Jump to content
Sign in to follow this  
Tommy

Camionagii

Recommended Posts

@Tommy daca ti-a dat semnal stanga inseamna ca ti-a facut semn ca vine din fata.Cand e liber face semnal dreapta.

Share this post


Link to post

Si mie imi semnaliza de zor pe stanga un tir in asemenea fel incat iti dadea de inteles sa-l depasesti,desii stiam ca se semnalizeaza invers.Noaptea drum drept,nu se vedea nimic in fata,mergea incet,dar m-am abtinut.M-am gandit la vreo caruta/obstacol si urmeaza sa depaseasca.Canci.Pana la urma l-am depasit cand a oprit semnalizarea.

 

Cred ca am depasit pe putin 15 autovehicule in spatele unui tir.Restul mergeau incet din cauza imprejurarilor (trafic +un monstru circuland cu viteza angajat in depasire).Pana nu a terminat coloana formata nu s-a lasat,dupa care a redus la viteza care ii convenea.Asta nu cred ca mai fac niciodata.Au fost destui doritori care sa se angajeze in depasire imediat dupa tir..

Share this post


Link to post
Cand mergi cu 50 in localitate si ei te preseaza din spate, ii inteleg si pe ei, nu e prea placut sa stii ca nu-i nici un radar in fata si sa fie obligati sa mearga cu viteza aia cand ei stiu ca se poate si mai mult si sunt oricum satui sa tina covrigul in mana. Nu te depasesc pentru ca nu au cum, vin masini de pe contrasens, etc.

 

 

Tu habar n-ai de ce vorbesti. O incarcatura lichida de 30 de tone creaza balans la cea mai mica franare sau bruscare a directiei. Iti garantez eu ca un tir incarcat franeaza de la aceiasi viteza cu tine, el se opreste si tu te mai duci cel putin 5 m! Iar la demaraj, situatia e fix invers. Nu cunoasteti masinile de care vorbiti, iesiti pe sosea duminica si atunci va faceti pe regii soselelor si aprindeti ceata cand vi se pare voua ca tirul sta lipit de voi! Un camion care depaseste 3,5 tone este echipat standard cu tahograf si limitator de viteza la 90 kmh. Daca tu mergi cu 80 pe un drum cu limita la 90, este firec ca el sa se apropie cat mai mult de tine pentru ca, la o diferenta de numai 10 kmh, sa te poata depasi in conditii de siguranta. Mergi cu 100 sau macar cu 95, si te asigur ca nu va mai sta lipit de tine, pentru ca nu poate. Un alt factor de care trebuie sa tii cont este ca el vede peste masina ta, si in aceste conditii, el e atent daca masina din fata ta franeaza. Sincer, prefer sa am in spate un tirist decat un soferache de bemveu cu o pitzi blonda langa el, care casca ochi la craci, in loc sa se uite la trafic.

Nu neaga nimeni ca exista si printre ei - in special printre basculangii - oameni care n-au ce cauta la volanul unei masini, dar este absolut valabil si pentru conducatorii de autoturisme.

 

Stiti ce? Mi se rupe-n paispe ca ala cu tirul se grabeste. Poate am motivele mele sa merg legal in localitate. Daca ala e dobitoc si vrea sa mearga cu 90, treaba lui, dar asta nu inseamna sa stea lipit de mine. Limitarea de viteza nu este pusa pentru ca sa iti iei amenzi; daca nu sunt radare nu inseamna ca poti merge cu cat vrei (sau poti, dupa caz).

Cand este printr-un sat si merge cu 90, nu se mai gandeste la cele 30 de tone care creza balans, in cazul in care iti sare un copil in fata?

 

La o frana mai brusca, din diverse motive (minge sarita pe drum, copil, groapa, draci, laci) ala cu tirul se lipeste instant de tine. Am mers in coloana, nu se putea depasi, cateva zeci de km cu tirul la 1/2 de metru in spatele meu, si nu exagerez. Pe langa faptul ca nu avea ce sa faca, decat sa ma loveasca, pe mine nu a reusit decat sa ma streseze.

