Jump to content

Sign in to follow this  
ionascu_doru

Pierd Ulei Pe La Delco

Recommended Posts

Salutare! Pe scurt, tot timpul cutia de viteze este manjita de ulei (din cand in cand o sterg si apare la loc). Am studiat un pic pe acolo si am vazut ca pe sub delco curge ulei. Am inteles ca exista un simering pe axul delco-ului care ar fi cauza. Am cerut cum m-am priceput si eu la un magazin specializat acel simering si cand m-am hotrat si am scos delco-ul, nu am vazut unde s-ar potrivi acel simering.

Ca sa descriu un pic, am scos delco-ul cu tot cu vacuumul acela in conditiile din poza de mai jos.

post-18419-1239781421_thumb.jpg

Cumva simeringul trebuie montat in interiorul delco-lui, deci trebuie sa scot capacul si toate mecanismele si firele de acolo (care mi se par inghesuite si complicate)? Garnitura aceea care se vede pe ax vad ca etanseaza ca nu pe acolo iese ulei ci prin capac, mai exact prin lacasul pe unde intra firele in partea inferioara.

Daca cunoasteti fenomenul si modul de remediere (eventual montare simering) va rog sa ma ajutati si eventual daca s-ar putea vre-o schita sau poza daca credeti ca e mai complicat si necesita ... , ar fi bnevenit!

Va multumesc !

 

P.S. In manualul de service nu e mentionat nimic referitor la acel simering iar cu "search" pe forum nu am gasit nimic potrivit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut un topic deschis pe aceeasi tema la espero insa nu mai e. Simeringul este in interiorul delco-ului, probabil ajungi la el daca demontezi capacul si tot ce este sub el. La espero asa e. Insa eu nu l-am gasit la momentul acela, nici nu apare ca piesa de schimb la magazin si nici macar ca piesa fizica in manual.

 

Raspunsul pe care l-am primit eu este alt delco. Evident ca nu am luat tot delco-ul pentru asta ci am limitat scurgerile cum am putut mai bine insa tot mai da putin. Oricum la mine era o scurgere nesemnificativa si inca mai este asa va ramane pana la o defectiune mai grava a delco-ului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:-? Curge pe langa sau din delco ? Exterior delcoul etanseaza cu garniturile ale negre (inele ) de cauciuc .Am trei delco-uri si nu am fost curios sa desfac unul ,pune o poza cu simeringul ala ,avand in vedere pozitia de montaj cred ca mai exista un simering mic in interior pe axul delcoului.

Am sa studiez problema asta ,nu cred ca este o problema de inlocuit simeringul ala ! La demontare ai insemnat pozitia delcoului ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie imi da ulei pe langa capacul delco-ului, exact prin fanta prin care ies cele 2 fire electrice, nu pe la imbinarea cu chiulasa. In poza atasata am marcat cu sageata firul pe langa care da ulei si se poate observa pata din jurul sau. In plus se vede ca "talpa" delco-ului care se lipeste de chiulasa este curata, fara urme de scurgeri. Poza a fost facuta la repezeala aseara cu alt scop iar alta nu pot face ca e plecata sotia cu masina. Nici nu stiu pana la ce nivel trebuie sa ajunga uleiul in delco, daca e firesc sa ajunga pana acolo. Eu am baniut ca nu ar trebui sa ajunga pana acolo si de aceea am dedus ca trebuie sa fie un simering / garnitura ceva care sa opreasca treceraea. Pana acum, nu a trecut de garnitura antipraf.

post-18419-1239794463_thumb.jpg

 

 

P.S. Delco-ul era deja marcat cu o zgarietura atat pe corp cat si pe chiulasa, deci am avut reper.

 

Revin cu poze ... a trecut sotia cateva momente pe acasa si nu am pierdut timpul ...

