Jump to content
Sign in to follow this  
Lucian M

Roata Spate Blocata

Recommended Posts

Păi la aşa eveniment (parametri) mai bine te-apuci să-ţi faci cruci multe, decât să mai pierzi timpul cu frânatul...

Share this post


Link to post

Am patit-o si eu, da' parca si mai si...

 

Duminica am spalat masina, am parcat-o cu frana de mana trasa (ca-n fiecare noapte din viata kalosicului), pt ca marti sa observ ca "nu pot iesi cu spatele" - ca si cum frana de mana ar fi continuat sa tina roata stanga-spate blocata. M'am chinuit 10min, am deblocat-o (cu 'troznitura' aferenta), am mers...bine mersi (ma rog, minus 'teama ca o patesc'), toata ziua. Am parcat-o iar, frana de mana...ca-n fiecare noapte.

 

Miercuri, dau sa plec...nu pot. Adica nu pot! Chinuita, fortzata, taraita, stanga-spate nu-si da drumu nicicum! "O las pe maine, poate am iar norocu' de ieri, si o duc in service".

Joi...nimic. Din nou la fel - exceptand faptul ca acum, dupa vreo 20min de tarsaieli (miroasea a cauciuc in tot cartieru :| ), cand dadeam cu spatele - mergea, cand dadeam cu fatza - nimic, se bloca iar.

 

Astazi, ultima incercare - m-a lasat sa ies din cartier (m-a pacalit), dupa care incepea sa se blocheze subit (fara zgomot, fara nimic) in mers. Singura rezolvare? Marche-arriere 5metri. Pana am ajuns inapoi in fata blocului am bagat de vreo 50-60ori marche-arriere si mi-am luat vreo 200 de claxoane (avariile nu mai impresioneaza pe nimeni, cred, de cand le folosesc toti smecherii).

 

 

Ce fac si ce Dumnezeu o fi avand? Asta una la mana...doi la mana, exceptand cazu' in care cineva are vreo recomandare, cred ca va trebui sa inrosesc google-ul pentru 'numar de telefon platforma Constanta' :|

Share this post


Link to post

Off : sa inteleg sa maine te-ai scos... ai motive sa "bagi" o bere... :) )

Share this post


Link to post

Presimt ca in curand se duce si la mine ferodoul de pe saboti, ultimele 2 plecari de dimineata au fost insotite de troznituri la roata din dreapta spate, dar nu a fost/ramas infranata. Doar la plecarea(lenta) a troznit si cam atat.

Edited by raresh20

Share this post


Link to post

Asta nu-ti indica, neaparat, uzura excesiva a sabotului. Troznitura provine de la dezlipirea acestuia de pe tambur, poti scapa cu o revizie serioasa (curatare, reglare, etc).

Share this post


Link to post

Daca eram baiat dijtept si ascultam de MCojo si-mi dadeam ieri comanda de saboti, acu' era mai bogat cu 100Ron. Pana una alta, dupa un drum cu platforma pana la service Expocar, baietii m-au rezolvat rapid, amabil si.. destul de piperat (300Ron saboti GM + manopera). Pana-n prezent, merge brici...sa vedem dupa vreo spalare cum se comporta.

Share this post


Link to post

Nu mai trageti nici voi frina de mina daca nu e cazul, virezi roata-n bordura si gata, cel mai economic si fara batai de cap. La fel de bine se pot lipi de tambur si sabotii noi, iar masina dupa ce o speli circuli nitel cu ea sa scoti apa de pe ici pe colo (in special iarna).

Share this post


Link to post

Noi nu prea se lipesc. Dar dupa 5-6 ani si km buni, materialul isi mai pierde din calitati iar praful necuratat, cum zice frumos la planul de revizii, se cimenteaza.

Frana pe tambur este oricum un mutant in istoria auto.

Share this post


Link to post

Frina pe disc e mult mai buna, e clar, insa nici pe tambur nu-i rea. Imi aduc aminte de Fiat care avea frine destul de bune pe ambele punti, dar era cu totul diferit ansamblul sabotilor. In veci n-am auzit sabotul pe tambur cind invirteam de roata cu masina suspendata. La modelele noastre limitatoarele pentru puntea spate e o nereusita in ce priveste eficienta.