 

De ce de fiecare data cand am auzit de aprins ceata in conditii de genul asta, tirul a franat brusc si mult? Daca aia era frana si nu erau stopurile de ceata, ce se intampla?

 

- Eram in masina cand tata incerca de zor sa depaseasca un tir, cand avea liber si era in depasire, tirul accelera si tragea stanga; cand nu se putea depasi incetinea.

- Cel putin doua tiruri au inceput sa accelereze in timp ce le depaseam, cand am ajuns pe la jumatatea lor. Pe unul dintre ele tocmai il lasasem cu ceva timp inainte sa se bage de pe un drum lateral.

- Alt tir dadea semnal dreapta cand din fata veneau masini, iar eu nu puteam sa le vad. Daca ma bagam in depasire, clar nu aveam timp.

 

Despre bagat cu tupeu, taiat fata, facut stanga de pe banda 3 fara semnal, fara asigurare, fara nimic - nu mai vorbest, astea sunt la ordinea zilei.

Edited by ALiCE

Share this post


Link to post

Unde m-ai vazut pe mine spunand 90 in localitate? Ia mai citesti o data :)

Cum am zis, sunt o gramada de uscaturi. Vrei sa spui ca nu ti s-a intamplat niciodata sa accelereze o masina depasita? Hai da de!

Va repet ganditi-va ce conduceti voi si ce conduc ei. Un tir pentru a vira la dreapta pe o strada laterala in 90 de grade trebuie sa inceapa manevra din banda 2 cu viteza mica. In 90 % din astfel de cazuri, un conservar va ignora semnalul dreapta si va intra pe banda 1, blocandu-i manevra si intrand in unghiul mort, de multe ori provocand un accident. Stii ce face tiristul pentru a evita asta? Se aseaza cu 50 - 100 m inainte calare pe cele doua benzi, ca sa nu-l depaseasca nimeni. Si vine unul dintre voi din spate care nu stie ce si cum si emite teoria conform caruia toti tiristii sunt cretini si merg calare pe benzi. Ma intreb cati dintre voi stiu care sunt unghiurile moarte ale unul camion articulat sau al unui camion cu remorca, de ce spatii au nevoie pentru a vira si care sunt zonele in care soferul NU TE VEDE! Multi ii blameaza ca-si inchid uneori unghiurile pe serpentine si ca nu se lasa depasiti. Pai nu se lasa, ca el are nevoie de multe ori sa manance 2 benzi sau chiar mai mult pe un viraj in ac de par, si stie ca daca lasa turismul sa-l depaseasca inainte de viraj va fi nevoit fie sa opreasca ca sa-l lase sa treaca, fie sa reduca pana in treapta 1, fapt ce il va sili sa urce toata panta cu viteza redusa. Voi nu stiti asta, si va vine usor sa-i catalogati pe toti ca fiind "cretini"...

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Da, nu sunt cretini, doar au alte reguli de circulatie pe drumurile publice pe care le respecta.

 

Cam ca in bancul ala: Cum le propun romanii englezilor sa faca trecerea la circulatia pe partea dreapta? Treptat, in primul an pe dreapta vor circula doar camioanele.

Share this post


Link to post
Cum am zis, sunt o gramada de uscaturi. Vrei sa spui ca nu ti s-a intamplat niciodata sa accelereze o masina depasita? Hai da de!

...

 

 

Da, dar in cazul asta calc frana si reusesc sa ma repliez in spatele lui pe cand cu TIR-ul... :D

Si da, sunt uscaturi si pe la ei, dar mie nu mi-e totuna ca imi intra in spate 1.5 tone sau 25 tone. Evident ca preferabil ar fi sa nu intre nimic.

