Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Kalos Only: La Cat Schimbi Viteza?

La cati schimbi viteza, de obicei?  

260 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

=)) Tot Kalos ai si tu, stai linistit!

Share this post


Link to post

Daca ma uit cu atentie si calculez temeinic, cota procentuala a celor ce schimba la peste 3250 coincide cu a celor ce au probleme cu becul galben :D

Share this post


Link to post

sper sa nu am.are doar 4000+.acuma e in service pt a fost lovit de unu si treb sa schimbe usa spate,jeant,bara spate si de indreptat aripa spate.peste 3000+ merg rar.cu a 2 nu iam dat decat o singura data sa vad pana la cat se duce.deobicei merg in oras.

sper sa nu am probleme

Share this post


Link to post

Ca sa ma bag si eu in seama:

 

1. In oras schimb de regula undeva intre 2000 si 3000(poate sa fie 2200,poate sa fie si 2800) nu stau si ma uit la turometru

2. In afara cam la fel schimb,minim 2500,dar nu peste 3000 (decat daca fac depasiri unde o duc de regula peste 5000 daca trebuie)

3. S-a vorbit aici si de consum,eu va spun de consumul extra urban ,vezi mai sus cum schimb vitezele si tinand cont ca pe e85 de ex merg cu 125-135 ~ 3300-3500 rpm ,la acest stil de condus imi ia in jur de 7,1 %

 

4. Am experimentat si mersul domol,pe acelasi E85,schimbat la fel vitezele ,dar mers cu maxim 110 km/h(sub 3000 rpm),rezultat consum 5,7 %

 

5.Conform celor care au mai postat aici..eu ar fi trebuit sa am consumul optim(ca sa nu zic minim) la primiul stil de mers(mers multa vreme constant la turatia de 3400 care e de cuplu maxim),realitatea e cu mult diferita in schimb.

 

5. Concluzie mergi tu cum vrei,masina consuma tot cat trebuie,in traducere turatie mai mica ,consum mai mic

6. Eu am experimentat acest lucru , daca cineva da contra argumente sa faca un drum de minim 100 km in treapta IV la 3500 (105 km/h) si la intoarcere sa il faca in treapta 5 (105~2750 rpm) si sa posteze consumurile,ii urez mult succes :D

Edited by entaro79

Share this post


Link to post

La un traseu de ~400 km am scos o medie de maxim 6,5, in conditiile in care nu am menajat-o deloc. In pante schimbam si la 5-6000. Ce am observat- daca merg repede, am consum mai mic. Deci am mers tare, cu 5 persoane la bord (driver included), pe traseu nasol. Ca sa compensez greutatea mai mare ca de obicei, schimbam minim 500 rpm peste normal: a II-a la 3500 si tot asa. De obicei schimb la 3000 si ceva, nu stau nici eu tot timpul cu ochii pe ceas. Ce am observat: parca raspunde mai usor la acceleratie brusca. S-o fi invatat ECM cu alte valori sau si-o mai fi dat drumul motorul? Am cam 7000 km, nu am menajat masina. Pe zi ce trece o indragesc mai mult.

In fine: am o "politica"- aceea de a nu merge sub 2700 rpm decat in cazuri extreme. Daca se poate, sa fie acul peste 3000 rpm, pana in 3500 (cu a V-a). Am inteles ca e bine pt motor si buzunar. Rog sa-mi spuna cei avizati daca procedez bine- insa eu cam asta am inteles din ce s-a vorbit pe forum.

Rog pe cei cu 1,4 16v sa nu mai chinuie motoarele sub 3000 rpm, e o crima sa mergi la drum intins cu turatie mai mica. Unde se poate- dati-i tare, ca nu se supara ECOTEC-ul.

Share this post


Link to post
Ce am observat- daca merg repede, am consum mai mic.

...

Rog pe cei cu 1,4 16v sa nu mai chinuie motoarele sub 3000 rpm, e o crima sa mergi la drum intins cu turatie mai mica. Unde se poate- dati-i tare, ca nu se supara ECOTEC-ul.

