Jump to content
Sign in to follow this  
mgrigo2000

Testare Dispozitiv Patentat De Reducere A Consumului

Recommended Posts

De unde ai scos ipoteza ca o masina consuma la fel indiferent de trafic, traseu si conditii atmosferice ? Toate consideratiile tale se bazeaza pe asta. Despre marja de eroare a masuratorilor nici nu te mai intreb, vad ca faci calcule cu doua zecimale, cand o, eventuala, economie ar trebui sa fie la nivelul intregilor.

Share this post


Link to post

Nu se poate inchide topicul asta? Deja e penibil, se scoate un consum cu 0,nuscat % mai mic, indiferent de trafic. Daca la inceput se promitea marea cu sarea (si eram si eu interesat de teste), acum vad ca unii au ca hobby efectuarea operatiunii de masurare periodica a consumului, cu date exacte.

Share this post


Link to post
P.S. A gasit cineva pilitura feroasa in vaporizatorul de GPL? Daca da, rog sa dea un reply sa confirme aceasta intamplare.

Eu am gasit in vaporizator putin praf negru, ca funinginea, cand am vrut sa il purjez.

Eu n-am gasit pilitura in vaporizator, intrucat vaporizatorul meu e protejat de un filtru de faza lichida. In schimb in filtrul asta am gasit pilitura cam cat scrumul pe care il face o tigara intreaga.

 

Cere si ti se va da.

Maestre iti dau eu vaporul si poti sa consumi cat vrei dar cand o aduci inapoi te rog sa o aduci lovita de dauna totala da :P ?

Spune-i si cat consuma vaporul tau, ca s-ar putea sa dea pentru o saptamana de testare pe benzina cam cat a economisit cu gazul in ultimii 2 ani. > :) :) )

Share this post


Link to post
Eu n-am gasit pilitura in vaporizator, intrucat vaporizatorul meu e protejat de un filtru de faza lichida. In schimb in filtrul asta am gasit pilitura cam cat scrumul pe care il face o tigara intreaga.

 

 

Spune-i si cat consuma vaporul tau, ca s-ar putea sa dea pentru o saptamana de testare pe benzina cam cat a economisit cu gazul in ultimii 2 ani. > :) :) )

 

Eu am gasit putin ~"ulei" ceva negru viscos in cantitate mica in vaporizator, si "pilitura" destula in filtru de gaz.

Dupa vreo 2-3 curatari l-am schimbat se infunda mult mai des.

Share this post


Link to post
...ipoteza ca o masina consuma la fel indiferent de trafic, traseu si conditii atmosferice...

 

Imi pare rau, dar eu nu am afirat asa ceva.

@ tolin,

Daca tot dispui de banc de probe, 2 motoare identice si conditii constante, mai conteaza pentru tine cu cat vand comerciantii din Contanta magnetii?

 

Zecimalele mi le-a dat calculatorul. Scuze ca "am uitat" sa le scot.

 

Pentru cine are senzatia de penibil citind topicul, recomand o noua raita pe la topicul cu accidente pentru ca noutatile de ultima ora sa-i purifice spiritul. X(

 

@ Lucian M

Ai rabdare pana la urmatoarele alegeri parlamentare. Vezi ce promisiuni mai apar. Poate iti iese de-un mic si o bere...Aminteste-ti totusi si de cele 90 de zile de ragaz inainte sa vina micul si berea..

 

P.S. Topicul e pentru a publica niste rezultate obtinute la test, nu pentru a lauda sau critica 'preacinstitii' magneti sau pentru a impresiona cu rezultatele.

 

P.P.S. Hobby-ul e hobby.

Edited by mgrigo2000

Share this post


Link to post
... Consumul mediu per total a iesit: 10.03 l % (fata de 10.1 % anterior).

 

Am observat ca raportul distantei intern/extern a fost aproximativ acelasi data trecuta si acum, iar consumul mediu total s-a pastrat aproximativ acelasi. (diferenta sub 0.1 %).

Stilul de mers a fost cam acelasi ...

Sunt cuvintele tale. Care-i ipoteza care-ti permite comparatia consumurilor a doua plinuri de carburant?

 

Aici este vorba despre un viciu de rationament, nu ma intereseaza cat de bine raspanditi sunt clientii de la care isi realizeaza comerciantii veniturile.

