Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Chevrolet Volt - Opel Ampera (varianta Europeana)

Recommended Posts

Misto expresia aia cu multumirile planetei, da bine la cititorul mai sarac cu duhul dar curentul electric pentru incarcare il ofera ET pe gratis? Nu cumva se ad niste combustibili fosili sau se mai creaza ceva deseuri radioactive pentru asta? Energia eoliana, hidrocentralele, panourile solare ofera inca un aport prea redus de energie fata sursele expuse putin mai sus.

Cu parere de rau dar GM nu poate inventa ceva deja aplicat de altii inainte (Toyota Prius, Honda Civic hibrid) adica conceptul hibrid functional si nici nu ne da peste cap cu vreun consum extraordinar de mic. Apreciez ca au fost totusi sinceri in estimarile lor privind consumul mediu la modelul Volt. Si nici cu mult mai ieftina nu pot scoate masina, raportandu-ne la concurenta, poate chiar mai scumpa la inceput. Restul e bla bla bla gazetaresc, parerea mea.

Share this post


Link to post
Energia eoliana, hidrocentralele, panourile solare ofera inca un aport prea redus de energie fata sursele expuse putin mai sus.

 

Productia de energie electrica din surse hidro + SRE este de 25% in Romania - iaca un sfert din emisii taiate din prima. De asemenea, gazele naturale sunt folosite pentru productia a inca 15-20% din energia electrica, si gazul natural produce jumatate din emisii de dioxid de carbon pentru aceeasi energie produsa, comparativ cu derivatele din petrol. Mai adauga 13% energie electrica produsa in centrala nucleara, zero emisii, si uite asa intelegi ca energia electrica este mult mai curata decat energia produsa de motoarele termice ale autovehiculelor.

Alt aspect: centralele pe carbune produc aproximativ 40% din energia electrica in Romania. Centralele astea au urmatorul dezavantaj: pornirea lor dureaza 8 ore, cu alte cuvinte, de la momentul zero pana ajung sa pompez primul kwh in SEN ard carbuni 8 ore. Coroboreaza asta cu scaderea consumului la mai putin de jumatate in timpul noptii. Ce poata sa faca centrala termoelectrica? de oprit nu are rost, asa ca vinde energia electrica la o treime de pret catre furnizorii de energie. Mai bine zis, incearca sa o vanda, dar nu intotdeauna gasesc cumparatori. Asa ca uneori termocentralele ard carbuni noaptea dar nu pompeaza energie in SEN, ca sa nu dea peste cap frecventa de sincronism. Ca sa traduc asta in termeni eco, consumul electric pe timpul noptii este ecologic, pentru ca scazi emisiile de carbon pentru respectivul consum nerealizat din timpul zilei, DAR nu cresti emisiile de dioxid de carbon pentru energia consumata in IBD de noapte. Din acelasi motiv kwh de energie electrica consumat pe timp de noapte are pretul la o treime fata de kwh consumat in orele de varf. (aici ma refer strict la pretul cumpararii kwh de catre furnizori de la producatorii de energie. cu cat vand furnizorii mai departe, asta se negociaza de catre fiecare consumator in parte, piata de energie electrica este libera).

Si nu in ultimul rand, energia electrica poate fi produsa si in curte, cu o investitie (mica!) intr-un generator eolian. Este singura solutie cu adevarat fezabila in prezent de a scapa de dictatura petrolului.

Masinile electrice reprezinta o alternativa ecologica, si expresia cu multumirile planetei este adecvata. Masinile hibride nu chiar, pentru ca ele nu pot fi reincarcate la priza.

Share this post


Link to post

Eu nu vad in urmatorii 10 o schimbare dramatica a pietei in sensul indreptarii pietii catre o zona a hibridelor..

Pina atunic.. ramane cercetare si marketing.

Share this post


Link to post

Corect! Piata pur si simplu e nepasatoare la ecologie, piata se uita la pret. Daca eu, "capul de locuitor" :) ) pot cumpara acum o masina absolut decenta cu 10 mii de euro, si ma costa benzina inca o data pe atat in zece ani, pentru ce sa cumpar o masina electrica la un pret de 30 de mii de euro?

Dar asta nu inseamna ca masinile electrice nu sunt bune pentru Planet Earth. Ele sunt bune, doar ca oamenii nu isi permit inca masini curate.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Eu as vrea sa vad un impact ecologic global, incluzand fabricarea si reciclarea bateriilor la masinile electrice :)

 

Si mai vreau sa vad in cat timp reteaua energetica ar permite distributia energiei necesare inlocuirii tuturor (sau a unei parti insemnate) a masinilor cu motor termic cu cele electrice :)

 

Si vreau sa vad si de unde scoatem (si la ce pret) atata litiu ca sa facem atatea baterii incat sa scoatem din uz MAI.

