Jump to content
Sign in to follow this  
TM85DAL

Consum Lichid De Racire

Recommended Posts

Din pacate am si eu o problema si as vrea sa vad daca a mai patit cineva ceva de genu..sau poate niste pareri ce ar trebui sa fac.

 

Problema suna cam asa ... la aprox 11000 Km am vazut ca nivelul lichidului de racire era la minim.Am fost la autoglobus in Tm si cei de acolo nu au facut nimic doar au completat.

Apoi la revizia de 15000 de Km sa constat ca era din nou la nivelul minim.(revizia am facuto la Arad)..sa completat din nou si sa verificat conductele.Mi-au zis ca nu prezinta scurgeri.

Acum din pacate nu mai sunt in tara de cateva luni..dar problema continua la fiecare 1000 de Km trebuie sa completez.Imi poate spune cineva care ar putea fi problema???

 

 

Am uitat sa precizez ca pe la 19000 de Km am fost din nou la autoglobus TM si mi sa verificat pistoanele.. au spus cei de acolo ca s-ar putea sa imi bage apa in pistoane.( nu baga apa in pistoane ..mi-au spus cei de la autoglobus)...

 

 

Sper sa ma poata ajuta cineva cu ceva solutii.Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Pai gandeste-te ca in momentul in care ar baga apa in pistoane , masina ar avea si alte simptome.Teoretic ar trebui sa se aprinda s Cekul.Daca nu ar fi o simpla pierdere pe undeva ar trebui sa mai ai si alte simptome.Mie la fostul tico mi se prelingea pe la un colier...Fum alb scoate masina ta?

Share this post


Link to post

nu.scoate fum alb... nu prezinta nici un fel de semne.Doar ca imi consuma lichid.. si eu zic ca e destul de mult 100ml la 100km e mult zic eu.Ei au verificat toate conductele tot inclusiv in habitaclu dar nu are nici o scurgere.Mi-a mai spus ca se poate sa sa fie chiuloasa fisurata...dar nu am avut timp sa ai las sa imi dea chiuloasa jos sa o verifice.Altcineva mai poate sa imi spuna cate ceva???

Share this post


Link to post

Totusi daca chiuluasa ar fi fisurata ar trebui sa mai aiba si alte simptome.O sa mai intreb si eu pe la cunoscuti.

Share this post


Link to post

Vezi si topicul cu radiatorul spart :D

Share this post


Link to post

ma gandesc la doua chestii. prima ar fi ca sa ai garnitura de chiulasa dusa si sa intre putuna apa in cilindri atat timp cat masina sta...foarte putin. atunci cand merge si motorul este cald se produc niste dilatari ce cunduc la astuparea acelei mici fisuri.

o alta cauza ar mai fi neetansietatea capacului de la vasul de expansiune ceea ce duce la pierderea lichidului prin evaporare. sistemul de racire este sub presiune (pentru un mai mare transfer a caldurii). apa ar mai putea patrunde si in ulei, dar fiind foarte putina nu cred ca o observi (tot pe la garnitura de chiulasa si tot la statiunare.

Share this post


Link to post
nu.scoate fum alb... nu prezinta nici un fel de semne.

La revizia de 15000km au verificat cu lampa UV pe la toate racordurile flexibile si radiatorul sau doar ochiometric? Du-te la un atelier Chevrolet si fa o sesizare, ai garantie valabila oriunde in Europa 3 ani sau 100000Km.

Share this post


Link to post

ieri am fost la un service chevrolet in Austria(Viena) caci acum sunt aici...Sa facut o verificare cu lampa UV la toate conductele exterior interior la radiator. sa pus un instrument de testare a presiuni in vasul pt. lichidul de racire... sa pus masina pe un test motor care a costat 240 de Euro f...i mama masi de test X( din cate am vazut acolo parca se numea DinoTest sau ceva de genu.. care a verificat presiunea in fiecare cilindru presinuea in conducte... si mai multe ca nu stiu exact tot.Apoi sa verificat uleiul .. Nu este apa in ulei.Dupa vreo 3 ore de stat pe acolo mi-au spus ca ei nu gasesc nici o problema masina e 100% ok.Singura explicatie care mi-au dat a fost ca e cel mai mic motor din gama adica 1.4L si se poate ca la turatiile cu care merg eu pe autobanda pe drumul de Ro. Aut adica aporx 4000-4500 Rpm timp de aporx 5 ore temperatura ajunge fff mare si consuma lichid.Alta explicatie nu mi-au dat...nu stiu ce sa mai zic ( fac ).Mi-au mai zis sa merg cu masina pina raman fara lichid deloc si apoi sa merg la ei pt. o sesizare la Chevrolet Europa...Cica daca e ceva sa se strice acuma si nu dupa ce expira garantia :-) asta mi-au zis nemtii.Astept alte sugestii din partea voastra..