Share this post


Link to post

Salut. N-am citit acest topic chiar in intregime dar am inteles cam despre ce ar fi vorba. Sincer... este o poveste. Nu se poate reduce consumul asa. Pentru consum redus, altele sunt metodele "patentate", nu magneti. Facem kinetoterapie masinii sau ce facem? Daca exista impresia unei reduceri de consum, este autoindusa. Daca se doreste reducerea consumului, recomand un Prius sau un 1.9 Diesel :->

 

Imi cer scuze, nu vreau sa fiu luat drept mistocar, dar ideea acestui topic in sine este o gluma. Vad ca se calculeaza economiile la virgula... sa fim seriosi! Doar calculand in unitati intregi se poate obtine un rezultat cat de cat apropiat de realitate. Mgrigo... nu iei in calcul marja de eroare, chiar daca este vb de acelasi traseu si de un stil de condus asemanator. Tine minte, consumul difera intotdeauna. Nu vei obtine niciodata doua consumuri identice 100% pe o bucata de drum. De-asta se calculeaza pe intregi si nu pe zecimale. Daca bate vantul mai tare, din ce directie bate, daca mergi mai aproape de cel din fatza, daca zborsesti cu X % mai multe muste =)) ... consumul difera... si uneori e vorba chiar de litri.

 

Daca vrei sa aplici o metoda mai eficienta decat magnetii astia, roaga un prieten sa-si ia si el masina si sa vina cu tine dus-intors pe A1, ca are aprox 100km. Mergi numai in spatele masinii lui, stai cat de aproape poti, cat mai mult timp. Vei obtine un consum mai mic cu 1 - 2 litri la 100km. Daca nu ai ce sa faci, baga-te la testul asta in timpul saptamanii, cand e autostrada libera. Este vorba de "spartul" aerului, se practica si in atletism pentru a conserva energie. Pe langa "educarea piciorului pe acceleratie" cum se zicea in alt topic, asta ar fi singura metoda sa reduci semnificativ consumul.

 

Ce ti-a dat tie acolo, alea 200 grame de benzina economisita sau cat ziceai... marja de eroare my friend. Probabil ai zborsit mai putine muste de capota si masina a inaintat mai usor. A fost o explicatie tampita, stiu, dar e menita sa fie amuzanta. Acest dispozitiv este un "gizmo" inutil, bun doar ptr moralul soferului.

 

PS (offtopic): Mgrigo... LucianM nu crek e genu de om care mananca mici dati gratis de parlamentari. Oricum ar fi, sa tii un om 90 zile fara mici este sadism curat. Ce naiba...

Edited by fry

Share this post


Link to post
Daca se doreste reducerea consumului, recomand un Prius sau un 1.9 Diesel :->

Corect. Cine doreste, sa-i scrie lui Mos Craciun si il rezolva.

 

Imi cer scuze, nu vreau sa fiu luat drept mistocar, dar ideea acestui topic in sine este o gluma.

Adevarat. Topicul cu accidente e mult mai serios si instructiv.

 

Mgrigo... nu iei in calcul marja de eroare, chiar daca este vb de acelasi traseu si de un stil de condus asemanator.

Da-mi o sugestie, ce marja sa bag?

E corect de considerat, dar ce se intamla daca dupa toata perioada testului cu tot cu marja de eroare, rezultatele se vor stabiliza sub valorile maxime obtinute fara magneti?

 

Tine minte, consumul difera intotdeauna. Nu vei obtine niciodata doua consumuri identice 100% pe o bucata de drum. De-asta se calculeaza pe intregi si nu pe zecimale.

Asa-i. Observasem si eu asta. De ce insa o fi consumand penultimul Ford Fiesta diesel 3.7 si cel nou 3.5 extern (pe fisa tehnica)? Cred ca tot tu stii raspunsul. Nu era mai elocvent daca era rotunjit 4 si tot 4 ?

 

Acest dispozitiv este un "gizmo" inutil, bun doar ptr moralul soferului.

Speranta va supravietui pana in ultima clipa. Am plecat de la prezumptia de nevinovatie a magnetilor.

 

PS (offtopic): Mgrigo... LucianM nu crek e genu de om care mananca mici dati gratis de parlamentari. Oricum ar fi, sa tii un om 90 zile fara mici este sadism curat. Ce naiba...

Sincer, dupa ce i-am citit postul cu impresia asta am ramas.

 

Sunt cuvintele tale. Care-i ipoteza care-ti permite comparatia consumurilor a doua plinuri de carburant?

 

@tolin

Eu am comparat doua valori ale aceleiasi unitati de masura. Alta explicatie logica mai vrei?

Gandeste-te si la metoda reducerii la absurd (opusa cu demersul tau stiintific ce pleaca de la negare). Pe asta se bazeaza testul si acest topic. In caz ca nu ai auzit de ea, cauta si vezi ce inseamna.

 

P.S. Felicitari pentru postul cu numarul 10 000.