Share this post


Link to post

Incerc sa folosesc frana de mana cat de putin posibil, dar parcarea e oarecum in panta, asa ca cam e nevoie sa trag frana de mana, mai ales iarna cand pornesc masina scoasa din viteza pana curat geamurile/zapada. Ciudat sau nu, azi nu s-a mai produs nici un sunet sau troznitura. Cand am putin timp liber o sa dau jos roata si sa desfac tamburul sa vad in ce stare sunt sabotii si sa-i curat putin. Dupa cum am tot citit, se pare ca se intampla multora, deaia am zis ca ma astept si la varianta asta :D

Share this post


Link to post

Mda. Pune te rog si tu aici sau pe privat nr de la platforma si numele magazinului de unde trebuia sa faci comanda daca era dijtept. M-am trezit cu aceeasi problema. :mda:

Share this post


Link to post

Multzam @safari :)

 

@Andrew: 100lei cu platforma de la tractariconstanta (punct ro) - sa nu se considere reclama, ca-i doar 'impartasire'. Foarte serviabili si punctuali ;)

Edited by Immortal

Share this post


Link to post

Am mai lasat zilele astea masina in parcare in ideea ca poate isi revine. Surpriza, in seara asta dupa 2-3 metri inainte-inapoi de cateva ori s-au auzit cateva trosnituri si roata s-a eliberat. Frana de mana insa merge parca in gol. Ajung oare in siguranta cativa km pana la service? Am sanse mari sa mi se blocheze roata in mers? Am facut comanda de saboti si ii voi schimba cu siguranta, dar ma intreb daca e ok sa incerc sa merg cu ea asa pana la service.

Share this post


Link to post

Ai sanse sa se blocheze doar daca s-a desprins vreo bucata de ferodou de pe sabot (sanse mici daca nu-s chiar la limita de uzura). Ridic-o pe cric si vezi daca se misca usor roata inainte/inapoi, daca se aud ceva zgomote... Trage frana de mana si verifica daca roata se blocheaza, eventual apoi si cu frana de serviciu.

Share this post


Link to post

Am rezolvat-o azi pana la urma la Expocar. O bucata de sabot era desprinsa dar din fericire imi bloca roata doar la mersul cu spatele. Am ajuns cu grija pana la service, unde s-au schimbat sabotii.

Multumesc pentru ajutor.

Share this post


Link to post

Haha, mie aparent imi bloca roata doar la mersul cu fatza. Just one week ago :D

Share this post


Link to post

O bucata de sabot era desprinsa.

 

Ce uzura prezenta ferodoul (sabotul)?

Share this post


Link to post

Sabotii erau cei originali, aveau 75.000 km si aproape 8 ani(varsta masinii). Ca si uzura habar n-am, nu i-am vazut, dar banuiesc ca oricum se apropiau de finalul vietii.

Share this post


Link to post

Se subintelege ca era doar o coaja. Eram curios doar.

Share this post


Link to post

Nu obligatoriu. Eu la Espero am tinut sabotii originali 150.000 km la puntea veche.

I-am schimbat tot din motivul dezlipirii si in momentul schimbarii aveau peste jumatate "carne", doar ca se deslipisera ambii in partea de jos.

Share this post


Link to post

Pentru ca n-ai avut frina pe spate. Anul trecut am adus la adevar frinale unui swift din 2000 cu sistem bosch echipat din fabrica, cu uzura sabotilor aproape zero, cilindri blocati. Nu stiu citi km avea la bord dar totusi, e vorba de citiva ani.

Share this post


Link to post

Pai asta am vrut sa subliniez. Asa e la toate cielo/espero cu frana originala si la care nu s-a abuzat nici de frana de mana, tin si 200.000 pentru cine are tupeu sa nu umble acolo atatia km :)

 

Deci alea ale lui andrew foarte posibil sa nu fi fost decat o "coaja", era material serios daca a blocat roata ;)

 

Ce-i drept, nu stiu cum sta matizul la frane pe spate.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

De asta erau bune ferodourile prinse de saboti cu nituri.

Share this post


Link to post

Intr-un fel. Cine doreste isi poate pune nituri acum, pe sabot nou.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...