Jump to content
Sign in to follow this  
argon

Achizitionare Espero

Recommended Posts

Hai bre, sa fim seriosi, asta nu e un argument :) ) orice motor poate fi in orice stare, depinde cum e intretinut.

Share this post


Link to post

S-a intamplat ca toate pe care le vazusem atunci sa fie asa :D . La 1.5 e capacul ala de la chiulasa care acopera restul si atrage privirea, nu mai vezi scurgerile :P

 

Sunt si la 1.5, sa vezi la mine cum arata acum, vara asta am in plan sa rezolv problema.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

PS Cu un motor de 2.0 16V de Leganza Espero ar fi fost o masina completa ;)

Pai atunci recomanda-i sa caute un Espero cu motor de 2000. E drept ca era mai putin puternic decit motorul de Leganza insa tragea foarte bine la greutatea masinii.

Share this post


Link to post

Tot 8V e si ala deci "neterminat" :D

Share this post


Link to post

Eu am mers cu un cielo a unui unchi, produs in Romania,1.5 16v,e parca ma silentios,dar trebuie sa il turezi de il ia naiba,daca vrei sa te misti cu ea .

 

Sa-ti spun si de ce, o fi acelasi motor, dar difera softul si puterea, alea romanesti sunt gatuite de catalizatoar si au cuplu si puterea mai mici, nu au 90 de cai ca 1.5-ul de pe Espero.

Share this post


Link to post

In teorie un motor in 16 valve,trebuie turat mai mult,fata de cele in 8 valve.

 

Si eu am vazut motoare de 1.8,murdare,dar e vina la proprietari,e prea scumpa o garnitura pentru capacu de la culbutori,si e o stinta adevarata, sa se stranga acel capac,incat sa nu mai scape ulei,al meu e curat,singura pata de ulei, e de la semeringu de la timonerie,trebuie sa il schimb si pe ala.

 

Motoru de 2 litri,e cel mai bun de pe espero,consum mai mic fata de 1.8 ,cuplu mai mare,si are 110~115 cp,dar se gasesc mai greu la noi espero , cu asemenea motoare :(

Share this post


Link to post

In teorie un motor in 16 valve,trebuie turat mai mult,fata de cele in 8 valve.

 

Eu zic sa nu compari degeaba functie de numarul de valve un motor de 1500 cu unul de 1800. Daca ala de 1800 avea 16 valve poate, atunci din contra fata de ce spui tu, ar trebui turat mai putin, si cuplul era disponibil mai jos.

Share this post


Link to post

Sau nu. Ultimul meu offtopic.

 

Ai fi avut acelasi cuplu la 2800 insa s-ar fi mentinut si mai sus in ture (sau poate la 4000 era chiar mai mare decat la 2800)de-aici si mai multi cai insa la turatie mai mare. Vezi o curba de cuplu la cielo 1.5 8V comparativ cu cielo (espero) 1.5 16V si o sa iti dai seama ce vorbesc.

 

In ceea ce priveste consumul treaba e relativa. 1.5-ul pur si simplu nu "trage" greutatea aia cum trebuie sub 3000 de ture si ai nevoie de mai mult.

 

1.8 e mai echilibrat la greutatea masinii, cuplul este suficient la turatie mica si nu are rost sa-l duci mai sus.

Insa daca cel de 1.8 avea 16V intrebarea este, poti sa stai intre 2800-4000 stiind ca mai sus trage mult mai bine? :D

 

Avantajele 16V s-au discutat in alt topic, nu le mai repet aici.

Share this post


Link to post

ma ajutati si pe mine cu sfaturi pentru verificarea compresiei, asa cat de cat , fara compresiometru...sau verificarea uzurii motorului camasi-pistoane, supape, scaune supape, etc...

Share this post


Link to post

Pai cat de cat...in principiu nu trebuie sa auzi batai in motor, nici la rece nici la cald. Simptomatologia e explicata pe larg in manualul de service, impreuna cu diagnosticul aferent.

 

Motorul trebuie sa mearga rotund, fara poticneli. La accelerare urmareste ce iese pe toba de esapament, fumul negru / albastru denota uzura motorului si necesitatea repararii acestuia. Ca sa auzi mai bine, deschide capota si accelereaza manual de la clapeta. Bruscheaz-o pana la peste 5000 RPM. Las-o la relanti si apoi accelereaza usor pana la un regim inalt.

 

- desfa capacul de umplere cu ulei si analizeaza cat de mult vezi cu o lanterna starea de curatenie interioara a motorului. Daca nu vezi decat smoala, fugi.

 

Motorul lu` nen` tu.

 

Motor de Remat.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

E ultimu offtopic al meu.

 

Motoru de la opel 1.8 16v are cuplu de la 3800 rpm si 170 Nm,ia espero 2.0 8v de la 2600 rpm si 164 Nm,iar 1.8 8v are 145 Nm de la 2800 rpm, un motor de cilindre mica are plaja de cuplu,de la o turatie mai mare, fata de un motor cu clindre mare,care are cuplu de la turatie mai mica.

 

 

Orice motor de cilindre mare, are un cuplu mai mare si de la o turatie mai mica,ex e36 motor de 2.5 si 2.8,cel de 2.8 are doar 300 cm3 in plus,dar are 40 Nm in plus si de la o turatie mai mica,fata de 2.5.

