Jump to content
Sign in to follow this  
Tommy

Camionagii

Recommended Posts

Pe linga pericolul motociclistilor, pe care eu il gasesc mai mult pentru ei insisi, eu un real pericol vad in camionagii.

Cred ca toti ne-am confruntat cu depasiri ale lor pe contrasens fara nepasare, cu impins pe contra sens fara pic de asigurare sau dupa cum am mai auzit

"ce ba vrei sa franez eu, stii cat timp imi ia sa ajung iar la 85?" si altele mai mici sau mai mari.

 

 

Eu. Daca ai de gand sa faci asa ceva ,fereste-te de mine.Am carnet de 20 de ani de profesionist,am condus tot felul de masini in toate conditiile de mediu posibile si am vazut PROSTIA in condus ,cea mai pura.NU mai iert nimic de aici inainte.

Profesionistule, am sa-ti raspund aici: daca masina care iti taie calea o lovesti si o arunci intr-un grup de oameni si omoara pe cativa pe acolo printre care ar putea fi si cineva de prin familia ta .. ti-ar place? Vei fi multumit ca esti mare pe hurdughia aia de camion si ai bara tare si nu patesti nimic?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut! Ma bucur de initiativa topicului tau si nu pot sa spun decat ca ai sustinerea mea in ceea ce faci. Ca o recomandare... hai sa generalizam... si sa intitulam topicul tau... CRETIN DE ROMANIA!!! ... Doamne dar cat sunt, fie ei camionagii, soferi pe autoturisme, motociclisti... Uneori, din pacate prea des, zilnic am impresia ca Dumnezeu da drumul pe sosele la CRETINI. Parca ies special... Sau am eu atractie la genul asta de colegi "amabili" participanti la trafic... Cu respect unul care s-a saturat de CRETINI...

 

PS: ... sper ca nu sunt singurul...

Share this post


Link to post

Suntem doi... :D

Share this post


Link to post

Trei.

Share this post


Link to post

Patru dle.

Mult prea ingusta soseaua chiar si pentru mine...pe trotuare nu am voie..urat,urat.

Edited by Denied

Share this post


Link to post

Cinci ...

Ca tot suntem la capitolul cretini la volan, sincer pe mine ma dispera p...femeile la volan!!! Nici nu vreau sa imi imaginez cum ar fi daca ar exista mai multe femei la volanul unui camion!!! Pfff

Share this post


Link to post

Acum doi ani circulam intr-o localitate si ma apropiam de o curba la stanga...mai aveam putin si intram in viraj cand surpriza...doua TIR-uri veneau paralel din contrasens. Dobitocul se angajase in depasire avand curba la dreapta fara vizibilitate la un alt tir. In dreapta mea pe marginea drumului era parapet de protectie, deci iesirea in decor nu se punea in discutie ca loveam parapetul si la ce masina aveam(Trabant) nu reuseam sa-l rup. Asa ca am franat puternic si m-am apropiat cat am putut de parapet, cel depasit a franat si el dandu-i posibilitatea astuia nebun sa se strecoare printre noi si asa am reusit sa incapem la limita 2 tiruri si un trabant pe un drum national. Pe moment nu am realizat mare lucru, dar dupa ce m-am dezmeticit mi-au tremurat genunchii toata seara. De atunci am un "respect" deosebit pentru unii camionagii!

Share this post


Link to post

Mie personal niciodata nu mi s-a intamplat sa-mi faca vreo asa zisa "favoare" in trafic vreun camionagiu ( ma refer la situatii banale, situatii in care puteau sa lase de la ei, dar orgoliul i-a impiedicat) sau macar sa vad ca are intentia asta... nu vreau deloc sa generalizez sau sa acuz pe nedrept, dar asta mi s-a intamplat MIE, in 14 ani de invartit de volan. La cat de mult le admir abilitatile cu care manevreaza zecile de tone, pe atat de tare mi-e teama ca intr-o situatie periculoasa in care integritatea fizica personala ar depinde SI de ei, acestia nu m-ar "ierta".

 

Asadar, postul lui Tiboasca mi se pare standardul lor, nu stiu de ce ne mai miram, bro` Tommy... Mie mi-e clar ca intr-o situatie dubioasa care implica si un camion, trebuie sa las de la mine MEREU. Axioma supravietuirii.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

7 .

Mare e gradina lui Dumnezeu dar multi prosti au sarit gardul.