- in fig. 1 se vede pata care s-a format pe CV de aseara, aprox. ora 19.30 si pana azi dupa un drum de 50 km.

post-18419-1239798396_thumb.jpg

- in fig. 2 este delco-ul fotogarfiat de jos in sus si pe zona incercuita se vede o pata de ulei proaspat (uleiul este galben deoarece e nou, schimbat aseara)

post-18419-1239798617_thumb.jpg

- in fig. 3 se vede delco-ul dinspre habitaclu, cu petele de ulei aferente dar din vechi caci acolo nu am ajuns sa il sterg ca in rest.

post-18419-1239798764_thumb.jpg

Dupa cum vedeti pierderea de ulei este zic eu destul de semnificativa si daca tot am dat ceva bani pe ulei (castrol magnatec) n-as vrea sa-l risipesc degeaba.

Acum aveti o idee mai ampla poate asupra fenomenului ... deci ...

Edited by ionascu_doru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum am spus mai sus. In capac nu trebuie sa ajunga ulei si de asta se ocupa un simering . Dupa cum se vede nu-si mai face treaba deci trebuie desfacut delco-ul si vazut ce s-a intamplat acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dj ,asa este, trebuie sa mai fie un simering in interior pe ax ,maine desfac un delco sa ma lamuresc si eu ,Ionescu -doru cati km aveti asa ca idee ,sa stim cand apare fenomenu ' asta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSer, masina are 77.400 Km, dar la mine nu are decat aproximativ 3.000 km asa ca nu stiu ce au facut fostii proprietari. In general masina pare sa fi fost ingrijita dar cred ca aspectul asta nu prea i-a interesat sau doar nu l-au observat (fostii proprietari au fost 2 doamne ... !).

Daca tot detii un delco in casa si il desfaci sa elucidezi problema mea, fa te rog si niste poze daca ai posibilitatea sa le vad si eu cu modul de demontare ca mi se pare foarte complicat ce am vazut inauntru, chiar si o schema din programele pe care le mai aveti voi sa vad ordinea pieselor ar fi util, ca in manualul de service pe care il detin (de pe forum) nu dau mai nimic despre acest aspect. Poate faci un scurt tutorial ce ar fi util si la sectiunea "tutoriale".

Simeringul recomandat de vanzatoarea de la magazin pentru delco, se pare ca ar fi cel din capatul axei cu came, in interiorul chiulasei spre delco, care nu are nicio legatura cu problema mea din delco. Maine daca il gasesc in masina mea, poate ii fac o poza sa il vedeti si sa-mi confirmati.

 

P.S. :o fftopic: TopSer, nu-mi mai vorbi cu "dumneavoastra" ca ma simt prea batran si nu este chiar asa, in plus pe forum nu prea cred ca are importanta varsta ...

Multumesc f. mult anticipat si sper sa-mi rezolv cu jutorul vostru problema. :osanale:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evident ca simeringul ala nu este din delco,cred ca mai degraba de la axa cu came ! Incerc astazi sa desfac delcoul cu toate ca astazi :drinkers: !Am intrebat de km ca sa stiu cam cand apare problema asta ,dar se pare ca la tine a aparut mai devreme !

Share this post


Link to post
Share on other sites

La espero are niste dimensiuni ciudate, le am notate undeva insa la toate magazinele se uitau la mine ca la felul 14, nici in celebrul catalog al lor nu apare piesa asta.

 

Ca dimensiune cred ca are maxim 2 cm diametru exterior. Aproximativ din ce-mi aduc aminte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am dat silinta astazi cu delcoul dar nu am reusit ! :( Am incercat sa scot splintul sau stiftul (ce o fi ) din capul delcoului mai precis cel care tine cuplajul pe ax ,in mod sigur axul este introdus de sus in jos (adica dinspre capac ) . Maine demontez toata partea interioara a delcoului ,axul tebuie sa mai aiba o sig.in interior !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc ToPser pentru intentie si efort. Astept cu nerabdare solutia ta (vad ca altcineva de pe forum nu a vazut topicul, nu se pricepe sau nu are curaj sa se bage in problema asta - in afara de noi si Dj_dark) si bine ar fi daca ai posta cum te-am mai rugat, niste poze sau macar o schema sa nu imi ramana piese de schimb [-O< .

