Jump to content
Sign in to follow this  
Tommy

Camionagii

Recommended Posts

Daca majoritatea s-ar comporta asa, nu ar mai fi discutii in contradictoriu pe topicul asta. Pina una alta, parerile pozitive sint cel mult la egalitate cu parerile negative.

 

PS: Asta nu vrea sa insemne ca nu am intilnit niciodata soferi de TIR super OK. Pur si simplu, momentan, pentru mine predomina experientele neplacute.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

@andreib

Daca am masina mica nu inseamna ca sunt idiot. Se intampla sa stau uneori mai mult in spatele unui tir pentru ca masina asta mica de idiot are nevoie de mai mult spatiu pt. o depasire, si de asta trebuie sa fiu sigur ca o fac in conditii de siguranta. Si nu-mi pica bine ca tocmai atunci tiristul sa accelereze. Si nu-mi place sa scot pistoanele prin capota numai sa ma vad trecut cat mai repede de el... Matizul nu are o rezerva de putere suficienta care sa te scoate din situatii dificile in depasiri.

Nu am generalizat in privinta soferilor de tir.

Eu circul preponderent in Bucuresti si am o "simpatie" mult mai mare fata de taximetristi, de exemplu.

Sau fata de "idiotii" care-si cumpara masini de jdemii de euroi, cu toate dotarile, mai putin semnalizari, dar iti taie fata cu tupeu.

Share this post


Link to post

Nu inteleg de unde ai concluzionat ca cei cu masini mici sunt idioti... Ar trebui sa spun ca am avut 4 ani matiz? Sa mai spun ca este stupid sa pleci in depasirea unui tir cu a -5-a? Chiar si cu matizul, daca nu este incarcat depasesti in conditii ok un tir daca esti in treapta care trebuie, respectiv a 3-a (cu care dai in limitare pe la 110 daca imi amintesc eu corect, deci arhi suficient)!

Edited by andreib

Share this post


Link to post

La faza vis-a-vis de cum se depaseste un TIR as vrea sa pot pune un filmulet. Din pacate nu pot, dar o sa povestesc putin. Trecut de bariera de la Sos. de Centura spre Tunari, efectuat stinga pe Centura. La cca 500 metri ma bag in depasirea unui TIR, viteza a 3a, cca 80km/h. In general fac depasiri fulger, arareori ma prinde o depasire sub 3500 - 4000 RPM ... recunosc ca imi place cum suna motorul acolo ;) . Din partea mea, manevra prefect regulamentara, asigurat, semnalizat, nu venea nimeni pe contrasens, TIRul mergea drept, nu a semnalizat nici o manevra, in fine ... totul ca la carte. Cind am ajuns in zona de cuplare a capului tractor de remorca ma trezesc ca nenea baga semnal si SE BAGA efectiv in mine. Totul a fost extrem de scurt, deja ajunsesem la suta, nu aveam cum sa opresc, nu aveam altceva de facut decit sa ies in decor si sa merg inainte. Ceea ce am si facut, pina acum nu mi-am pierdut niciodata cumpatul in vreo situatie critica. Totusi, nu pot sa nu ma gindesc ca in sant se pot gasi o groaza de obiecte ce ar putea provoca o explozie sau alta deteriorare a rotii ... care la 100km/h nu e tocmai o bucurie, mai ales ca in zona exista si stilpii de la CFR. Faza a fost mult mai nasoala pentru prietena aflata pe locul din dreapta si care a vazut mamutul suindu-se pe noi. Din fericire si ea are nervii tari, cel putin cind e copilot. In fine, termin depasirea, ma repliez, moment in care ma trezesc flashuit de TIR. NU parea sa fie un gest de scuze, omul cred ca a fost deranjat de aparitia mea. Acum, vreti sa stiti ce a depasit TIR-ul ? Cel mai probabil o groapa, pentru ca in oglinda nu am vazut nimic altceva. OK, admit ca drumurile sint proaste, incarcatura e pretioasa ... dar sa ajungi sa omori niste oameni e mai ieftin ? Nu ma refer struct la costuri financiare. Am mai pus o data intrebarea si nu am gasit nici un raspuns: nu se mai asigura transporturile rutiere ? Si chiar daca raspunsul e negativ, oare nu soferul este cel care ar trebui sa evalueze si sa considere o viata omeneasca mai pretioasa decit 20to apa minerala sau orice altceva ?