Share this post


Link to post
Axioma supravietuirii.

 

Pe mine din ce in ce mai mult in ultimul timp ma oftica pietonii nesimtiti care parca NU cunosc termenul de mai sus. Adat pe trecere cat si in afara ei sau cel mai misto, la 10 metrii de trecere.

Share this post


Link to post

Eu incerc sa imi dau seama daca nu cumva responsabilitatea faptului ca exista nenumarati cretini la volan/ghidon/etc... se afla totusi in alta parte... fiecare este liber sa solicite un permis, nu exista insa si o obligatie de a i se acorda!

 

P.S o alta problema este ca nu vor putea fi NICIODATA reeducati, singura solutie fiind reprimarea (a se intelege prin asta lasatul fara hartia care le permite sa iasa pe strazi).

Edited by EVF

Share this post


Link to post
eu un real pericol vad in camionagii ... Cred ca toti ne-am confruntat cu depasiri ale lor pe contrasens fara nepasare, cu impins pe contra sens fara pic de asigurare sau dupa cum am mai auzit "ce ba vrei sa franez eu, stii cat timp imi ia sa ajung iar la 85?" si altele mai mici sau mai mari.

 

 

Ca o recomandare... hai sa generalizam... si sa intitulam topicul tau... CRETIN DE ROMANIA!!! ...

 

 

... asta mi s-a intamplat MIE, in 14 ani de invartit de volan. La cat de mult le admir abilitatile cu care manevreaza zecile de tone, pe atat de tare mi-e teama ca intr-o situatie periculoasa in care integritatea fizica personala ar depinde SI de ei, acestia nu m-ar "ierta".

 

Mie mi-e clar ca intr-o situatie dubioasa care implica si un camion, trebuie sa las de la mine MEREU. Axioma supravietuirii.

 

Depinde pe unde circulati fiecare. Intre 1995 - 2001, faceam frecvent drumul Bucuresti-Sibiu pe Valea Oltului. Drumul prin Defileul Oltului il stiti, nu prea iti permite sa iesi in decor. Cu toate astea, este ruta preferata catre Vest (dinspre Sud), DN1A fiind mult mai dificila. Sa fiu eu sanatos de cite ori mi-a suris soarta si am scapat intreg, de cele mai multe ori din cauza TIR-urilor. Toate cele povestite inainte sint adevarate, insa am un mic amendament. Din experientele mele cu TIR-uri, polonezii si turcii sint cei mai periculosi, poate nu chiar in ordinea asta. De Dorelul autohton, cu basculanta lui cu tot, nu prea m-as plinge. Dupa ce isi incarca raba cu 15-16 tone de pietris, nu incurca traficul mai mult decit o caruta cu fin ... ca se misca aproximativ cu aceeasi viteza, cel putin la deal sau pe drum drept :D .

 

Axioma supravietuirii ne spune ca supravietuieste cel mai bun, cel mai robust, cel mai sanatos ... etc. Eu va spun cinstit ca mi-e groaza cind am un TIR/camion in spate si sint nevoit sa frinez. Nu stiu cum sa fug mai repede din calea mamutului; cind aud un scirtiit de frine de camion in spatele meu deja ma vad afis si asta ca de prea multe ori am trecut prin situatii in care au frinat in bara mea. Ii apreciez si eu pentru indeminarea lor, am si eu prieteni buni soferi pe camioane insa am vazut o groaza de accidente provocate de TIRuri/camioane.

 

Exista uneori si circumstante atenuante pentru soferi. Se intirzie cu incarcarea, dureaza prea mult formalitatile vamale, etc. iar patronii firmelor transportatoare au totul programat la nivel de ore. Practic, toate intirzierile trebuie recuperate de sofer prin mers, mers tare de cele mai multe ori, prin eliminarea timpilor de odihna/somn. Oboseala, graba, nervozitatea, toate duc la neatentii in condus si riscuri mari in trafic. E adevarat ca se intimpla din astea si la turisme insa un monstru de peste 35 tone scapat de sub control la 100km/h produce alte pagube/dezastre decit un turism.

