Jump to content

Sign in to follow this  
johnny1000

Espero 1.8 - Nivel Ulei Peste Maxim!

Recommended Posts

Inainte de a face schimbul de ulei la masina, un espero 1.8, am citit cum ca ar trebui sa intre peste 4 litri de ulei.

Am luat 4 litri de ulei mobil 1, si urma sa mai completez ca mai aveam acasa intr-un bidon...

Treaba e asa : am scurs uleiul vechi, l-am lasat cateva ore sa se scurga... am schimbat filtru de ulei si am pus 4 litri de ulei in motor...Si nu m-am mai uitat...si dupa cateva zile m-am uitat si eu la joja, si am vazut ca nivelul uleiului cu motorul rece depaseste linia de maxim de pe joja cu destul de mult...Ce e de facut? Ar trebui sa mai scot din ulei? Si daca da, cum il scot? Daca bag un furtunel pe la joja, merge sa trag asa ulei?

Sfatuiti-ma si pe mine!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic mai mult ulei=mai multa presiune si umfla simeringurile.

Practic, toate service-urile pun peste maxim. Daca masina papa ulei si nu sunt mai mult de cativa mm peste maxim las-o asa.

Daca vrei sa scoti merge cu furtunel de perfuzie pe la joja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai e cam un cm peste maxim. Are ceva? Sa mai scot din el? Inca ceva, pot folosi un furtunel mai gros, cat sa incapa pe joja, sau trebuie neaparat unu f subtire?

 

Inca ceva : a stat masina pe loc vreo 2 luni, si lichidul de racire eram putin, ceva mai mult de un sfert...acum, dupa ce am mers cu ea putin, a urcat lichidul in vas la jumate...

Lichidul este rosu, sau roz, la culoare...ce pot pune sa mai completez? apa distilata? sau ce?

 

Sunt multe intrebarile, dar va rog sa-mi raspundeti si mie.

Edited by johnny1000

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 cm peste maxim inseamna cam 1 litru in plus. Este mult prea mult, mai scoate din el cu furtun de perfuzie si o seringa mare. Lichidul de racire il poti completa cu antigel diluat rosu sau cu apa distilata.

Vezi ca in general astea sunt probleme care s-au mai discutat si le gasesti pe forum, doar sa le cauti folosind functia Search.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pot scoate cu un fortunel mai gros care intra pe acolo sau trebuie neaparat d-ala de perfuzie? :) ))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca intra "furtunelu" e ok :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum mai nou uleiul se scoate pe sus, pe la joja, nu se mai sinchisesc aia sa se bage pe sub masina ca sa le curga uleiu-n cap. Au o masinarie cu absorbtie.

Parerea mea e ca nu trag tot uleiul cu aia, tot mai bine era pe sub masina- pe la dop, dar .. asta e.

Asa ca nu e nicio problema daca tu scoti uleiul pe la joja, cu ce furtun vrei tu, practic faci operatia dupa ultimele standarde !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu vrei sa renunti la ideea cu dopu iei o combinata de 19 si iti faci treaba cat fumeaza cineva o tigara langa tine. Si mai bine e si gratis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa mentionez si eu experienta mea...

- facut revizie la service de reprezentanta, manopera cu un pret exorbitant

- din cei 4 litri adusi nu mi-au returnat nici o cantitate de ulei desi baia are aprox. 3,87 litri (motor 1,4)

- verificat dupa cateva zile, aveam lejer 1 cm peste limita

- urmat sfaturile de mai sus si scos prin joja cu seringa aprox. 1 litru ca sa fiu in zona max. (pe joja)

- parcat masina pe o suprafata perfect dreapta, astept 2 ore sa se scurga complet uleiul dupa care revin cu masurarea nivelului

- uleiul scos este negru nicidecum semanator cu originalul care e deschis

- sunat la service pt. relatii, lipsa sef atelier (caruia ii spusesem de acei 3,87 care trebuie bagati si nu mai mult, raspunsul a fost ca nu e nicio problema) astept sa revina cu un telefon

Parerea mea ca pot exista 2 cauze a acestui schimb neprofesionist de ulei:

1. nu s-a asteptat scurgerea completa a uleiului, normativul cuprinde 2,4 h pe revizie, la mine a durat exact 50 minute

2. s-au turnat 4 litri de ulei nou peste cel putin 1 litru de ulei vechi sau, Doamne fereste, mi-a fost turnat partial ulei nou sau direct alt ulei vechi

P.S. Am adaugat 2 poze cu uleiul nou si cel scos alaturi de cantitatea extrasa din baia de ulei.

post-8576-12762402802_thumb.jpg

post-8576-12762402932_thumb.jpg

Edited by starsteel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca amesteci 3 litri de ulei nou cu un litru de ulei vechi, nu va fi asa mizerabil, nu ti-a facut schimbul, parerea mea. Uleiul cu motorul cald se scurge in 5 minute, nu are a face timpul de 50 de minute.