Share this post


Link to post

Eu unul recunosc ca sunt multi soferi de tir care stiu ce fac si conduc foarte bine, chiar au fost situatii in trafic cand am apreciat comportamentul lor la volan. Dar mai sunt si cei care merg cu 90 in localitate pentru ca se grabesc ca trebuie sa respecte nu stiu ce termen impus de sef. Sunt localitati mai izolate in care se poate, dar sunt si localitati in care pietonii, biciclistii, carutele, animalele, etc sunt la ordinea zilei. Intr-o astfel de localitate locuiesc si eu. De radare nu poate fi problema pt ca de cand ma stiu o singura data am auzit ca a fost radarul in zona, dar mai sunt si ceilalti factori mult mai importanti cred eu si aici faci diferenta intre soferii de tir...de ce unii trec cu 50-60 si altii cu 90. Chiar circulam cu 60 intr-o zi si ma ajunge un tir din spate si incepe sa claxoneze si sa faca din faruri ca nu merg mai tare...si i-am facut pe plac, am redus la 30 si nu a mai zis nimic. Recunosc ca nu am procedat corect, dar asta e!

Share this post


Link to post
E treaba ta, eu am patit ca mi-a semnalizat stanga si venea din fata. Pina nu vad cu ochii mei nu intru. Ai grija, o data e destul. :)

Subscriu (cu rectificarea: semnalizeaza dreapta) ! Sint genul de sofer care isi respecta niste reguli proprii. Nu ma bag ABSOLUT niciodata in depasire daca nu am vizibilitate. Valabil si pe portiuni cu linie discontinua. Pe de alta parte, recunosc ca se intimpla (exclusiv pe sectoarele de drum pe care le cunosc f. bine) sa fac depasiri si pe linia continua. Cuvintul de ordine la mine este siguranta (atit a mea cit si a celorlalti din trafic) si asta vreau sa o evaluez eu, nu altii. Am primit si eu destule semnalizari false iar politica mentionata mai sus m-a pastrat pina acum in deplina siguranta.

 

 

Vrei sa spui ca nu ti s-a intamplat niciodata sa accelereze o masina depasita? Hai da de! Va repet ganditi-va ce conduceti voi si ce conduc ei.

Ooo, ba da, de obicei se intimpla asta, mai ales daca semnalizezi si te vede ca vrei sa faci o depasire. Insa diferenta este fantastica, de la 5 metri la 15 metri, de la 1,5 tone la 35 tone, de la sofer amator la sofer profesionist. Parerea mea este ca astia din urma ar trebui sa dea un exemplu de comportament in trafic, tocmai datorita diferentelor aratate mai sus.

 

Iar mersul bara la bara pentru a nu permite turismelor sa depaseasca nu-si are nici o justificare. Daca e blocaj pe drum, 5 metri in plus sau in minus nu ar trebui sa conteze. Daca e drumul liber, turismul se duce in legea lui ...

Share this post


Link to post

Mircea: Erau 2 quote-uri acolo, nu m-am referit la ce ai scris tu cand ai zis de 90.

 

Despre facut drepata, era vorba de banda a 3-a (nu a 2-a), fara sa semnalizeze.

 

Faptul ca nu ma lasa sa-l depasesc ca sa nu mearga el incet, NU MA INTERESEAZA. Cu ce drept ma forteaza el pe mine sa merg incet, ca sa nu mearga el incet? Adica de ce el are voie sa ma stanjeneasca, incalcand regulile de circultatie si de bun simt, iar eu nu am voie sa-mi vad de drumul meu, pe banda mea?

 

Cum s-a mai spus, una e sa depasesti o masina si sa accelereze, cand poti sa te repliezi in spate daca vezi ca ai dat de un nebun, si alta e sa accelereze tirul cand esti la jumatatea lui, si vede ca vine masina pe contrasens. E o MARE diferenta.

 

Incadram si soferii de autobuze/troleibuze, etc in aceeasi categorie?

