Jump to content
Sign in to follow this  
Tommy

Camionagii

Recommended Posts

ART. 76

 

Marcajele aplicate pe drumurile publice sunt:

 

a) longitudinale, care pot fi:

 

1. de separare a sensurilor de circulatie;

 

2. de separare a benzilor pe acelasi sens;

 

b) de delimitare a partii carosabile;

...

 

ART. 79

 

(1) Marcajul cu linie discontinua poate fi simplu sau dublu si se foloseste in urmatoarele situatii:

 

a) marcajul cu linie discontinua simpla:

 

1. pentru separarea sensurilor de circulatie, pe drumurile cu doua benzi si circulatie in ambele sensuri;

 

2. pentru separarea benzilor de circulatie pe acelasi sens, pe drumurile cu cel putin doua benzi pe sens;

 

3. pentru marcarea trecerii de la o linie discontinua la una continua. In localitati acest marcaj nu este obligatoriu;

 

4. pentru a separa, pe autostrazi, benzile de accelerare sau de decelerare de benzile curente de circulatie;

 

5. pentru marcaje de ghidare in intersectii;

 

b) marcajul cu linie discontinua dubla, pentru delimitarea benzilor reversibile. Pe asemenea benzi marcajul este insotit de dispozitive luminoase speciale prevazute la art. 56.

 

...

 

ART. 80

 

(1) Marcajele de delimitare a partii carosabile sunt amplasate in lungul drumului, se executa la limita din dreapta a partii carosabile in sensul de mers, cu exceptia autostrazilor si a drumurilor expres, unde marcajul se aplica si pe partea stanga, langa mijlocul fizic de separare a sensurilor de circulatie. Aceste marcaje pot fi cu linie continua sau discontinua simpla.

 

Sursa HG 1391/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.

 

 

 

Din O.G. 195/2002

 

 

b) 3 puncte de penalizare pentru savarsirea urmatoarelor fapte:

 

1. oprirea nejustificata sau circulatia pe banda de urgenta a autostrazilor ori oprirea pe partea carosabila a drumurilor expres sau a drumurilor nationale europene (E);

...

8. banda de urgenta - subdiviziunea longitudinala suplimentara, situata la extremitatea din partea dreapta a autostrazii, in sensul de circulatie, destinata exclusiv stationarii autovehiculelor in cazuri justificate, precum si circulatiei autovehiculelor cu regim prioritar care se deplaseaza la interventii sau in misiuni cu caracter de urgenta;

 

 

Drumurile din discutie, sunt dupa parerea mea drumuri expres. Pentru acest tip de drumuri, inca nu am gasit definitie in OUG 195/2002 dar, din continutul ordonantei in cauza, reiese ca drumurile expres nu au banda de urgenta.

Edited by zeneseu

Share this post


Link to post

Ok, sunt niste drumuri care nu-s definite in lege, aia care au facut drumul au precizat ca nu e banda de circulatie, exista indicatoare care spun ca e banda pentru stationare de urgenta si sageti pe banda care te redirectioneaza pe banda centrala, da' toate astea nu conteaza :) ) eu inchei aici, am spus ce era de spus si ma lupt cu morile de vant.

Share this post


Link to post

Politia nu amendeaza dupa ce zic aia ce au facut drumul.

In codul rutier scrie clar ce este si unde se intalneste banda de urgenta. Daca ar fi sa ma iau dupa ce am extras mai sus si situatia surprinsa in poza zmeului, as putea zice si ca... banda aia e doar un ... acostament circulabil :P

 

 

 

Share this post


Link to post

In privinta lui E85 (DN2) Bucuresti- Bacau-Iasi exista o teorie. Nu stiu daca-i adevarata sau nu, barfa sau nu, doar o expun! Tot acest drum trebuia sa fie cu 4 benzi cu linie continua dubla pe mijloc gen Murfatlar (Basarabi)-Constanta sau Bucuresti-Ploiesti-Comarnic, si trebuia facut cu bani europeni. Dar constructorul (nu stim cine - regi asfaltatori) subtiind bugetul, au ramas bani de drumul care a iesit, nici lat cat 4 benzi, dar prea lat pentru 2, asa ca a iesit ce a iesit. Personal consider ca e o ciudatenie de drum (dar oricum e mai bun decat unul strict cu 2 benzi).