 

Eu ca sa fiu sincer, la tehnologia actuala, mi se pare mai avantajoasa masina cu aer comprimat decat aia electrica. Eu nu cred ca se va generaliza vreodata masina electrica cu baterii... daca viitorul auto va fi electric, mai degraba cred in hidrogen + fuel cells. (hidrogen obtinut din energii regenerabile, bacterii bioinginerite, generatia 4 de reactoare nucleare de fisiune, fuziune, etc).

 

Masina electrica "clasica" cu baterii ar avea sanse daca se vor putea face niste baterii mult mai bune decat cele actuale din materiale mult mai ieftine si mai abundente, ceea ce nu e inca tocmai la indemana, s-ar putea sa dureze mai mult decat punerea la punct a altor tehnologii "paralele" gen hidrogen curat, biocarburant din celuloza, etc.

 

@zet

Romania ar vrea sa ajunga la 40% nuclear. Ceea ce e o idee bunisoara, uraniul se gaseste in mai multe locuri, inclusiv in Romania, sau in tari cu apa calda, nu depinde aproape exclusiv de un producator nu tocmai stabil politic.

 

Nu toata lumea pierde energia "inutila" fabricata noaptea. EDF-ul francez o stocheaza sub forma de aer comprimat, altii pompeaza apa la deal in spatele barajelor...

Share this post


Link to post

The Ampera not only looks great but features genuinely innovative technology, which according to GM vice Chairman Bob Lutz will ‘leapfrog the competition’. With a 16 kWh advanced lithium ion battery pack the Ampera has a battery range of 60km – not far, but far enough to satisfy the average daily requirement of 80% of German drivers – after which the gasoline powered engine begins to generate electricity enabling a total range of 500km.

 

GM’s Frank Weber, engineering lead on the Voltec drive train which underpins the Volt and the Ampera goes to some length to explain how this approach differs from the competition. Instead of driving the wheels directly with an option for electrical assistance (as is the case in the majority of today’s hybrids), the Voltec engine generates electricity only, allowing it to operate in the most efficient part of the fuel map while the power transmission is entirely electric. The result is an estimated running cost only 1/5th that of similarly sized conventional cars.

 

However, what’s most impressive is the passion and enthusiasm demonstrated by the Opel team for this product. In the Ampera they have created a stunning yet practical car which ticks every box on my A3 replacement list.

 

In short, it is one of the few cars that I saw at this year’s Geneva Motor Show which inspires a genuine feeling of desire – of the kind that makes one forget the poor economic arguments for cars in a country well served by public transport, and makes you just want to write the cheque and own it.

 

http://gas2.org/2009/03/04/opel-unveil-new...ks-really-good/

112.jpg

114.jpg

115.jpg

127.jpg

a259824.jpg

a259826.jpg

a260238.jpg

a260241.jpg

a260245_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Arata ca un Cruze mai S.F. :)

Share this post


Link to post

Sau erau vrajeli in "96!

Share this post


Link to post

IMG_0104-655x436.jpg

 

Volt, prima masina electrica ce va fi produsa de Chevrolet incepand cu finele acestui an, a fost deghizata intr-un Cruze la Salonul Auto de la Geneva, pe care il puteau conduce cei interesati. Desi a fost foarte scurta, experienta cu Volt/Cruze a fost cel putin la fel de interesanta ca prima sedinta de la scoala de soferi.

 

Inca de la inceput, oficialul Chevrolet care se ocupa cu asta mi-a spus ca voi avea maximum 15 minute cu masina, asa ca eram pregatit sufleteste ca va dura putin, foarte putin. In fapt, am mers doar cinci minute, cu tot cu explicatii si cu “Hello” si “Nice to meet you!”…

 

De cum am vazut masina mi-a atras atentia conectorul la reteaua electrica pus inestitic si aparent artizanal pe aripa, deasupra semnalizarii. E primul indiciu care tradeaza masina electrica de sub hainele lui Cruze.

 

In interior, singurul element care-ti atrage atentia in mod bizar este un buton mare, amplasat pe bord, care asigura oprire de urgenta in caz de probleme (probabil incendiu – n.r.). Ai zice ca e un buton de autodistrugere al masinii dupa cum arata….

 

 

Mai multe poti citi la 0-100.ro

Edited by kinezu

Share this post


Link to post

Sparg piata cu asta daca pretul e rezonabil. Dar as mai astepta macar vreo 3 ani pana sa-mi iau!

Share this post


Link to post

Primul automobil asa-zis electric al Chevrolet, destinat comercializarii in masa, Volt, va costa 41.000 dolari in SUA (echivalentul a 31.500 euro), dar beneficiaza de o scutire de impozit de pana la 7.500 dolari, pretul coborand astfel la 33.5000 dolari, a anuntat producatorul auto. Pretul este putin mai mic mic decat al masinii 100% electrice Nissan Leaf.

