Jump to content
Sign in to follow this  
fry

Noul Chevrolet Spark 2010

Recommended Posts

Dorind sa achizitionez un autoturism pt. sotie, am testat ce era rezonabil la pret pe piata. Am testat (inclusiv test drive) C1, 107, Aygo, Colt si, in final, noul Spark. Faceti acelasi test si veti realiza diferenta. Noul Spark este total superior celorlalte. In ceea ce priveste designul exterior, va garantez ca, odata aflati in masina nu mai conteaza. Importante sunt calatoria sigura, confortabila si in siguranta. Capitole la care, Noul Spark le-a surclasat. Este o masina de oras (repet, de oras) f. buna. Pentru afara, iti iei un autoturism mai "sanatos", in functie de cerinte (famile, persoana sigura, fitze etc.). Nu contest superioritatea vechiului/batranului Tico sau chiar a Matizului (avand in vedere criteriile enumerate)! Dar dintre ofertele de auto noi de pe piata, Spark-ul mi s-a parut superior. Am comandat un Spark LS si m-a ajuns 5090 euro cu 3 vouchere si reducerea aferenta membrilor ACR. Verificati dotarile variantei LS si va garantez ca, la aceleasi dotari, preturile cunt aproape duble la celelalte marci cu care am facut comparatie. Si faceti un test drive!  

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am avut si eu ocayia sa ma dau cu noul Spark. Fata da anteriorul este un salt urias inainte. Fata de tripleta Aygo-107-C1 este net superior. Devine o optiune interesanta la clasa mica. Desi e un mini spatiul este suficient mai putin portbagajul. Cutia e ok dar treptele ingrozitor de lungi. O cutie de Fabia ar fi facut Sparkul o mica bestiutza. Pacat de caii aia care se irosesc in van. Consumul nu a fost mic pt. ca nu stiu sa o conduc. Treptele lungi te obliga la apasarea excesiva a pedalei de acceleratie!

Share this post


Link to post

Salutari la toata lumea !

 

Avand in vedere ca "batranul" Tico de 12 ani in familie si aproape 100.000 de km a suferit la inceputul anului un accident :( , iar costurile de reparatie depaseau cu mult valoarea actuala a masinii si asiguratorul a declarat-o dauna totala, era nevoie de un inlocuitor.

 

Dupa ce am analizat oferta pietei pentru clasa mini si luand in considerare bugetul alocat, m-am oprit la Chevy Spark.

 

Pot sa spun ca un plus la masina asta este confortul la rulare si silentiozitatea prin gropile si denivelarile de pe drumurile noastre, materialele de calitate ale interiorului, design-ul interior si exterior extrem de placut ( mai ales turomoterul, gen motocicleta ) precum si nivelul ridicat de siguranta ( 6 airbag-uri in echiparea standard, 4 stele Ncap, trebuiau sa fie 5 daca avea ESP standard).

 

Ocazia de a te plimba cu un mic Transformers prin oras suceste destule gaturi pe strada, am fost martor :) )

 

Locurile din spate sunt foarte spatioase, nu ma asteptam la asa ceva.

 

In schimb portbagajul este cam mic, dar nu-i problema se afla pe ultimele locuri in lista de atribute si nevoi pentru masina asta.

 

Este suficient de dinamica pentru clasa ei si nu are ruliu sau subvireaza mai mult decat o fac alte masini din categoria ei, chiar as putea spune ca se prezinta mai bine la acest capitol decat anumiti concurenti directi.

 

Am reusit sa fac test-drive cu ambele motorizari, pana si motorul de 995 cmc se prezinta decent si nu da semne de oboseala la peste 4000 rmp si este destul de silentios.

 

Cutia de viteze are o timonerie foarte placuta si precisa in schimb cine nu-i obisnuit ar putea avea o probleme cu treptele un pic cam lungi, depinde cu ce esti obisnuit.