Nu stiu daca-i adevarat! Luati-o cum vreti!

Share this post


Link to post

Mama lor de borfasi. Unul chiar avea de gind sa-mi deschida porbagajul in mers azi noapte, in plus, banui ca vroia sa vada ce am in masina de si-a aprins toate proiectoarele. Toate astea pe autostrada pe o restrictie (drum in lucru). Desigur, i-am raspuns civilizat cu -10 din max. admis pe acea portiune. Mi-a inteles mesajul, astfel s-a linistit.

In romanica, tot azi noapte, citiva din aia ce au orbul gainii au primit cite o faza lunga in "bot" pe faruri ridicate maxim, altfel nu au de gind a trece pe lumini de intinlire. Ii observam in oglinda ca au piciorul pe frina, cautau drumul, banui.

Share this post


Link to post

Nu, insa cind am trecut pe reglabile am avut grija sa poata fi ridicate pe ambele faze, de gragul bizonilor, altfel chiar nu am nevoie de faza lunga.

Share this post


Link to post

Unde gasesc si eu un ulei de motor 5w30 care sa respecte ACEA B5? Pentru un Iveco Daily. Nici gogu nici site-urile cu uleiuri nu ma ajuta prea mult...

Share this post


Link to post

Am gasit ulei pana la urma dar am alta problema acu mult mai mare. A murit bateria, am pus-o la incarcat si daca nu am mai avut treaba cu masina am lasat-o asa, fara baterie, vre-o 2 saptamani. Sambata, ca tot era frumos afara ( :D ), am zis s-o pornesc. Pun baterie, pun contactul si... tacanit sub bord, in stanga. Pe langa asta se misca turometrul, nu mi-a aprins injectoarele in bord si, binenteles, nu porneste. Se mai aprinde in bord, din cand in cand, un martor cu o cheie pe care scrie code. A uitat codul cheii, nu?

 

Aveti idee cam ce pot face acum? Trebuie sa resetez ceva sau ... am incurcat-o?

Share this post


Link to post

Alooo!Titlul topicului il mai citeste cineva?????

Share this post


Link to post

Acuma Daily n-o fi asa mare camion dar tot camion e. Mai mic ce-i drept. Trebe musai dovada?

Share this post


Link to post

Era vorba ca aici te plangi de camionagii, nu ca discuta camionagii intre ei :D Parerea mea..care este.

Share this post


Link to post

Io ma plang de camion :P Mini-camion, na!

Share this post


Link to post

Exact Augustin!

Hepea, exista topicul cu Se cauta diverse. Cauta ulei Urania pentru Dailly, noi la firma numai din ala folosim, are un amic de-al nostru care este pe forum, la bursa, partener.

Share this post


Link to post

Camionagii au frine . Cel putin o parte din ei ...

Share this post


Link to post

Stai sa vezi cand ai 40 tone si iti bate marfa in luneta.

Share this post


Link to post

N-ai bagat matale de seama Ionele da' TIR-u ala-i plin cu bere ... :mrgreen:

 

Treaba e ca mie unu imi placu cum frineaza. Cu sau fata incarcatura problema tot intre volan si scaun ramine, ca de te-ajunge Tarzan din urma ramin frinele de minciuna...

 

Bune sfaturile lu' nenea Daniel cum ar fi alea in "momentul maxim al motorului". Mai nou se invata a sta cu ochii in bord si citi cind sa-i dai ori sa-i iei o treapta, pe cind acum vreo 25 (chiar mai bine) de ani in urma iti pregateai urechea, simtul, instinctul pregatirii urcarii unei rampe si rezerva de putere s.a.m.d Ce vremuri ...


Camionagiu inrait . :) )

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...