 

Partial off-topic, dar necesar pentru conformitate :)

Nici o masina de strada pe benzina nu va consuma in vecii vecilor amin mai putin la 3000 decat la 2000rpm in a 5-a.

Si nici la 3 mii in a 4-a mai putin decat in 2000 in a 5-a.

Un climat de croaziera la 2 mii este imposibil sa dauneze unui astfel de motor.

(ne intoarcem la discutii infinit terminabile)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
Partial off-topic, dar necesar pentru conformitate :)

Nici o masina de strada pe benzina nu va consuma in vecii vecilor amin mai putin la 3000 decat la 2000rpm in a 5-a.

Si nici la 3 mii in a 4-a mai putin decat in 2000 in a 5-a.

Un climat de croaziera la 2 mii este imposibil sa dauneze unui astfel de motor.

(ne intoarcem la discutii infinit terminabile)

 

:o fftopic: Pe teren plat şi mers constant este posibil să ai dreptate, dar cu o maşină superîncărcată, nu ştiu. Dacă demarezi sau mergi la deal, cam este mai ieftin s-o faci în 3000 decât în 2000. Cineva cu computer de bord cu consum instantaneu poate să spună asta. Pe un diesel am remarcat foarte bine lucrul ăsta. La demaraj sub 1800 rpm consumul instantaneu se ducea la 24/100, la demaraj după 2000 consumul instantaneu nu sărea de 16/100.

Edited by euggen

Share this post


Link to post

:o fftopic: La demaraje din scurt si urcari de rampe e mai "ieftin" sa fii mai sus in ture! Dar la o calatorie pe afara(vorbind de mediu, nu de instant), per ansamblu, experienta personala mi-a aratat ca e intocmai cum zice @Tommy!

Share this post


Link to post

Pai de asta avem unii 16v, sa loganim masinile?! Nici cu berlina din '99 nu mergeam cu 2000rpm.

Oricum, pe traseul meu au fost foarte multe (da foarte) diferente de nivel, pante lungi, curbe stranse, si doar putine portiuni cat de cat drepte (unde ma mai descarcam cu 150/h). De obicei scot un mixt de 8,1-8,5, iar acum m-a surprins consumul mic. Pantele le-am coborat NUMAI in frana de motor (si asa era infierbantat rau saracul)- sa se mai racoreasca unpic.

Oricum, cand oi merge eu la drum intins cu 2000rpm- o sa se raceasca planeta...

Share this post


Link to post

Fiecare cu masina lui si o conduce cum ii place...daca vreau sa o loganesc e treaba mea,daca o sa am probleme,iarasi ma priveste direct si personal.

Daca citeai mai bine postul meu observai ca de obicei merg in afara intre 120 si 130 Km/h..fa tu socotela si vezi daca iti iese 2000 rpm,parca mie imi iese mai mult... :D

Am zis ca am experimentat si stilul domol sa vad consumul si scade veriginos odata cu scaderea turatiei...deci chestia ca ai consum mic la cuplu maxim e o teorie pur filozofica si nu are treba cu realitatea.

 

Vaz ca tu scoti consum mixt de 8.5%..nu ti-ai pus niciodata intrebarea de ce?

Edited by entaro79

Share this post


Link to post
... Am zis ca am experimentat si stilul domol sa vad consumul si scade veriginos odata cu scaderea turatiei...deci chestia ca ai consum mic la cuplu maxim e o teorie pur filozofica si nu are treba cu realitatea...

In experimentul tau ai facut abstractie de energia pierduta cu infrangerea rezistentei aerului, iar valoarea acesteia este direct proportionala cu patratul (?) vitezei de deplasare, peste o anumita limita de viteza. In general, cam toate masinile care au un Cx aproximativ egal, consuma cel mai putin, in extra-urban, in treapta a V-a, pe la 90-100 km/h. Ca intamplator, acolo vezi vezi pe turometru patru cifre, 2800 rpm, este cu totul alta poveste. Si masina mea are aceiasi parametri, dar consumul specific cel mai mic se obtine doar acolo unde randamentul este maxim. Ghinion, eu nu ma pot contrazice cu fizica.