 

Se poate merge la consum/batraneste cu turatii reduse foarte frumos, dar cand ai nevoie de putere o calci undeva pe la 3000 rpm.

 

Directia este setata bine atat pentru oras cat si pentru drum lung, nu stiu daca este full electrica sau elctro-hidraulica.

 

Am inteles ca ambele motorizari sunt E5, au distributia pe lant, doua axe cu came, 16 valve ,precum si sistemul PDA - admisie varibila si arborele cu came temporizat.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Mi-am vandut si eu matizul acum doua luni pentru ca era vechi saracul si nu mai facea fata cerintelor mele :) . Acum vreau sa imi iau noul spark : aer conditionat , 6 airbaguri , abs , servodirectie , radio cd player cu mp3 + usb + mufa AUX . Am vazut masina live , dar nu am condus-o niciodata. Am studiat piata si sincer nu ma atrage nicio alta marca gen Dacia Logan ... Ce nu imi place la noul spark sunt rotile care sunt inguste iar jantele alea arata oribil . Vreau sa o iau alba , ii pun folie carbon pe plafon si ii schimb jantele . Eu zic ca motorul de 1 litru si 68 de cai este mult mai tare decat 0.8 - ul care l-am avut pe matiz . Voi ce parere aveti despre acest spark ? Are cineva ???

Share this post


Link to post

Am facut eu test drive cu el. Fata de al meu, diferenta la motor este ca asta nou are 16 valve, iar la directie, cutie, suspensii si stabilitate se simt imbunatatirile. Eu zic ca merita. Motorul raspunde bine la acceleratie, se aude ca un mic turbo, desi are cu 1,5 secunde mai mult la 0-100. :mrgreen:

 

Daca ar fi dupa mine, mi-as lua 1.2. :rolleyes:

Edited by Axel7

Share this post


Link to post

Unii zic ca are treptele de viteza foarte lungi si e slabuta la deal .. matizul meu rupea la deal in sus loganuri de 1.4 . Sincer nu as arunca 6500 ( 5500 + 1000 voucherele ) pe o masina slaba . O sa fac un drive testt si o sa revin cu impresii

Share this post


Link to post

Treptele de viteza sunt exact ca la mea, sau cel putin asa mi s-a parut. Daca nu o tii sus in ture, nu are cum sa traga cum vrei tu.

Si te asigur ca e mai fasneata decat matizul.

Share this post


Link to post

Sincer, la 15.5 secunde pe sprint 0-100 cu motorul de 1 litru nu am da pe spate deloc ca si rapiditate. In plus, este sinistru de urata in realitate.

Share this post


Link to post

Diferenta mare nu e, dar tot sunt 2,5 secunde. A mea are 14 secunde.

Nici mie nu-mi place cum arata din fata, dar eu mi-as lua cu motorul de 1.2.

 

Mai multe detalii gasiti aici.

Share this post


Link to post

Mai precis zis 1.5 secunde. Matizul de 0.8 are 17 secunde rating pe 0-100.

Share this post


Link to post

Hmm, la Spark parca erau 18 secunde. Credeam ca sunt la fel.

Share this post


Link to post

 

Vedeti ca exista topic dedicat si aici :

 

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=32087

 

 

0-100 in 15 secunde nu este un capat de lume.

Am mers si cu masini care ajung la 100 km/h in 17-18 secune... si ca sa-ti faci treaba prin oras nu-ti trebuie mai mult.

 

Am mers ceva cu ea, masina e foarte stabila comparatv cu modelul vechi sau matiz, si e foarte normal sa fie asa are ecartament fata-spate 1410-1417 mm

 

Am observat recent ca motorasul de 995 cmc e gandit putin altfel, la fel ca 1.4 de pe Aveo...

