Jump to content
Sign in to follow this  
iso

Chevrolet Cruze - Impresii, Pareri

Recommended Posts

Surprinzator la chevy ,sistemul audio este un punct forte...poate baraia fregventa radio...sau contactul boxei s-a slabit de la vibratii.

Share this post


Link to post

@Mircea cand vb despre o masina trebuie sa atingi toate aspectele, cred ca este interesanta o discutie despre costuri intretinere la fel cum este interesanta si discutia despre comportament rutier.

Masina este un pas inainte dar eu consider ca pasul a fost facut prea tarziu.

Ca idee toate motoarele facute de VM Motori necesita mult ulei, din pacate acesta costa si daca ai si FAP costa si mai mult .

Share this post


Link to post

Stiu, am VM pe masina, intra 6 l de ulei low ash de 61 ron litrul. Deocamdata nu putem discuta de costuri de intretinere la Cruze, atat timp cat nu s-au facut revizii la ele.

Share this post


Link to post

Cum nu ?

Daca motorul dizal este acelasi ca la Lacetti/Captiva iar benzinarele sunt de pe ASTRA H ce este asa de greu ?

Oricum reviziile atata costa peste tot dar romanul uita de intretinere.

Oricum masina este mai frumoasa decat Astra Sedan DAR din pacate a aparut intr-o perioada tulbure pt piata auto.

Si inca ceva masinile de showroom nu trebuie luate ca etalon, si la alte marci sunt probleme cu masinile de test/showroom ca toata lumea trage de ele .

Eu afirm in continuare ca dotarile lui Cruze sunt prea putine, liga in care joaca Cruze este una foarte competitiva pe cand Lancerul ofera sonorizare Rockford Fosgate iar Mazda 3 ofera BOSE . Nu poti juca in asemenea liga fara un atu in maneca iar pretul nu este un atu in 2009 .

Share this post


Link to post

BogdanG daca pentru tine conteaza sonorizarea atat de mult in defavoarea altor elemente cum ar fi : design, platforma, motorizare, dotari [airbaguri, climatronic, geamurile electrice, abs, esp, etc] este problema ta. Marea majoritate a oamenilor judeca o masina dupa design exterior si interior. Cruze are un design foarte frumos...si o platforma demna de invidiat. Cred ca asta este asul lui din maneca.

ps: Cu 700 de euro pun o sonorizare pe un cruze care spulbera marea majoritate a sonorizarilor stock. [a nu se intelege ca ar fi mai buna ca una de la lun lamborghini, si alte masini de la 25-30k in sus].

LE: Mie degeaba imi arati o masina foarte performanta, la un pret nici mare nici mic care pur si simplu nu ma atrage...e

Edited by zack

Share this post


Link to post

@Zack si compania daca pt tine la o masina inseamna doar 4 roti si un motor pt oameni ca mine este necesar ca masina sa aiba o instalatie bixenon de fabrica un sistem de sonorizare peste medie ( eu am Dynaudio si Alpine de fabrica) un sistem de navigatie plus diverse alte gaselnite care imi fac viata mai usoare gen telefon incorporat in bord, incalzire in scaune, incalzire auxiliara etc.

Atata timp cat concurenta ofera aceste lucruri este clar ca v-or fii oameni care nici nu se vor uita la Cruze, romanul a inceput sa se uite si la dotari nu numai la eticheta cu pretul.

Pretul mic nu mai vinde o masina in Romania ci o masina sigura se vinde si foarte dotata.

PS> geamuri electrice, abs si esp, 6 airbaguri sunt standard la majoritatea masinilor .

Share this post


Link to post

Pai la masinile astea noi daca schimbi sistemul de sunet ai schimbat radical si designul interior (consola centrala are integrat frumos scula audio) .

Bogdane, daca masina din showroom si apoi de test te surprinde negativ si tot o cumperi atunci dupa aia sa nu te plangi ca e naspa masina. Ea nu e o jucarie e ceva ce trebuie sa reziste si daca nici intr-un an au deja "mici" probleme atunci clar e vorba de calitate slabuta a materialor , pieselor etc. Cum crezi ca se obtin preturi mici, prin materiale , componente ieftine, prin eliminarea de repere ce nu sunt la vedere dar care fac diferenta (vezi materiale de antifonare , puntea spate etc) .

