Jump to content
Sign in to follow this  
VRE

Turbozone Computers

Recommended Posts

Ziua buna,

Dupa experienta mea de astazi, as vrea sa va impartasesc parerile mele despre aceasta firma.

 

Am cumparat de la dansii mai multe produse care au avut nevoie de reparatii, insa doar picatura care a umplut paharul va voi relata, restul fiind relativ similare.

 

Este vorba despre o placa de baza Gigabyte, achizitionata acum 1 (un) an. A mers perfect, singura din sistem cumparata din magazin, restul fiind comandate online. Calculatorul era cuplat printr-un UPS cu multe functii care ofera siguranta (regulator de voltaj s.a.), iar in ziua de paste imi gasesc calculatorul oprit. Dau sa pornesc, porneste. Dar nu buteaza, nici semnal de la placa video nu am.

 

M-am dus dupa vreo doua saptamani abia (criza de timp) la garantie la placa de baza, la turbozone, dupa ce testasem toate componentele si ajunsesem la concluzia ca buba e la placa de baza. Le-am pus in brate tot calculatorul, l-am lasat sa-l testeze (eu am plecat de acolo si am asteptat telefon). La telefon mi-a spus ca e placa de baza de vina, va fi trimisa in garantie, si sa ma duc sa imi iau restul pieselor. M-am dus, si am gasit doar placa de baza in calculator, fiind montata. Bineinteles ca l-am luat putin la intrebari de ce ma face sa pierd timpul asteptand dupa el sa demonteze placa, la care mi s-a spus ca trebuie sa o scoata in fata mea, ca poate are un defect mecanic. Trecem cu vederea. Scoate placa in fata mea, si fara sa se uite la ea Dupa cum va spuneam, este un defect mecanic, nu poate fi primita in garantie. si mi-a aratat ca e arsa pe spate intr-un loc, cumva deasupra placii video. Dupa indelungi certuri, mi-am luat calculatorul acasa, cu teapa luata, dar stiu sigur ca nu mai calc acolo. Pe drum mi-am dat seama ca tipul de fapt scosese placa inainte sa vin, si tot ce mi-a zis ca trebuie sa mi-o desfaca in fata a fost teatru, iar acasa cand sa testez, ce credeti, mai mergea placa? Raspunsul este nu! Puteti face orice interpretare doriti. 

 

Concluzia mea: nu le pasa de clienti, vor doar sa vanda (daca mai au cui!), iar service-ul lor e practic absent, oamenii de acolo habar nu au ce vorbesc si ce vand, niste AMATORI si TEPARI. Din 2007 pana acum am facut comenzi on-line in valoare de cca. 10000 RON, si de la magazinul din "mall" am cumparat doar o placa de 300. Cum se explica faptul ca numai produsele lor mi se strica, si sunt singurele care au defecte mecanice?

 

Sfatul meu: daca va pasa de cum sunteti tratati, de banii cheltuiti (fie si la un mouse) fiti siguri sa nu calcati la ei in magazin.

 

Nu doresc sa primesc mesaje AICI sau IN PRIVAT de la stafful lor cerandu-mi date de contact, intrucat nu ma mai intereseaza. Cum am spus la inceput, am luat o teapa, dar sunt sigur ca nu mai calc pe la voi, sper sa fiu un fel de sacrificiu al tuturor, ca nu doresc nimanui asa ceva, acesta fiind de fapt scopul acestui topic. Chiar cred ca veti avea destinul celor de la ultra pro.

 

Cu Dumnezeu inainte.

Share this post


Link to post

Trebuia sa mergi la OPC si rezolvai problema.

