Jump to content
Sign in to follow this  
sile2007

General Motors - Faliment Oficial

Recommended Posts

Este oficial: în data de 1 iunie 2009, General Motors va intra în faliment, după 100 de ani de existenţă. Totuşi, planurile guvernului american presupun investiţii de încă 30 de miliarde de dolari în GM.

După cum se aşteptau analiştii, General Motors nu poate evita falimentul, urmând a depune documentaţia necesară acestui proces luni, 1 iunie. Se estimează că această acţiune va dura între 60 şi 90 de zile - deci mai mult decât în cazul falimentului lui Chrysler LLC, de doar 28 de zile.

 

Administraţia Obama va continua să investească 30 de miliarde UDS (pe lângă cele 19,4 miliarde USD primite deja de GM prin ajutoare guvernamentale), bani care vor fi transformaţi în obligaţiuni, iar GM va trebui să plătească înapoi doar 8 miliarde USD.

 

Se estimează că în jur de 35% dintre acţionari vor aproba fără probleme restructurarea companiei, însă există voci care acuză guvernul american de favorizarea sindicatului UAW, iar procentul de 72,5% din acţiuni pe care le va deţine guvernul s-ar putea să scadă la doar 55%, dacă UAW va face presiuni.

Share this post


Link to post

Era de asteptat !

Share this post


Link to post

Opel a fost luat de niste canadieni. PAna la urma fiat n-a reusit sa puna gheara pe ei. Ma intreb totusi daca nu e o alegere proasta, tot felul de analisti spun ca vor supravietui doar cativa constructori gigant si ca va trebui sa faci minim 5mil masini pe an ca sa ramai viabil. Daca e adevarat, poate era o miscare mai inteligenta cu Fiat...

Share this post


Link to post

Articolul este o teorie a conspiratiei.

Din punctul meu de vedere ratiunile sunt mult mai simple: politicienii nemti au fost prea lasi sa-i lase pe cei de la fiat sa faca ce vrea din Opel. Era clar ca planul fiat implica disponibilizari mai ridicate si impunea asigurarea unui grad mai redus de risc pentru producatorul italian. Cat despre rusi, ei de cand au industrie auto n-au facut altceva decat sa fure tehnologie si cu toate astea nu au produs decat jeguri de masini comparativ cu suratele vestice.

Share this post


Link to post

Este oficial: astăzi, 1 iunie 2009, General Motors a intrat în faliment, după 100 de ani de existenţă. Planurile guvernului american presupun investiţii de încă 30 de miliarde de dolari în GM.

Falimentul General Motors a fost oficial anunţat. Compania se va reorganiza astfel: Guvernul va prelua o participaţie de 60% din acţiunile companiei reorganizate, UAW va controla 17,5% din acţiunile "noului GM", guvernul Canadei alte 12%, iar deţinătorii de obligaţiuni vor primi 10% din capital, pentru a renunţa la pretenţiile financiare. În urma restructurării, GM va închide 11 fabrici din Statele Unite şi va dezactiva alte trei unităţi. Ţinta de concedieri nu este clară, însă grupul a purtat discuţii cu liderii UAW pentru a renunţa la 21.000 dintre cei 54.000 de membri sindicali.

 

G.M. va fi cel mai mare faliment din industria prelucrătoare americană şi, totodată, al treilea mare faliment din istoria corporatistă a Statelor Unite.

Share this post


Link to post

http://www.michaelmoore.com/words/message/index.php?id=248

 

Goodbye, GM ...by Michael Moore

 

It is with sad irony that the company which invented "planned obsolescence" -- the decision to build cars that would fall apart after a few years so that the customer would then have to buy a new one -- has now made itself obsolete. It refused to build automobiles that the public wanted, cars that got great gas mileage, were as safe as they could be, and were exceedingly comfortable to drive. Oh -- and that wouldn't start falling apart after two years. GM stubbornly fought environmental and safety regulations. Its executives arrogantly ignored the "inferior" Japanese and German cars, cars which would become the gold standard for automobile buyers.

Share this post


Link to post

Nu e chiar atat de simplu pe cat este stipulat in articol, inertia imensa a sistemului si ,,politica" fiind bariere uriase de trecut in realizarea acelor transformari. Pana una alta marii producatori de automobile au fost inlocuiti la top de producatorii de petrol, deci avem un impediment in plus: lobby-ul.