Edited by argon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum telefonul nu a sunat la ce am semnalat mai sus care e sfatul vostru? Prima incercare e sa revin cu un telefon sa vad daca ma pot intelege cu ei pt. o eventuala schimbare a uleiului (din stocul lor) iar a 2-a varianta poarta initialele, OPC! Am platit totusi o manopera de 283 lei pt. schimbarea a 4 filtre si a uleiului!

Edited by starsteel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa culoare, cu acel ulei s-a spalat motorul prin adaos de Flush-Motor. Eu n-as mai porni acel motor !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie totusi sa mai fac, asta daca ma inteleg cu ei, inca 20 km ca sa ajung la service! Merci pt. sfat!

Am efectuat probabil 100 km cu uleiul respectiv!

Edited by starsteel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e ulei uzat, risti mai putin, dar daca e cu Flush in el, termini motorul, iar ei o sa se scuze ca au pus uleiul pe care l-ai adus tu. Eu as goli uleiul in parcare, fara sa mai pornesc motorul. Ala e ulei de dat pe gard de lemn.

 

Daca vrei sa rezolvi cu ei, mergi cu alta masina la seful lor si ii arati uleiul scos din motor si factura, sa vina ei cu platforma, pe costul lor, sa-ti duca masina la service.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radacini Motors Braila...uleiul achizitionat de mine din comert 5 litri era identic (miros + vascozitate) cu cel achizitionat si pus de Gold&Platin Galati (4 litri) la revizia de anul trecut, inca mai am 1,5 litri din ce le-am dus in bidonul de 5 litri . La plecarea de la revizie le-am cerut si bidonul folosit, cel de 4 litri, care evident mai are un strop scurs de pe pereti.

P.S. Am schimbat pozitia masinii si am revazut dupa cateva ore nivelul ulterior scoaterii a aprox. unui litru de ulei...acum nivelul e intre minim si maxim!

Edited by starsteel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subscriu, pare ulei cu cel putin 10000 de km rulati! fie ti-au completat peste uleiul vechi cu ceva, fie nu l-au schimbat deloc. Filtrul e schimbat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic filtrul e schimbat le-am adus un Mann se vede codul de bare asa ca e usor de verificat...l-am achizitionat de la magazin Frontal. Ei nu cred ca folosesc filtre Mann in mod sigur au repere coreene. O parte cel putin din ulei am vazut cu ochii mei ca au scurs din masina nu stiu insa cat si ce au pus...bidonul dus de mine era identic cu ce aveau ei.

P.S. Vizualizand de pe un laptop am posibilitatea ca prin miscarea capului sa vad cele 2 nuante una extrem de inchisa care pare neagra si cea reala care e totusi maroniu inchis...vorbesc de poza cu furtunasele!

Edited by starsteel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand torni un ulei sau dupa, cand verifici pe joja, vezi ce ai turnat. Mi-e greu sa cred ca a fost o simpla eroare: ori au facut-o intentionat, ori au facut o serie continua de erori, adica au gresit bidonul, nu s-au uitat ce toarna si apoi n-au verificat pe joja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe joja nu e extrem de edificator, pot sa spun chiar ca maroniul nu e extrem de inchis ci chiar spre deschis...au facut si astia joja aurie nu-ti poti forma o culoare extrem de clara, oricum negru sigur nu este!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze ca ma bag, insa daca pe joja are culoarea aia pe care o specifici tu, dupa parerea mea nu are cum sa coincida cu uleiul din poza pusa de tine.

Acum, tu stii mai bine ce si cum, insa din cate stiu eu, uleiul pus nou are o culoare maroniu-aurie...Mai mult maroniu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma cred ca o cantitate mai mare in vas e ceea ce se vede iar picatura ce se scurge de pe joja e asemanatoare...in soare o vezi oricum mai deschisa. O sa ma duc luni la service sa vedem care e rezolvarea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am prezentat astazi la service mi-au spus ca nu e problema cu culoarea, facand constatarea pe joja; m-am convins vizualizand uleiul cu adevarat negru schimbat din motoare si uleiul tocmai pus intr-o masina ce a fost scoasa din service. Diferentele nu sunt semnificative, dupa ce am scos aprox.1 litru, conform nivelului de pe joja ce este la jumatate dintre max. si min. imi mai trebuie 0,5 litri pt. a fi la nivelul maxim asa ca o sa-l completez cu 0,5 litri ulei nou.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inseamna ca tre' sa-ti cumperi alta camera foto :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×