Share this post


Link to post

Matizul era unic si fara concurenta, fiind de departe mai ieftin decat restul lumii. Insa Spark a intrat intr-o zona de pret unde concurenta e f dura, se bate cu Reno Twingo, Suzuki care are 3 modele in zona aia de pret, cu tripleta C1 107 Aygo, cu Sandero, Panda, Hyundai I10, Kia Picanto, etc... Nu cred ca o sa aiba deloc viata usoara iar faptul ca nu are o motorizare dizal disponibila nu ajuta in ziua de azi.

Share this post


Link to post

Se stie ca diesel-urile pe masini de oras nu mai ajuta cu nimic in ziua de azi. :P

  • Like 1

Share this post


Link to post

Acum 2 luni am analizat preturi si am fost sa testez cateva din ce ai enumerat tu, Spark e cel mai bun deal (plus ca ne-a placut cum arata per ansamblu) e singurul cu Euro 5...deci mai salvezi 300 de euro si e model 2010 - isi pastreaza mai bine valoarea,

 

Cum se prezinta masina acum, e un micro-monovolum gen Suzuki Splash/Opel Agila, Hyundai i10.

 

Sandero joaca mai sus, nu are treaba aici.

 

Aygo,107 - mai scumpe, prea mici, nu se deschid geamurile laterale spate, pacanitori in 3 cilindrii...etc

 

Picanto - prea anonim, mai scump decat i10

 

twingo - nu se vinde in RO

 

Panda - uzat moral

 

i10 - mai scump, interior din anii 90', ciudatenie cu 3 supape pe cilindru etc

 

Splash - mai scump, dar este cel mai bun si cel mai spatios

 

Daca tu imi gasesti in categoria asta masina cu motor de ~ 1.000 cmc, Euro 5 (sau mai pui 300 euro la pret) care sa aiba 6 airbag-uri, BC, 4 geamuri electrice, AC, proiectoare, etc la 5670 euro (discount-uri si TVA 19%) + cele 3 rable eu ma declar looser pe forum.

Edited by Hassel
  • Like 1

Share this post


Link to post

Aygo,107 - pacanitori in 3 cilindrii...

Să nu exagerăm, sunt foarte mişto motoraşele alea. Vezi cin' le face, şi de ce tehnologie beneficiază.

Share this post


Link to post

Daca o ziceam eu spunea ca-s subiectiv ca ma atac cand se ia cineva de japaneze :) Nu-s fan japaneze.

In putine cuvinte, cand l-am vazut mi-a inspirat un singur lucru: Spark-ul asta nou isi bate joc de conceptul de automobil.

Share this post


Link to post

Vezi cin' le face, şi de ce tehnologie beneficiază.

 

Nu asta e motivul principa, e mica si limitata din anumite puncte de vedere.

 

Nu conteaza cine le face, intotdeauna un motor in 3 cilindrii va avea vibratii de ordinul I, inexistente la un 4 cilindrii, oricati arbori de contra-echilibrare o sa-i puna tot pacanitoare se numeste.

 

Si o sa pacane si mai tare la pornirile la rece pe masura ce temperatura de afara e mai scazuta.

 

Nu mai impresioneaza acum pe nimeni toyota cu motoarele lor, rusinica !

  • Like 3

Share this post


Link to post

Un arc ce a cedat la o singura masina, mare scofala, probabil un defect de fabricatie, statistic e de ordinul 0.1 la un milion, sau cine stie ce a fost acolo, noroc ca nici aygo nici spark nu au v6 sau v8. Imi place ca noi cumparam excremente de masini de astea ca aygo sau spărk si ne doare de masini de jde mii bune de euro si punem botul la razboiul mediatic deschis de producatorii americani :)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Un arc ce a cedat la o singura masina, mare scofala, probabil un defect de fabricatie,

 

Citeste mai atent e vorba de un recall pentru 270.000 de motoare.

 

Un arc d'ala care cedeaza iti face definitiv praf motoru.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Asa e politica in zona recallurilor, daca apare la o singura masina o problema se cheama toate cu componenta din aceeasi serie, citeste si tu cum fac si alti producatori care se respecta daca tot trimiti pe altii la lectura, asa se procedeaza, nu se ascunde sub pres.