Share this post


Link to post

Istoria General Motors - Cel mai mare producator auto s-a transformat intr-un colos cu picioare de lut

HotNews.ro

Luni, 1 iunie 2009, 14:28 Economie | Auto

 

 

GM trebuie sa-si reduca masiv operatiunile pentru a face fata pe piata

Foto: General Motors Peste sapte decenii a fost cea mai mare companie auto din lume, a luat fiinta acum 101 ani si a inceput printr-un puternic program de achizitii. In al doilea razboi mondial a produs tancuri, avioane si armament, atat pentru Aliati cat si pentru puterile Axei. UPDATE: General Motors a cerut luni la ora 8 in SUA (15.00, ora Romaniei) intrarea sub protectia legii falimentului, se va reorganiza intr-o noua compnie, mult mai mica dar mai curata. Insa lasa in urma o istorie interesanta despre care puteti citi mai departe in articol.

 

Start lansat, cu achizitii

 

General Motors a luat nastere in septembrie 1908 in statul american Michigan infiintata de William C. Durant ca holding pentru marca Buick. Un an mai tarziu in componenta holding-ului a intrat si marca Oldsmobile (care acum nu mai exista). Tot in 1909 s-au adaugat companiile Cadillac, Elmore si Oakland (care va deveni Pontiac). Tot in acelasi an au fost cumparate alte doua companii care vor forma apoi deivizia de vehicule utilitare GMC Truck.

 

Fondatorul Durant a pierdut in 1910 controlul GM, dar l-a recastigat cativa ani mai tarziu, dupa ce a integrat in GM marca pe care a creat-o impreuna cu francezul Louis Chevrolet. Marca a intrat in 1917 in portofoliul GM.

 

Anii '20 au fost cruciali pentru dezvoltarea GM. In 1925 a cumparat Vauxhall Motors din Marea Britanie, iar patru ani mai tarziu a achizitionat 80% din compania germana Adam Opel. In 1931 americanii si-au marit la 100% participatia la Opel dar au cumparat si compania australiana Holden, care e si azi in portofoliul GM. Numele Vauxhall este folosit pentru automobilele Opel in Marea Britanie.

 

Cu fundul in doua luntrii, in vreme de razboi

 

La inceputul anilor '30, General Motors a devenit cel mai mare producator auto mondial, pozitie pe care o va pastra 77 de ani. Insa lucrurile au devenit complicate in al doilea razboi mondial, cand uzinele Opel din Germania produceau pentru nemti. Compania a produs tancuri, avioane, armament, situatia devenind cel putin ciudata, dat fiind ca tancuri produse de fabrica Vauxhall din Marea Britanie s-au confruntat pe campul de batalie cu vehicule produse la fabrica Opel controlata de nemti. In plus, GM a profitat de pe urma comenzilor venite de la guvernul german si a primit chiar si despagubiri de razboi dupa ce aliatii le-au bombardat fabricile germane.

 

Probleme de calitate si rezolvarea de inspiratie japoneza

 

Dupa razboi GM a continuat sa creasca si sa-si diversifice grupele de produse. Totusi, in anii '60, '70 si '80 performantele au fost umbrite de probleme cu calitatea, unele masini fiind scoase de pe piata mai devreme din cauza defectelor aparute. Totusi, trebuie spus ca multe din defecte au fost reparate, iar criticile venite din partea clientilor si din partea asociatiilor care apara drepturile consumatorilor au determinat atat GM, cat si concurentii sa faca masini mai sigure.

 

La finalul anilor '70 GM a inceput sa aiba pierderi financiare mari dar a inceput sa o duca rau si cand era vorba de cota de piata, unde marcile japoneze profitau si datorita masinilor mai fiabile. GM a decis sa incheie parteneriate cu Toyota si Suzuki, pentru a produce impreuna masini in SUA si pentru ca managerii americani sa lucreze alaturi de cei japonezi si sa invete de la ei. Asa a luat nastere si marca Saturn, care s-a vrut a fi cu totul altceva, dar la care GM renunta anul acesta. In anii '80 compania ajunsese sa aiba 350.000 de angajati pe plan mondial.

 

GM a continuat insa achizitiile. Daca in 1971 a preluat 34% din Isuzu, in 1998 isi creste cota la 49%, insa apoi o vinde. In plus, in 1985 a cumparat producatorul britanic de masini sport Lotus, pe care insa l-a vandut in 1993. Americanii au fost la cumparaturi si in Scandinavia, au preluat 50% din Saab in 1990, un deceniu mai tarziu a preluat-o total, dar acum a abandonat-o.