Share this post


Link to post

Entaro, imi iese si 8,5 deoarece fac drumuri f scurte. Abia are timp motorul sa se incalzeasca in 5 km (cat am pana la munca). Si ma mai cheama unul-altul la cate ceva si asa se duce naibii economia... Eu stau la tara, pe unele "strazi asfaltate cu balastru" nu poti merge cu mach 2. Aseara era sa-l iau pe un betiv pe capota, deci frana tare de pe la 70/h, injuraturi, nervi, acceleratie etc. Sunt un temperament mai impulsiv, conducand mai in... forta (sa zicem) ma mai descarc. Oricum, nu am luat masina presupunand ca fac nush-ce economie. Da de banii aia (cam 3 mil pe luna) ma distrez cat pot. Daca as face economie- as scoate din buzunar doar 2,5 mil. Maaaare economie. Fac banii astia repede, uneori. Si distractia unde e daca merg linistit? N-oi fi eu Ionel-soferul-linistit, Mihai si Laurentiu v-o pot certifica. Mi-am luat masina urmarind discutiile de pe forum, stiam de consumul ei. Deci am cumparat-o in cunostinta de cauza. NU regret alegerea facuta (repet a nush-cata oara) si mi se pare cea mai potrivita alegere. Si ma cam doare-n... de consum. Iar daca ii pun gaz- va creste considerabil si viteza medie de deplasare :D - de parca acum ar fi mica :) .

In sondaj am votat 3000, insa doar la mers linistit. La nevoie masina vede des 5-6000 rpm. Cel mai bine e ca sotia nu (prea) comenteaza, insa al naibii cum cauta frana... azi a spus sa-i montez si ei o frana. Are cineva niste pedale de la un set volan+pedale de calculator? Nu e nevoie si de USB, doar sa aiba si ea ce sa calce uneori =)) . Si un volan ar fi bun, daca stau sa ma gandesc.

Share this post


Link to post

:o fftopic: :o fftopic:

 

Nea tolin, zici ca tu ai cel mai mic consum la 4400 rpm?Te rog sa ma scuzi,dar nu cred in ruptul capului asa ceva...adica tu ca sa obtii consumul cel mai fain tre sa mergi in extraurban cu a III-a la 4400 (cam asta inseamna 100 Km/h in a 3-a)...atunci ai si sarcina mica,ai si cuplu ..totul e extraordinar..dar crede-ma ca nu si consumul.

Oare toti producatorii din lume pun treapta a V-a lunga tocmai pentru a miscora consumul..iar tu ii contrazici pe toti :) (consum mic la mers intins,nu depasiri,acelerari sau drumuri in panta adica urcare)

La mine e diferenta mare de consum intre 125 si 105 km/h sa zicem...dar in acest interval CX-ul masini are o importanta mult mai mica...la viteze mari conteaza (sa recunoastem kalos are un CX de autobuz iar masinile de strada au un CX diferit...motor de 94 cp scoate maxim 176 km/h...nu vreau sa dau exemple de masini de 90 cp care scot peste 180 km/h)

Aici ai dreptate din cauza CX-ului prost kalos/aveo scot consumuri mari pe autostrada fata de alte modele de masini cu motoare asemanatoare si un CX mai bun(mai mic)

 

Dacu tu scoti consum mai mic in treapta 4 la 105 km/h decat in treapta 5 la aceiasi viteza iti fac cadou un plin,daca nu..astept sa-mi umpli tu rezervorul :D :lavolan:

Share this post


Link to post

"Unii oameni simte masina, altii scrie pe forum"

So, here we go again.

Popcorn si bere ne lipsesc.

