Jump to content
Sign in to follow this  
paul_marines

Spalare Motor

Recommended Posts

"proba la apa"

 

La o spalatorie mi s-a facut oferta de a-mi spala motorul la matiz. Dar, cand tipul mi-a spus ca ei spala motoarele numai pornite nu am avut curajul sa incerc.

Intrebare> a mai auzit cineva de, sau a spalat cineva un motor aflat in stare de functionare?

Share this post


Link to post
... Dar, cand tipul mi-a spus ca ei spala motoarele numai pornite :-W nu am avut curajul sa incerc.

Intrebare> a mai auzit cineva de, sau a spalat cineva un motor aflat in stare de functionare?

 

 

Sincer nu am mai auzit... :-W Stau si ma intreb in nestiinta mea...daca trage motorul apa prin filtru de aer?....

 

Ca sa nu mai spunem ca o recomadare a "greilor" de pe acest site, spune ca motorul sa fie cat mai rece.

Edited by bella

Share this post


Link to post

Eu mi le-am spalat pe amandoua cu jet sub presiune, si nu am avut surprize.

Rezultatele sunt vizibile aici la Nubira

http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=7577&st=0

si aici

http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...opic=7577&st=20

pentru seat

 

Ambele le-am dat intai cu jet de apa fierbinte + detergent, si apoi clatite cu apa rece tot sub presiune. (Probabil e mai bine oricum apa fierbinte la inceput si rece dupa ca sa nu fie diferente atat de bruste de temperatura).

La Nubira nu am protejat nimic, insa nici nu cred ca e nevoie pentru ca distributia scanteii e electronica, si nu cu delco si lulea

Nici la Ibiza n-am protejat nimic, mai ales ca zona de la delco era cea mai jegoasa. Initial n-a vrut sa porneasca, insa am desfacut delco-ul, l-am sters cu o carpa si l-am suflat putin cu aer cu pompa si apoi a pornit fara probleme.

Share this post


Link to post

Toate bune si frumoase, doar pana cand se intampla sa nu mai porneasca, sa consume mult, sa descare bateria... . Si asta pentru ce? Din spirit de fronda pentru producator care insista sa nu faci aceasta operatiune? Oricum, traim intr-o tara libera...cred.

Edited by edi

Share this post


Link to post

Care producator recomanda sa nu se spele motoare?Producator de conserve sau sticle?E o tara libera unde orice necunoscator trebuie sa isi dea cu presupusu' in necunostinta de cauza si cei care se pricep sa taca?

Ai calcat vreodata intr-un service care se respecta ca sa vezi care e prima operatiune?

Iti spun tot eu : NU.

Share this post


Link to post
Toate bune si frumoase, doar pana cand se intampla sa nu mai porneasca, sa consume mult, sa descare bateria... .

 

"A common misconception about water is that it is a powerful conductor of electricity, with risks of electrocution explaining this popular belief. Any electrical properties observable in water are due to the ions of mineral salts and carbon dioxide dissolved in it. Water does self-ionize where two water molecules become one hydroxide anion and one hydronium cation, but not enough to carry enough electric current to do any work or harm for most operations. Pure water can also be electrolized into oxygen and hydrogen gases but without any dissolved ions, this is a very slow process and thus very little current is conducted."

 

sursa:

http://en.wikipedia.org/wiki/Water

 

PS: credinta populara este un termen prea bland in acest caz.

Share this post


Link to post

Credinta populara nu face diferente intre cei 12V ai bateriei si 'jdemiile de volti din delco, probabil de aici apar unele confuzii.

Share this post


Link to post

Un izolator (fie el apa,aer sau chiar corpul uman...) e strapuns de volt, nu de amper. Daca ar fi asa de simplu, nu se mai inventa bobina de inductie... Si nici nu puteau fi atinse bornele bateriei cu mana ;)

Share this post


Link to post

Sal, am spalat si eu aseara motorul , nu de alta dar le Costinesti in vale am luat o balta plina cu noroi care era asa de mare ca ajuns noroiul pana pe partea interioara a capotei. Am ajuns la spalatorie la 10.00 aseara si cand i-am zis aluia care tocmai vroia sa plece ca vreau interior/exterior/motor a intebunit. Ma rog, am stat cam 20 min cu jet mic pe motor sa se raceasca dupa care am procedat la spalarea propriuzisa. Neavand la indemana fas-fas a dat la degresanst d-ala cam 1-5 kg, turna cu sticla ( din ciuda fata de patroni - sa le faca paguba ) ( ma rog ). Voi pune poze sa vedeti clabuceala. Oricum, dupa ce am terminat a avut mic mici mici probleme motorul, turatie instabila cam 1 minut ( probabil intrase apa pe iai pe colo ) dupa care totul perfect ( acoperisem delcoul cu o punga ). Astea fiind spuse sunt spuse pentru ca sunt mandru de hidramata mea ce motor frumos asa, n-ai zice nici in ruptul capului ca are 10 ani .

post-3313-1152174601_thumb.jpg

post-3313-1152174614_thumb.jpg

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

In afara de acoperit delco-ul pt ESPERO mai trebuie si sters sau suflat cu aer locul unde se cupleaza fisa centrala in bobina de inductie mai precis SUB mufa unde intra fisa .Acolo ramine apa si nu mai porneste sa o pici cu ceara .Eu am si GPL si o data nu a pornit pina nu am desfacut izolatia(banda de plastic tip Izolirband) cu care fusese fixate cele 7-8 spire pe fisa centrala,era plin de apa sub izolatie.In rest eu spal mai des motorul decit caroseria...

