Jump to content
Sign in to follow this  
Rafi

Nubira II

Recommended Posts

Pentru interventii ocazionale, exista variante mai simple. Candva am folosit ceara Novol, spray, foarte OK din punct de vedere al vascozitatii. La 5 secunde de la aplicare deja se transforma intr-un strat greu de inlaturat. In cazul Novol, exista (ascuns in capac) un furtun de cca 20 cm cu o duza  care imprastie ceara la 360*. Recomand produsul respectiv insa nu stiu cat de usor e de gasit, nu am mai vazut de ceva timp.

Share this post


Link to post

Eu am folosit de la teroson, se gaseste la toate magazinele.

Share this post


Link to post
1 hour ago, Salex said:

Pentru interventii ocazionale, exista variante mai simple. Candva am folosit ceara Novol, spray, foarte OK din punct de vedere al vascozitatii. La 5 secunde de la aplicare deja se transforma intr-un strat greu de inlaturat. In cazul Novol, exista (ascuns in capac) un furtun de cca 20 cm cu o duza  care imprastie ceara la 360*. Recomand produsul respectiv insa nu stiu cat de usor e de gasit, nu am mai vazut de ceva timp.

Tot Novol a folosit si vopsitorul unde am dus eu Nubira de curand. A fost 20 lei.

Share this post


Link to post

Conservantul la spray introdus pe unde ? Fantele de la baza pragurilor ? 

Share this post


Link to post

Gaurile butoanelor pentru stingerea plafonierei de exemplu si ar trebui sa mai aiba pe interior sub finitii niste aerisiri.

Share this post


Link to post
1 hour ago, Viktor said:

Conservantul la spray introdus pe unde ? Fantele de la baza pragurilor ? 

Dupa ce deschizi usile ai niste fante acoperite de dopuri de cauciuc in spate, iar in fata, demontezi senzorul de inchidere a usii care este prins intr-un surub. Mai ai inca o gaura la baza aripii, pe interior. Cred ca te ajuta poza mai bine.

 

 

image.png

Share this post


Link to post

Asta merge doar daca ai alte dopuri sa pui acolo sau le scoti pe alea vechi intacte, altfel recomand sa nu se umble.

La mine nu a fost cazul, s-au rupt si un an nu am pus nimic, drept urmare pragul stanga este mult mai afectat decat dreapta.

Share this post


Link to post
45 minutes ago, Dj_Dark said:

Asta merge doar daca ai alte dopuri sa pui acolo sau le scoti pe alea vechi intacte, altfel recomand sa nu se umble.

La mine nu a fost cazul, s-au rupt si un an nu am pus nimic, drept urmare pragul stanga este mult mai afectat decat dreapta.

In cazul meu au iesit intacte dopurile.

Share this post


Link to post

"Pentru pulverizarea cu agenti anti-corizivi se introduce duza PISTOLULUI in aceste gauri".

Morala : spray-ul tot pitic ramine pe linga o sursa serioasa de presiune. 

Din punctul meu de vedere, pragurile trebuiesc umplute asa zis cu ceara ori orice alt solvent de protectie pina curge prin fantele de aeraj (ori cum s-or numi) ale pragurilor. Aia ii sigur. Avind in vedere ca e o lucrare ascunsa, pe intuneric, nu vezi ce faci, trebuie mers in varianta full.  

 

L.E.

Vezi min.1:40 cu sonda in usa, la fel si in cazul pragurilor. Simplu, rapid, la sigur.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Multumesc pentru sfaturi, gaurile tehnice stiu unde sunt oarecum... iar de bagat cap coada ma descurc, in principiu o sa merg pe  Novol, am gasit spray la pret decent, in Co acum in August o sa ma apuc de ea, sa aiba putina protectie, sunt constient ca numai pot face minuni acum... dar pentru cat o mai tin sa fie acolo, saraca rezista cu brio, inca nu am probleme de rugina, singurul punct mai "grav" a fost cel de mai sus in rest oalele sunt intacte(dar au fost tratate cand am facut amortizoarele) aripile spate si fata la fel, pragurile pe sub masina au minim 3 straturi de teroson, sub masina am tot dat cu diverse dealungul timpului...pe principiul preventiei... singurul lucru care ma deranjaza rau este ca nu am tratat rama parbrizului imediat dupa ce mi-au dat aia parbrizul jos SI au reusit sa zgarie diverse zone facand mici puncte care nu am ce sa le fac din cauza accesului, dar asta este trebuie sa ii se traga de la ceva 😞