Share this post


Link to post

Bey, nea entaro79, unde scrie a IV-a acolo ? Invata ce-i acela consum specific, consum, nu-l mai confunda cu debitul. Deci, daca n-ar exista frecarea cu aerul, o masina va consuma cel mai putin pentru deplasarea pe 100 km daca merge in treapta a V-a cu viteza la care consumul specific este minim. Consumul specific (g / CP x t) nu este liniar cu turatia, el are un minim acolo unde randamentul motorului este maxim, deci, desi motorul parcurge acelasi numar de rotatii pe 100 km, indiferent ca mergi la 2000 rpm sau la 3200 rpm, consumul specific la 3200 este mai mic decat cel de la 2000 rpm. Cum specificatia consumului la 120 km/h este factor de comparatie intre masini, fii sigur ca turatia motorului la care masina ta ruleaza cu 120 km/h in treapta a V-a este turatia la care motorul consuma cel mai putin. Doar ca la viteza aceasta, cea reala si nu cea de pe ceas, frecarea cu aerul conteaza deja mult si din acest motiv, consumul la o viteza de 100 km/h pe ceas ( > 90 km/h real) este mai mic la o deplasare pe 100 km, desi consumul specific al motorului (pe stand) la acea turatie este mai mare.

Share this post


Link to post

@entaro_79, la cutia de pe Lacetti 1.4 (inclin sa cred ca e aceeasi cu cea de Aveo 1,4) la 3000 rpm cu a V-a am 100Km/h. In concluzie la 3200 am ~110 iar pentru 120 la ora am cam 3500.

Ce vreau eu sa remarc e ca 125-135 la mine nu pica acolo unde zici tu, in plaja 3300-3500. La 4000 rpm inca nu ating 140. Si la un drum cu 120/h aproape constant (+/- 5Km/h, peste 75% din timp, iar restul prin localitati) consumul creste simtitor pe la 8% cu AC (probabil un 7.2-7.5 fara AC). Ce-ar fi sa verifici mai bine turometrul si sa ne zici si noua cum e treaba.

Edited by perfidus

Share this post


Link to post

nu-s la fel cutiile in a V-a am 3000 la 115 km/h

 

Pai si crezi ca pe noi ne intereseaza cosumul specific sau cel de la pompa?EU am zis doar ca la 120 am consumat mai mult decat la 100,iar pe autostrada la 140 km/h ia peste 8 %....mie imi iese ca la o masina rulata pe strada nu pe stand,consumul creste cu turatia in aceiasi treapta de viteze... :wallbanger:

Edited by entaro79

Share this post


Link to post
EU am zis doar ca la 120 am consumat mai mult decat la 100,iar pe autostrada la 140 km/h ia peste 8 %....mie imi iese ca la o masina rulata pe strada nu pe stand,consumul creste cu turatia in aceiasi treapta de viteze... :wallbanger:

 

Ce ţi-a spus şi Tolin este că la viteza aceea îţi creşte consumul din cauza rezistenţei aerodinamice. Creşte cu puterea a 2-a chiar a 3-a cu viteza, şi mult mai puţin (poate chiar deloc) cu turaţia.

 

Este adevărat că la 70km/h într-a 2-a (la 5500rpm(?)) consumă mai mult decât într-a 4-a. Dar am dubii că la 70km/h într-a 5-a consumă mai puţin decât într-a 4-a sau a 3-a. Iar dacă pui maşina în rampă serioasă, cred că într-a 3-a obţii cel mai mic consum. Doar un computer de bord cu consum instantaneu te-ar putea convinge.

Share this post


Link to post
Este adevărat că la 70km/h într-a 2-a (la 5500rpm(?)) consumă mai mult decât într-a 4-a. Dar am dubii că la 70km/h într-a 5-a consumă mai puţin decât într-a 4-a sau a 3-a. Iar dacă pui maşina în rampă serioasă, cred că într-a 3-a obţii cel mai mic consum. Doar un computer de bord cu consum instantaneu te-ar putea convinge.