Parerea mea sa mai asteptam vreo doi ani si atunci vom afla cu adevarat ce este Cruze .

Share this post


Link to post

Bogdan, Cruze nu e din categoria cu care esti tu obisnuit: "masina cheala si 100 de optiuni". Este din cele optimizitate pe un segment tinta care cauta un anumit set de dotari si ii doare in pix de prea multa personalizare. Ca sa nu neglijeze complet atractia asta, au bagat un design care, chiar daca place sau nu, macar atrage (treceam ieri pe langa Radacini timisoara si ma zgaiam dupa Insignia, pana cand am dat cu ochii de Cruze...) Pentru un segment considerabil "multa masina la un pret mic" este perfect. Dar despre asta e vorba in strategia de firma, de model, de pachete de optiuni, etc.

Share this post


Link to post
Eu afirm in continuare ca dotarile lui Cruze sunt prea putine, liga in care joaca Cruze este una foarte competitiva pe cand Lancerul ofera sonorizare Rockford Fosgate iar Mazda 3 ofera BOSE

 

Ultima oara cand am verificat eu, BOSE era pe Mazda pe echiparile GTA si MPS care sunt totusi capatul superior in gama. Mitsu a venit cu Rockford Fosgate doar pe Lancer, Colt-ul nu-l are, si cel mai ieftin Lancer e 2.0 DID la 14500 fara TVA, si asta ca e "oferta"; total, ajunge la vreo 17 mii. La Cruze cu motor 2 litri dizăl intri fortat pe LS Plus care e listata pe site cu 16265 pret cu TVA, dar care scade la vreo 14 mii cu totul la ce oferte sunt acum (oferta primita de mine, personalizata). Iar in echiparile astea, Lanceru' e cam ne-excitant, pe cand Cruze ofera mai multe gadgeturi totusi, si e cu 3 mii mai ieftin. De-acord ca e Mitsubishi, dar daca stii de ce iei Mitsubishi iei pentru altceva, nu pentru audio si interior.

 

Nu ma pricep la marketing, dar Cruze-le mi se pare ca tinteste pe cei care si-ar fi luat Aveo, dar mai au de unde sa stranga diferenta pentru "ceva mai nou cum n-are vecinu' si mai rafinat".

Share this post


Link to post

Lancer-ul are suspensii sport incepand cu al doilea nivel de echipare, dar tot Cruze as lua :) .

Mi-a placut mai mult per ansamblu cum merge Cruze.

Singurul mare regret, este cutia CVT, care este absolut geniala. Cred ca e cutia de viteze a viitorului.

Daca stai sa te gandesti, e mult mai scump Lancer-ul, chiar si raportat la dotari. Pai unul Sportback pe benzina+CVT, e aproape 25000 euro. O Honda Insight e 21500. Si are si ea CVT, plus ca consuma foarte putin.

Share this post


Link to post

Am studiat in viteza schema electrica a noului Cruze si am observat urmatoarele:

 

- diagnoza se face atit pe CAN(pinii6 si 14 OBD2) prin intermediul BCM- body control module, dar motorul poate fi accesat si pe pin7 k-line.

 

- se pare ca se poate monta cruise-control aftermarket cu conditia:

ca mufa cu doi pini pentru butoanele C-C sa fie prezenta sub mascuta de pe volan

sa existe cablajul pina la BCM inclusiv spiralele de pe volan aferente functiei C-C

si desigur posibilitatea de a activa cu testerul functia in BCM

 

- din pacate nu sint edificat inca asupra sculelor audio montate pe Cruze si posibilitatea montarii difuzoarelor spate acolo unde nu sint, ...dece nu upgradarea display'ului minimal la cel ce vizualizeaza info pentru climatronic, ...

 

Am sa revin cu noi info dupa ce ma mai acomodez cu Tis'ul GMDAT.

