Jump to content
Sign in to follow this  
augustinionut

Mâtzu' si Motanu'

Recommended Posts

Nu intimplator au optat pentru acele prinderi haioase. Au stiut ei cind au ansamblat caleasca ca mai intii si-ntii o sa se descompuna caleasca si doar dupa cablul. In alta ordine de idei, o haleste rematu' si cablul functionabil inca.

Share this post


Link to post

Si la Matizul meu rupsesem cateva susruburi in caroserie. Si pentru ca ma saturasem de operatie si venea noaptea, am pus coliere de plastic (soricei). N-am avut nici o treaba, frana de mana a mers foarte bine. Bineinteles daca ai chef se rezolva cu gaurit surubul, pus extractor si apoi tarod.

Share this post


Link to post

Matizul e pe duca. Acusi se rupe si toba, ma chinui cu cablul de frana...deci, incepe saga: cautarea unei masini noi in care sa incapa carutul copilului in portbagaj 😄

 

Ce sa aleg? 

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Am sa incerc sambata 18 sa bag cablul prin urechile existente. Pana una alta:  

 

Share this post


Link to post

Care ii mai populara in zona. Procurarea pieselor, costuri/intretinete. Eu unu astea le-as lua in calcul.

Oricum, pentru suzuki as opta.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Niciuna nu e populara. Fiind langa Franta, e plin de pejoaie si renoaie. Pentru suzuki inclin si eu, e mai usoara, mai scurta, are varianta de semihibrida (un motor generator cu o baterie miiiica care ajuta la plecarea de pe lco si la franare), avantaj la impozit si acces in orasele mari (cred ca are o eticheta ECO sau ceva de genul.)

""

În plus, există o versiune de propulsie hibrid numită SHVS (Smart Hybrid Vehicle de Suzuki). Sistemul este format din același motor de 1,2 litri, menționat în paragraful precedent și un motor electric de aproximativ 3 CV care se ocupă de a asista motorul pe benzină în timpul fazelor de accelerare (cu condiția ca acesta din urmă se rotesc la 3900 rpm sau mai puțin ), porniți-l după oprirea traficului și recuperarea energiei în timpul frânării, care este stocată într-o baterie litiu-ion cu o capacitate de 0,38 kWh. Puterea maximă a sistemului este de 90 CP, în timp ce consumul mediu de carburant este de 4,0 l / 100 km, cel mai mic din întreaga gamă de produse Baleno.

Nu este un sistem de propulsie comparabil cu cel al modelului Yaris Hybrid (principalul său rival de dimensiune și putere), deoarece motorul electric SHVS Baleno are o putere foarte mică și nu este capabil să se deplaseze în mod autonom. Scopul principal al acestui sistem este acela de a reduce consumul de combustibil - în special în oraș - în comparație cu versiunea pe benzină a aceleiași puteri ( fila comparabilă ).

"

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Suzuki 🙂

Share this post


Link to post

Cica plasticele par ieftine. 

Varianta semihibrida e cu 2500 euro mai scumpa. Nu merita. 

Share this post


Link to post
2 hours ago, Viktor said:

Oricum, pentru suzuki as opta.

Asa ... asa ... si pt. ca esti baiat bun il ajuti cu un kedvezményes ár  😉

 

4 hours ago, augustinionut said:

cautarea unei masini noi in care sa incapa carutul copilului in portbagaj

Ce sa aleg? 

Daca as fi in locu' tau m-as orienta la un SX4 S-CROSS ALLGRIP ... evident tot pe baza de kedvezményes ár

Edited by adrian_r5

Share this post


Link to post
12 minutes ago, augustinionut said:

 15 mii euro.

Nu te contrazic 😉

SX4 S-CROSSGL+1.04WD  cu pret de kedvezményes ár costa 5 120 000 Ft adica 15,917 € cu tva unguresc de 27 % ... fiind in UE (atit Hu cit si Ro) cred ca se poate cumpara cu tva romanesc  de 19 % si atunci ar fi 14914 € ...

Share this post


Link to post

Traiesc in Spania, de vreo cinci ani. Matizul e cu mine. Vreau masina mica, din cauza de parcare, taxe, asigurare.

 

Share this post


Link to post
2 hours ago, augustinionut said:

Traiesc in Spania, de vreo cinci ani. 

Asta e ...se mai intimpla 🙂

Da' si Spania e in UE deci nu cred sa fie probleme daca iei masina din Ungaria ... Vad ca tva in Spania e 21 % ... deci va fi vreo "15 mii euro".

2 hours ago, augustinionut said:

 Vreau masina mica, din cauza de parcare, taxe, asigurare.

In afara de faptu' ca are 4.3 m lungime (clar mai lung decit Matizu' cu care esti obisnuit) cred ca dpdv "taxe, asigurare" cu motoru' de 988 cmc poate fi considerat "masina mica"

PS - in aproximativ "15 mii euro". ... daca tot ai amintit de Baleno ... in situatia ta, fara a ma complica cu achizitie din Ungaria, as alege varianta 1.0 BoosterJet GLX care are si control de velocidad adaptativo  la pretu' de 15.555 €.