 

Sa luam poza atasata, aseara pe la 21:30. Zona Moxa pentru cine stie.

Cu rosu sunt marcate troleele. Care stateau. Pe ambele sensuri ale unei strazi cu 1 banda pe sens. Alea le-am vazut eu, nu stiu daca mai erau si altele.

 

Eu veneam din sensul marcat cu galben, si mai aveam cateva masini in fata. Troleu in fata, nu vedeai in stanga ce se intampla din cauza curbei - vine masina sau e liber? Depasesc sau nu? Asta cu troleul sta sau ce face? (nu, nu avea avariile aprinse).

 

Pana la urma s-au bagat cei din fata mea, si m-am bagat si eu cu tupeu - banda de pe contrasens o ocupau cei din fata, si nu avea pe unde sa treaca alta masina, am mai mers 2 metri si am vazut: trolee pe ambele benzi, nu se putea trece pe nici un sens.

 

1. De ce stateau acolo? E exclusa posibilitatea sa nu aiba curent, erau multe.

2. De ce nu aveau avariile pornite, sau alta metoda de semnalizare?

3. De ce au trebuit sa blocheze ambele sensuri, cand puteau sa lase suficient loc intre ele incat sa treaca si alte masini?

4. De ce s-a oprit in curba, stiind ca din spatele lui nu mai vezi ce se intampla in fata, si nu s-a oprit cu 20-30m inainte?

 

etc.

 

Asta trecand peste faptul ca era o ora la care se circula, in mod normal, decent, ca trebuia sa ajung la gara, ca nu stiam foarte bine stradutele, si ca am ocolit o gramada pe unde stiam.

post-4016-1245244952_thumb.jpg

Edited by ALiCE

Share this post


Link to post
Daca camionagiul din fata imi spune pe statie sa ma bag ca nu vine nimic, da.

 

Mircea: Nu te supara, dar daca cel din fata iti spune sa intri in depasire, in curba fara vizibilitate... tu intri? daca da... esti inconstient... fara ofensa si fara suparare... iar actiunea ta se numeste INCONSTIENTA... imi cer scuze daca te-am jignit cu ceva... insa cu un mastodont de 40 tone sa faci manevra aia... oricat de experimentat ai fi... se numeste INCONSTIENTA... imi pare rau ca o spun... cu respect ...

Share this post


Link to post
Nu neaga nimeni ca exista si printre ei - in special printre basculangii - oameni care n-au ce cauta la volanul unei masini, dar este absolut valabil si pentru conducatorii de autoturisme.

Eu as spune mai degraba ca printre ei sunt cei care AU ce cauta la volan. Pentru ca majoritatea nu au ce cauta.

Si am ajuns la concluzia asta dupa experienta celor 15 ani de cand conduc. Si dupa ce anul trecut era sa ne pierdem viata din cauza unui astfel de cretin. Pentru ca baietii sunt stapanii soselelor, si sunt convinsi de asta.

Edited by hades

Share this post


Link to post
Mircea: Nu te supara, dar daca cel din fata iti spune sa intri in depasire, in curba fara vizibilitate... tu intri? daca da... esti inconstient... fara ofensa si fara suparare... iar actiunea ta se numeste INCONSTIENTA... imi cer scuze daca te-am jignit cu ceva... insa cu un mastodont de 40 tone sa faci manevra aia... oricat de experimentat ai fi... se numeste INCONSTIENTA... imi pare rau ca o spun... cu respect ...

Cu respect, fac asta cu turismul :) Camion nu conduc pe drumurile publice, nu am condus decat pe camp si in incinta fabricii, lucrez cu "neamul lui manivela" cum le spun altii din 2004 si stiu bine ce vorbesc. Am facut manevra de care zic, vorbita, de multe ori, chiar prefer sa spun tiristilor ca-i depasesc prin statie ca sa fiu sigur ca m-au observat. Insa, spre deosebire de multi eu zic ca intre camionagii doar 10-15 % sunt nebuni, majoritatea fiind adevarati profesionisti.