Share this post


Link to post
In Korea

 

Mai exact, e un GM-Daewoo Lacetti Premiere vandut sub brandul Chevrolet ;)

 

Am vazut ca pe motoarele de pe Cruze scrie ECOTEC si stiam ca denumirea asta este specifica motoarelor Opel. Acu' intrebarea mea e : Motoarele de pe Cruze, sunt construite de OPEL sau doar de inspiratie Opel si construite de GM-Daewoo? Inclin spre a 2-a varianta...

 

Referitor la review-ul ala de pe 123auto...E clar ca omul ala care a scris articolul habar nu are pe ce lume traieste...

 

"Influentele parintelui american se vad foarte bine în designul lui Cruze. Desi Chevrolet Cruze este construit pe o platforma europeana, Delta II, masina are, privita din fata, agresivitatea unui bolid american."

 

Ce bolid american viseaza asta? Se cunoaste de la o posta designul korean a la GM-Daewoo. Despre ce influente americane vorbeste?

 

Declaratia GM : "Cruze este o masina construita de cei mai buni ingineri din toata lumea" e o mare gogonea.

Se vede clar ca e un GM-Daewoo veritabil. Mai ales prin partea de design ;)

 

Asa ca domnii astia care scriu articole aiurea, ar trebui sa se documenteze un pic mai intai...

 

P.S. E mai frumoasa varianta GM-Daewoo, cu grila fata cromata...

 

Inca sper sa cumpere alt constructor Daewoo-ul si sa reinvie brandul asta... :D

post-20408-1253313834_thumb.jpg

Edited by johnny1000

Share this post


Link to post

Sunt motoare de opel - cele pe benzina - si VM motori, cel diesel.

Share this post


Link to post
O masina a anului 2009 este clar de consum dar macar sa ofere macar 100 de dotari optionale sa poata omu sa-si faca masina dupa sufletul lui .

 

Pai si care sint alea 100 optiuni care lipsesc de pe lista ta ? Eu cred ca(,) Cruze are de toate. Problema este ca nu pot fi comandate dupa nevoile fiecaruia, dotarile fiind "intepenite" in versiunile standard de fabricatie. Cred totusi, ca dupa ce Cruze va fi lansat la nivel global iar productia va fi optimizata, pachetele de optionale vor fi disponibile liber la alegere.

Totusi nu m'as criza din punctul acesta de vedere, Cruze arata un mare potential de upgrade aftermarket. :thumbl:

 

Dupa scaderea preturilor la toata gama GM-DAT Chevy cu aprox 2000euro datorita eliminarii taxelor prin acordul intre UE si Korea, Cruze devine o oferta si mai "interesanta". :lavolan:

Edited by iso

Share this post


Link to post
Am studiat in viteza schema electrica a noului Cruze si am observat urmatoarele:

 

- diagnoza se face atit pe CAN(pinii6 si 14 OBD2) prin intermediul BCM- body control module, dar motorul poate fi accesat si pe pin7 k-line.

 

- se pare ca se poate monta cruise-control aftermarket cu conditia:

ca mufa cu doi pini pentru butoanele C-C sa fie prezenta sub mascuta de pe volan

sa existe cablajul pina la BCM inclusiv spiralele de pe volan aferente functiei C-C

si desigur posibilitatea de a activa cu testerul functia in BCM

 

- din pacate nu sint edificat inca asupra sculelor audio montate pe Cruze si posibilitatea montarii difuzoarelor spate acolo unde nu sint, ...dece nu upgradarea display'ului minimal la cel ce vizualizeaza info pentru climatronic, ...

 

Am sa revin cu noi info dupa ce ma mai acomodez cu Tis'ul GMDAT.

ISO, multumesc pentru datele prezentate si astept noi informatii in aceasta problema.

In alta ordine de idei , se poate face un topic separat, " Impresii Cruze " ? Tin sa precizez ca nu doresc neaparat sa devin starterul topicului.

Share this post


Link to post

Liviu, aici se discuta impresiile despre cruze.