Nu stiu ce job ai dar vad ca iti place sa te bagi in mecanica (presupun ca din pasiune, nu ca profesionist) caci am observat ca la multi de pe forum le dai raspunsuri aparent corecte si justificate. Asadar nu cumva posezi si alte documentatii in format electronic legate de mecanica in afara de manualul de service de pe forum pe care il am si eu (si in care nu dau mai nimic despre delco) pe care sa mi le oferi si mie? Interesante sunt programele de la magazinele de profil care macar arata ordinea componentelor intr-o piesa dar le au doar ei ... La delco mi-a aratat la magazin schema dar nu parea sa mai existe o alta garnitura sau simering in interior. Astfel as inclina sa-i dau dreptate lui Dj_dark, ca nu exista ca piesa de schimb in cataloage, chiar daca fizic ea este acolo. Sper insa ca munca ta de cercetare sa-mi ofere o solutie.

Inca odata iti multumesc pentru efort si sper sa facem inca un Ticozaur fericit in saptamana mare !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au mai vazut si altii topicul

si la Cielo exista acel simering micut ... dar delcoul este identic (,) cu cel de espero

inclin sa cred ca este acelas reper ca si la Tico...

 

Chiar am intrebat si eu zilele astea despre acel simering (nu numai din altruism cat si din nevoia unei revizii viitoare a delcoului din dotare) si tanti de la piese se uita la mine lung (de fapt prin mine)

 

Pe autodaewoo exista la Cielo o chestie de se cheama "inel delco" - poate ar fi de veerificat ce o fi aia - poate e chiar inelul/simering cu pricina...

Edited by madkat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Madkat, cunosc genul ala de privire ca asa am patit si eu la magazin. Chiar mi-a intors monitorul sa vad si eu schema pe care o aveau ei in programul respectiv si nu se vedea nicio garnitura sau altceva in zona cu pricina. Asa m-au facut sa iau simeringul acela care se pare ca pana la urma este de la axa cu came. Parca ceva de inel mi-a spus si mie dar imi arata garnitura aia subtire din plastic care este chiar pe buza capacului delco. Mi-e cam greu sa inteleg cum au gandit coreeni (natia asta de asiatici care fac orisice, ca si chinezii) sa nu o considere piesa de schimb cand pica vad relativ repede. N-as vrea sa-mi pierd speranta si astept o solutie salvatoare de la ToPser.

La tine nu a picat acea garnitura / simering ca vad ca are ceva vechime Cielo tau ? Daca da, cum ai remediat-o ? Sa nu-mi spui ca ai schimbat tot delco-ul ... ! Mi se pare putin cam ... sa fi nevoit sa schimbi tot delco-ul (care e destul de scump) pentru o amarata de garnitura care poate ar fi pana in 10 ron.

Macar daca am stii un cod ceva al acelui simering si ne-am orienta cautarile catre piese pentru alte marci auto. Poate nu este la Daewoo dar poate se potriveste de la altceva de la ... Boeing de exemplu ! > :)

 

P.S. : Cum puteti vizualiza cataloagele de pe Autodaewoo ca mie imi da eroare cand dau clik pe oricare din modele la sectiunea cataloage ?

Edited by ionascu_doru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut drum pana la masina si am facut vreo doua poze cu ocazia asta.

Am primit un ax delcou demontat (nu stiu cati km avusese maxina) si, dupa cum arata configuratia lui, se pare ca are o garnitura/simering pe lungimea lui, pana la rulment.

Am pozat si delcoul de pe masina (70mii km) in pozitia de functionare si se vad urmele de ulei in partea inferioara. Proabil ca, intre anumite limite, "asa face ele". Trebuie sa tinem cont si de faptul ca uleiul circula sub presiune in motor si de faptul ca delcoul lucreaza in pozitie orizontala, facilitand scurgerile datorate unor neetanseitati.

Toate cele bune.

post-6669-1239969928_thumb.jpg

post-6669-1239969946_thumb.jpg

post-6669-1239970028_thumb.jpg

post-6669-1239970048_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@topser. Ai dreptate. Iti trebuie un dorn, o piulita sau 2 mai bine, un ciocan si o bodura :D sa scoti stift-ul ala din ax. Dupa aceea iese usor prin partea de sus. Ai grija fiindca la mine are un arc sub el.

@madkat. Inelul ala pe care l-ai gasit tu e de fapt oring-ul dintre carcasa delco-ului si chiulasa. Apare si in scheme.

