate mai sus in ture, posibil consum ceva mai mare pe o caroserie asa grea...

...şi aşa de puţin aerodinamică. Probabil, dacă va fi condus "loganistic" va consuma tot cât cel de 1.4, adică în condiţiile actuale de trafic (din B. să zicem) mai mult decât 1.6 8v :) )

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Astept sa citesc primul subiect pe daciaclub: Logan 1.2 Racing style! =))

Edited by hitman

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...