Edited by goguboeru

Share this post


Link to post

Am spalat si eu ieri masina ( Espero ) din toate punctele de vedere.

La motor am pus punga pe delco iar fisa principala ( care am scos-o ca sa intre punga ca lumea ) am suflat-o cu cura sa ii iasa apa din ea. La pornire... nici o problema !

 

POze nu mai pun ca iar ziceti ca am motorul prea curat pentru varsta ei :P ( cum era la Cielo )

Share this post


Link to post

La masinile cu gpl la care se spala motorul este bine de stiut ca trebuie sa se mearga cam o ora numai pe benzina pentru a evita rateurile din cauza apei de pe fise .

Share this post


Link to post

@Ovi: In afara de a merge numai pe benzina, este indicat sa opresc alimentarea(de la baterie) a instalatiei?Este necesar sa acopar calculatorul, motorasul pas cu pas, etc?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Motorul se spala doar atunci cand vrei sa vinzi masina, sau daca participi la unele expozitii auto :D

Share this post


Link to post

Da, am fost la o spalatorie care se respecta...si care avea si programul"spalat motor" inclus...so.

de aici vedem ca, asa cum au mai zis si altii inainte motorul se spala, si trebuie periodoc spalat

ce am remarcat:

-in acest program, presiunea jetului de apa este mai mica

-tot timpul apa este calda...sa nu zic fierbinte...

:drinkers:

Edited by tuf5075

Share this post


Link to post

Am spalat eu mai acum 2 luni masina pe la motor tot la o spalatorie care avea tarif de spalare motor...masina a pornit bine merci, a mers cativa kilometri pana acasa, mai cu un rateu mai cu altul...vreau sa spun ca mi s-a oprit chiar in fata blocului...

Explicatia????

::: Idiotul care mi-a spalat motorul nu a acoperit delcoul, a spalat cu jet de apa rece de ieseau aburi de pe motor (evident era incins), drept urmare s-a creat condens in interiorul capacului de la delcou si nu a mai pornit::::

Mecanicul nu m-a costat foarte mult...20 ron, a desfacut capacul ala de la delcou, l-a sters cu o carpa curata, a smilgheruit carbunii aia 4 si un contact pe acolo ca se oxidasera.

Acum tre sa schimb capacul de la delcou, si fisele de la bujii, si bujiile (nu stiu daca au legatura cu spalarea dar masina nu mai merge rotund ca sa zic asa).

Edited by nucu_as

Share this post


Link to post

La motoarele daewoo nu apar probleme de genul asta dar pleznesc prezoanele de la galeria de evacuare.

Share this post


Link to post

Banuiesc ca plesnesc daca pui wapul pe el imediat ce ai oprit motorul, dar daca il lasi sa se raceasca si apoi sa il bagi la spalat banuiesc ca nu mai are cum sa crape prezoanele de la galerie teoretic.

Share this post


Link to post

Categoric. Ideea este sa nu fie o diferenta prea mare de temperatura intre apa si motor. Totul se rezuma la factorul de dilatare/contractare, daca este prea mare pe timp putin apar problemele.

Share this post


Link to post

Aproximativ aceeasi problema apare si la discurile de frana, daca pune wapu pe ele imediat ce ai ajuns in spalatorie, adica se deformeaza.

Share this post


Link to post
(...)Totul se rezuma la factorul de dilatare/contractare, daca este prea mare pe timp putin apar problemele.

Aici as sublinia un aspect si mai important: efectul schimbarilor bruste de temperatura asupra ansamblurilor de componente care au factor de dilatare diferit.

In situatia asta, intr-adevar apar cele mai mari probleme.

Share this post


Link to post

Corect. Oricum ideea era "asa NU", categoric se poate discuta mult pe tema dilatarii termice pe diferite materiale in diferite stari de agregare, dar trebuie alt topic. :thumbl:

Share this post


Link to post
... Atentie la fazele: motor incins / spalat cu apa rece...

Nu se spala motorul cu apa rece ! Intai, se acopera totul cu solutie detergent, se asteapta un timp de, in care solutia preia din caldura si isi face efectul detergent, dupa care se spala sub jet de apa la temperatura mare, apropiata de temperatura pieselor spalate.

Share this post


Link to post

1 singur loc de parcare pe o raza de 1km. Si locul acela era cam plin de noroi. Am aflat insa dimineata cand m-am dus sa iau masina de acolo. Cu chiu cu vai am reusit sa o scot insa : masina ajunsese inclinata cat sa stea cu bara fata cufundata in noroi. Dupa ce am scos-o, ridic capota...m-a luat durerea de cap-scutul acoperit 100% (nu se mai vedea metal ci mizeria ce il acoperea), baza radiatorului la fel, noroi sarit pana pe partea din interior al capotei (aruncat de catre curea in sus).

Am fost sa o spal bine bine-adica radiatorul si putin din scut cat s-a putut baga furtunul pe sub masina.

 

Intrebarea mea este: cum se poate spala motorul astfel incat sa fiu sigur ca mai plec cu ea dupa ?

Stiam ?! ca motoarele pe benzina sunt mai pretentioase cand vine vb de spalat motorul decat cele diesel, ca astea au nevoie de scanteie. A intrat apa unde nu trebuie...la revedere.

 

In manualul de utilizare scrie: "Spalati motorul la un Reparator Autorizat Chevrolet sau in alta unitate dotata cu separator de ulei in punctul de spalare a masinii". Ce este acela separator de ulei ?

 

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...