Multumesc tuturor pt. sugestiile date.

Share this post


Link to post

Interesant punct de vedere mai au nemtii astia...Adica daca merg cu masina asta in 6000 de ture in in jumatate de ora raman fara antigel???

Share this post


Link to post

sincer n-am auzit niciodata asa ceva. si io mergeam cu kalosu turat destul de tare si n-a mancat niciodata. in plus, si lu aveo ii dau acum la fel si nici asta nu da semne ca are de gand sa haleasca lichid de racire.

 

mi-aduc aminte doar ca am avut o prob la kalos cu un airbag, la modul ca se tot aprindea. tot il reparam la di-bas, tot se re-aprindea dupa cateva saptamani. cei de la di-bas, smecheri rau baietii, au zis ca nue vina lor si ca e defectiune de la GM si ca daca vreau sa fac sesizare sa fac la GM. io nu i-am ascultat pe aia de la receptie si m-am dus sus unde le-am lasat sesizare cum ca masina livrata de ei are vicii din fabrica pe care ei nu le-au constatat cand au importat-o si ca reparatiile repetate pe care ei le fac nu rezolva problema. A doua zi m-au chemat in service la ei si mi-au schimbat mai multe fire pe acolo, rezultat, airbagu a mers perfect de atunci. poate ar trebui sa faci un pic de scandal si o sesizare la dealerul care ti-a dat-o, dar sa insisti sa ti-o inregistreze!

Edited by fry

Share this post


Link to post

@fry poate airbag-ul nu mai merge de loc...

Share this post


Link to post

Daca nu ai pierderi in exterior ai probabil aceeasi problema care am avut-o eu la nubira: chiulasa stransa slab din fabrica, ce in cazul meu a dus la consum de antigel si pierderi de ulei (ultimele fiind evidente din exterior, primele abia dupa ce s-a dat jos chiulasa). S-a rezolvat prin schimbarea garniturii.

 

Nu are cum sa manance/arunce antigel din cauza turatiilor mari, oricum nu in cantitatile mentionate de tine.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Nu stiu ce sa mai zic.Inafara de faptul ca imi consuma lichid eu sunt foarte multumit de masina.Sper sa rezolv problema asta odata cand ma intorc in tara o sa va mai tin la curent daca intervin ceva schimbari in rest. multumesc toturor care si-au spus parerile aici.Daca se considera ca nu mai e nevoie de acest topic rog moderatori sa il inchida.Multumesc

Share this post


Link to post

Multumesc ALiCE am citit ce mi-ai dat tu... sper sa nu fie probleme la fel de mari cum am vazut in topicul respectiv... momentan eu nu pierd asa mult lichid cam 100ml la 100 Km oricum e ceva sper sa ajung cat de curand in tara sa rezolv problema caci aici la nemtii astia prosti nu mai merg ca ei imi spun iara sa merg cu ea pana nu mai am lichid deloc si sa o pun in cap acuma cat e pe garantie.Dar eu tin la masina asta si nu vreau sa fac asta.,..Sper ca in tara sa fie alta rezolvare.

Share this post


Link to post

1L / 1000km este enorm.

Share this post


Link to post

Astazi fiind vreme frumoasa pe afara am decis sa merg sa verific cevala ce m-am gandit eu.(Pierderea de lichid este mai mare in momentul rulari pe autobanda la rotatii mari si mult mai mica in oras ) Am facut o verificare la lichid acum o sapt.timp in care am mers doar prin oras fara autobanda deloc si am vazut ca pierderea este aprox 150 ml. la aprox 550 KM facuti in oras.Azi am facut 125 de Km pe autobanda si am incercat sa merg cat mai turat si mai ''rau'' cu masina.Am dedus ca dupa 125 Km facuti doar in treapta a 3-a si a 4-a cu rotai care rar scadeau sub 4500-4700 de Rpm si regulat stateau in jur de 5000-6000 de Rpm am ajuns acasa si am constata cu stupoare ca pierdusem aprox 400 de ml in doar 125 de km dar pe un drum de autobanda ... im poate spune cineva de ce consuma mult mai mult pe autobanda decat in oras ?

Share this post


Link to post

Conteaza regimul de turatii. Cred ca "nemtii" tai au partial dreptate - exista clar o legatura intre turatii si consumul de lichid.

Insa consumul tau nu este normal si n-are nici o legatura cu capacitatea cilindrica. Am mers si eu pe autostrazi, cu acelasi motor, 6 ore cu doar una doua pauze la > 4000 rpm (130km/h) si nu am observat vreo scadere de nivel in vas.

As paria deja pe existenta unei probleme la chiuloasa sau garnitura, de aceea in regim urban consumul de lichid e mai scazut.

Cat timp ai garantie tine-te de ei, scrie la Chevrolet Europe sa te ajute sa rezolvi problema.