 

Nu am spus asta pentru a-i scuza in vreun fel, pozitiile de la 9 la 20 le rezerv pentru mine. Sint curios insa cum se simte si ce gindeste un sofer de camion aflat la volanul unui turism si caruia un confrate (necunoscut) ii face o figura din categoria celor mentionate pe aici si nu numai.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Exact din motivele pe care le-a dat Salex mai sus, prefer ca atunci cind am un TIR in spate si ma preseaza (eu merg la limita legii + 5km/h intotdeauna) sa trag pe dreapta cu prima ocazie si sa-l las sa se duca. Ma intereseaza cel mai mult sa ajung intreg, mult mai putin ma intereseaza sa ajung repede.

Share this post


Link to post

Ma deranjeaza ca merg sudati ca sa nu poata fi depasiti, si ca merg pe o banda si jumatate.

Share this post


Link to post

Altul este motivul pentru care merg "sudati". Iar chestia cu "o banda si jumatate"...sa-mi fie cu iertare, procentul de autoturisme care merg calare pe axul drumului sau care taie curbele este net superior celui de tiruri care fac acelasi lucru. Plus ca de cele mai multe ori (din cate am vazut eu) tiristii fac chestiile astea siliti de factori externi. Nu le iau apararea in mod gratuit, si eu ca si toata lumea de pe drumurile noastre s-a lovit de imbecilitatea unora dintre ei. Insa in general sunt soferi foarte buni, cu o experienta imensa la volan si cred (asa imi place mie sa fiu optimist) ca intr-o situatie limita un tirist va folosi din plin tot ceea ce stie pentru a evita un accident.

In ceea ce-l priveste pe colegul nostru @tiboasca...ce pot spune, sper ca este vorba mai degraba de bravada si frustrare acumulata in timp. Ma indoiesc ca ii convine ca in loc sa-si respecte graficul prefera sa stea pe la politie cu orele si sa dea cu subsemnatul pentru ca s-a infipt in careva pe care ar fi putut altfel sa-l evite.

Share this post


Link to post
Altul este motivul pentru care merg "sudati".

 

care ar fi ala? :)

Altul este motivul

Insa in general sunt soferi foarte buni, cu o experienta imensa la volan si cred (asa imi place mie sa fiu optimist) ca intr-o situatie limita un tirist va folosi din plin tot ceea ce stie pentru a evita un accident.

 

Ooooo daaaaaa!!! Sunt soferi mai buni cu experienta la volan, experienta ca ala cu masina mica nu-i idiot sa-si piarda viata intrand in TIR cu masina. Probabil de aceea fac depasiri pe serpentine in Brasov (si nu orice depasire - se depasesc vreo 3 tiruri si un autoturism...in curba si pe contrasens evident), stau lipiti de spatele tau in rampa fortandu-te sa tragi cat mai dreapta ca mai apoi sa depaseasca si sa forteze intrarea inapoi pe banda chiar daca nu e loc destul intre masina depasita si cea din fata, de aceea fac stanga pentru a intra pe drum cu prioritate fara sa le pese ca vin masini (poate cu viteza ceva mai mare) din ambele directii...etc.

Ce sa foloseasca domnii pentru a evita accidentele?

Edited by zeneseu

Share this post


Link to post
care ar fi ala? :)

 

Sa protejeze incarcatura. De aia uneori exista si masini de interventie care stau lipite de spatele camioanelor.

Mie mi se pare ca e exagerat, pentru ca, daca se intercaleaza o masina ai caror ocupanti manifesta intentia de a ataca camionul, acea masina poate fi facuta usor senvis prin franare, in cazul tirului din fata, si accelerare, a celui din spate.

Share this post


Link to post

E durere sa te tina un tir la bara (spate),mai ales pe timp de noapte. La multi le-am venit de hac.In mometul cind tin foarte aproape de mine si ma preseaza,le aprid stopurile de ceata spate,ei crezind ca frinez si sa-i vezi cum ramin in spate, la distanta,ce clansoane dau si mai aprind si toate farurile,beculete si tot ce mai are pe acolo,binenteles imi umple si frigiderul :grumpy: . Nu stiu daca faza cu "stopuri ceata" e valabila si pentru TARZAN cel cu camionul (tirul),cred ca unii l-ati vazut.

Nu de mult,mergind pe autosrada,intre 120-130/h,am ramas surprins de faptul ca nici un camion-tir nu ma depaseste cum se intimpla ceva mai demult.Dupa citeva zeci de km am gasit si raspunul.Pe panourile informative (electronice) ale autostrazii scria clar: autoturisme 130km/h, camioane 80km/h.Pe toata distanta parcursa de mine (150km),am gasit aceiasi informatie peste tot.