Share this post


Link to post

🍻Multumesc mult !! sa o tinem tot asa pana ne vor da copii ban pe forum.. "reason to old" 😄

Share this post


Link to post

din 2011 pana astazi am schimbat 2 termostate, primul a functionat pana cand a inceput sa numai deschida complet, iar al doilea schimbat acum 2 ani a functionat bine pana cand a dat frigul si era mai frig in masina decat afara cu motorul cald  :))), asa ca i-am dat liber, sa vad asta care l-am pus acum cat tine, bine ca abia ii schimbasem acum o luna antigelul, acum i-ar a trebuit sa completez...sa fac mocirla etc 🤯

in rest cere putina atentie, bucsile de la basculele fata facute in 2013 au inceput sa se duca, defapt doar una dar suficient cat sa ma deranjeze, din pacate din lipsa de timp voi merge pe OEM, cu pivoti noi, plus un set de bielete antiruliu, in rest se tine bine, cei drept merge si mai rar, dar mai chinuit 😄😊 bine ca nu vede ce scriu incepatoarea 😄

IMG_20191208_141525.jpg

IMG_20191208_141530.jpg

IMG_20191208_141534.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu nu am avut experiente placute cu gates, sper sa nu fie cazul si la tine.

  • Sad 1

Share this post


Link to post

@Dj Dark pana acum se prezinta bine termostatul, dar sa ii acordam o sansa :D 

in alta oridine de ideei, masina intr-o intr-o revizie oarecum obligatorie:

-distributie...deja am depasit cu 2 ani 

-ulei+filtru, spre rusinea mea nu l-am mai schimbat de 1,5 ani, doar am completat

-cureaua de accesorii 

-pe partea de suspensie doar bieletele antiruliu, cel putin pe fata sunt duse, de acolo si zgomotul

-placute frana fata cu tot "mise en place-ul" aferent, spatele mai tine nu este nici la jumatate

-bonus gresat /verificat rulmentii de pe spate 

-o reincarcare cu freon, pentru ca asta vara parca nu baga asa bine, si oricum a trecut mult timp de la ultima incarcare.

in principiu cam atat, "noroc" cu virusul vietii, mi-am facut timp mai mult si pentru ea :D 

 

IMG_20200410_115641.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post

La bielete antiruliu am gasit ca CTR au fost producatorii pentru OEM.

Share this post


Link to post
On 4/11/2020 at 7:22 PM, pompiliu92 said:

La bielete antiruliu am gasit ca CTR au fost producatorii pentru OEM.

posibil, numai tin minte ce am dat jos de pe ea prima data.

pct 1 si pct 3  sau incheiat cu bine am avut si "ajutoare", nu sunt eu 100% impacat,  am intins putin cureaua peste makerul de pe intinzator, dar in fine nu cred ca are nimic, in cel mai rau caz se rupe :))), si am motiv sa o fac puzzle, am evitat sa ma joc cu pompa prea mult, dupa prima intindere, am invartit motorul de 3x sa dus putin sub marker, asa ca am intins-o mai mult si oarecum se apropie  de el cand nu este in compresie, mi-am facut si o cala, just for fun, sa dovedit a fi utila dar tot a trebuit sa mai tin de admisie cand am intins cureaua, ca se mai misca ~2mm tipic fierataniilor, in rest curatat... sters ...etc bibileala...noroc cu sprayul de frane...a si am uitat sa iau antigel... am pierdut cam 2 3 L, vine maine,  i-am dat o cheie asa am lasat-o 2 3 min cu capacul scos sa o vad eu ca sta bine si aia a fost...next episod...dar cred ca dupa Paste

1.jpg

IMG_20200413_171131.jpg

IMG_20200413_152522.jpg

IMG-20200413-WA0003.jpg

IMG_20200413_164924.jpg

Edited by Rafi
  • Like 2

Share this post


Link to post

Ah, ce pofta mi-ai facut, trebuie sa schimb si eu la visinica fiindca sunt sigur ca nu a schimbat nimeni niciodata, doar are 48.000 km 🙂 