 

Si cu japonezii au fost alte parteneriate. GM a cumparat in 1999 o cincime din holdingul Fuji Heavy Industries, producatorul masinilor Subaru, dar apoi a vandut participatia.

 

Ultimul deceniu a fost plin de vesti proaste la GM. In 2000, americanii au cumparat 20% din Fiat pentru 2,4 miliarde dolari in actiuni, insa cu o optiune care dadea italienilor dreptul sa forteze GM sa cumpere si restul de 80%. Pentru a iesi din alianta, GM a fost fortata sa plateasca Fiat doua miliarde dolari, pentru a nu mai fi obligata sa cumpere grupul italian.

 

Alte vesti proaste, in 2000 General Motors a decis sa "omoare" marca Oldsmobile, iar in 2005 a renuntat la divizia producatoare de componente Delphi care a intrat in reorganizare sub protectia legii falimentului dar inca nu s-a rezolvat situatia ei nici in ziua de azi.

 

GM - compania care a creat si apoi "omorat" masina electrica

 

GM si-a legat numele de una dintre cele mai cunoscute masini electrice - modelul EV1 al General Motors, produs intre 1996 si 1999 intr-un numar limitat de circa 2.000 de exemplare. Masinile erau inchiriate catre utilizatori, acestia neavand posibilitatea sa le cumpere. GM a motivat intreruperea programului in 2003 prin faptul ca nu obtinea profit cu ele si nici nu prea exista cerere. GM a fost acuzata de unii ca si-ar fi sabotat propriul produs, compania a retras de pe piata toate masinile EV1, chiar daca au existat clienti care au cerut insistent sa le fie oferita sansa de a le cumpara.

 

In functie de baterii, primele masini EV1 aveau o autonomie de 90 km, iar cele mai avansate puteau parcurge 240 km dupa o incarcare. Masina se incarca total la priza in opt ore, dar bateria putea fi incarcata in proportie de 80% in circa trei ore.

 

Criza si drumul spre faliment

 

Ultimii ani au fost extrem de grei pentru GM. Compania a pierdut mult din cota de piata in SUA, a pierdut locul intai pe plan mondial in 2008 in lupta cu Toyota, iar pe plan financiar lucrurile stau dezastruos - pierderi de 88 miliarde dolari din 2004 pana in prezent. Vanzarile au scazut mult, gama de modele era bazata pe masini cu consum mare, iar numarul de dealeri din SUA era extrem de mare, comparativ cu japonezii care vindeau mult mai multe masini/dealer. GM a afisat pierderi nete de sase miliarde dolari, fata de 3,3 miliarde dolari in primele trei luni din 2008, iar veniturile au scazut puternic si ele, de la 42,4 miliarde dolari, la 22,4 miliarde dolari.

 

Acum s-a ajuns la nevoia de a intra sub protectia legii falimentului, pentru ca GM sa se restructureze, sa se micsoreze si sa renunte la marcile neprofitabile. De la opt marci va ajunge sa se concentreze pe patru, de la 6.000 de dealeri va ajunge la 3.000 in SUA, iar productia va trebui redusa pentru a se mula pe o piata americana unde se vor vinde anual cam 10 milioane de masini, fata de peste 16 milioane, in anii buni din trecut.

 

Autoritatile americane au pompat peste 19 miliarde dolari in GM, se angajeaza sa mai ajute cu 30,1 miliarde dolari, insa in schimb, dupa faliment autoritatile vor detine 60% din noua companie, in timp ce statul canadian va avea 12%, deoarece a promis sa ajute cu 9,5 miliarde dolari. Noua structura a fost poreclita de mult "Governemt Motors", iar producatorul s-a angajat sa inchida 11 fabrici.

Share this post


Link to post

Sa fim seriosi...la cate fabrici au...cate cladiri...cate...si cate...nu cred ca isi vor gasi sfarsitul, cel putin nu acum. Scara e si de urcare si de coborare. Cred ca noul camaro alaturi de chevy volt poate chiar si cruze or sa le aduca ceva profit @-)

Share this post


Link to post

Dar oare ce o sa se intample cu GM Daewoo?

Share this post


Link to post

Va face parte din noul GM si isi va continua treaba.