Share this post


Link to post

Defectele de natura electrica (soc electric si nu mecanic cum s-au exprimat ei, pentru defectele mecanice se pot intalni la HDD-uri, surse ATX sau coolere) nu fac obiectul garantiei. Probabilitatea ca acel soc electric sa se fi produs din vina lor este prea mica, numai daca ar fi facut o interventie hardware in timpul functionarii, si atunci inclin sa cred ca sunt chiar aerieni, mai degraba acest defect a aparut in urma suprasolicitarii placii grafice si asta din cauza sursei de alimentare care nu ne-ai spus daca este un brand name (Chiftec, Antec, Thermaltake) sau este o sursa de cateva sute de mii si doar ata; mai departe ce fel de placa grafica este: cu alimentare separata sau nu, cu racire pasiva sau nu; de ce te intreb conteaza; carcasa este prevazuta cu ventilatoare separate si intrebarile ar putea continua; o ventilare necorespunzatoare a carcasei duce la crearea unei "pungi" de aer cald in zone CPU, mai exact intre CPU si placa...grafica; chiar daca ne spui ca sistemul este protejat de UPS, daca sursa ATX este ieftina deci slaba ca si fiabilitate este egal cu zero. Problema ta a fost descoperita de catre ei la demontarea placii de baza si au considerat sa procedeze asa cum ne-ai povestit pentru ca s-au speriat si nu stiau cum va fi finalul acestei povesti.

In alta ordine de idei: componentele unui computer neasamblat intr-un centru autorizat al lor nu fac obiectul garantiei in cazul socurilor de natura electrica sau mecanica si mai mult decat atat daca nu a fost cumparat integral de acolo. Sunt niste reguli ale garantiei pe care ti le asumi in momentul in care cumperi un produs IT si semnezi certificatul de garantie.

Mai departe: OPC-ul nu te poate ajuta daca in certificatul de garantie scrie clar despre aceste defecte in aceste conditii (socuri electrice si/sau mecanice) ca nu fac obiectul garantiei. Imi pare rau pentru ce ai patit dar chiar asa stau lucrurile.

 

P.S. Nu ii cunosc personal; nici macar nu am auzit pana la ora acest de ei; dar ti-am spus toate aceste lucruri pentru ca de 10 ani asta fac.

Share this post


Link to post

De vina pot fi urmatoarele componente: placa de baza /placa video/sursa.Defectul descris de tine pare la alimentarea placii video din placa de baza.

-Placa video a cedat..provocand un scurt circuit care realmente duce la arderea cablajului in zona alimentarii a slotului pci-express.Dar dupa cum descrii placa video este buna.

-Defect din fabricatie a placii de baza..partea prevazuta cu alimentarea placii video nu a rezistat la solicitare.

-Defect de fabricatie a placii video..respectiv consum peste limita de curent posibila prin slotul pci-express.Daca placa video avea alimentare mixta,trebuia asigurata alimentarea separata de placa de baza.

-Sursa de calitate indoielnica..respectiv cresteri si caderi de tensiune la alimentarea placii de baza..care duc inevitabil la suprasolicitarea anumitor componente.

Ar mai fi.

Share this post


Link to post

@VRE ia citeste cu atentie certificatul de garantie.

Daca nu stiai nici ei nu pot trimite mai departe la garantie placa defecta iar adaosul comercial nu acopera nici macar repartia placii de baza, deci nu te mai plange si citeste cu atentie certificatul de garantie.

OPCul nu rezolva nimic, nu au pregatirea necesara pt a constata din ce cauza s-a stricat produsul. Mai degraba problema este de la Gigabyte.

Ca idee nu compara Turbozone cu Ultra Pro, cei din urma aveau o cifra de afaceri de cateva milioane de euro si o experienta de peste 15 ani .

Share this post


Link to post

Cu ocazia asta sau si desfintat (sau sunt in curs) cu toata experienta lor.

Defect mecanic: strangerea suruburilor de prindere peste masura,"fortarea" placii de baza nepermis de mult din cauza carcasei,greutate prea mare a sistemului de racire procesor/placa video,neasigurarea placii video cu surubul de rigoare..etc.Oricum..toate aceste pot duce la scurt-circuituri si prezenta pe spatele placii de baza a inegriturilor specifice.Dar trebuia sa-ti specifice cauza cel putin.

Cel mai bine uiti povestea.Cat despre cat de bune sunt componentele it in romania..e mult de dezbatut.Nu ai vrea sa stii cat de performante si de rezistente sunt pc-urile concepute de marile branduri.

Share this post


Link to post

Printre altele...unele HDD-uri de la Seagate, mai exact din seria de 160GB SATA II 8M, la un moment dat au prezentat un defect de fabricatie de natura electrica; a fost acceptat ca si defect de producator si prin urmare produsul a facut obiectul garantiei, chiar daca prezenta miros de ars; l-am schimbat clientului cu unul nou nout; asa procedam noi...acum nu mai existam...dar asta este alta poveste.