 

 

Eu nu vorbesc de rampe,de depasiri,accelerari bruste...citeste mai sus...am mai zis asta...ma refer la mers normal extraurban..drum drept..etc...daca tu preferi sa-l faci cu treapta 3-a e problema ta,eu tot pe a V-a o prefer,iar daca depasesc dau a 3-a,daca e sa urc un deal cu rampa mica,merg cu a iv-a...in rest V-a

 

Eu am obtiut consum Bacau-Bucuresti de 5,7 %...si nu cred ca intamplator,la intoarcere nu am mai stat la 100 - 105,am mers normal pt stilul meu adica 120-140 mai tot timpul peste 3000 si consumul s-a ridicat simtitor (pe ala nu l-am mai calculat pt ca nu am mai facut plinul)

Share this post


Link to post

Ma bag si eu in discutie: Nu cumva topicul acesta este despre schimbarea vitezelor si turatiile la care se face aceasta operatie? Asa scrie in titlu. Asa ca domnul entaro79, pe drum drept, extra-urban, la ~100 cu a 5-a, ce viteza schimbi matale? Ce legatura are ceea ce spui tu cu ceea ce se discuta? Vrei sa spui ca ajungi la respectiva turatie schimband numai la 1500rpm, sau ce? Este vorba despre schimbarea treptei de viteaza si la ce turatie se face aceasta astfel incat sa se minimizeze consumul si sa se maximizeze performantele, nu cum sa te loganesti pe strada. Nu are nici o legatura cu ce viteza si in ce treapta mergi la drum intins, in treapta a-5a la viteza constanta oricum efortul motorului este si el ~constant. Este vorba despre schimbarea treptei si sincer, la Matiz, daca schimb conform teoriei tale, la 2000 ca sunt turatii putine=>consum mic imi mananca urechile, atat de mult consuma.

Share this post


Link to post

Desi aproape offtopic:

@entaro79 - ai dreptate in privinta rapoartelor cutiei de viteze Kalos 1,4 vs Lacetti 1,4.

 

Acestea sunt:

Lacetti D-16(C/R) Kalos D-16

1st 3.818:1 3.545:1

2nd 2.158:1 1.952:1

3rd 1.478:1 1.276:1

4th 1.129:1 0.971:1

5th 0.886:1 0.763:1

final 3.722:1 3.944:1

 

Or fi gandit rapoartele ca optime pentru motorul de 1,6 (sunt aceleasi) dar pentru economie au lasat acest tip de cutie si la 1,4 ... ?? WTF...

 

Observatie: jonglati cu rapoartele de Kalos si vedeti ca in treapta V, raportul total motor/planetara este aprox. 3:1, deci 3000 rpm motor=1000rpm la roata, iar la 185/60R14 este echivalent 1814m/min sau 109Km/h. (pentru circumferinta rotii am folosit tyrecalc). Daca rotile sunt pe 15, calculul tot acolo iese adica 110Km/h -reali.

Se verifica si pentru Lacetti, adica cei 110 (mai exact 112) reali se scot la 3300 rpm la motor.

Quit offtopic.

Share this post


Link to post

Eu zic ca se face o mare eroare, se amesteca motoarele SOHC cu cele DOHC. In plus, rapoartele din cutie sunt diferite. Cred ca topicul acesta trebuia despartit in doua sau chiar in trei: motor de 1,2L SOHC, motor de 1,4L SOHC si motor de 1,4L DOHC. Fiecare trebuie tratat diferit.

Share this post


Link to post

Foarte just, maitre... Dupa calculele facute aseara cred ca deschid si eu un sondaj cu Lacetti 1,4/1,6 only :mrgreen:

Share this post


Link to post

Deschid si eu un sondaj: cine schimba ca mine la 1500-1700?

 

 

He, he, he, m-ati crezut? :D

Share this post


Link to post

Schimb la maxim 2500rpm.

 

Şi te miri de consum?! La 2500 nu schimb nici eu la diesel...

 

 

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...