  • Haha 2

Share this post


Link to post

@Dj_Dark sa iti mai fac putina pofta 😄 , nu am stare, deci am mai pierdut cateva ore cu ea, am schimbat/bibilit franele fata, schimbat toate bieletele, curatat franele spate, gresat rulmentii, revopsit etrierii, schimbat rotile, maine vine antigelul si sa vad cum stau cu timpul poate ii schimb si uleiul, sa termin lista 😄

placutele erau cam la 40% plus un lucru interesant, nemaiavand mica denivelare in capatul placutei cum au cele de la ATE, am gasit si pe stanga si pe dreapta fata, placutele usor sparte in sensul normal de rotatie, practic candva discul a muscat mai tare din placuta si santurile de pe disc au spart placuta.

bieletele pe stanga la prinderea pe bara erau varza si spate si fata, sus in amortizor erau ok-ish..., pe dreapta fata era varza si sus si jos, iar pe spate doar jos.

noile bielete fata/spate sunt mai lungi cu ~4mm, nu stiu daca deranjaza cu ceva sau daca asa erau stock, in fine mi-am dat seama cand am vrut sa monteze prima bieleta pe stanga, a trebuit sa trag de bara antiruliu, in conditiile in care aveam masina suspendata de fata.

am descoperit o gaura in mediana, pe lateraul ei, banuiesc ca este coapta de a iesit tocmai pe acolo, dar ciudat ca inca nu face zgomot, si tine si presiunea daca astup finala... in fine, sa nu deranjam ce nu este total defect 😄 , o las in suc propriu deocamdata pana incepe sa urle.

ps: donez daca este cineva interesat, rolele de la distributie si cureaua , sunt intr-o stare chiar foarte foarte buna, doar ca au vechimea indeplinia nu si nr de km, poate are cineva nevoie provizoriu...sau eu stiu..sa isi cumpere doar curea noua..in fine le mai tin 1 sapt 2 ... daca nu le arunc. 🙂

 

IMG_20200415_154627.jpg

IMG_20200415_152716.jpg

IMG_20200415_152658.jpg

IMG_20200415_114401.jpg

IMG_20200415_112301.jpg

Edited by Rafi
  • Like 1

Share this post


Link to post

E masina mai joasa, ti-ar trebui bielete mai scurte.

  • Like 1

Share this post


Link to post

i am drenat si "sangele" prima data cand folosesc pompa asta, super ok daca nu ai chef sa te bagi pe sub ea, am scos 3.6L plus ce a curs pe jos, si ce a mai ramas in filtru, la completare am fost genial, eram atat de hotarat ca motorul are 4L de ulei, incat i am rasturnat  bidonul pe gat si nu m am oprit decat cand mi a ramas 1L in bidon, bag joja si ma loveste realitatea :)) 3.75 fac.. , noroc cu pompa am scos repede din el 😄

antigelul tot nu a venit, am impresia ca m au uitat astia de la magazin, in fine nu ma grabesc. 

2020-04-17-22-57-24.jpg

Edited by Rafi

Share this post


Link to post

Ce soi de pompa ii aia, expres pentru ori cu totul pentru alt scop dar merge si la extras ulei ?

Share this post


Link to post

speciala pentru ulei, dar trage si altele, nu stiu daca si benzina..! 

Share this post


Link to post

Ii comoda si eficienta bag seama. Pentru extras antigel in ideia schimbului ori interventii minore asupra unor sisteme de racire m-am tot folosit de o pompa spalator parbriz de skoda 105 ce e cam slabuta, merge da' cam incet, cel putin eu as vrea sa fie ceva mai agresiva sa traga mai repede. Face toti banii o jucarie din asta, nu risipa de lichide, nu curge pe unde apuca ... Mai zilele trecute studiam o pompa de benzina (ce in general is cu sorbul scufundat in lichid) pentru un convert sa-mi ating scopul.

Share this post


Link to post

asta este pompa, din Lidl 60 ron am dat pe ea. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...