Share this post


Link to post

Atata timp cat pe certificatul de garantie zice "nu acordam la socuri mecanice, electrice...etc" sau ceva de genul poti sa te duci unde vrei, nu te va ajuta nimeni. Nici nu era obligat sa desfaca placa in fata ta, defapt mai mult, eu nu iti primeam sistemul in service, ci numai placa demontata asa cum ai cumparat-o. Nu sunt dator sa fac diagnoza la un sistem care nu e cumparat integral de la mine.

Share this post


Link to post

Asta cam asa e.Destul de sumbru si cu certificatele de garantie.Eu personal am pus un procesor cu tdp de 120 W pe o placa de baza care suporta doar maxim 90..ceva de genu..mai tarziu am depistat.Placa de baza a cedat imediat,dar mi-a fost schimbata pe garantie cu toate ca a fost vina mea (oarecum..nu primisem instructiuni in limba romana in care sa scrie de asa ceva) pentru ca trebuia intai si intai sa vad compatibilitatea intre componente.In mod sigur daca ma duceam cu procesorul atasat..nu mai vedeam eu nici o garantie.

Edited by Denied

Share this post


Link to post

Fara suparare, in mod normal nu se asigura garantie unui produs daca nu este montat intr-un service autorizat; de aceea exista oamenii de service; daca nu gresesc in manualul CPU scrie ca trebuie montat de catre o persoana specializata pentru a beneficia de garantie; ca noi romanii suntem atotpriceputi, asta este altceva...este adevarat ca daca produsul se strica si nu ai cum sa ii dovedesti clientului ca este din culpa personala in cazul in care respectivul produs nu prezinta urme vizibile de soc mecanic sau electric, nu ramane decat sa ii onorezi garantia.

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post

Gresesti. Ce e aia persoana specializata? E vorba despre un produs ce se vinde ca atare: CPU Box, cu instructiuni de montaj. Si nu se vinde doar in Romania sub forma asta, asa ca hai sa nu mai aberam pe tema "romanii se dau priceputi dar nu sunt"!

 

Daca mie mi se arde procesorul dintr-un sistem cumparat din cauza ca e el prost, nu este socul electric scris in certificatul de garantie. Soc electric este atunci cand calculatorul este alimentat de la o sursa de tensiune aiurea. Eventual e vina mea daca procesorul se arde din cauza placii de baza, placa de baza cumparata din alta parte sau nepotrivita in vreun fel.

Edited by Zmeul cel rau

Share this post


Link to post

Nu am vazut absolut nimic referitor la personal calificat si nici nu stiu de existenta acestor clauze pe certificatul de garantie romanesc.Poate depinde de firma.Procesorul era AMD.Si nu pierdeam garantia daca il montam eu.Ar fi fost de-a dreptul stupid.A se vedea modul cum vin ambalate procesoarele box.Atunci la ce ne mai trebe instructiuni de montare la componente?Ca se practica de catre terti aceasta sicanare ..e problema lor si a celor care cumpara de la ei.As rade sa fie asa,ar fi cel mai tare fenomen pentru mine.Probabil ca ar trebui sa ma duc la vreo firma ca sa-mi monteze fiecare componenta in parte ca sa nu pierd garantia.Adica sa le dau niste bani aiurea pentru ca nu-s in stare sa citesc un manual de instructiuni.Si sa zicem ca imi montez la ei.Atunci in caz de avarie trebuie sa ma duc tot la ei ca sa-l demonteze :o .Acte..hartii..sigilii..omg.Aceste lucruri au fost inventate de mai marii autohtoni.Din pacate ei nu furnizeaza marfa de calitate (produse si servicii) pentru cei cu capul pe umeri.Ei prefera sa ofere super promotii pt. omul de rand care cine stie pe unde ii capul.

Componenta oem..la care aveai obligatia sa fie montata de fabricantul sistemului..respectiv Dell,Hp.etc sau de un service autorizat de-al lor.Faptul ca se intampla ca produse oem sa fie vandute la raft..la romani totul e posibil.