Aha.Camioanele,tirurile nu mai au voie sa circule pe autostrada cu 130km/h sau peste,in felul acesta nu-i mai tine nici pe cei "mici" la bara si cu asta STOP ACCIDENTELOR ! sau cel putin mai putine.

Asta o fi lege in EU? sau doar aici?

 

E durere sa te tina un tir la bara (spate),mai ales pe timp de noapte. La multi le-am venit de hac.In mometul cind tin foarte aproape de mine si ma preseaza,le aprid stopurile de ceata spate,ei crezind ca frinez si sa-i vezi cum ramin in spate, la distanta,ce clansoane dau si mai aprind si toate farurile,beculete si tot ce mai are pe acolo,binenteles imi umple si frigiderul :grumpy: . Nu stiu daca faza cu "stopuri ceata" e valabila si pentru TARZAN cel cu camionul (tirul),cred ca unii l-ati vazut.

Nu de mult,mergind pe autosrada,intre 120-130/h,am ramas surprins de faptul ca nici un camion-tir nu ma depaseste cum se intimpla ceva mai demult.Dupa citeva zeci de km am gasit si raspunul.Pe panourile informative (electronice) ale autostrazii scria clar: autoturisme 130km/h, camioane 80km/h.Pe toata distanta parcursa de mine (150km),am gasit aceiasi informatie peste tot.

Aha.Camioanele,tirurile nu mai au voie sa circule pe autostrada cu 130km/h sau peste,in felul acesta nu-i mai tine nici pe cei "mici" la bara si cu asta STOP ACCIDENTELOR ! sau cel putin mai putine.

Asta o fi lege in EU? sau doar aici?

 

Apropo.Un sofer bun (fie profesionist,fie amator),il consider pe cel care ii ajuta pe ceilalti participanti din trafic si nu incearca sa-i zboare de pe strada.

Share this post


Link to post

Nu am avut probleme deosebite cu tir-istii. Era sa ma faca odata un tir (angajat in depasirea unei carute plina cu fan, intr-o curba in urcare la stanga) una cu pamantul. Deci eu luasem niste prieteni de la Hanu' Ancutei si coboram valea spre Tupilati- cand colo- vad ditamai hardughia in balans pe contrasens. Nu aveam mai mult de 60, el cred ca tot la fel. Am franat puternic, am iesit pe balastrul de pe marginea drumului cu doua roti, ABS-ul si-a facut exemplar treaba si nu m-a lasat sa fac piruete, ala a franat si el, a iesit albastru din cauciucuri. Am tras dreapta, l-am lasat sa treaca, fara sa ma sperii prea tare. Cei doi (un tip la 130 de kile si prietena lui de vreo 70) au zis ca nu s-au speriat tare :D . Asta la negative.

De obicei, cand un TIR-ist are de facut vreo manevra, semnalizez dreapta daca tre' sa depaseasca ceva si eventual dau un blitz ca sa inteleaga ca-l las sa treaca. Multi imi multumesc. Ii inteleg, au atatea tone sub cur si is mai greu de urnit dupa ce au redus aproape pana la 0/h. Mai sunt unii care, de la inaltimea cabinei, vad cam totul in fata si ma semnalizeaza dreapta ca pot depasi, sau stanga daca vreau eu sa ma bag- avertizandu-ma sa stau linistit ca imi vine ceva din fata. Asta la pozitive.

 

In general, am mai multa incredere intr-un profesionist. Nu m-au deranjat prea multi pana acum dar, asa cum sunt extreme in orice situatie, exista tiristi buni si tiristi rai. Eu nu prea am intalnit din aia rai (si nici nu prea imi doresc).

Share this post


Link to post
... stau lipiti de spatele tau in rampa fortandu-te sa tragi cat mai dreapta ca mai apoi sa depaseasca si sa forteze intrarea inapoi pe banda ...

 

Maestre daca va forteaza un tir din spate in rampa atunci aveti o problema (la masina, sau in alta parte :P ).

Singurele situatii in care am fost depasit de un TIR au fost cand eu la randul meu stateam sa depasesc un alt tir si nu am avut tupeu sa ma bag. Desi le numar pe 2 degete genul acesta de situatii. In rest, eu sunt ala care depaseste cate 2 tiruri care stau lipite cand am timp. Turometrul urca fara probleme pana in rosu la aproape orice masina, nu va sfiiti si nu schimbati treapta in depasire decat cand a ajuns la rosu.