Share this post


Link to post

Eu cred ca de fapt el se pregatea de iarna.. e stiut cum fac pe zapada sau polei: urca atat cat pot si pun tirul de-a latul sa vina tractorul sa ii scoata. Ca stau zeci sau sute de masini echipate de iarna de o parte si de alta blocate, nici ca le pasa.

Oare atat de grele sunt lanturile alea sa le poarte la ei de toamna pina primavara.. sau sunt prea scumpe?

Share this post


Link to post

@andreib

Exact asa te-ai exprimat in postul 73.

Si depasesc in treapta a V-a tiruri doar pe autostrada. Dar faptul ca tiristul accelereaza poate mari distanta necesara depasirii cu cateva zeci de metri si durata cu cateva secunde, suficient cat sa intru in belea la o adica.

Share this post


Link to post

@Salex: asa am patit eu, numai ca pe varianta Constantei , si nu eram in depasire, ci pe a doua banda de pe sensul meu de mers. In timp ce treceam pe langa el cu 90-100 la ora , il vad cum se apropie destul de rapid de mine , gata-gata sa se urce pe mine! Am intrat pe contrasens (m-am asigurat, nu venea nimeni) si am terminat depasirea, i-am urat "drum bun" cu voce tare si mi-am continuat drumul. Ulterior, trecand din nou pe acolo, am constatat o groapa cat o gura de canal si adanca cca. 20-30 cm, pe o sosea aproape 'oglinda" ! Ma gandesc acum: daca nu se indrepta spre mine ala, lua groapa aia si probabil ar fi pierdut controlul volanului si ar fi intrat ori in mine, ori in bordura din dreapta si, eventual, cine stie in cine...Daca venea cineva de pe contrasens o pateam eu, si , implicit, altii pe langa mine... oricum si ala s-o fi gandit : "Mai bine il las pe asta sa se faca sandwich cu sunca decat sa iau groapa aia, sa imi f@% masina sau sa fac accident grav!" ...

Share this post


Link to post
... retrogradezi si ai cuplu.

___________________

 

Tolin: ... hai ca am ras cu pofta!!! chiar ca ai simtul umorului... sunt offtopic... Mersi! data viitoare am sa incerc... :) =))

 

____________________________________________________________________

 

Mircea: ... Am gasit solutia!!! Ne cumparam toti statii si cand prindem cate un tir care merge in fata noastra si pe care vrem sa il depasim, anuntam pe statie:

 

"ATENTIE!!! ATENTIE!!! VINE UNUL MIC SI <BEEE> PE PERMIS!!! FACETI LOC!!! MIC SI AL DRACU!!! MULTUMIM! ..."

 

ps: ... ar fi o idee buna achizitionarea unei astfel de statii...

Edited by renatremo

Share this post


Link to post

Ceia ce nu am spus si trebuia s-o fac de la inceput,e ca nu toti soferii profesionisti (ma refer la TIR-isti) or avea mintea-n colturi,NU,din-contra,chiar si eu am intinlit multi TIR-isti baieti de nota 10,ajutatori in trafic s.a.dar exista printre cei buni si acea specie de ragalii,care au uitat ca nu demult si ei au fost "soferi de duminica"(NU E CAZUL MEU) Vin in forta cu zeci de tone, se aseaza dupa cite un aototurism care circula regulamentar (la volanul acestuia fiind unul care de-abea a dat jos mamaliga din geam,fie in-virsta sau chiar unul care vrea sa-si pastreze permisul) si-l ia la inpins din spate,pe ideia ca "se grabeste". N-are de-cit.Toti ne grabim.Si eu ma grabesc,dar ma stradui sa nu pun in pericol viata nimanui.