Share this post


Link to post

Un CPU daca este bine intretinut, ma refer aici la a fi bine ventilat, pasta termoconductoare schimbata la un interval de un 1 an (pentru ca isi pierde proprietatile in timp datorita incalzirii) si deasemenea ansamblu de racire (ventilator + radiator neprafuite) poate functiona ani buni, chiar daca imbatraneste moral. Cel mai important lucru atunci cand alegem componentele unui PC este sursa ATX; chiar trebuie sa fie brandname, am spus mai sus. Multi dintre noi ignora acest lucru, ca merge si cu una mai ieftina; GRASEALA FATALA; Sursa ATX slaba este prima care genereaza probleme intr-un sistem. Deasemenea este de preferat sa cumparam computerul din acelas magazin pentru a evita plimbarile in mai multe locuri si nu in ultimul rand pentru a evita discutii de genul "nu ne asumam raspunderea pentru componente luate din alte magazine", replica ce este chiar justificata. Si ca si masina cu care mergem la revizie asa trebuie procedat si cu PC-ul. Ne place sau nu, cu riscul de a ma repeta, noi romanii ne-am "invatat" sa le reparam singuri pentru ca nu am luat in calcul la cumpararea produsului si aceste aspecte legate de intretinere. Si ca sa ne departam putin de subiect, nu putini sunt aceia care isi cumpara masini scumpe si la statia Peco alimenteaza de 2-3 sute de mii; dar de: avem masina scumpa, avem valoare, chiar daca combustibilul ne ajunge doar pentru a da cateva ture prin oras, si stiu ce spun. Iar cand se defecteaza, nu apelam la un service, pentru ca trebuie sa o spunem si pe asta, nici cei de acolo nu sunt "dusi la biserica"; apelam la tot felul de mecanici de cartier sau chiar incercam sa o rezolvam singuri. Ce este mai frumos, este finalul povestii: daca masina nu reusim sa o reparam, sau mai stricam si altceva, atunci chiar trebuie sa ajungem la service; alti nervi, alti bani, alta distractie, dar unii merita tot ce li se intampla, iar mecanicii deabia asteapta.

La fel este si la computere; oricat am zice ca ne pricepem..nu ne pricepem; sunt amanunte pe care daca nu le intalnesti in practica nu ai de unde sa le stii, iar interventiile ocazionale nu sunt relevante in a spune ca stim ce facem. Lucrez in garantii si stiu ce spun; am vazut numai "meseriasi" in ultimii 10 ani si in egala masura smecheri, care incearca sa te prosteasca in fata, pentru ca dupa ca au facut o interventie si nu le-a reusit nici macar nu vor sa recunoasca. Ba mai mult, sunt si recalcitranti. Ne place sau nu, cam asa stau lucrurile. Si ca sa va convigeti, v-as dori sa aveti ocazia sa lucrati intr-un service.

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post

Nu sunt toti de prin service usa de biserica//nici in auto nici in it.De fapt..tind sa cred ca sunt prea putini cei buni.

Acum un an si ceva mi-am luat un hd3850produs de his.Problema din fabrica (lansare prea rapida):temperatura placii video cand nu era solicitata era in jurul a 86 de grade.Ce era deranjant era un miros de fum innecacios stil lacrimogen care venea din plasticul din care era conceput suportul radiatorului si al fluxului de aer.Nici cu ventilatia pornita in unitate nu reuseam sa cobor temperatura de lucru.Pana la urma am trimis-o in serivice mentionand problema.Raspunsul (2 saptamani)m-a lasat masca :D upa o perioada probabil ca va disparea si nu avem ce-i face pt. ca placa functioneaza.Ok..in timpul cat placa a fost trimisa la service am folosit google-ul si am gasit raspunsul la problema.Deja se lansase o versiune de bios care continea fixul pentru ventilator fara ca eu sa mai folosesc riva tuner.Nasol a fost refuzul din partea service-ului de a-mi face update de bios ca tot era la ei.Asa ca m-am documentat si cu riscul sa o fac varza i-am facut eu update.