Share this post


Link to post

Mda ... nu era suficient că restul se plâng de paţaniile lor cu camionagiii ... am vazut si azi cum e ... de 2 ori :(

 

M-am intors de la Galaţi pe drumul vechi, aveam treabă în zonă şi am evitat să traversez oraşul. Prima dată, la ieşirea din Baldovineşti, într-o curbă mă trezesc cu o basculantă de pe vremea bunicii care mi-a tăiat calea venind din stânga, pe sub calea ferată, deşi mă văzuse că vin (afară era înnorat şi aveam farurile aprinse) iar în spatele meu nu mai era nici o maşină pe cel puţin 1 km. Urmarea ... frană cu intrat de ABS de la 100 la 10 km/h. Când l-am depăşit, tot el scotea pumnul pe geam ... asta e ... ţăranii "e" mulţi şi "are" basculante.

 

A doua oară, pe centură, la sensul giratoriu de la Cazasu. Trebuia să fac stânga, să intru în oraş, semnalizez, aştept să pot intra şi după ce mă înscriu in giratoriu (semnalizarea încă mergea, deci era evident că nu o iau înainte) ... stupiză ... mă trezesc ca-mi taie calea, intrând din faţă, o ditamai hardughia de camion, dintr-ăla care cară ciment. Idiotul mi-a tăiat calea ştiind foarte bine ce face: în faţa mea era o altă maşină, el încetinise să treacă duba ... iar pe mine m-a ignorat, pur şi simplu, a accelerat (binecunoscutul nor de fum negru pe ţeava de eşapament) şi a intrat in giratoriu. Altă frână, alţi mm din plăcuţe duşi pe apa sâmbetei. Aşa că ... idiotu' nr. 2 :(

 

Oricum ăştia au fost mici copii! Cei mai tâmpiţi camionagii cu care am avut ghinionul să mă întâlnesc ... la 2 dimineaţa, între Slobozia şi Brăila, la podul de dinainte de Bărăganu. Pur si simplu, când m-am apropiat de pod am avut stupiza să văd lumini pe toată lăţimea soselei. Am banuit că-s dobitoci care se întrec ... aşa că am frânat (de la cca. 120 km/h) şi am ieşit din drum (din fericire era loc să scot 2/3 din maşină pe iarbă). Din partea cealaltă au apărut cei doi idioţi: unul de la European (beep) drinks iar celalalt de la Edy (ăia care cară ... sau cărau ... Coca Cola). Nici nu i-a interesat că eu eram pe margine (asta după ce îi flash-uisem la greu în timp ce frânam). Sper ca şi-au găsit sfârşitul în vreun copac, fără să ia şi nevinovaţi cu ei.

 

Cazurile în care camionagiii m-au ajutat sau măcar nu m-au încurcat sunt mai puţine decât cele în care m-am întrebat cine şi de ce le-a pus carnetul în mână.

 

@Mircea: oricât ai încerca să-i aperi ... prea mulţi dintre ei şi-au luat carnetele pe şpagă, pentru că dacă astfel de dobitoci au luat pe bune testele psihologice ... mă gândesc serios să-mi iau elicopter X(

Share this post


Link to post

Nu, exista din nefericire si categoria de care vorbesti, soferi facuti peste noapte profesionisti sau soferi de raba si saviem transformati peste noapte in tiristi. O alta categorie sunt teribilistii, pusti de pana in 30 de ani, care socotesc ca strada e a lor si ca daca au 70 tone sub ei, toata lumea e a lor. Nu am contestat si nu contest asta, cer doar sa nu-i bagati pe toti in aceiasi oala.