Share this post


Link to post

Show most go on !

Edited by tiboasca

Share this post


Link to post

Ar fi foarte bine sa continue, nu stiu care e situatia de cand a inceput criza dar eu stiam ca GM Daewoo este una dintre diviziile profitabile ale GM. Oricum mie imi plac masinile lor si ar fi pacat sa nu mai produca. Am avut un Aveo de care am fost foarte multumit 7200km pana cand a intrat un camion in el. Nu a fost dauna totala si a fost reparat de noul proprietar si acum merge iara fericit pe strazi, :mrgreen:

 

Cred ca noul GM ar trebui sa pastreze doar marca Chevrolet si eventual Cadillac si sa se orienteze catre masini de dimensiuni mai mici si cu motoare mici si cat mai eficiente la un pret competitiv. Cred ca GM Daewoo ar fi de un real folos pentru noul GM.

Share this post


Link to post

Se si vorbea de o restructurare a lui GM . Va renunta la anumite marci, de exemplu Saturn, Pontiac, probabil Buick si la alte marci componente , gen Allison transmissions, etc. Vor ramane marci ( divizii) ca Chevrolet GM-Daewoo, Opel, Holden, probabil Vauxhall, Hummer, Cadillac, etc, care aduc profit. Cele de fite probabil ca vor inceta , sau vor incepe sa produca tot masini de duzina, nu exclusiviste. De asemenea se vor face disponibilizari, si evident anumite unitati de productie vor fi inchise.

Share this post


Link to post

Hummer deja a fost scos la vanzare...

Share this post


Link to post

Cica l-ar lua chinezii de la Great Wall China Automotives.

Share this post


Link to post
Hummer deja a fost scos la vanzare...

Ca sa nu mai vorbim de Saturn (probabil spre Renault), Pontiac (un particular), Opel (luat de Magna) si Buick defiintat.

Share this post


Link to post

Oh, this is gonna be fun!

Share this post


Link to post

În Romania , în luna mai vânzările Chevrolet au fost cu 22.9% mai mari decât în Aprilie. În Europa de vest, în primele patru luni ale anului 2009, cota de piaţă Chevrolet a crescut cu 0,27 de puncte, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 1,27. Chevrolet s-a descurcat deosebit de bine în Franţa, Germania şi Italia, acolo unde consumatorii au profitat de proiectele guvernamentale de stimulare şi de promisiunea Chevrolet. Modelele mici şi atractive de la Chevrolet, Spark şi Aveo, au fost deosebit de bine primite de cumpărătorii de autovehicule noi.

Pe alte pieţe, de exemplu, în Marea Britanie, Chevrolet a continuat să înregistreze an de an o creştere a vânzărilor şi a cotei de piaţă. În Spania, o piaţă care a înregistrat o scădere semnificativă în ultimele luni, cota de piaţă Chevrolet a crescut cu 0,6 puncte, comparativ cu primele patru luni ale anului 2008, ajungând acum la 1,68 la sută.

În toată Europa, cota de piaţă Chevrolet a înregistrat o uşoară scădere de 0,1 puncte, ajungând la 2,1 la sută în primele patru luni ale anului 2009, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Acest fapt poate fi atribuit pieţelor din Rusia şi Ucraina, care au înregistrat o scădere puternică în ultimele luni. În ciuda condiţiilor dificile de pe piaţă, Chevrolet rămâne marca străină numărul unu în Rusia pentru al doilea an consecutiv.

 

Edited by sile2007

Share this post


Link to post

Este perfect normal

Marcile ieftine inca se vand - a se vedea cazul Dacia...

Share this post


Link to post

Constructorul american General Motors (GM) a anunţat, vineri, ieşirea din faliment şi lansarea formală a unei noi co mpanii, incluzând activele profitabile ale grupului şi având ca acţionar majoritar statul american, cu o participaţie de 60,8%."Noua companie General Motors a început activitatea de azi cu o noua structura, mai puternică", a precizat GM într-un comunicat.Directorul general al GM, Fritz Henderson, a mulţumit guvernelor SUA şi Canadei pentru sprijinul de 60 de miliarde de dolari acordat din decembrie 2008. GM se va concentra pe principalele patru mărci - Buick, Cadillac, Chevrolet şi GMC.

Share this post


Link to post

deci gm a ajuns oficial o companie de stat. :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...