Jump to content
Sign in to follow this  
emilian_anghel

Motorul De Matiz Pe Tico?

Recommended Posts

Mircea, probabil ca ai dreptate cu off-topicul.

Totusi, sugestiile mele au fost date intrucat, asa cum recunoaste si intitiatorul topicului, intrebarea a fost pusa fara o documentare prealabila. Nestiind ce anume presupune schimbarea completa a motorului si sistemului de alimentare, probabil s-a gandit ca o sa rezolve usor. Dar de ce sa te gandesti la o schimbare de motor daca cel original merge bine? Doar daca vrei mai multa putere. Intuind asta, am incercat sa sugerez o solutie mai economica de crestere a puterii si evitand omologarea.

Dar poate ca asta ar face obiectul unui alt studiu, expus si discutat pe un alt topic.

Toate cele bune.

 

ca motociclist cu 11 ani vechime eu ma gandesc serios la un motor de suzuki GSXF-750 cu 94 cai pus pe un tico sau un motor de GSXR-750 cu 140 cai! ori suntem golani ori nu mai suntem! :tongue:

 

ce-i drept,azi am avut "contact" cu matizul(cu 142000 km REALI) vecinului de la tara si trebuie sa recunosc,pe injectie merge altfel motorul comparat cu tico-ul meu pe benzina si vreo 250000 km la bord(mai mult sau mai putin,ca-s "la ghici"...). daca n-ar fi nevoie de omologare SCUMPA sunt sigur ca s-ar merita un motor de tico pe injectie! cu toate ca e mai mare deranjul decat beneficiile... Un tico reglat bine consuma obscen de putin pentru ce este si ce poate! singurele avantaje ar fi un mers al motorului la relanti ceva mai rafinat ca in rest e multa complicatie si multe POSIBILE PROBLEME la un motor pe injectie...

unii scot injectia de pe motoare facute sa functioneze cu asa ceva si pun carburatie... :lollol:

si sa fiu sincer,si eu sunt adeptul simplitatii,vad la altii cu masini de zeci de mii de euro cate probleme poate crea electronica intr-o masina...

Edited by gowriel

Share this post


Link to post

@kinetix Daca sunt mai mari cu 1 mm camele la un ax cu came de TICO fata de MATIZ, atunci de ce nu ar fi mai "interesant" sa montezi chiuloasa de MATIZ cu axul cu came de TICO si delcoul tot de la TICO? S-ar obtine ceva superb d.p.d.v. al puterii motorului si nici n-ar trebui omologare ca doar e acelasi bloc motor F8C nu F8CV ca la MATIZ! Pana la urma da-o dreaqului de injectie,daca se potriveste chiuloasa de matiz pe TICO!Chiar si cu un carburator pe chiuloasa de MATIZ ar iesi un TICO la vreo 52 cai putere si 200 kg mai putin la caroserie/masa masinii! ceva chiar tare zic eu!Stiu cum merge TICO-ul meu daca bag piciorul in acceleratie,sigur si cuplul motor ar fi diferit la aceleasi turatii!

O sa umblu pe la dezmembrari sa studiez problema si componentele de chiuloasa matiz! Eventual apelez la vecinul meu de la tara,poate vrea sa dea doar motorul de MATIZ! Pana la urma m-as alege cu un vibrochen/set motor cu vreo 140000 km compatibil cu ce este in TICO-ul meu(folosibil la nevoie/in caz de crapa ce am in TICO acum),o treaba extraordinara ,tinand cont de cei aproximativ 300000 km ce-i are TICO-ul meu+ o chiuloasa in stare buna cu 140000 km REALI ca stiu masina vecinului de cand a luat-o! NU mai zic de marele fel in care trage motorul MATIZ-ului lui si cum a intretinut masina...

Chiar ma intereseaza modificarea asta! Tot trebuie sa umblu la motor sa schimb 2 simeringuri la vibrochen+axa cu came si distributia toata! Plus nici motorul nu merge prea "rotund",dand cateodata un rateu in filtrul de aer la pornirea rece! clar o supapa "nu prea" mai inchide bine! Nici la cald nu merge "rotund" motorul,dar macar trage bine si consuma vreo 5 litri la suta de km mediu!O posibila crestere a consumului chiar nu ma deranjeaza,pentru ca motorul va trage mult mai bine fata de ce e acum! O sa postez aici daca reusesc sa fac ceva cu o chiuloasa de MATIZ pe tico-ul meu! Intai studiez componentele bine!


@Mircea CLAR, motorul de Matiz nu intra in compartimentul motor de TICO! Se poate numai daca se foloseste galeria de admisie de TICO alaturi de filtrul de aer si carburatorul original de TICO! Chiar nu vad de ce nu ar fi posibila modificarea asta,daca intra si delcoul de TICO pe axa cu came de MATIZ!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pai daca fololosesti tot axa cu came e la Tico nu ai obtinut nimic ! Ar trebui sa montam axa de Matiz pe chiulasa de Tico daca merge ,in ce a ce priveste cuplajul cu Delcoul acolo se poate aranja ceva !

Share this post


Link to post

@ToPser am umblat ceva pe la dezmembrari ,am vb cu diversi mecanici si recomadarile lor(inclusiv cei de la dezmembrari care se uitau la mine ca la nebun),este sa o las cum e,eventual sa-i rezolv supapele sa inchida perfect si daca e nevoie sa schimb simeringurile la supape! Cu toate ca nu scoate fum deloc,nici la rece nici la cald! as fi obtinut mai mult amestec carburant in motor folosind axa cu came de tico,care are camele mai inalte cu 1 mm decat cea de Matiz! supapele de admisie fiind mai mari la chiuloasa de matiz,as fi obtinut ceva mai multi cai putere si cuplu motor la aceeasi turatie ca la un motor tico original,in detrimentul unui consum ceva mai mare! probabil 0,5-1 litru mai mult!

Da' m-am cumintit, nu-mi mai trebuie! Imi place cat trage tico acum,ce consum mediu are(vreo 5 litri la suta de km) si in general cum functioneaza!

Probabil ca trebuie alta masina daca vreau "impresii SPORT"... eventual un 2 litri si 6 cilindri in linie! :wink:

  • Like 1

Share this post


Link to post

Se potriveste motorul de MATIZ pe tico ,cu conditia sa faci alta galerie de admisie si evacuare , Un prieten MARIAN din Ploiesti a pus la MATIZ  turbo pe el si alearga la DRAG cu ea si este modificata admisia si evacuarea si deci se poate ,cu un anumit cost in lei sau euro ,

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...