 

Si apropo de camionagii, in afara de faptul ca "tin" aproape unul de altul facand dificila depasirea si cateodata imposibila nu prea am ce sa le reprosez. Am avut situatii in care m-am bagat sa depasesc 2 tiruri lipite si, neavand timp pentru amandoua, mi s-a facut loc sa intru intre ele.

 

Iarasi am avut situatii (pe valea Oltului) in care m-am trezit cu tirul jumatate pe sensul meu de mers aparand de dupa curba dar, avand in vedere faptul ca nici eu nu mergeam legal dpdv al vitezei, probabil l-am surprins cu aparitia mea brusca si n-a mai avut replica. Deci o parte din vina imi apartine.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
...Sint curios insa cum se simte si ce gindeste un sofer de camion aflat la volanul unui turism si caruia un confrate (necunoscut) ii face o figura din categoria celor mentionate pe aici si nu numai.

 

Suntem oameni si noi, nu animale. Ne simtim la fel de prost ca si tine. Dar uscaturi exista in ambele tabere.

 

 

...Aha.Camioanele,tirurile nu mai au voie sa circule pe autostrada cu 130km/h...Asta o fi lege in EU? sau doar aici?

 

In general camioanele au limitatoare de viteza la 90 km/h. Mai sunt din aceia care scot limitatoarele dar o fac cu un risc imens. In strainatate daca te prinde politia ca ai scos limitarea esti pasibil de ani grei de puscarie si amenzi imense.

 

 

Acum sa va spun si parerea mea. Sunt doua situatii mari si late.

 

1. Soferii de camioane in strainatate (UE) - aici se respecta legislatia in domeniu in proportie de peste 95%. (limitatoare, orar de mers, pauze, incarcatura, etc)

2. Soferii de camioane in Romania - aici (parerea mea) se respecta legislatia in proportie de sub 50%. Principalii vinovati sunt soferii (pentru ca accepta) si patronii pentru ca ii obliga pe acestia sa incalce legile. Patronii pierd bani multi in conditiile in care nu se respecta orarul. Incarcari intarziate, orare imposibile de functionare ale depozitelor, starea drumurilor sub orice critica, accesul interzis in foarte multe zone intre anumite ore, etc. Nu in ultimul rand vinovati sunt si cei de la ARR si politie pentru spagile primite ca sa inchida ochii la incalcarea legilor.

 

Acum sa va dau si un scenariu. Va rog sa va imaginati ca sunteti la volanul unui TIR si aveti in spate o remorca cu vreo 30 de tone de apa minerala, bere sau alte lichide la alegere. Cam cum credeti ca se va comporta incarcatura in momentul in care soferul autoturismului din fata crede ca e "funny" sa aprinda stopurile de ceata sau sa franeze fara motiv doar din cauza cu lui ii e frica sau considera ca sunteti mult prea aproape de el? N-ati vrea sa aveti senzatia aia in care simti efectiv ca toate cele 30 de tone din spate vin pe tine. E ca si cum ai primi un sut sanatos in fund. Sfatul meu este sa incercati intotdeauna (in orice situatie, nu doar cand sunteti la volan) sa incercati sa va puneti o secunda si in pielea celuilalt si abia pe urma sa actionati.

 

Cer scuze pentru eventuala lipsa de coerenta si pentru lungimea postului si va doresc si voua sa ajungeti sa depasiti 2 milioane de km la volan fara evenimente.

Edited by nrares

Share this post


Link to post

Am mai zis-o undeva, dar merita repovestita. E85, cate doua benzi pe fiecare sens. Un mare bou pe un camion imens, mergea lipit de axul drumului, in fata mea, noaptea, pe la 1.30- 2.00 . Dupa vreun km, incep sa-l flashuiesc, vazand ca dihania nu se trage pe dreapta. Viteza era cam de 100/h, distanta intre mine si el de vreo 50 de metri. Stiti ce face omu`?? Imi aprinde in fata FARURILE pe care cretinul le avea montate deasupra stopurilor din spate !!!!!!!!!!!!! Nu vreau sa ma gandesc ce ar fi facut altul in locul meu, mai slab de inger...am franat instictiv aproape de maxim, m-am speriat, evident, apoi m-am luat dupa el, l-am depasit, si l-am tinut cu 70/h cativa km pana m-am plictisit.