 

Iar la Daewoo Espero s-a pus sistemu de injectie EFI,cu un raport de compresie 8.80:1,acest motor e numai bun de turbo :mrgreen: ,fata de un motor de opel ,,original'',cu sistem de injectie SFI,si raport de compresie 10.50:1,si e doar un motor de 1.8 si 16v,dar are 123 cp pana la 5600 rpm

 

 

Problema la 1.5,e ca nu are cuplu mare,pentru a trage 1300 kg,noroc cu cx-u de 0,29 parca,o ajuta sa fie mai fasneata.

 

Nu e precum la 8v de la 2800,incepe de la 3800 pana la 5600,dar sunt mai multi Nm,adica 170Nm fata de 145Nm,sunt motoare opel de 1.8 16v respectiv 1.8 8v

Share this post


Link to post

Problema la 1.5,e ca nu are cuplu mare,pentru a trage 1300 kg,noroc cu cx-u de 0,29 parca,o ajuta sa fie mai fasneata.

 

E fasneata crede-ma, ca nu ai avut, si eu da, nu pe tine te-a prins radarul pe A3 cu 179 km/h, doar trebuia sa stii sa folosesti cutia, la 4500 rpm in treapta 3, bate multe masini cu pretentii la urcarea unei pante de exemplu. Si pana la 1300 mai e, masina are 1103 kg.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Eu sunt de acord cu Argon, numai eu stiu de cati am ras cu Cielo al meu :D In schimb este foarte adevarat ca trebuie turat, pana pe la 3000rpm e cam putoare... :P Cu treapta a 3-a de la 3500 rpm pana in limitare este vis cu ea :D

Edited by TBird

Share this post


Link to post

chiar un motor curat..axe cu came noi...felicitari si mentinel tot asa...da asta cu fumu sau chiar ulei pe esapament la turatii mari e generala, mai e scoaterea jojei la relanti si vazut daca arunca stropi de ulei(merge la batrana dacie, nu stiu daca si la espero), verificarea compresiei n-ar fi mare lucru daca as avea compresiometru...dar de...inteleg ca raportul e 8:1?..oricum o sa studiez mai amanuntit manualul sa vad ce zice dar n-am avut timp docamdata...

Share this post


Link to post

Acela e raportu 8.80:1.

 

E normal,ulei-u in baie e in miscare,ce trebuie sa urmaresti, cand scoti joja,sa vezi daca scoate fum/aburi de compresie pe canalu de la joja.

 

Si inca o metoda de verificare a compresie,scoate busonu de la ulei,si pune mana,pe gura de umplere,daca simti ca iti trage mana inauntru,motoru are compresie,data ti-o arunca/scoate gaze,du-te la mecanic cu ea!

 

TBird i-ai facut,dar conteaza daca stiau sa isi foloseasca masinile corect. Daca sunt prosti si o dacie 13XX Ii face =)) .

 

Si conteaza ce cutie de viteza ai,espero 1.8 8v ,are f16 cr/wr ,adica scurta,cielo si espero 1.5 16v au f13.

 

Toate motoarele de la opel c18 au f16,restu mai mici au f13.

 

PS: Si inca ceva,motoru de 1.8 8v,se poate monta turbo foarte usor,s-a pus si din fabrica, pe astra f numit c18get,aviz amatorilor de tuning,espero cu al sau cx de invidiat,si cu o turbina t3 face da ras multe masini!

Share this post


Link to post

Cielo GLE si Espero 1.5 tot F16 au, scrie in manual.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

C18GET ala nu a existat pe Opel .

post-13547-0-77266300-1309968944_thumb.jpg

Edited by George_Paraschiv

Share this post


Link to post

Si conteaza ce cutie de viteza ai,espero 1.8 8v ,are f16 cr/wr ,adica scurta,cielo si espero 1.5 16v au f13.

 

Toate motoarele de la opel c18 au f16,restu mai mici au f13.

 

Vezi ca dai informatii aiurea.

 

Inteleg ca ai avut Espero de 1.8 si de aia il lauzi, eu inca am de altfel, si daca nu avea cutie automata era demult la Remat, motorul de 1.8 e depasit de 20 de ani, consuma ca porcu, e in bucla deschisa si timpii de injectie sunt ficsi si controlati manual de un amarat de potentiometru, fata de cel de 1.5 care are sonda lambda si functioneaza in bucla inchisa, si amestecul e gestionat corespunzator in timp real, asa cum se intampla la toate motoarele cat de cat moderne.

Edited by argon

Share this post


Link to post

S-avem pardon, eu am avut 1.8 cu sonda lambda la care timpii de injectie se ajustau realtime (vazut pe scanner).

Share this post


Link to post

Cu o floare nu se face primavara. O fi fost vandut initial in vest, ca la cele vandute in Romania, nu au avut sonda de oxigen, ci potentiometru. LA fel ca si Cielo non euro.

Share this post


Link to post

@vaxxi a ta nu era trecuta ca euro2 in talon?

Share this post


Link to post

Nu. De-aia se mira si Ovi_Jer :)

Share this post


Link to post

E ciudat la argon, cu potentiometru, si a mea non euro tot cu sonda lambda e. Daca mai prind espero de 1.8 ma holbez dupa firul mov :D

Share this post


Link to post

A ta e 1.5, si a mea de 1.5 avea lambda, nu a existat 1.5 DOHC cu potentiometru, doar cu sonda, 1.8, cat si 1.5 SOHC la Cielo non euro sunt cu potentiometru, nu doar la a meu, m-am mai holbat si la altele.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Espero-ul meu de 1.8 din 1997 este cu potentiometru. De 1.8 cu sonda lambda sunt foarte rare, dar tot noneuro.

Nu stiu daca exista 1.8 cu sonda lambda si cu catalizator pentru euro2.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...