Share this post


Link to post

Păi, nu-i bag chiar pe toţi în aceeaşi oală, dar, din păcate, idioţii sunt cei care îmi atrag atenţia şi-mi pun viaţa în pericol, nu cei care circulă corect :(

Edited by george03

Share this post


Link to post
Cu respect, fac asta cu turismul :) Camion nu conduc pe drumurile publice, nu am condus decat pe camp si in incinta fabricii, lucrez cu "neamul lui manivela" cum le spun altii din 2004 si stiu bine ce vorbesc. Am facut manevra de care zic, vorbita, de multe ori, chiar prefer sa spun tiristilor ca-i depasesc prin statie ca sa fiu sigur ca m-au observat. Insa, spre deosebire de multi eu zic ca intre camionagii doar 10-15 % sunt nebuni, majoritatea fiind adevarati profesionisti.

______________

 

imi cer scuze Mircea, dar am crezut ca lucrezi pe tir. Desi, si conducand un autoturism este destul de greu si periculos sa depasesti intr-o curba fara vizibilitate, totusi este o masina mult mai mica, dar si aici nu este permisa manevra... Doamne fereste! Sunt perfect de acord cu tine ca doar 10-15 % sunt nebuni dintre camionagii, dar eu nu i-am vazut deloc pe strazi pe restul de 85-90%... Oare sunt in somaj sau recesiunea a lovit in acei soferi care cat de cat erau adevarati profesionisti... Doamne fereste sa il intalnesti pe unul din cei 10-15 %... cu mult respect si scuze pentru confuzia creeata mai devreme...

Share this post


Link to post

I-ai vazut, dar cum zice George mai sus, nu ti-au atras atentia. Manevra o fac numai dupa ce am vorbit pe statie, si am avut situatii cand mi-au zis chiar ceva la genul "colegule, stai asa, cum e loc, franez un pic sa poti sa te duci". Nu am intalnit niciodata vreunul care sa faca glume proaste pe tema asta si nici nu-i cred in stare.

Share this post


Link to post

Mircea: la Lacetti 2.0 tcdi... la ce cuplu are... te poti strecura... eu cu maty ce sa fac... sa ma rog sa bata vantul din spate... poate asa reusesc si eu sa depasesc... glumesc...

Share this post


Link to post

... retrogradezi si ai cuplu.

Share this post


Link to post

:) ) Nu bre, daca vorbesti cu ei pe statie in prealabil iti fac loc pentru orice masina.

Share this post


Link to post

Stiu si eu ce sa zic ... sa ne dotam acum toti cu statii :) . Din cele relatate de Mircea se pare ca soferii de TIR/camioane au o simpatie - poate chiar o slabiciune - pentru cei din turismele cu statii. Probabil ii simt mai apropiati, mai "de-ai lor". Totusi ... e cam trasa de par, ai statie te las, nu ai statie iti accelerez cind te bagi in depasire ...

Share this post


Link to post
Stiti ce? Mi se rupe-n paispe ca ala cu tirul se grabeste. Poate am motivele mele sa merg legal in localitate. Daca ala e dobitoc si vrea sa mearga cu 90, treaba lui, dar asta nu inseamna sa stea lipit de mine. Limitarea de viteza nu este pusa pentru ca sa iti iei amenzi; daca nu sunt radare nu inseamna ca poti merge cu cat vrei (sau poti, dupa caz).

 

 

- Eram in masina cand tata incerca de zor sa depaseasca un tir, cand avea liber si era in depasire, tirul accelera si tragea stanga; cand nu se putea depasi incetinea.

- Cel putin doua tiruri au inceput sa accelereze in timp ce le depaseam, cand am ajuns pe la jumatatea lor. Pe unul dintre ele tocmai il lasasem cu ceva timp inainte sa se bage de pe un drum lateral.

 

Despre bagat cu tupeu, taiat fata, facut stanga de pe banda 3 fara semnal, fara asigurare, fara nimic - nu mai vorbest, astea sunt la ordinea zilei.