Edited by mgrigo2000

Share this post


Link to post

- 32 l GPL:

- 361 km:

- 200 km extern, 90-110 km/h

- 161 km in Bucuresti, 50-70 km/h, mers in ritmul traficului, demaraje mai rapide decapt pana acum.

 

- consum:

- mediu: 8.9 % calculat

- extern: 7 % estimat

- intern: 11.2 % calculat

 

Concluzia trasa dupa aceste teste deocamdata nu are legatura cu magnetii: statiile de GPL din Bucuresti de unde am alimentat pana acum au GPL mai scump si totodata mai prost decat statia de pe DN7, km 58, de la care mi-au iesit consumurile mai mici :uff: (sau statia de pe DN7 masoara mai putin decat baga).

Share this post


Link to post

Buey, fa-ma sa inteleg...are sau nu legatura cu magnetii ? E pentru GPL , Diesel sau benzina? La masinile cu tractiune electrica nu merge redus consumul de...energie electrica cu acesti magneti ?

Iau un tomberon, ii pun roti de bicicleta sau carucior, si cu un magnet ma tin dupa masina care merge pe directia dorita de mine. Asa mai ajuta magnetii astia. Vehicul nepoluant. Daca vrei economie 100% ia-ti tati bicicleta.

Ce topic de caterinca.

 

Deja imi amintesc de treaba aia, cu ala care zicea ca a inventat pastila minune, o baga in rezervor, punea apa peste ea si se facea carburant , si a dat teapa la multi...asa si asta cu magnetii. Doar ca daca pui magneti din astia, sa eviti sa treci pe langa carute sau dacii papuc cu fier vechi, sa nu pleci cu...zdranganelele dupa tine. Inteleg ca magnetii cu cat sunt mai puternici cu atat cauzeaza un consum mai mic nu ? =)) :aloooecineva:

Edited by tudor2402popescu

Share this post


Link to post

Tudore lasa omu' in pace poate descopera ceva util... :)

Bulangiul ala cu maru' care dormea sub copac eti ce a descoperit :) )

Sau ala de se balacea in cada :)

Share this post


Link to post

Ala de sub copac era cu para malaiata si-l chema Natafleata.

Share this post


Link to post
Concluzia trasa dupa aceste teste deocamdata nu are legatura cu magnetii:

=)) Buna asta! =))

Sorry, nu m-am putut abtine.

Edited by hitman

Share this post


Link to post

Oricum, concluzia e ca magnetii reduc consumul, chiar daca din testele de teren nu reiese nimic :-@ .

Share this post


Link to post
=)) Buna asta! =))

Sorry, nu m-am putut abtine.

Mai bine zis e de plans, nu de ras.

Traiasca Borcea & Co, care monopolizeaza piata de GPL !! (scuze cui se simte dinamovist).

Edited by mgrigo2000

Share this post


Link to post

Ai pe masina o instalatie rudimentara din punct de vedere tehnic ce nu se poate adapta nici macar la o variatei mica a presiunii GPL-ului/calitatii, pt asta nu-i de vina Borcea sau mai stiu eu cine.

Share this post


Link to post

Raule :) el facea referire la politica de kkt al pretului GPL in RO...

Cu se explica pret de 1.59 in Buc. si 1.87 in Iasi...?

Nu prea cred ca are legatura cu calitatea (teoretic) deoarece e aceeasi sursa (parca)...

Share this post


Link to post

Sau 1.98 in GL?

Radeti voi, da' mi-as dori acum o instalatie de gaz sa o pot regla cu surubelnita, ca cele rudimentare. Asa mi-ar trage motorul cum vreau eu, nu sa iasa la noxe si mie sa-mi iasa ochii.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post
Sau 1.98 in GL?

Radeti voi, da' mi-as dori acum o instalatie de gaz sa o pot regla cu surubelnita, ca cele rudimentare. Asa mi-ar trage motorul cum vreau eu, nu sa iasa la noxe si mie sa-mi iasa ochii.

 

Sic eu am de aia dar nu am nevoie de surubelnita :) merge cu mina...am reglat-o sa traga si merge parca ceva mai bine decit pe benzina :)

Share this post


Link to post

Salut baieti.

 

Testarea se apropie de final. Au mai ramas 3 saptamani din timpul care se considera ca e necesar pentru stabilizarea rezultatelor.

 

Dupa un calcul global facut cu rezultatele de pana acum si cu ultimul pe care nu il mai postez, am calculat urmatoarele:

 

Distanta totala: 3327 km

Din care:

- extraurban: aprox. 1770 km

- urban: aprox. 1557 km (omise cateva scurte trasee prin oras sau mers prin localitati - bagate la extraurban)

 

Viteza:

- urban max. 50-70 km/h

- extraurban: 70/120 km/h, preponderent 90-100 km/h.