Lucrez ca sofer de 8 ani (nu-i mult,dar totusi sint 8 ani),nu ma dau marele sofer,dar totusi am acumulat ceva experienta din(in) trafic.

Exemple clare,traite,mentionate in posturile de mai sus de catre colegii nostrii,doar acei oameni le vor intelege,care au trecut prin chestii de genul asta si stiu la ce sa se astepte de la ragalii.

Atit timp cit eu circul regulamentar (cu mici abateri de viteza) si nu ca mi se pare,ci intr-adevar sint presat de un TIR condus de o ragalie,il fac sa frineze,in spatele meu indiferent de situatie (fie pe drum in coborire,in urcare sau pe ses).

Share this post


Link to post
Mircea nu stiu cum apuci tu sa ai timp de socializare cu ei, ca la mine nu apuca mult timp sa-i am in vizor.. fata, spate.. ca la detector :)

Una peste alta e un risc neasumat, amaratul poate fi bineintentionat dar obosit si sa-i scape ca din lateral iese o alta masina, caruta etc.

Apoi.. daca excludem teribilistii de 20, 20 si ceva de ani, si mosnegii chiori facuti camionagii de pe tractor sau combina sau buldozer.. cati la suta raman

pasibili sa-i credem meseriasi? :)

am statie care bate 20-30 km. Deci am timp sa discut cu ei. Categoria de care zici e de maxim 15% din ei...

 

La faza vis-a-vis de cum se depaseste un TIR as vrea sa pot pune un filmulet. Din pacate nu pot, dar o sa povestesc putin. Trecut de bariera de la Sos. de Centura spre Tunari, efectuat stinga pe Centura. La cca 500 metri ma bag in depasirea unui TIR, viteza a 3a, cca 80km/h. In general fac depasiri fulger, arareori ma prinde o depasire sub 3500 - 4000 RPM ... recunosc ca imi place cum suna motorul acolo ;) . Din partea mea, manevra prefect regulamentara, asigurat, semnalizat, nu venea nimeni pe contrasens, TIRul mergea drept, nu a semnalizat nici o manevra, in fine ... totul ca la carte. Cind am ajuns in zona de cuplare a capului tractor de remorca ma trezesc ca nenea baga semnal si SE BAGA efectiv in mine. Totul a fost extrem de scurt, deja ajunsesem la suta, nu aveam cum sa opresc, nu aveam altceva de facut decit sa ies in decor si sa merg inainte. Ceea ce am si facut, pina acum nu mi-am pierdut niciodata cumpatul in vreo situatie critica. Totusi, nu pot sa nu ma gindesc ca in sant se pot gasi o groaza de obiecte ce ar putea provoca o explozie sau alta deteriorare a rotii ... care la 100km/h nu e tocmai o bucurie, mai ales ca in zona exista si stilpii de la CFR. Faza a fost mult mai nasoala pentru prietena aflata pe locul din dreapta si care a vazut mamutul suindu-se pe noi. Din fericire si ea are nervii tari, cel putin cind e copilot. In fine, termin depasirea, ma repliez, moment in care ma trezesc flashuit de TIR. NU parea sa fie un gest de scuze, omul cred ca a fost deranjat de aparitia mea. Acum, vreti sa stiti ce a depasit TIR-ul ? Cel mai probabil o groapa, pentru ca in oglinda nu am vazut nimic altceva. OK, admit ca drumurile sint proaste, incarcatura e pretioasa ... dar sa ajungi sa omori niste oameni e mai ieftin ? Nu ma refer struct la costuri financiare. Am mai pus o data intrebarea si nu am gasit nici un raspuns: nu se mai asigura transporturile rutiere ? Si chiar daca raspunsul e negativ, oare nu soferul este cel care ar trebui sa evalueze si sa considere o viata omeneasca mai pretioasa decit 20to apa minerala sau orice altceva ?