Eu sunt ferm convins ca daca sustii cu atata ardoare ca toti camionagii sunt tampiti o mare parte din vina in multe situatii o porti chiar tu. Teribilismul cu becul de ceata mi se pare stupid, riscant si inutil. Mai mult, s-ar putea sa te surprinda dar:

1. tiristii nu sunt roboti, mai au si memorie... ii faci o data unuia ai sanse sa te mai intalnesti cu el vreodata (mai ales cei care merge pe curse scurte)

2. tiristii au statii si nu prea sunt niciodata singuri pe drum... Ii faci unuia manevre din astea stupide si il vei prinde pe altul din urma care nu te va lasa sa-l depasesti, te va sicana, etc... Apoi vei veni pe forum sa te plangi ce naspa sunt tiristii.

 

Eu unul nu pre aiti inteleg problema cu acceleratul tirului:

1. daca esti in treapta care trebuie si ti-ai luat o marja de siguranta cand intri in depasire n-ar trebui sa ai nici o problema ca e TIR nu racheta!

2. spre deosebire de idioti cu masini mici care au impresia ca sunt la carma titanicului si nu incap pe o banda, schimba banda in 1/2 ora si mai si accelereaza (si astia nu-s limitati la 90) cred ca acceleratul tiristilor este neglijabil

 

Mi s-a intamplat de infinit mai multe ori sa se lipeasca un dubist in fundul meu, sau vreun istet cu bemve sau cu vreaun sicriu de masina decat sa fiu incomodat de tiristi.

 

Si hai sa nu includem la tiristi soferii de rabe si saviemuri, aia sunt o specie extrem de dubioasa si pe cale de disparitie...

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Stai ca realizez.. sa nu ai incredere in frane si femei dar sa ai in camionagii =))

Eu pot scoate medie buna si fara ajutorul lor.

Mircea nu stiu cum apuci tu sa ai timp de socializare cu ei, ca la mine nu apuca mult timp sa-i am in vizor.. fata, spate.. ca la detector :)

Una peste alta e un risc neasumat, amaratul poate fi bineintentionat dar obosit si sa-i scape ca din lateral iese o alta masina, caruta etc.

Apoi.. daca excludem teribilistii de 20, 20 si ceva de ani, si mosnegii chiori facuti camionagii de pe tractor sau combina sau buldozer.. cati la suta raman

pasibili sa-i credem meseriasi? :)

Share this post


Link to post

Eu nu prea am avut experiente naspa cu tiristii. Am mers si cu tir in spate, foarte aproape de mine vreo 20km(drum prost, nu mergeam mai tare de 80km/h), gagiul statea la vreo 4-5 de masina mea, insa mare cum este, ziceam ca e la jumate de metru de mine. Desi initial m-am speriat, am observat apoi ca in timp ce eu ma gandeam ca trebuie sa franez, el deja era la 20 de metri in spatele meu, era mereu cu un pas inaintea mea. Tot cativa soferi de tir au franat destul de brusc ca sa lase popandaii ce depaseau fara nici o treaba cu vizibilitatea sa se retraga cand dupa o curba am aparut eu de pe contrasens, ca iepurele pe mijlocul drumului.

 

Pe drumul spre Braila, noaptea, pe camp, pe drum virajat, bezna totala, mi-au facut semn cand era safe sa-i depasesc, s-au tras pe marginea drumului cat au putut si majoritatea au aprins proiectoarele de pe cabina, sa pot vedea in fata si le-au stins cand am ajuns in dreptul cabinei. Da, exista si tampiti insa majoritatea mi-au lasat o impresie foarte faina.

 

Tot un tirist a franat la sacrificiu ca hoasca de dacie ce voia sa-l depaseasca desi nu avea timp sa nu se izbeasca de matizul ce aparuse de dupa o curba. A franat atat de tare ca a iesit fum din mare parte a rotilor.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...