Daca aveam un pistol la mine, sunt sigur ca ii trageam in roti.

Share this post


Link to post

Ce repede v-ati grabit sa trageti concluzii si sa generalizati! @Tommy a scos din context ce am spus eu cu evenimentul lui Satori. Apropo lucrezi la Protv? Numai aia fac asa ,spun juma' de adevar. Am spus ca daca mi-ar fi intors in fata cum ia facut lui Satori (de abia a putut sa-l evite) eu nu il iertam. Cati dintre voi,moralistii,v-ati urcat vreodata intr-un camion? Ca de condus ,dupa posturile voastre,se vede ca nu! De acolo ai alta vizibilitate.Ai 16 viteze .Iar ca sa stai in rampa cu turismul si un camion sa te impinga de la spate este jenant! Adevarat,nu exista padure fara uscaturi,ca si la motociclisti si la TIR-isti si la toate categoriile.nu le iau apararea ,!sunt tampiti!Dar nu generalizati!

Share this post


Link to post
Iarasi am avut situatii (pe valea Oltului) in care m-am trezit cu tirul jumatate pe sensul meu de mers aparand de dupa curba dar, avand in vedere faptul ca nici eu nu mergeam legal dpdv al vitezei, probabil l-am surprins cu aparitia mea brusca si n-a mai avut replica. Deci o parte din vina imi apartine.

E admirabil faptul ca iti asumi o parte din vina insa Valea Oltului o cunosc la nivel de metru ! Cu destul de mult timp inainte parcurgeam Sibiu - Rm. Valcea in vit. a 5a de la cap la coada, viteza medie de peste 90 km/h. Sincer ma indoiesc de faptul ca surpinderea a fost motivul pentru care TIR-ul a intrat pe contrasens. NU AVEA CE SA CAUTE pe contrasens, PUNCT ! Probabil ca a intrat tare in curba fara sa cunoasca drumul. Nu viteza ta l-a scos de pe traiectorie ci viteza lui

 

Suntem oameni si noi, nu animale. Ne simtim la fel de prost ca si tine. Dar uscaturi exista in ambele tabere.

Ma scuzi daca asta ai inteles, eu personal nu am insinuat asa ceva. Era o curiozitate vis-a-vis de pozitia la 2,5 metri vs. pozitia la mai putin de 1 metru.

 

In general camioanele au limitatoare de viteza la 90 km/h. Mai sunt din aceia care scot limitatoarele dar o fac cu un risc imens. In strainatate daca te prinde politia ca ai scos limitarea esti pasibil de ani grei de puscarie si amenzi imense.

Fis ... sa fi tu sanatos citi soferi de TIR (cu care am lucrat direct si personal) scoteau limitatorul. Mai mult, unii scoteau si discul ala ce inregistreaza timpul de codus si timpii de odihna. Am un lapsus, dar parca tahograf ii zice.

 

Acum sa va spun si parerea mea. Sunt doua situatii mari si late.

 

2. Soferii de camioane in Romania - aici (parerea mea) se respecta legislatia in proportie de sub 50%. Principalii vinovati sunt soferii (pentru ca accepta) si patronii pentru ca ii obliga pe acestia sa incalce legile. Patronii pierd bani multi in conditiile in care nu se respecta orarul. Incarcari intarziate, orare imposibile de functionare ale depozitelor, starea drumurilor sub orice critica, accesul interzis in foarte multe zone intre anumite ore, etc. Nu in ultimul rand vinovati sunt si cei de la ARR si politie pentru spagile primite ca sa inchida ochii la incalcarea legilor.

Am mentionat si eu mare parte din motivele condusului riscant in ceea ce-i priveste pe soferii profesionisti. Ce anume ii impiedica sa se coalizeze si sa faca o greva sau ceva de genul asta ? Evident ca grosul banilor se duce la patroni insa totusi, in cazul in care mor oameni nevinovati, soferul ala chiar nu ar vrea sa se puna deoparte de astfel de evenimente ?

 

Acum sa va dau si un scenariu. Va rog sa va imaginati ca sunteti la volanul unui TIR si aveti in spate o remorca cu vreo 30 de tone de apa minerala, bere sau alte lichide la alegere. Cam cum credeti ca se va comporta incarcatura in momentul in care soferul autoturismului din fata crede ca e "funny" sa aprinda stopurile de ceata sau sa franeze fara motiv doar din cauza cu lui ii e frica sau considera ca sunteti mult prea aproape de el? N-ati vrea sa aveti senzatia aia in care simti efectiv ca toate cele 30 de tone din spate vin pe tine. E ca si cum ai primi un sut sanatos in fund. Sfatul meu este sa incercati intotdeauna (in orice situatie, nu doar cand sunteti la volan) sa incercati sa va puneti o secunda si in pielea celuilalt si abia pe urma sa actionati.