 

mai multe pe 0-100.ro

Share this post


Link to post

La pretul asta o sa ramana cu ele. As fi curios cata energie se foloseste la incarcarea acumulatorilor si in cat timp se realizeaza o incarcare completa. Nu am gasit niciunde specificatii de acest gen. Poate se dezvolta mai repede motoarele cu aer comprimat http://www.mdi.lu/english/

Share this post


Link to post

Tmpul standard de incarcare completa a unei baterii de masina electrica / hibrida este de 6-8 ore la prize conventionale si de circa 30 de minute la prize speciale de mare voltaj.

 

Iti dai seama ca nu va fi o masina populara din prima... e torusi mare, bine echipata si scumpa. Si-o vor permite destul de putini, dar e totusi un inceput. :rolleyes:

Share this post


Link to post

Primul automobil asa-zis electric al Chevrolet

 

Eu zic sa te mai documentezi pe tema asta.

 

De ce nu ar fi electric ?

 

Numai motorul electric invarte rotile, alimentandu-se de la baterii.

 

Ba chiar este peste un automobil electric, pentru ca nu sufera de "range anxiety" .. si e singura propunere realista de pe piata la ora actuala

Share this post


Link to post

Iti dai seama ca nu va fi o masina populara din prima... e torusi mare, bine echipata si scumpa. Si-o vor permite destul de putini, dar e totusi un inceput. rolleyes.gif

 

Sunt de acord, dar daca aceste masini sunt concepute (la prima strigare) ca nepoluante, puteau sa faca masini mai mici si mai ieftine. De aceea, prefer ca inceput (trecere de la motoarele cu combustibil) masinile cu motoare cu aer comprimat. Le poti incarca mai usor, mai repede si e mai ieftin (aerul comprimat il poti obtine mult mai usor). Si sunt 99,9% nepoluante. :)

Edited by cristics

Share this post


Link to post

Eu zic sa te mai documentezi pe tema asta.

 

De ce nu ar fi electric ?

 

Numai motorul electric invarte rotile, alimentandu-se de la baterii.

 

Ba chiar este peste un automobil electric, pentru ca nu sufera de "range anxiety" .. si e singura propunere realista de pe piata la ora actuala

 

Cu tot respectul, eu zic mai intai sa citesti articolul complet si dupa aia sa vii cu invitatiile spre documentare.

 

@cristics: E o regula in auto care spune ca mai mic nu inseamna neaparat semnificativ mai ieftin. Oricat de multe economie de tabla si de plastic, costurile cele mai mari le prespune cercetarea, marketingul... Fiecare constructor auto si-a ales calea in materie de masina a viitorului. Renault este deocamdata singurul constructor care a anuntat o gama completa, iar acela mic si ieftin de care spui tu va pleca de la 5.000 euro. Iata si doua referinte daca vrei sa citesti mai mult despre asta:

 

http://www.0-100.ro/2009/09/15/foto-renault-are-patru-masini-electrice-la-frankfurt-iar-una-dintre-ele-fluence-vine-si-in-romania/

 

http://www.0-100.ro/2010/02/12/video-renault-twizy-cea-mai-mica-masina-electrica-renault-va-costa-5-000-de-euro/

 

 

In rest, initiativa Chevrolet mi se pare cea mai potrivita pentru vremurile noastre, pentru ca impaca si industria petrolului si ecologistii, iar ce primeste clientul final pare sa fie un produs bun. Deci Volt e la pret de Insignia bine echipata... Mi se pare cat de cat rezonabil pentru o prima masina electrica-hibrida.

Edited by adimfx

Share this post


Link to post

Cu tot respectul, eu zic mai intai sa citesti articolul complet si dupa aia sa vii cu invitatiile spre documentare.

 

Mi se pare cat de cat rezonabil pentru o prima masina electrica-hibrida.

 

Cu acelasi respect te informez ca citisem deja tot articolul.

 

Ai o problema cu termenii.

 

Imi dau seama ca este un articol care trebui inteles de "tot poporul" dar se putea mai bine.

 

Automobilul electric este acel vehicul care foloseste un motor electric pentru propulsie (punct).

 

Faptul ca energia necesara motorului electric poate sa vina de la surse diferite ( doar baterii, generator si/sau baterii) e alta poveste.

 

Un automobil hibrid este acel vehicul care foloseste pentru propulsie energie provenita de la cel putin 2 surse, rapotat la tot ceea ce exista in momentul de fata pe piata auto internationala, acest lucru inseamna (motor termic + motor electric).

 

 

Daca un automobil este denumit hibrid, asta nu inseamna ca nu este electric... cu conditia ca propulsia sa poata fi realizata de motorul electric independent si neasistat de motorul termic.