Similar am patit-o eu. Am depasit un tir pe centura cu un matiz, tirul a depasit o caruta ca nu m-a vazut, eram cu un matiz si exact in unghiul lui mort, am iesit in decor vreo 30 m in noroi. Tiristul a vazut ce si cum, a franat, a venit la mine, a oprit traficul, a scos vreo 4 chingi si m-a scos de acolo. Cat timp a facut asta a inotat prin noroaie si nu a mai contenit cu scuzele. Credeti-ma ca nici un minut nu mi-a trecut prin cap sa-l injur pe baiatul ala.

 

 

Eu cred ca de fapt el se pregatea de iarna.. e stiut cum fac pe zapada sau polei: urca atat cat pot si pun tirul de-a latul sa vina tractorul sa ii scoata. Ca stau zeci sau sute de masini echipate de iarna de o parte si de alta blocate, nici ca le pasa.

Oare atat de grele sunt lanturile alea sa le poarte la ei de toamna pina primavara.. sau sunt prea scumpe?

Iar generalizezi de-aiurea. Te invit sa vezi cum arata un camion echipat si iarna si vara, cand vrei tu.

 

@andreib

Exact asa te-ai exprimat in postul 73.

Si depasesc in treapta a V-a tiruri doar pe autostrada. Dar faptul ca tiristul accelereaza poate mari distanta necesara depasirii cu cateva zeci de metri si durata cu cateva secunde, suficient cat sa intru in belea la o adica.

 

Pe autostrada intri in belea? Ultima oara cand am mers pe acolo erau 2 benzi pe sens... Omule intelege un lucru: Un tir este limitat la 90 kmh. Daca el merge cu 60 sa zic si accelereaza cand il depasesti tu, lui ii ia cam 30-40 de secunde, in functie de cat de incarcat sau obosit este, sa ajunga la 90. Daca tu incepi depasirea cu 60 in treapta a treia, pana ai trecut de el nici macar n-a apucat sa ajunga la 70, chiar nu vad problema! Mai degraba cred ca esti genul care considera ca ai loc sa depasesti un tir daca intre masina de pa contrasens si botul tirului ai 10 m disponibili.

 

Atit timp cit eu circul regulamentar (cu mici abateri de viteza) si nu ca mi se pare,ci intr-adevar sint presat de un TIR condus de o ragalie,il fac sa frineze,in spatele meu indiferent de situatie (fie pe drum in coborire,in urcare sau pe ses).

Pana vei gasi o adevarata ragalie cu 2 clase mai mult decat trenul, care sa mai aiba un coleg in fata, si o sa te trezesti ca mergi la 2 cm de cate un tir facut sandwich si o sa te saturi.

Share this post


Link to post

Eu zic sa va hotarati: ori vorbiti de soferii de Raba, tractor, duba, etc, ori vorbiti de tiristi. Sunt 2 categorii distincte.

 

Ma repet, n-am avut niciodata antecedente cu tiristii. Ca e greu sa depasesti tirul cu Matizul, asta e, nu e vina lui ca tu ai doar 51 cp sub capota. Ii dai a 3-a pana la 110, apoi continui cu a 4. Am depasit destule tiruri cu Maty si probabil o voi mai face. Nu mi-a accelerat nici un tir in depasire, probabil nici nu mai are cum sa mai accelereze cand deja e la 90 la ora. In schimb harleti cu dizel german, cu numere romanesti vechi de maxim 1 an, care au dat pe dizelul lor cam cat am dat eu pe Matizul meu in 2002, cu suporti de numere pe care scria mobile.de, care sa-mi accelereze in depasire cand ma vedeau in oglinda, , am intalnit o gramada. Intai sa se curete strazile de toti ciobenii astia, si apoi poate vad si eu ca tiristii fac una si ailalta.

Share this post


Link to post

Diferenta intre zona noastra si alte zone consta in numarul de tiruri muuuuuuuult mai redus, pentru ca la Galati ajungi doar daca ai treaba, spre deosebire de Brasov, sa zicem, care e oras de tranzit.Aici avem insa alta problema din punctul meu de vedere :soferii de maxi-taxi sau dube de orice fel.