Share this post


Link to post
ieri am fost la un service chevrolet in Austria(Viena) caci acum sunt aici...Sa facut o verificare cu lampa UV la toate conductele exterior interior la radiator. sa pus un instrument de testare a presiuni in vasul pt. lichidul de racire... sa pus masina pe un test motor care a costat 240 de Euro f...i mama masi de test X( din cate am vazut acolo parca se numea DinoTest sau ceva de genu.. care a verificat presiunea in fiecare cilindru presinuea in conducte... si mai multe ca nu stiu exact tot.Apoi sa verificat uleiul .. Nu este apa in ulei.Dupa vreo 3 ore de stat pe acolo mi-au spus ca ei nu gasesc nici o problema masina e 100% ok.Singura explicatie care mi-au dat a fost ca e cel mai mic motor din gama adica 1.4L si se poate ca la turatiile cu care merg eu pe autobanda pe drumul de Ro. Aut adica aporx 4000-4500 Rpm timp de aporx 5 ore temperatura ajunge fff mare si consuma lichid.Alta explicatie nu mi-au dat...nu stiu ce sa mai zic ( fac ).Mi-au mai zis sa merg cu masina pina raman fara lichid deloc si apoi sa merg la ei pt. o sesizare la Chevrolet Europa...Cica daca e ceva sa se strice acuma si nu dupa ce expira garantia :-) asta mi-au zis nemtii.Astept alte sugestii din partea voastra..

Multumesc tuturor pt. sugestiile date.

Mai nene pai daca ar fi asa eu ar fi trebuit sa nu mai am deloc lichid dupa ce zilele trecute am bagat 1800+ de km continuu (cca 24 de ore de condus) cu portiuni pe germania unde am rulat cu 180 km/h destul de mult. :)

 

Cu toate astea lichidul este la fel ca la plecarea din Romania. Urmeaza un drum similar catre Romania maine. :)

Share this post


Link to post

pana la urma spune-le sa-ti schimbe motorul daca nu ii dau de cap...

Share this post


Link to post

multumesc tuturor pt. explicatiile date.Acuma ramane doar sa mai ajung in tara cea ce nu cred ca se va intampla inainte de paste... si odata ajuns in tara am sa merg la ei sa fac o sesizare.As mai avea o intrebare... cat timp credeti ca ar dura sa imi refaca motorul daca problema ar fi de la chiuloasa sau garnitura de chiuloasa.. caci acuma pt.mine timpul este fff important..pt. ca eu nu o sa stau decat vreo 3-4 zile in Ro si sper sa imi termine masina in acest timp.

Si aceste reparati se fac pe garantie?fara costuri suplimentare nu ???

Credeti ca ar trebui sa astept revizie de 30000Km caci acuma am 28000...Si daca se poate ca cineva sa imi dea un link sau ceva unde ar trebui sa fac o plangere la chevrolet europa caci sincer nu am mai facut niciodata si nu stiu exact unde.Multumesc tuturo.

Share this post


Link to post

Schimbarea garniturii se poate face fara probleme intr-o zi, dar pentru asta ai nevoie de bunavointa service-ului.

Also, daca nu e de la garnitura, s-ar putea sa fie nevoie de ceva mai mult timp pt. investigatii.

 

Bine, asta in cazul in care te cred pe cuvant, si nu-ti zic "las-o sa o testam si noi".

 

In mod normal trebuie facute pe garantie. Sesizare nu prea ai de ce sa faci, decat daca service-ul iti spune ca nu ti-o repara pe garantie.

 

Mai exista varianta sa te duci la service, sa le descrii problema in scris, cu numar de inregistrare, ei sa-ti dea o hartie ca "nu are dom'le nimic", si sa mergi cu masina pana faci motorul zob. Pe mine nu m-ar lasa inima sa fac asta.

Share this post


Link to post

Alice iti dai seama ca nici pe mine nu ma lasa inima sa fac motoru zob(la fel mi-au spus si nemtii sa pun in cap motoru) dar nu pot sa fac asta.Deci acuma ramane sa ajung in ro si sa merg la service sa vedem ce spun cei de acolo daca o fac sau nu.Si rog daca se poate sa mi se raspunda la intrebarea : Credeti ca e mai bine sa astept pana la revizia de 30000 de Km sau sa merg si inainte de revizie pt. reparatia asta??

Share this post


Link to post

Mergi acum, si fa si revizia, pt. 2000km... Oricum pana ajungi in tara mai faci cativa.

Edited by ALiCE

Share this post


Link to post

Si cu 2000 si a 2000 de km este acelasi lucru...Dar cum au testato nemtii?Stii ce ma gandesc oare la o turatie mai mare ,avand in vedere ca iti creste si presiunea , nu cumva iti arunca antigelul pe undeva?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...