 

Edited by adrian_r5

Share this post


Link to post

Daca motivul e copil si carucior as merge pe C-Elysee, are portbagaj mai mare. Insa totusi parca as face un efort la motorul de 1.6... motorul de 1.2 e in 3 cilindri si destul de anemic. 

Logan nu?

Share this post


Link to post

Eu as merge pe Baleno dintre astea doua strict pe considerent HB e mai practic decat sedan. 

Nu iti imaginezi cate chestii nu am reusit sa bag in Focus sedan din cauza accesului la portbagaj, si pe care am ajuns sa le car cu Matizul sau cu Aveo hb.

Legat de plastice, cand m-am urcat in Vitara mi s-a parut ca e plastic mai naspa ca pe Logan, si cum se aud usile la inchidere e sinistru. Daca Baleno e asemanator, nasol, mai bine Clio 🙂

 

Edited by andrew

Share this post


Link to post

Si in functie de preferinte, nu as exclude de pe lista Sandero (eventual stepway) ca nu degeaba are el succes prin Europa de V.

Share this post


Link to post

Salut. Idee: Matiz adus in RO si dat la Rabla = - ~1400 euro si achizitie masina noua din RO cu TVA 19%

%

Share this post


Link to post

Dupa mintea mea, pe linga cele amintite mai sus, "agregatu" se alege si in functie de necesitate. De mi sa car pianu' de colo-colo, n-are nici un rost sa achizitionez un carabus. Mai ales de-oi fi trimis e-mail barzei ca peste vreun an - doi sa-si faca prezenta cu inca vreun puradel ... din start la arunc la o caleasca mai mare daca tot am intrat in joc sa fac un schimb si asta pe termen lung. Asta in ce priveste spatiul. HB-urile intotdeauna le-am gasit valabile pentru carat boltari, ciment si din astea, altfel sedanu' ii printre prioritare, cel putin din punctul meu de vedere.

Share this post


Link to post

Multumesc de idei. Am sa fac o lista cu alte masini accesibile. 

Citroen C3 puretech 1.2

Mazda 2 1.5 skyactiv

Kia rio 1.2

Hyundai i20 1.2

Citroen c3 aircross puretech 

Kia rio 1.2

Fiat tipo 1.4 Pop

 

 

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Eu as merge pe Kia sau Hyundai... imi inspira mai multa incredere decat frantuzoaicele sau italianca. Iar japoneza... totul bine si frumos, pana ajungi la piese de schimb.

p.s: sau mai bine schimbi toba si cablul de frana de mana 🙂

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post

Eu am avut un tipo inchiriat (dizal, automat). Nu e deloc rau, mie mi-a placut masina si cred ca e mai spatioasa decat toate din lista.  Si l-as prefera si pentru motorul in 4 cilindri. 

Share this post


Link to post

Lucrul care imi sare in ochi la lista ta este ca nu te-ai hotarat inca asupra clasei. Ca urmare, ar fi ok sa iti raspunzi la intrebarea asta, si cred ca pentru asta trebuie sa te gandesti: cam cati km pe an faci, si in ce regim preponderent. E masina de naveta sau de dus kinder in parc in weekend? O vei folosi 80% cu un pasager sau cu 2-3 plus acareturi? Vrei sa faci un drum pe an in Ro la volan, sau mai bine zbori cu avionul si inchiriezi aici? Cati ani ai vrea sa pastrezi masina pana la urmatoarea schimbare? Pe masura ce raspunzi la intrebarile astea alegerea se va contura mai usor.

Share this post


Link to post

Sa incep cu coada: o tin pana pica, ca matizul. In Ro, probabil cand ma retrag la batranete (5-6 ani). Suntem 3 in familie. E de naveta si mers in parc duminica. Cam 10 mii pe an.

Nu e mare diferenta intre "clase", ca pret.  1.2iul balenului e in 4 pistoane

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Si eu sunt de acord ca uneori e greu sa alegi clasa a-priori. Si eu ma uit de la o vreme dupa un cazan nou (care sa le inlocuiasca pe ambele astea vechi) si nu mi-e inca foarte clar daca o sa fie o compacta sau o familiara. 

dau aici copy-paste dupa impresiile mele de dupa un drivetest cu Tipo, pe care le-am scris pe alt forum:

Promisesem un mic review de fiat 500... Ei bine, se amana. Eu asta rezervasem, insa odata ajuns acolo (in aeroportul din Geneva) ma intreaba tarzan daca e OK o automata. In mana avea o cheie de fiat deci.... da, e ok. Bun, atunci va facem un "mic" upgrade. Eu speram ca e un upgrade de la 500 la 500 automat, dar nu... era un upgrade de la 500 la camionul asta. Nivelul de echipare e necunoscut. Are cutie autoamata, hill hold assist, regulator de viteza "clasic", incalzire in scaunele din fata, un radio decent insa cu hachite, o  tableta cu navi marioasa, jante aliaj. 