Prin tara nu am avut mari probleme cu tiristii, ci doar cum spunea cineva anterior, cu soferii turci care merg foarte aproape unii de altii .

Share this post


Link to post

@Mircea

Tocmai ca nu ma refeream la depasirile pe autostrada.

Si nu sunt deloc genul care sa forteze in depasiri aiurea. Pentru ca stiu ca nu am cu ce. Eu fac parte din categoria celor care sunt inghesuit pe dreapta sa fac loc la ghertzoii care se baga in depasiri la risc.

Share this post


Link to post

Omule, si eu am matiz insa sa sa dea naiba daca am avut vreodata vreo problema in depasirea unui tir. Daca esti in treapta potrivita nu pune nici un fel de problema, cat ar fi el de matiz. Acuma, daca tu vrei sa depasesti la 3000rpm, sa nu "fortezi" motorul, nu e vina tirului ca masina ta nu trage. Sa-ti zic o chestie: este FOARTE usor sa dai vina pe cel depasit ca a accelerat cand tu il depaseai daca masina nu iti trage. Zgomotul motorului, gandul ca nu o sa termini depasirea, etc, te fac sa ti se para ca tu de fapt accelerezi insa celelalt nu vrea sa te lase accelereaza si el. Verificarea este simpla: daca ai inceput depasirea la 70km/h si ai terminat-o cu chiu cu vai la peste 100km/h este posibil sa-ti fi accelerat insa daca termini depasirea cu 85 sau 90 km/h este strict vina ta.

 

De asemenea, referitor la depasiri, m-am obisnuit sa incep accelerarea inca din spatele masinii pe care vreau s-o depasesc, pentru a vedea reactia masinii si pentru a iesi deja in accelerare pe contrasens, nu cum am vazut la multi, ies pe contrasens si abia apoi se apuca sa accelereze. Se pierde timp mult si senzatia de " boul asta accelereaza" este amplificata de faptul ca masina nu trage decat dupa cateva secunde. Asa cum ziceau si colegii, tirul merge cu pana in 80-85km/h, incep depasirea cu treapta 3 si eventual schimb in treapta 4 cam cand ajung in dreptul cabinei. Daca merge cu 90km/h, plec cu a 4-a.

 

Am facut offtopicul asta pentru ca depasirea unui tir este totusi mai de finete decat depasirea unei masini.

Share this post


Link to post
.. pentru ca depasirea unui tir este totusi mai de finete decat depasirea unei masini.

Nu generaliza :)

 

Iar generalizezi de-aiurea. Te invit sa vezi cum arata un camion echipat si iarna si vara, cand vrei tu.

 

Nu am generalizat macar o data. Faptul ca nu ma apuc sa laud, ca nu imi sta mie in fire sa aduc omagii, nu inseamna ca automat am generalizat, sunt dintre ei ok,

insa de buna seama nu procentul poe care il dai tu.

Eu nu am problemele lui closcuta, ale mele sunt altele, ca eu nu ma apropii de ei cu 70, ci de multe ori cu 100 mai mult =))

Nu trebuie ca 100% dintre tiruri sa blocheze o panta, e destul unul din o suta pentru ca toata circulatia sa fie blocata.

Am stat de n ori aiurea inclusiv pe pante usoare iarna pe E85, nu mai vorbesc pe drumuri de munte, unde e drept ca-i mai opreste politia in ultimii ani,

ca altfel incep cu prima generalizare :D mai nici unul nu s-ar opri sa urce, indiferent de pregatirea de iarna.

Share this post


Link to post

Bre Tommy, eu am luat in considerare cazul in care se merge in coloana in spatele lui, cu viteza tirului, din diverse motive, ca doar nu merg cu 70 la drum intins, fara sa am nici un obstacol in fata. Daca vin cu peste 100 lansat si am posibilitatea sa-l depasesc crezi ca-s nebun sa franez?