 

Cer scuze pentru eventuala lipsa de coerenta si pentru lungimea postului si va doresc si voua sa ajungeti sa depasiti 2 milioane de km la volan fara evenimente.

La fel si tie, numai drumuri bune si lipsite de incidente. Totusi, am ceva de comentat vis-a-vis de incarcatura. Nu se mai fac asigurari ? S-a desfiintat CMR-ul si nu a aparut nimic in locul lui ? Am batut la masina sute de astfel de fromulare, nu-mi spune ca acum viata este mult mai simpla :P . Cit despre stopurile si frinele mimate de un turism, hai sa fim seriosi ... de ce nu stati si voi la 10 metri, de ce impingeti turismul ? Chiar crezi ca soferul ala e atit de timpit incit sa riste degeaba sa se suie pe el 35tone ??? Aici putem (re)incepe eterna discutie despre cauza si efect, insa nu e cazul, cred ca discut cu niste oameni intelegatori.

 

 

Cati dintre voi,moralistii,v-ati urcat vreodata intr-un camion? Ca de condus ,dupa posturile voastre,se vede ca nu! De acolo ai alta vizibilitate.Ai 16 viteze .Iar ca sa stai in rampa cu turismul si un camion sa te impinga de la spate este jenant! Adevarat,nu exista padure fara uscaturi,ca si la motociclisti si la TIR-isti si la toate categoriile.nu le iau apararea ,!sunt tampiti!Dar nu generalizati!

Da-o incolo, ca sa nu zic altfel ... "este jenant". Dupa cum vezi, eu incerc sa fiu obiectiv, dar cu asta m-ai linistit si pe mine ! Si da, m-am suit in camion. Am facut ceva manevre cu TIR, raba de 16 tone, chiar si tractor. Sint foarte foarte departe ca si indeminare fata de un sofer de astfel de utilaje, recunosc cinstit ca majoritatea sint super tari. Insa nu asta se discuta aici, altul era subiectul ...

 

LE: notiunea de "wreckless driving" va spune ceva ? De ce in afara tarii soferii romani (de TIR) stiu sa pastreze o distanta de siguranta fata de cel din fata chiar si in rampa ???? Acolo nu este jenant ? De ce in afara soferii romani (de TIR) nu "imping" turisme chiar si daca astea merg cu 10 km/h ??????????????????????????

Edited by Salex

Share this post


Link to post

@tiboasca

1. Nu am scos nimic din context, este foarte clar, tu te-ai laudat ca dadeai peste cel ce a intors fara sa se asigure, asta am si citat. Vad ca o dai in altele in loc sa spui verde in fata: il ucid pe ala care intoarce sau nu! Si raspunde la intrebarea din primul post daca esti barbat.

2. Nu e vreo generalizare, sunt si oameni care gasesc intelegere pentru unele fapte, cum e si normal, nu sa sarim sa il omoram ca a facut una sau alta.

 

Insa titlul nu e intamplator, eu as cauta radacinile unor fapte a unora dintre camionagii in istoria nu foarte indepartata:

Plecat Gica de la coada vacii unde avea o gaura in fundul gradinii si se stergea cu coceanul sau stiuletele(functie de zona folclorica) ajuns MAAAREEE tovaras pe un

mastodont de 20 de tone la 20 de ani i se parea ca o are de 20 de metri.

Primind de la stat (e entitatea aia unde de unde oricat ai lua nu se termina vreodata) apartament, apa curenta si curent si veceu in casa, i s-a urcat ciobanului

nostru la cap ca el e muncitor, ca ei sunt forta in romania, ca ei construiesc romania socialista si ei reprezinta puterea, combinat cu cele 2 clase mai mult ca trenu de

la scoala profesionala, rezultatul e lesne de inteles pentru cine vrea sa priceapa.

Din pacate, cum spunea un coleg cateva posturi inainte, sunt foarte greu de reeducat, inca ducem dupa noi ramasitele comunismului si ale odraslelor lor educate pe masura.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...