 

Carburant: 309 l GPL

 

Consum mediu global: 9,29 %

 

Consum mediu extern calculat la un moment dat si pastrat ca etalon constant pentru mersul extern: 7 % (la un moment dat iesise un extern de 6.45 % care poate fi considerat printre candidatele la consumul extern minim).

 

Consum mediu intern global: 11,9 %.

Minim intern: 10,66 %

Maxim intern: 13,1 %

 

Masina cu care s-a mers: Cielo GLE, motor 1,5 l SOHC, 143 000 km.

 

Lasand la o parte problema legata de conditiile neconstante de test (a stilului de mers sau a exactitatii rapoartelor dintre distantele interna si externa), trageti si voi concluziile (in special cei care poseda Cielo cu acest tip de motor si km parcursi).

 

Numai bine! :lavolan:

Edited by mgrigo2000

Share this post


Link to post

Mai adaug niste rezultate obtinute la finalul perioadei alocate testarii:

 

1. Bucuresti - Eforie Sud si retur + restul pana la 640 km facuti prin Bucuresti

 

Viteza medie la mers intins: 90 km/h, pe autostrada 110-130 km/h, cu urcari la 140 km/h.

In localitati - 50-60 km/h

 

Distanta totala: 640 km (Nu am mai calculat cat intern si cat extern )

 

Cantitate GPL: Plin rezervor (de obicei imi intrau 48-48,5 l - alimentat cu 40 l cand ledurile de nivel aratau rosu, fara sa fie gol rezervorul)

 

Consum mediu calculat: 7,5 l GPL/100 km

 

 

2. Urmatorul consum se afla la polul opus (drumuri obisnuite, ca restul postarilor anterioare):

- 49,8 l GPL

- 507 km parcursi, pondere mai mare in Bucuresti decat in calculul anterior.

- Consum mediu: 9,8 l % (nu am mai contorizat raportul intern/extern)

 

 

Mai ramane sa refac un plin de la 0, sa stiu mai exact cati litri am avut pentru cei 640 km.

Edited by mgrigo2000

Share this post


Link to post

Vreo 4-5 luni am folosit excel-ul urcat de Vaxxi pe site pentru a masura consumul mediu.

Pana cand am uitat sa-l updatez mi-a indicat un 12.5%. Si vorbim de Nubira II cu motor mai mare si mai gurmand.

Consum realizat pe GPL cu o instalatie destul de buna zic eu :)

 

Intrebare(concluzie): Unde e economia ta? Nu neg contribuita/influenta dispozitivelor de orice fel(nu am cunostintele tehnice necesare sa o fac) dar din punctul de vedere al unui utilizator de rand, nu exista o economie considerabila!

Edited by mike.omega

Share this post


Link to post

Am deja un rezultat de la un drum facut acum 2 ani pana in Bulgaria si inapoi (Inca nu aveam nici magneti pusi si nici bujii NGK cu iridiu, cum am avut pe perioada testului de acum).

Mi-a iesit media generala pe 920 km cam de 8.1 l/100 km GPL (traseu prin localitati + Autostrada Bucuresti - Pitesti (A1) + traversat Bucuresti (dupa ce am abandonat un blocaj de pe centura spre Autostrada Soarelui (A2)) + Bulgaria si retur. Tot drumul nu am depasit 120 km/h pe Autostrada.

La intoarcere intre Constanta si Bucuresti mi-a iesit un consum intermediar pe autostrada + traversare Bucuresti cam de 7.6 % (calculat plin - plin), mers constant pe Atostrada A2 cu 90 km/h, special pentru a face acest consum.

 

Acest 7.6 l/100 km scos fara magneti, cu mers o parte constant cu 90 km/h e destul de apropiat de acel 7.5 l/100 km scos acum cu magnetii pusi.

 

Diferentele intre conditiile de test au fost urmatoarele:

 

- la 7.6 l/100 km

 

- fara magneti

- fara bujii ngk cu iridiu

- mers constant pe A2 cu 90 km/h pe distanta Cernavoda - Bucuresti

- fara depasirea 120 km/h pe restul drumului

- 4 persoane la bord + bagaj.

- cca 110 000 km la bordul masinii

 

- la 7.5 l/100 km

- cu magneti.

- cu bujii ngk cu iridiu.

- mers majoritar cu 110 km/h pe autostrada, cu portiuni scurte de 90 km/h.

- portiuni mai lungi parcurse cu 120-130 km/h

- varfuri de 140 km/h pe portiuni scurte.

- 2 persoane la bord.

- cca 149 000 km la bordul masinii.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...