Se cheama multi pentru ca s-au vandut multe, e simplu.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

N

Nu conteaza cine le face, intotdeauna un motor in 3 cilindrii va avea vibratii de ordinul I, inexistente la un 4 cilindrii,

 

Zi mai multe... la ce te referi cu vibratiile alea?

 

La mine spark e intre 9 si 11k€ in catalog, adica fix ca toate din lista pe care am spus-o mai sus. Iar Suzuki de ex sunt tot Euro5. In plus la noi primele fiscale se dau pt cantitatea de CO2, nu norma euro (aia trebuie doar sa fie respectata cea in vigoare si atata tot, euro4 sau euro15 e tot una). E o tampenie dpdv eco, sunt de acord, insa asta e.

E posibil ca in Romania sa fie diferit si sa fie intr-adevar un best buy, insa nu cred ca spark a fost facut doar pentru piata din Romania.

Share this post


Link to post

Sunt vibratiile motoarelor

 

Na-i ascultat niciodata un 3 cilindri la ralanti sa vezi ce sunet specific are ?

Sunetul e si mai pronuntat la diesel, deoarece partile in miscare sunt mai grele.

 

La un 4 cilindri, pistoanele sunt aranjate pereche 1-4 si 3-2.

Miscarea lui 1 va fi echilibrata de 4, la fel si pentru percehea 3-2.

 

Doua pistoane se misca in aceeasi directie si sunt in aceeasi pozitie, in timp ce celelalte doua se afla in pozitie opusa.

 

La un 3 cilindri, e simplu, nu exista acelasi echilbru.

 

Si la 4 sau 3 cilindri se folosesc arbori/arbore de echilibrare pentru a ameliora vibratiile, dar sunt categorii de vibratii diferite.

 

 

Mai si la noi pe site-ul producatorului sunt niste preturi. Dar daca intri pe site-urile dealerilor sau mergi la fata locului o sa observi ca masina are reduceri 9% + 2-3%

 

Suzuki sunt Euro 4, atat in BE cat si in alte tari din vest.

 

http://www.suzuki.be...plash_CT_fr.pdf

 

http://auto.suzuki.d...techndaten.html

 

Si la noi ar trebui sa se taxeze in functie de CO2, dar cu conditia sa se respecte ultima norma in vigoare, adica E5.

 

Per total Splash se prezinta mai bine, dar depinde pentru ce-ti trebuie masina si cat esti dispus sa dai pt o asemenea masina.

Edited by Hassel

Share this post


Link to post

Suzuki sunt Euro 4, atat in BE cat si in alte tari din vest.

 

Alto este Euro 5 (Ca dimensiuni Alto este comparabil cu tripleta denumita mai sus "pacanitori in 3 cilindrii" ... Splash este ceva mai mare. Comparat cu Spark, Alto este insa mai mic si are doar 4 locuri.)

Share this post


Link to post

La noi tot ce comanzi acum vine E5. 2010 e anul "de gratie" in care mai pot vinde stocurile E4, insa din ianuarie nu se mai pot imatricula masini noi E4 si deja nici un constructor nu mai vinde E4 facute acum, ci doar stocuri, masini de showroom, etc. Probabil ca daca te chinui obtii niste discounturi f interesante.

 

Nu inteleg de ce un 3 cilindri decalate la 120 grade tre' sa fie atat de vibrator. Teoria aia ca cil 1 echilibreaza cilindrul 3 etc tine doar sunt decalate la 90 grade.

Da, sunetul e diferit, la acelasi rpm are mai putin explozii (eu am si un monocilindru :D ) insa nu vibreaza f tare. E drept, nu am mers decat cu ibiza 1.4tdi si Kia Picanto 1.1 crdi. Au un zgomot aparte, insa nu vibreaza mai mult decat alte diesele.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...