@kinetix. Se vede unde a frecat simeringul deja pietrificat cand a fost demontat acel ax. Oricum la cielo/espero nici nu are rulmentul ala e direct pe lagar axul.

 

PS. Diseara o sa demontez aproape complet delco-ul meu si, daca am timp, fac niste poze si spun si dimensiunile exacte inscriptionalte pe simering. poate se potriveste de la altceva. Din pacate le voi pune tocmai marti pe forum.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

... adica acolo imediat sub rulment te referi ca ar fi fost simeringul, nu Dj_Dark ? Ar fi promitator daca nu se gaseste pe Daewoo macar dupa cod poate il gasim pe alta marca. La Kinetix vad ca dupa 70.000 km da f. putin dar la mine la 77.000 Km ...

La mine da pe aici destul de mult ulei (locul marcat cu sageata) ... post-18419-1239971448_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, asa pare. E la fel de mancat axul si la mine. Aseara am desfacut capacul pantru a schimba luleaua si m-am minunat de cum poate arata interiorul. E plin de ulei, nu stiu cum mai functioneaza. Diseara voi efectua reparatia capitala sper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asteptam cu nerabdare pozele!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozele ,promise greu ,am probleme cu netu '

post-285-1240162288_thumb.jpg

post-285-1240162353_thumb.jpg

post-285-1240162383_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate la mine reparatia s-a efectuat in regim de urgenta pe la 11 noaptea pe intuneric si nu am mai stat de poze. Oricum ce a pus Topser sunt mai mult decat elocvente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata, am rezolvat problema (cel putin cu simeringul). Sa vad zilele astea daca mai da ulei!

Am avut noroc ca spre deosebire de simeringul din poza postata anterior (dupa codul acela nu l-a gasit nici-un magazin specializat - nici macar de la Bucuresti si toti spuneau ca nu este catalogata ca piesa de schimb si se ia delco-ul cu totul), al meu avea dimensiunile trecute pe el. Asa am gasit la un magazin specializat pe simeringuri un simering pa cote si s-a potrivit. Interesant este ca eu aveam un simering iar colegul nostru avea alt simering. Care o fi original ... ?

Deci simeringul vechi este asa : 14 / 24 / 6. Mai avea niste striatii pe partea cauciucata (spre ax) si o sageata care indica directia de rotatie a axului. Vanzatorul imi explca ca astea au menirea sa arunce uleiul inapoi daca are tendinta sa treaca cumva, ca sunt in raspar. Eu am gasit insa : 14 / 24 / 7 si fara sageata (deci fara striatii). Diferenta de inaltime nu era prea vizibila la comparatie unul langa celalalt iar dupa montare am vazut ca nu incurca cu nimic (rulmentul mai are pana sa atinga). ... si apropo, a costat 4 ron, nu 730 ron cat imi spuneau la magazin ca este un delcou nou. Asa ca merita deanjul. Sper doar sa-si faca treaba cel putin la fel de bine ... va tin la curent!

 

P.S. : Atentie ! Daca desfaceti, vedezi ca la extractie, simeringului se distruge! Daca va intereseaza cotele (am inteles ca principiul e acelasi si la Cielo, Espero dar probabil cu alte cote) si aveti cote trecute pe el cititi-le inainte de extractie ca altefel ... slabe sanse sa-l scoateti intreg (sau poate aveti voi un SDV).

 

Toate bune!

Edited by ionascu_doru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cotele nu se pot masura si cu un subler? In caz ca nu e marcat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba da, Dr.L. Insa ma indoiesc ca vei reusi sa-l scoti intreg astfel incat sa il poti masura. Am spus mai sus ca se deterioreaza la extractie. Eu l-am scos pe bucati. Trebuie avut in vedere ca nu trebuie deteriorata carcasa delcoului in portiunea de contact cu simeringul ca s-ar putea sa nu mai etanseze.

Doar sa reusesti sa-i masori la fata locului diametrul exterior si cel interior iar inaltimea o masori de la o bucata dupa scoatere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti masura diametrul exterior direct pe delco,diametrul interior de pe ax,iar inaltimea,cum ai zis si tu,cu ajutorul unei bucati din fostul simering,sau tot de pe delco(daca locasul unde vine simeringul e cat simeringul de adanc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×