Iso, nu face parte din politica GMDAT ca modelele chevy sa aibe liste de optionale. Se vor vinde in 2-3-4 variante de echipare, cu dotari standard si eventual va interveni imaginatia unor dealeri in a monta diverse chestii aftermarket, gen presuri de noroi, xenoane, covorase interior si alte prostiute din astea...

Share this post


Link to post

Va obtine 5 stele si in europa.

Edited by ovidiu.sb

Share this post


Link to post

In anul 2009 vreau de la o masina sa aiba faruri adaptive cu xenon si sa spunem suspensie activa si macar conectivitate Bluetooth, cum concurenta are aceste optiuni de ce nu le are si Cruze?

 

Mai mult masina nu este deloc ieftina decat in varianta cheala, daca te apuci si pui piele si navigatie deja ajungi la pret de Passat (care este mai scump cu 2000E )

Eu spun doar atat, daca pe Cruze apare si optiunea de xenon care mai costa cam 900E deja sare bine de 20k E .

Cat despre muzica este foarte simplu si lumea se pacaleste bine cu chestia asta, la masinile moderne deja nu mai poti schimba HU, sunt dedicate si nu poti fizic sa pui un 1 DIN clasic sau macar 2 DIN, tocmai de aceia consider ca o masina trebuie sa aiba din start un sistem audio de calitate, aceasta optiune nu o am .

 

Ce nu vrea lumea sa intelega pe aici este ca, CRUZE este un AVEO mai mare adica tot LOW COST, adica nici macar o conectivitate Bluetooth in 2009 ???

Toti cei care au testat Cruze in Europa au spus acelasi lucru, masina e ok dar foarte putine dotari si e CHEAP.

Oricum un lucru e clar, CRUZE e un pas inainte pt GM-DAT dar ma uit ca se fac aceleasi greseli si anume lipsa optiunilor si motorizarile puternice mai ales ca in clasa in care vrea sa joace Cruze lumea se lauda cu motoare de 200CP si peste.

 

Repet este parerea mea personala. Nu dati cu pietre prea mari :) )

Share this post


Link to post

Pai concurenta directa ar fi octavia, pe octavia ai in optiune faruri adaptative cu xenon, insa suspensii active n-ai nici in optiuni la nici unul din modele. De fapt, nu cred ca sunt disponibile pe nici o masina sub 25k€.

Share this post


Link to post

Passat cu piele si navigatie este mai scump cu doar 2k decat Cruze cu piele si navigatie ? Un link ceva ? Am studiat oferta Passat, dar n-am vazut asa ceva la un pret mic.

HU dedicate aftermarket se gasesc. Nu te impiedici de ele, dar se gasesc fara mari probleme.

 

Cine a spus ca e vreo limuzina ? Ce nu intelegi tu este ca foarte multa lume vrea masini ieftine, cu sunet decent, fara suspensii active, fara xenoane adaptine, cu motoare de 100 CP si cu spatiu suficient ! Am casa unde sa stau, imi fac acolo tot confortul, nu trebuie sa dau 30k pe o masina in care petrec in medie o ora pe zi (poate si mai putin). Eu zic ca prea visam avioane. Pentru cine are asa pretentii exista Lexus, MB ...

Share this post


Link to post

Astra are suspensie activa (IDS/IDS+) .

Passatul are xenon adaptiv in plus fata de Cruze dar fara NAVI si costa 24k E cu toate taxele, gasesti info pe net ca acum se schimba modelul si sunt super reduceri iar cu noul motor CR de 110 CP este si mai ieftin exact cum a fost si cu Avensisul cand s-a schimbat modelul . Ca idee Passatul are optiuni de aproape 2000E optiuni pe care CRUZE nu le are (control urcare rampa, xenon bi-adaptiv/Bluetooth/senzor presiune pneuri) daca scazi aceste optiuni si navigatia pe care o are in plus Cruze (de 900E) ajungi la o diferenta de 2000E de care am zis eu . Cruze in echipare completa sau sai zicem FULL costa 20K Euro cu reducere dar cu multe minusuri la optionale .