Share this post


Link to post

Bre closcuta, daca d-l tirist intra in depasirea altuia, operatiune ce va dura de ordinul minutelor, chiar daca asta mai inseama si depasirea liniei de mijloc si mai si vede ca nu o poate termina pina in curba sau varf de panta, eu te asigur ca desi te vede ca esti lansat, nu il va deranja.

Share this post


Link to post

Nu am facut referire la cazurile cand vin lansat din spate. In cazul in care merg in coloana in spatele lui, pot fi 2 solutii:

1. Fie plec de langa bara lui (fiind coloana stransa) si oricat as retrograda sa obtin cuplul fenomenal, matizul nu e beemveu sa tasneasca glont.

2. Fie las oarece spatiu si cand apreciez ca se poate depasi, incep accelerarea inainte sa treaca de tir masina care vine din sens opus. Dar daca las distanta, se intampla adesea sa se bage intre mine si tir altii cu masini puternice care pot face depasiri din scurt si nu rezolv nimic. Sau sa inceapa depasirea odata cu mine (fiind in spatele meu si sa ma flash-uiasca ca nu ma misc asa cum pot masinile lor).

Sper ca am fost destul de explicit.

Share this post


Link to post

Ati transformat topicul in: Depasiri cu Matizul sau coitul la iepuri: "te doare, te doare, gataaaaaa !" Faceti un tutorial: "Depasirea cu Matzul ca evaziunea fiscala, in forma continuata".

Edited by tolin

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Plictisitor topic, am renuntat sa-l mai citesc. Prea multe posturi care nu au legatura cu topicul, zice bine tolin mai sus.

:ontopic: oarecum.

Am ajuns la depasirea unui singur TIR acum? Treaba e simpla, poti depasi, depasesti, nu poti, stai in banca ta si ii lasi pe altii care pot. Trebuie sa-ti cunosti limitele masinii.

Si acum, cu toate ca o sa-mi pun toti posesorii de matiz in cap, nu pot sa ma abtin:

Asta este unul din motivele pentru care eu consider matizul o masina de oras. Am mers cu matiz ceva timp si este excelenta in oras. Afara e alta treaba. Cat de "fasneaza" e in oras atat de puturoasa e afara la peste 80 km\h.

Pur si simplu forta de frecare cu aerul depaseste cu mult puterea motorului. Nu ai ce sa-i ceri mai mult. Eu ma uit la a mea cum dau cu a treia de la 3000 pana in 5500 pana se termina agregatul din dreapta mea la nevoie. Si asta e submotorizata cu tot coeficientul ei aerodinamic.

 

PS. Poate ce am zis eu mai sus s-a mai spus insa nu am avut rabdare sa citesc ultimele 3 pagini 90% offtopic.

Share this post


Link to post

@tommy la viteze mari nu se dau la o parte nici tirurile si nici turismele. Lumea nu prea se uita in oglinzi si daca te incapatanezi sa mergi cu 150kmh+ pe un drum pe care majoritatea merg cu 100km/h vei face ori manevre imposibile ori vei sta mai mult in frana...

Edited by andreib

Share this post


Link to post
Chestia asta o practic si eu, poate multi si-au pus mainile in cap vazandu-ma cum depasesc in curbe pe Dealul Negru sau Valea Bogatii :)

Eu nu prea am încredere în alţii şi-asta m-a scăpat de multe ori. Am întâlnit cazuri, în special noaptea, care îmi semnalizau dreapta, probabil, doar ca să scape de farurile mele...

Pina nu vad cu ochii mei nu intru. Ai grija, o data e destul. :)

La fel procedez şi eu.

Pe drumul spre Braila, noaptea, pe camp, pe drum virajat, bezna totala, mi-au facut semn cand era safe sa-i depasesc, s-au tras pe marginea drumului cat au putut si majoritatea au aprins proiectoarele de pe cabina, sa pot vedea in fata si le-au stins cand am ajuns in dreptul cabinei.

Mulţi din cei cu turisme, (şi mă refer aici la cazurile de circulaţie pe timp de noapte) fie că vor să te ajute semnalizându-ţi dreapta fie că vor să "scape" de tine, nu "verifică" drumul înainte de a semnaliza (trecând, şi numai pt. câteva secunde, pe fază lungă).