Edited by Denied

Share this post


Link to post

daaa, ca bine zici,

tocmai facusem o comanda online pentru o parte din componente pentru un pc, pe lga775, nu prea are importanta, cu o placa cu chipset nforce, singura de pe oferta de pe site.

pai, in afara de carcasa si monitor am gasit la bunii nostri prieteni de la turbozone aproape tot, mai putin placa de baza, care cica nu este pe stoc la importator, ok, asta fiind sambata, apoi luni vorbind din nou cu ei, online, a aparut deodata placa P5N-D, "http://www.turbozone.ro/catalog/Placi%20de%20baza/SK%20775/Asus.html?pg=6", asa, care prosibil a aparut pe stoc in weekend, la importator, de fapt este una din placile care s-au vandut de vreo cateva ori, la mai multi fraeri ca mine care probabil erau si clienti fideli, din pacate nu am fost destul de smart sa ma uit pe spate sa vad ca este undeva cablajul fara lac (adica eu am fost destul de idiot sa fac vreun scurt la montaj, ca na vb aia o placa de baza la un pc se monteaza cu un cleste mops de 2,5", si lasa urme), fapt ce duce la pierderea garantiei. si uite asa sunt bun de plata, pt o placa care nu a pornit niciodata, ca vb aia am recomandat unui coleg de servici sa ia componente de la turbozone, basca am facut eu comanda, sa va fie rusine, oricum de la voi nu mai cumpar in veci si nici nu va mai recomand bai nesimtitilor care va bucurati la 2 lei, ruuuuusiiineeeeeee!!!!!!

mai bine faceti probe la ce cumparati, sfatul meu, salutare!

Share this post


Link to post

Timpul le rezolva pe toate, astfel firme de apartament ca astea o sa dispara precum au disparut si firme mari cu cifra de afaceri de milioane .

 

Oricum in RO se trag tzepe din astea frecvent, se vand magazinele online mai tare ca sosetele, astfel cine cumpara un astfel de magazin online nu mai are nici o obligatie fata de clientii vechi, nu ofera garantie pt ce a fost cumparat pe firma veche.

 

Este o strategie care merge perfect, nu ai nici o obligatie fata de client si cand sunt probleme ii faci un mare serviciu si il trimiti la importator .

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ce sa zic, o amareala din asta am avut-o si eu cu Depozitul de Calculatoare...

De la Turbozone am mai luat si eu dar chestii mici gen memorii, HDD, flashuri...de preferat carcasa&sursa, pl baza, proc sa fie luate din acelasi loc...

Garantiile in ziua de azi sint cam nule...in f multe cazuri...

Share this post


Link to post

De asta existau sisteme sigilate. La acelea se acorda garantie fara discutii. Si mai depinde si de firma cat de serioasa este. De asta un sistem brandname costa cat costa desi luat pe bucati din alta parte se poate scoate la jumatate din pret la aceleasi performante. Insa la fiabilitate lucrurile se schimba. Si aici intra carcasa, sursa de alimentare si placa de baza. Cand omul da 100 ron pe o carcasa cu tot cu sursa, ce pretentii sa mai ai de la acel sistem?

 

In momentul cand cineva da 8 milioane pe un sistem complet pentium 4 de la cora (si sunt extrem de multi care fac asta) nu vad ce pretentii mai are ca acel sistem sa fie fiabil, sa nu mai vorbesc de garantie.

 

PS. Si inca ceva. In momentul cand omul se duce sa isi ia sistem pe bucati de la mai multe magazine (pentru ca e mai ieftin) atunci acel om ar trebui sa aiba un minim de cunostinte in asamblare si eventuala diagnosticare in caz de defectiune. Inginerul de service nu e obligat cu nimic sa faca diagnoza la un sistem care nu e asamblat la el in firma.

Deci daca aveti sistem pe bucati, diagnosticati singuri componenta defecta dupa care va prezentati cu ea in punga la firma de unde a fost cumparata si, daca nu are urme de manipulare incorecta sau supratensiuni, cei de acolo nu au ce sa faca si o vor inlocui.

 

Ps2 La fel ca domnul Mihai72ro am lucrat in domeniu si, din intamplare, la aceeasi firma.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Apropo de sistemele brandname si nu numai, si la sculele semiprofi si profi de prin supermarketuri... atentie ca nu sint identice cu cele de la reprezentante...sint comenzi facute SPECIAL ca pret/calitate pt acestea...

Si-au luat unii teapa cu scule Bosch seria profi, cu sisteme IBM (pe vremuri), HP etc... cum poti explica un pret de brand name care nu poate fi batut nici de un sistem facut din ultimele ragalii de pe piata si cu discounturile la maxim...am patit-o...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...