 

Daca vroiai sa folosesti o alta abordare puteai sa spui ca Volt este un hibrid serial cu posibilitatea incarcarii bateriilor de la o sursa exterioara de curent ( plug-in); mai esxista si alte genuri de hibrizi, de exemplu Prius este un hibrid paralel.

 

Si Prius si Volt sunt automobile electrice pentru ca se pot misca independent si fara ajutorul motorului termic...

 

Trebuie folosita terminologia adoptata de producatorul masinii; el spune ca Volt este automobil electric cu autonomie extinsa.

 

Toyota promoveaza Prius pe piata ca fiind un hibrid, e treaba fiecaruia cum isi denumeste produsele.

Share this post


Link to post

Prius e un hibrid, e promovat cum trebuie.

 

Intelege si tu ca foarte putini cititori si chiar colegi de pe aici de pe forum stiu atat de multe despre masini electrice / hibride incat presa in general sa adopte o terminologie atat de specializata. Daca o dam in hibrizi seriali si paraleli, chiar ca nu va mai intelege nimeni nimic.

 

GM a jucat murdar in comunicarea despre Volt / Ampera, spunand tot timpul ca sunt masini electrice, dar nu au dat prea multe detalii despre generatorul pe benzina. Nici in ziua de azi nu se stie oficial ce specificatii si performante are propulsorul termic, ceea nu e in regula.

 

Toti cititorii de pe siturile care au prezentat stirea cu "Volt masina electrica" se asteptau ca masina aia sa nu consume deloc benzina si ideea generala a fost: "Ce masina electrica e asta care consuma benzina?" Pentru a evita astfel de "socuri" pentru cititori, am folosit acea urma de indoiala, termenul "pseudo". Evident, au fost si cativa rigurosi ca tine care au explicat cum sta treaba, insa degeaba.

 

Terminologia se va mai limpezi cu trecerea timpului, iar oamenii vor accepta ca masina electrica poate fi numita si una precum Volt, dar pana atunci Volt ramane o pseudo masina electrica (sau masina electrica cu autonomie extinsa. Nu as avea loc sa pun aceasta denumire oficiala in titlu). Inca ceva... masinile pe hidrogen sunt tot electrice (adica rotile sunt actionate de motoare electrice), dar cu totii vorbim despre ele ca "masini pe hidrogen". Sper ca intelegi unde bat...

 

Cu stima,

 

Adrian

Share this post


Link to post

GM a jucat murdar in comunicarea despre Volt / Ampera, spunand tot timpul ca sunt masini electrice, dar nu au dat prea multe detalii despre generatorul pe benzina. Nici in ziua de azi nu se stie oficial ce specificatii si performante are propulsorul termic, ceea nu e in regula.

 

:) Nu e nimic murdar, masinile nu s-au lansat oficial.

 

O sa apara detaliile la lansare.

 

Chiar daca s-a comunicat pretul Volt se lanseaza oficial spre sfarsitul anului, iar Ampera la Paris.

 

E chestie de promovare, intretii atmosfera nedezvaluind toate detaliile, plus ca se tatoneaza greu cu Nissan

 

Oricum, asta e stilul GM sunt foarte secretosi.

 

 

Toti cititorii de pe siturile care au prezentat stirea cu "Volt masina electrica" se asteptau ca masina aia sa nu consume deloc benzina si ideea generala a fost: "Ce masina electrica e asta care consuma benzina?" Pentru a evita astfel de "socuri" pentru cititori, am folosit acea urma de indoiala, termenul "pseudo". Evident, au fost si cativa rigurosi ca tine care au explicat cum sta treaba, insa degeaba.

 

Ei las ca nu fac atac de cord, pe blog-uri si pe forumurile din US si Europa nu s-a pus problema asta.

 

Stai linisti "cititorii" astia sunt fanii marcii locale. :) )

 

Inca ceva... masinile pe hidrogen sunt tot electrice (adica rotile sunt actionate de motoare electrice), dar cu totii vorbim despre ele ca "masini pe hidrogen". Sper ca intelegi unde bat...

 

Inteleg, dar exista masini care folosesc hidrogenul drept combustibil pentru motorul termic... sau bi-fuel, benzina si hidrogen combustibil pentru acelasi motor.

 

Cum este BMW Hydrogen 7, de exemplu.

Share this post


Link to post

Cu doar o luna inainte de lansarea pepiata din SUA a Chevrolet Volt, pe care producatorul General Motors(GM) il prezinta ca pe un automobil electric, jurnalistii auto audescoperit, la primul test drive facut cu acest model, ca atunci candmasina depaseste viteza de 110 kilometri pe ora, motorul pe benzinaintra in functiune si ajuta la propulsia masinii.

 

mai multe pe 0-100.ro

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...