Mergând mult noaptea m-am obişnuit ca înainte de a semnaliza dreapta (în caz că din faţă nu se vede venind nimic) să trec pe fază lungă şi s-o las aprinsă până când maşina care mă depăşeşte ajunge paralel cu mine.

Share this post


Link to post

Intr-adevar topicul a luat-o pe aratura. Imi cer scuze daca am contribuit si eu la acest lucru. Incercand sa readucem topicul pe drumului ce recomandati sa facem? Intr-adevar sunt printre tiristi si profesionisti, pe care asa cum spunea si Mircea nu ii vedem pentru ca nu ies in evidenta cu prostia lor... Respect pentru acei tiristi care stiu sa se comporte, care iti semnalizeaza dreapta cand poti sa ii depasesti, dar carora trebuie sa le si multumim prin aprinderea avariilor... Pentru ca daca cineva te ajuta e bine sa raspunzi cu aceeasi moneda. Si chiar daca ti-a gresit e mult mai simplu sa scoti mana pe geam ridicand-o in aer in semn de multumire... (si nu indicand anumite gesturi cu degetul mijociu')... Pentru ca doar asa vom evolua si iertand greselile celorlalti vom fi mai buni si vom traii si vom circula in siguranta...

 

Conduceti cu grija

Share this post


Link to post
@tommy la viteze mari nu se dau la o parte nici tirurile si nici turismele. Lumea nu prea se uita in oglinzi si daca te incapatanezi sa mergi cu 150kmh+ pe un drum pe care majoritatea merg cu 100km/h vei face ori manevre imposibile ori vei sta mai mult in frana...

 

Esti simpatic :) Tu daca te apropii si vezi ca nu si nu si nu... nu ai semnalizare, flash si in ultima instanta .. claxon? :D

Ba tocmai ca cei cu masini mici se dau in proportie mare ca vad ca te apropii de ei foarte tare, uneori mi-e si sa nu-i sperii sa traga prea repede sa se rastoarne.

Nu acelasi lucru se intampla la fel de des cu cei cu gabaritul depasit, care nu se sinchisesc prea tare ca te-ai infige in ei, mizand pe efectul psihologic dat de marime.

Nu sunt deloc adeptul franelor in fata, mooilor pe geam, alte beculete si mai stiu eu ce, dar e bine si pentru ei sa nu dea peste nebuni.

Am vazut clar cand tirist nu s-a dat la o parte, a fost depasit de touareg pina la urma si frana, la care tirist a franat si a tras dreapta, touaregul s-a mutat in clipa urmatoare si

el pe banda 1 si frana din nou, tiristul a tras de nevoie stanga din nou intrand intr-un balans de toata frumusetea; mai spun si replica celui de pe vw: "te rastorn f&*^ti m^%&^% ma%^&^tii!"?

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Eu nu am avut nicio problema cu tiristii, indiferentca au fost turci, polonezi sau cu numere de dambovita.

Em tot respectul pentru ei si pot spune ca sunt unii dintre cei mai civilizati soferi cu care m-am intalnit.

 

Datorita la 4 dintre ei, azi traiesc. Eram pe Valea Oltului, mergeam legal si la iesirea dintr-o curba m-am trezit cu o duba care depasea 4 tiruri. Am franat blana si ma uitam cum intra in mine. Nu aveam unde sa trag dreapta. Idiotul nu a franat deloc. Au franat in schimb tiristii, toti 4 sa-i faca loc sa treaca.

 

Pe de alta parte in momentul in care un tir te forteaza, inseamna ca problema e la tine cel cu masina mica, ca mergi mult prea incet.

 

Niciodata nu am fost pus in stuatia sa ma preseze un tir si de asemena indiferentca merg unul in curul altuia de fiecare data cand am intrat in depasire mi s-a facut loc sa intru intre ei.

 

Tot respectul pentru ei.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...