 

HU aftermarket nu exista pt modelele noi, exista numai sisteme multimedia chinezesti care sunt de alta calitate, stiu asta pt ca eu le vand si nu se compara cu un Alpine de exemplu, am spus asa, concurenta ofera BOSE si Dynaudio iar CRUZE ce ofera ? Vreau sa vad si eu un HU Alpine pt CRUZE, nu exista pt ca nu se fabrica asa ceva .

 

NU e vorba numai de pret aici, lumea si cand zic lumea nu ma refer numai la romani aici vrea niste optionale demne de anul 2010, orice concurent al CRUZEului ofera xenon adaptiv, conectivitate Bluetooth, control urcare rampa, incalzire stationara, monitorizare presiune pneuri, si ma rog ce alte optiuni se mai pun la masini prin anul de gratie 2010 in care intram .

 

Mai departe toata lumea in afara de voi a ajuns la concluzia ca motoarele pe benzina puse pe Cruze sunt un rahat, noroc cu 2l dizal @150 CP care e ceva mai puternic si ofera masinii niste performante dinamice bune .

Sasiul nu este deloc unul care te imbie la condus sportiv, toti au zis ca e slab in comparatie cu concurenta, este si normal cand zici concurenta te gandesti si la Focus care e belea pe curbe .

Eu am vrut doar sa subliniez faptul ca aceasta masina CRUZE este LOW COST, cu aceleasi materiale ca la AVEO dar care vrea sa concureze in clasa medie, ei bine nu prea se poate.

De fapt masina nu exceleaza la nimic in afara de un look dragut, daca avea si un sasiu pe masura (desi il are dar nu il foloseste) atunci cred ca era un real competitor .

 

PS> Lascarica xenonul nu este un moft ci este un MUST si tine de siguranta rutiera iar Bluetoothul se amortizeaza imediat daca e sa calculam cat e amenda la vb telefon la volan :D

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post
Faruri adaptive, bluetooth deja sint "mofturi" la clasa asta...cred... "blustutz" poti sa-ti pui si dupa aia daca e util pt. tine...

 

Nu vad de ce aceste optiuni ar trebui sa fie considerate mofturi? Personal vad utilitatea ambelor sisteme.

In principiu m-as multumi doar cu xenoanele, dar ce poti face cand ele vin la pachet complet: sistem de auto-adaptare si spalator de faruri? :-?

Iar Cruze mai putea adauga 1000E (cat costa la Insignia) la exorbitantul pret de 15700 (1,8 benzina) pentru aceste dotari, ramanand inca cu multe mii de E sub concurenta.

In acesta perioada istorica a devenit mai important sa ai imagine decat calitate. Personal consider Insignia si Cruze, doua rude supraponderale ale modelelor Aveo si Astra mostenind de la fiecare calitatile si defectele transmise prin ADN. De aici si diferenta de pret dintre cele doua.

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Oricum comparatia cu Passatul este una fortata, poate ca Cruze ma duce la destinatie, cu Passatul nu prea cred ca ajung, ba ma lasa turbina (la TDI@140CP) ba ma lasa pompa de motorina, ba se blocheaza coloana de directie ca deh asa e cand pornesti motorul apasand pe un buton in loc de vechea cheie invartita :D

Share this post


Link to post
NU e vorba numai de pret aici, lumea si cand zic lumea nu ma refer numai la romani aici vrea niste optionale demne de anul 2010, orice concurent al CRUZEului ofera xenon adaptiv, conectivitate Bluetooth, control urcare rampa, incalzire stationara, monitorizare presiune pneuri, si ma rog ce alte optiuni se mai pun la masini prin anul de gratie 2010 in care intram

Chiar m-ai facut curios, pune si tu un link de la o masina din clasa CRUZE cu toate astea, plus suspensia activa sa vedem cat costa.

 

Apropo de xenon ... Cand iti vine unu din fata noaptea cu Xenon-ul zau daca ti se mai pare IT'S A MUST si intr-adevar iti dai seama ca tine de siguranta circulatiei, dar nu in sensul bun.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...