Testul a avut deci loc in Elvetia cam pe 300km, dintre care aproximativ 200 pe autostrada si restul fara.  In elvetia intre Geneva si Laussane -cam 60 km- sunt 20 radare fixe si cu toate asta helvetii au considerat necesar sa mai trimita inca trei Garcea cu radarul la iesirea din cele 3 tunele. Nebunie totala, oricat de kamikaze sa esti si tot n-ai fi putut depasi limita legala pentru ca nu prea aveai pe unde. Prin urmare stilul de mers a fost foarte cuminte si nu am putut testa tinuta de drum si insonorizarea la viteze mai ridicate, din alea ilegale. 

Viteza medie 63km/h, consum mediu pe BC 5.7L/100km. Acceptabil, insa nu neaparat deosebit pentru un diesel destul de micut.  Insa un + pentru ca si la pompa a iesit la fel. Nu fura nici BC-ul nici aia de la firma de inchirieri. 

Apropo, nici vitezometrul nu fura foarte tare. 3km/h doar, al meu fura cu 6km/h :D

OK, deci impresiile:

+ Spatioasa, e peste Focus break la toate dimensiunile interioare. In imaginea cu portbagajul lasem tavita suplimentara, in realitate e cu vreo 10cm mai adanc decat in poza daca se scoate. 

+ Vizibilitate buna. Un bonus pentru camera de recul, utila la o masina cu care inca nu te-ai obisnuit.

+ Scaune confortabile, iar reglajul pe inaltime variaza de la kart la WC. 

+ Niciun greiere la 26000km

+ Cutia de viteze foarte OK. NU are viteza DSG-ului insa schimbarea e foarte lina. Iar softul foarte bine facut, schimba in asa fel incat sa nu suferi datorita lagului si fitelor de diesel. Mie schimbarile mi s-au parut mai inspirate decat cele de la DSG7 de la Fabia care mi se parea ca se grabeste prea tare si se taraia cu 3km/h in treapta a 2-a.  Plecarea de pe loc si "crawling-ul" foarte OK. 

+ Suficient de agila in viraje pentru un break. Nu totusi mai agila decat Focus insa OK pentru un familist cuminte cu draci in spate si pampers in portbagaj.

+ Zgomot de rulaj si aerodinamic reduse, in ciuda faptului ca avea pneuri de iarna. 

0 - motorul...hmmmm... 1.6, 120CP. Trage OK pentru specificatiile astea, cutia e suficient de smechera sa-l tina departe de regimurile la care nu te intelegi cu el. Nu e racheta insa nici nu te rogi de el. Insa e zgomotos, in special la rece si la relenti, de asta nu-i dau "+". 

0 - dau un "0" si la directie. E precisa, insa un pic elastic volanul si feedback prea putin, te cam simti deconectat de roti. Degustibus. 

0 - materiale asa si asa. Sincer, stiind ca Tipo e de fapt o masina low cost ma asteptam sa fie mult mai rau. In realitate sunt destul de OK, plansa de bord e plastic bun, insa cand cobori mai jos apare plasticul de tic-tac. Daca puneau un plastic mai acatarii si pe zonele din portiere cu care vii in contact i-as fi dat "+". Se apropie sa zicem de I30 sau un Golf mai iefin, desi e sensibil mai ieftin decat amandoua. 

- Nu prea mi-a placut cum se inchid usile. Cam agatau, inclusiv aia de la portbagaj. O fi fost si lovita si reparata de dorel, nu stiu. Masina a fost inchiriata de la Thirifty, care e low-costul de la Hertz, deci ar fi foarte posibil sa fi trecut prin multe pana a fost "degradata".  Oricum avea si cateva zgarieturi. Ar trebui sa vad daca e la fel si cu una noua sau cu istoric cunoscut. 

- Tableta aia mare cu radio si BC si alte alea mi s-a resetat din senin de mai multe ori. In ultima ora in care am avut-o, de vreo 4 ori. Pur si simplu se stinge, se stinge si radio, si dupa vreo 30 secunde isi revine. Ar fi porno sa-ti faca asta cand folosesti navigatia prin stradute imbarligate... 

Farurile si comportamentul la viteze ridicate nu am avut ocazia sa le testez.

Una peste alta nu e o masina rea. La mine e vreo 23k€, ceea ce e rezonabil tinand cont ca de exemplu cel mai ieftin I30 diesel si automat e 26.5k, iar Golf 29k si e chel.  Multe dintre defectele pe care i le-am gasit sunt fie subiective, fie posibil sa fie urmarea vietii zbuciumate pe care a avut-o...  

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...